ל-MG שמור מקום של כבוד בשוק הרכב הישראלי, ולא בגלל מכוניות הספורט הקטנות שהגיעו אלינו לפני עשרות שנים. MG משווקת כאן את הרכב החשמלי הנמכר ביותר בדמות ה-ZS EV, ועשתה לעצמה שם בעיקר כמבוססת על פתרונות הנעה אלטרנטיביים. ועדיין, למרות הפופולריות וההשקעה המסיבית בתדמית ושרות, היא סוחבת על גבה מוצא שמהווה בעיה שיווקית שלא ניתן לפתור בעזרת דגם בודד, שעיקר מעלותיו הן המנעות מבנזין ותג מחיר אטרקטיבי. אחרי הכל, נתח השוק של דגם כזה צולח כיום בקושי את האחוז, ביום ממש טוב.
4 צפייה בגלריה
MG HS
MG HS
(צילום: ניר בן זקן)
ואת זה אמור לשנות ה-EHS. רכב הפנאי הגדול יותר אכן עושה על הנייר רושם אטרקטיבי. בגלל המידות גדולות מהמקובל, הודות לסוללת אבזור מרשימה וכמובן - יחידת הנעה היברידית-נטענת מתקדמת. קהל היעד העשוי להתעניין בו גדול משמעותית, אולי יותר מכל קטגוריית רכב אחרת בישראל. הצלחה כאן עשויה לשדרג את המותג באופן ניכר, ומכאן גם נובעת החשיבות האדירה שהיבואנית מייחסת לו.
4 צפייה בגלריה
MG HS
MG HS
MG HS
(צילום: רונן טופלברג)
סיכום: ה-EHS הוא תוספת מאוד מעניינת לאולם התצוגה של MG, ולא רק מכיוון שהיצע הדגמים עד כה הסתכם בדגם בודד. במילים פשוטות, MG אכן מציעה רכב פנאי עם תג מחיר של מתחרה קומפקטי בעל מנוע בנזין רגיל, רק שכאן יש מנוע היברידי-נטען מתקדם וחזק הרבה יותר, ממדים נדיבים משמעותית מהמקובל, רמת אבזור עשירה ותחושת איכות מפתיעה.
אפשר אמנם למצוא מתחרים היברידיים נטענים ברמת מחיר דומה, אבל רק אם תבחרו בקיה נירו החלש וקטן ממנו או מיצובישי אאוטלנדר שעומד בפני החלפה. דגמים היברידיים מקבילים בביצועים ובממדים, כמו פיז'ו 3008 המשווק כאן או טויוטה ראב4 שינחת בהמשך השנה, יקרים בהרבה. על הכביש הוא פחות מרשים וצריכת הדלק אינה מעולה כמובטח, אבל בשימוש רגיל יומיומי ונסיעה נינוחה בעיקר, הוא לא צפוי לאכזב איש.
ולכן אם אתם חושבים על רכב פנאי משפחתי ויש לכם אפשרות להתקין עמדת טעינה בבית, הסיני הזה הוא אופציה סופר-מעניינת, שצפויה לגרום כאב ראש רציני למשווקי רבי המכר של הקטגוריה.
4 צפייה בגלריה
MG HS
MG HS
(צילום: רונן טופלברג)
איך נראה: העיצוב מזכיר את הקו המשפחתי של היצרנית והוא נראה טוב, אלגנטי וסולידי - אולי אפילו יותר מדי ולבטח לא מצועצע כמקובל בעבר במותגי הרפובליקה העממית. תא הנוסעים מרשים עם איכות חומרים גבוהה לרבות דיפוני עור, לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3) עם תצוגת נתונים משתנה ומגוונת ותחושה טובה למתגים ומנופים.
תפעול המסך ("10.1) מסורבל מדי ותגובותיו לסוללת מתגים השולטת על תפריטים שונים איטיות. המושבים הקדמיים נוחים ותומכים היטב, אבל לנמוכים עשוי להפריע טווח כיוון מרחק מוגבל של ההגה.
הוא גדול משמעותית מה-ZS ואפילו מדגמים בקטגוריית פנאי קומפקטי כמו פיז'ו 3008. כדי להבין עד כמה, הוא ארוך מהצרפתי ב-12.5 ס"מ (457.5 ס"מ), רחב ממנו ב-3.5 ס"מ (187.5 ס"מ), גבוה ב-4 ס"מ (166.5 ס"מ) ועם בסיס גלגלים ארוך ב-4.5 ס"מ (272 ס"מ)‏‏. מרחב המחיה לנוסעים מאחור כה גדול, עד כי הוא מזכיר חלל אחורי בדגמים מקטגוריה גבוהה יותר כמו פיז'ו 5008 או סקודה קודיאק. תא המטען סביר בגודלו (463 ליטר) אך סף הטעינה גבוה ואין גלגל חלופי בגלל מיקום המצברים בתחתית.
רשימת האבזור עשירה וכוללת בין היתר ריפודי עור, כיוון חשמלי וחימום למושבים הקדמיים, מצלמת חניה היקפיות, בקרת אקלים מפוצלת, דלת תא מטען חשמלית, חלון שמש וחישוקי "18 קלים. גם מערכות הבטיחות מקיפות לרבות בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת כולל על פתיחת דלת כשהשטח לא פנוי.
איך נוסע: מנוע בנזין מוגדש בנפח 1.5 ליטר (162 כ"ס) ומנוע חשמלי (122 כ"ס) משוקללים לתפוקה משולבת של 258 כ"ס. ההנעה קדמית דרך תיבת 10 הילוכים ייחודית, שישה עבור מנוע הבנזין, ארבעה עבור היחידה החשמלית. והביצועים מרשימים בהתאם: הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 6.9 שניות, כמעט 2 שניות מהיר יותר מפיז'ו 3008 PHEV.
חשוב מכך, בכל רגע נתון יש כוח זמין המאפשר עקיפה מהירה ובטוחה בעת הצורך, כזו שנעזרת גם בתיבת הילוכים מהירת תגובה. העברת הכוח אחידה וחלקה בנסיעה עירונית או זחילת פקקים ושיוט מהיר מתבצע כצפוי ללא כל מאמץ או תזזיתיות תיבה. אין אמנם אפשרות לשליטה ידנית בהילוכים לטובת בלימה מנוע, אבל מערכת הטעינה הרגנטיבית מספקת האטה סבירה בזמן עזיבת המצערת.
מצברי 16.6 קוט"ש מעניקים טווח נסיעה נקי מזיהום רשמי (וכמעט מעשי) של 52 ק"מ בכל מהירות נסיעה מותרת. ניתן לבחור בין מצב חשמלי מלא, או היברידי עם שלושה מצבי ניהול אנרגיה: תעדוף לחשמל, שמירת 50% או 75% סוללה להמשך.
4 צפייה בגלריה
MG HS
MG HS
(צילום: רונן טופלברג)
כדי שלא להתעסק יותר מדי במצבים, ומכיוון שבישראל (עדיין) לא קיים איסור נסיעה ברכב מזהם במרכזי ערים, נהגנו בעיקר במצב הראשון מהשלושה. אם אתם מתגוררים במרחק של כמה עשרות קילומטרים ממקום העבודה ונהנים שם מעמדת טעינה לצד זו הביתית, סיכויים טובים שתכנסו לתחנת הדלק במקרים נדירים. במקרה "שלנו" המדמה שימוש מורכב יותר, מנוע הבנזין השתלב מוקדם מהמקובל וצריכת הדלק בממוצע המבחן עמדה על 14.9 ק"מ לליטר. רחוק מאוד (מאוד) מהנתון הרשמי ודומה לזה של טויוטה ראב4 היברידי רגיל במסלול נסיעה דומה.
הגרסה ההיברידית-נטענת שוקלת כ-220 ק"ג יותר מגרסת הבנזין הרגילה שאינה משווקת כאן (ובסך הכל כמעט 2 טון עם מכל דלק מלא), ולכן נדרשה הקשחת מערך המתלים. התוצאה היא נוחות נסיעה סבירה או אף נוקשה מדי בתנועה עירונית. גם רצף שיבושים במהירות גבוהה אינם חביבים על הרכב הכבד בעוד לדוושת הבלם תחושה דו-שלבית שאינה חביבה עלינו במעבר בין בלימה רגנטיבית לבלמים עצמם. בידוד רעשי דרך ורוח טוב.
התנהגות הכביש? ציון עובר. אל תצפו לקבל כאן יכולת מרשימה כמו אצל האחים הצרפתים באולם התצוגה הסמוך, או רכבי פנאי היברידיים-נטענים במותגי יוקרה. אבל הוא אינו מגושם ולא מעורר חוסר ביטחון כאחדים מחבריו. קוטר הסיבוב גדול יחסית ומקשה על תמרונים באזורים צפופים, אך חניה באמצעות מערך המצלמות המרשים תהיה קלה.
  • מנוע: טורבו-בנזין ארבעה צילינדרים, 1.5 ליטר וחשמל
  • הספק מנוע בנזין: 162 כ"ס ב-5,500 סל"ד
  • מומנט מנוע בנזין: 25.5 קג"מ ב-1,700 סל"ד
  • הספק, מומנט מנוע חשמלי: 122 כ"ס, 23.4 קג"מ
  • הספק, מומנט משולב: 258 כ"ס, 37.7 קג"מ
  • תמסורת: עשרה הילוכים אוטומטית, הנעה קדמית
  • אורך: 457.4 ס"מ
  • רוחב: 187.6 ס"מ
  • גובה: 166.4 ס"מ
  • בסיס גלגלים: 272 ס"מ
  • משקל עצמי: 1,850 ק"ג
  • נפח תא מטען: 463 ליטר
  • זינוק ל-100 קמ"ש, מהירות מרבית: 6.9 שניות, 190 קמ"ש
  • צריכת דלק, פליטת מזהמים: 55.1 ק"מ לליטר, 43 גרם CO2 לק"מ
  • טווח נסיעה חשמלי: 52 ק"מ
  • כריות אוויר: 6
  • דירוג בטיחות (Euro NCAP): חמישה כוכבים
  • מחיר רכב: 159 אלף שקל