אלה הפינליסטיות: שבע המכוניות שהגיעו לשלב הגמר בתחרות מכונית השנה 2020 הוכרזו, וכולן למעט אחת רלוונטיות לשוק המקומי. ב.מ.וו סדרה 1, טסלה מודל 3, טויוטה קורולה, פורד פומה, פיז'ו 208, פורשה טייקן ורנו קליאו. עבור פורד ופיז'ו זו שנה שניה ברציפות עם נוכחות בגמר (פורד פוקוס, פיז'ו 508 אשתקד), יש שתי נציגות בקטגוריית הסופר-מיני (קליאו ו208), צמד חשמליות (טייקן ומודל 3), אחת של מותג ללא ייצוג בישראל (טסלה) ובמפתיע, רק רכב פנאי אחד (פומה). במהלך חודש פברואר יוחלט על הזוכה, שתוצג כרגיל ערב תערוכת הרכב של ז'נבה, ב-2 במרס 2020.

7 צפייה בגלריה
טויוטה קורולה
טויוטה קורולה
(צילום: ניר בן זקן)
כך מתבצעת הבחירה
60 עיתונאים מ-23 מדינות אירופאיות יקבעו מי תהיה מכונית השנה 2020. הקביעה כמה עיתונאים מגיעים מכל מדינה מתבצעת לפי חשיבותה בתעשיית הרכב ועד כמה גדול שוק הרכב בה. כך, גרמניה, ספרד, בריטניה, צרפת ואיטליה שולחות כל אחת שישה עיתונאים. טורקיה, רוסיה, אירלנד ואחרות שולחות עיתונאי אחד בלבד.
אילו מכוניות יכולות להשתתף? לפי קריטריון התחרות, רק דגמים חדשים לגמרי שנמכרו במהלך השנה הנוכחית בחמש מדינות אירופאיות לפחות, עם צפי מכירות רשמי של יותר מ-5,000 יחידות בשנה. כל מכונית נבחנת לפי עיצוב, נוחות, בטיחות, חסכון, ניהוג, ביצועים, שימושיות, ידידותיות לסביבה, שביעות רצון נהג ומחיר קניה.
לכל עיתונאי יש 25 נקודות אותן הוא צריך לחלק לפחות לחמש מכוניות מהשבע האחרונות, עם ציון מרבי אפשרי של 10 נקודות למכונית הנבחרת. כמו-כם מחוייב כל עיתונאי להסביר את בחירתו במכונית השנה.