רנו מתחילה לשווק בישראל קליאו חדשה, דור חמישי בשושלת מחליפת ה-5 המיתולוגית ב-1990, ואחד הדגמים הנמכרים באירופה עם 15 מיליון יחידות מאז. תתמודד אצלנו מול סיאט איביזה, פולקסווגן פולו, פיז'ו 208, אופל קורסה וטויוטה יאריס, עם תג מחיר שיתחיל ב-85 אלף שקל לגרסה ידנית, או 105 אלף שקל לאוטומטית.
בשונה מהמקובל בתעשיית הרכב, הקליאו החדשה קצרה ונמוכה מקודמתה בסנטימטר (405 ס"מ ו-144 ס"מ בהתאמה), ואפילו בסיס הגלגלים צנוע יותר (כחצי ס"מ, 258.5 ס"מ). עם זאת, ברנו מרגיעים שתכנון שונה לתא הנוסעים מאפשר מרחב מחיה עדיף מאחור. תא המטען גדל ב-61 ליטר (391 ליטר).
הסופר מיני הצרפתית תוצע בשלב ראשון עם שני מנועי בנזין מוגדשים – שלושה צילינדרים בנפח ליטר (מחליף את ה-0.9 ליטר) עם 100 כ"ס, או ארבעה צילינדרים בנפח 1.33 ליטר (במקום 1.2 ליטר) המוכר של הקונצרן עם 130 כ"ס, תוספת של 10 כ"ס בשני המקרים. המנוע הקטן משודך לתיבת חמישה הילוכים ידנית ויאפשר זינוק ל-100 קמ"ש ב-11.8 שניות בדרך ל-188 קמ"ש מרביים (0.4 שניות פחות ו-6 קמ"ש יותר מהמנוע המוחלף).
המנוע הגדול משודך לתיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד (שישה בדגם היוצא), עם מנופי שליטה מאחורי ההגה והוא מאפשר זינוק ל-100 קמ"ש ב-9 שניות (קיצוץ 0.4 שניות בהשוואה למנוע היוצא) ו-200 קמ"ש מרביים. גרסה היברידית, המבטיחה להיות חסכונית ב-40% מגרסאות הבנזין הרגילות ומשלבת בין מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר (מחזור אטקינסון) לצמד מנועי חשמל עם 140 כ"ס, תוצע כאן ברבעון השלישי של השנה.
במפתיע, המכוניות בהן נהגנו בהשקה העולמית לפני כחצי שנה צוידו בבלמי דיסק בכל פינה. "גרסאות ישראליות" מצוידות בבלמי תוף מיושנים (ומן הסתם זולים) יותר. בלמי דיסק מסביב יוצעו רק בגרסאות האבזור היקרות יותר.
רשימת האבזור הבסיסית כוללת מסך מגע "7 עם צימוד Apple CarPlay ו-Android Auto, מצלמת נסיעה לאחור, מפתח חכם, חיישני חניה היקפיים, וחישוקי "16. אבזור הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, התראת סטייה מנתיב, וזיהוי תמרורי תנועה.
4 צפייה בגלריה
רנו קליאו
רנו קליאו
(צילום: ניר בן זקן)
הגרסה האוטומטית תוצע גם בגרסת RS-ליין (115 אלף שקל) המוסיפה לוח מחוונים דיגיטאלי ("7), מסך מגע גדול יותר ("9.3), ריפודים משולבי עור, בלם חניה חשמלי (עם בלמי דיסק מאחור), תאורת אווירה וחישוקי "17 קלים. אבזור הבטיחות בגרסה כולל כאן גם תיקון סטייה מנתיב, התראת שטח מת ותאורה אדפטיבית. בקרת שיוט אדפטיבית ומערכת שמירה על נתיב יוצעו בגרסה זו בהמשך השנה.