מעוניינים להתקדם לרכב חשמלי אבל אין לכם שקע טעינה בחניה הביתית? יתכן ולפולקסווגן יש פתרון עבורכם. החברה הגרמנית הציגה בימים אלו אב-טיפוס לרובוט-טעינה, האמור לנוע עצמאית בחניונים תת-קרקעיים, יגרור אחריו סוללות ניידות ויתחבר לכלי רכב חשמליים על-פי דרישה.
הרובוט יופעל באמצעות מערכות תקשורת בין רכב ותשתית (V2X) או באמצעות אפליקציה ייעודית, ויבצע את כל פעולות הטעינה באופן עצמאי לחלוטין: החל מפתיחת מכסה השקע, דרך חיבור הכבל מהסוללה הנגררת לרכב ועד ניתוקה בסיום התהליך. בסיום הטעינה אמור הרובוט לאסוף את הסוללות לעמדת טעינה מרכזיתת. הרעיון: טעינת מספר כלי רכב במקביל.
כל סוללה ניידת תכיל אנרגיה בקיבולת של 25 קוט"ש, כך שבמרבית כלי הרכב החשמליים יהיה צורך בשתי סוללות לטעינה מלאה. לדברי פולקסווגן, הרובוט יאפשר טעינה מהירה יחסית של עד 50 קילוואט, לעומת 7-11 קילוואט במטעני קיר רגילים.
הרובוט עצמו יצויד במצלמות, סורקי לייזר וחיישנים שונים, שיאפשר לו לנוע בחופשיות בחניונים ולהימנע מפגיעה בכלי רכב, אנשים ומכשולים אחרים. בפולקסווגן מציינים כי בחניונים גדולים יוכלו לפעול מספר רובוטים במקביל.
הרובוט עשוי לפתור גם בעיה מוכרת, של כלי רכב לא-חשמליים התופסים חניה סמוכה לעמדות טעינה ולא מאפשרים לבעלי רכב חשמלי לטעון את רכבם. בנוסף, הוא עשוי להקל ולהוזיל עבור בעלי החניונים את תהליך התקנת עמדות הטעינה.
בשלב זה פולקסווגן לא מצהירה על תאריך יעד להשקת הרובוט. בהקשר זהראוי לציין כי כבר ב-2015 הציגה טסלה אב-טיפוס למוצר דומה - מעין "נחש מתכת" לטעינה עצמאית של מכוניות חשמליות, אך עד היום המוצר טרם הגיע לייצור סדרתי.
הכותב חבר מערכת iCar