כביש 6 לכיוון דרום, סוף השבוע האחרון. נהג במאזדה 3 מודל 2010, שמסיבה לא ברורה לא הצליח להאט את רכבו, נעצר רק אחרי כמה קילומטרים בסיוע מוקדני כביש האגרה ומשטרת התנועה. הנהג שהתקשר למוקד טען כי איבד את הבלמים ברכבו, וכי הרכב אינו מאט גם כשהוא מסיר את רגלו מהמצערת (דוושת הגז). שיחת ועידה עם פקד נתן אופנגר סייעה להנחות את הנהג עד לעצירתו בשלום בצד הדרך.
(חגי דקל)

אז אתה כיוונת את הנהג.
"אני עשיתי את המהלך האחרון שאפשר היה לעשות כדי לעצור את הרכב. מרכז השליטה של כביש 6 היו איתו על הקו 4-5 דקות וניסו להנחות אותו עם מומחי תעבורה, הם לא הצליחו".
כמה זה היה דרמטי?
זה קודם כל היה מסוכן, ויכול היה להסתיים באסון.
אבל זה כביש ישר, אם הוא מוריד את הרגל מהגז?
"אנחנו עוד לא יודעים מה היה ברכב. הוא לא הצליח להוציא מהילוך, הרכב המשיך להאיץ והוא לא הצליח לבלום".
יכול להיות שאתה מרים את הרגל מהגז על כביש ישר והמנוע דוהר? מה עושים במקרה כזה?
"זה נדיר אבל יכול לקרות, וההמלצה שלנו היא ליצור קשר עם מוקד 100".
ואם אני היסטרי ולא מצליח לצלצל?
"אז להתרחק מכבישים עירוניים. להישאר על כביש ראשי פתוח, שאפשר להתקדם בו. ליצור קשר עם מוקד 100, שיחבר אותך עם מומחה שבהתאם לסוג הרכב ייתן הנחיות".
כשאתה מדבר איתו, אתה אומר לו לדומם מנוע?
"את זה לרוב לא עושים. זה היה באמת מוצא אחרון באירוע הזה, כי הייתה קבוצת כלי רכב שהייתה לפניו והוא היה עלול לפגוע בהם. לא הייתה ברירה. זה לא משהו שאנו ממליצים עליו, לא כדאי לעשות את זה על דעת עצמכם".
למה לא?
"דימום מנוע מנטרל את ההגה, ויכול להיות קושי לכוון את הרכב".
פרסום ראשוני: 17:03 , 02.12.19