טויוטה חושפת בתערוכת טוקיו את היאריס GR4, גרסת קצה לסופר-מיני היפנית שפותחה בשיתוף קבוצת המרוצים של היצרנית באליפות העולם בראלי (WRC), "גרסת תקינה" למכונית המירוץ עם רישוי לכביש הציבורי. כמו שאר דגמי הספורט של טויוטה, ה-GT86 והסופרה, גם היא לא תעשה עליה שכן ביוניון מוטורס מסרו כי אין תכנית לשווק אותה אצלנו.
אקיו טויודה, נשיא הקונצרן היפני ונהג מירוץ חובב, אמר באירוע ההשקה כי "תמיד חשבתי שטויוטה צריכה לחזור (לייצר) למכוניות ספורט. ה-GT86 הייתה צעד ראשון, הסופרה עשתה קאמבק מוצלח, אבל עדיין רציתי מכונית ספורט שתפותח באופן מלא על ידינו. וזו בין היתר הסיבה בגללה החלטנו לחזור לאליפות העולם בראלי. כדי לנצל את הידע והטכנולוגיה שצברנו בסבב המרוצים וליישם אותו במכונית הסדרתית".
הוא הוסיף כי "כשזכינו באליפות העולם ליצרנים בשנה שעברה, הרגשתי שטויוטה זכתה לפרסום והכרה עצומים בכל רחבי אירופה, וזה גרם לי לחשוב שאנחנו צריכים מכונית מנצחת כדי לקבל הכרה בינלאומית, כיצרנית רכב אמיתית. ה-GR4 היא מכונית שיצרנו מאפס כדי לזכות בכך".
אז מה אנחנו מפסידים? בשונה מהמקובל כיום בקטגוריה, היאריס GR4 תוצע רק בתצורת שלוש דלתות, המאפשרת קשיחות מרכב גבוהה יותר והפחתת של המשקל העצמי. מכסה המנוע, דלתות הצד ודלת תא המטען עשויים אלומיניום והגג עשוי קרבון, ואלה מסייעים להציב את המשקל על 1,280 ק"ג בלבד, נתון זהה לפולקסווגן פולו GTI בעלת הנעה קדמית. טויוטה מציינת שה-GR נמוכה בכ-9 ס"מ מיאריס רגילה על-מנת לשפר את היכולות האווירודינמיות.
יחידת ההנעה משלבת מנוע טורבו-בנזין חדש עם שלושה צילינדרים ובנפח 1.6 ליטר, המפיק 261 כ"ס והופך למנוע החזק בעולם בתצורה זו. הוא משודך לתיבת שישה הילוכים ידנית והנעה כפולה-קבועה עם חלוקת כוח משתנה בהתאם למצב הנהיגה הנבחר - "רגיל" עם 40-60 לפנים-אחור, "ספורט" עם 70-30 לטובת הגלגלים האחוריים ו"מסלול" עם חלוקה שווה. הביצועים: פחות מ-5.5 שניות, ל-100 קמ"ש (1.2 שניות פחות מהמתחרה של פולקסווגן) ו-230 קמ"ש מרביים.
המעבר להנעה כפולה חייב שימוש במתלה אחורי שונה מיאריס הרגילה (עצמות עצה כפולות לעומת קורת מתח), בעוד הקדמי נותר בתצורה דומה (מקפרסון) עם מפסקי סרנים מורחבים (153 ס"מ מלפנים ו-156 ס"מ מאחור). מערכת המיתלים קשיחה יותר, בלמי דיסק מחורצים וגדולים יותר (356 מ"מ מלפנים, 297 מ"מ מאחור) ועל הקשר לקרקע אחראים צמיגים דנלופ SP ספורט מקס (225/40) על חישוקי "18. כאופציה תוצע גרסת "מסלול" הכוללת גם כיול מיתלים שונה, דיפרנציאלים מוגבלי החלקה (טורסן) מלפנים ומאחור וצמיגי מישלין פיילוט ספורט 4S על חישוקי BBS קלים יותר.
מבחינה עיצובית היא נבדלת מיאריס רגילה בסבכה קדמית גדולה יותר עם פתחי קירור מנוע, בתי גלגלים מורחבים, ספוילר בקצה דלת תא המטען, פגוש אחורי עם מסיט אוויר וצמד צינורות פליטה. בתא הנוסעים יש בלם חניה מכאני (חשמלי ביאריס הרגילה), חוגת-בורר לבחירת מצבי נהיגה ואפשרות לתצוגת מצב גדישה וחלוקת הכוח לפנים-אחור בלוח המחוונים.