המיזוג הגדול של עולם הרכב בין הקונצרנים פיאט-קרייזלר ופיז'ו-סיטרואן, עשוי לצאת לפועל במהלך השבועות הקרובים - אולי אפילו עוד השנה. לדברי סוכנות הידיעות רויטרס, בשני ענקי הרכב אשר הודיעו לפני כחודשיים כי בכנוונתם להתמזג, הובהר לעובדים כי קבוצה של יותר מ-50 אנשי הנהלה עוסקת נמרצות בהשלמת פרטי העסקה לקראת חתימתה הסופית.
PSA ו-FCA מתמזגות ליצרנית הרכב הרביעית בגודלה בעולם
המיזוג בין הקונצרן האיטלקי-אמריקאי לצרפתי-גרמני יקים באחת את יצרנית הרכב הרביעית בגודלה בעולם, אחרי פולקסווגן, טויוטה ורנו-ניסאן, במסגרתו ייוצרו 14 מותגי רכב שונים. שני הגופים הצהירו כבר כי לגוף המשותף תהיה הנהלה בת 11 חברים בחלוקה שווה של חמישה נציגים מכל צד, עם קרלוס טאוורס (כיום מנכ"ל PSA) כמנכ"ל חיצוני. נשיא הקונצרן יהיה ג'ון אלקן - כיום נשיא FCA. לפי אותם דיווחים, משרדי הנהלת הגוף המשותף יהיו בהולנד.
מאז הוכרז על המיזוג הצפוי הספיקו נציגי שני הקונצרנים להרגיע חששות שעלו בדבר פיטורי אלפי עובדים וסגירת פסי ייצור כמהלך ייעול צפוי. גם תביעה שהוגשה לפני כשבוע על-ידי ג'נרל מוטורס, המאשימה את פיאט-קריילזר בעבירות שונות, לא תעצור כך נראה את המהלך הגדול. יש להזכיר כי לפני כ-15 שנים ניתקו האמריקאים את הקשרים עם הקונצרן האיטלקי - אז ללא קרייזלר כמובן - במהלך שעלה להם יותר מ-1.5 מיליארד דולר, דמי פיצויים על נסיגה מעסקת רכישתם.
למרות קולות ההרגעה יש להניח כי בסופו של תהליך כן יבוצעו קיצוצים שונים ויאוחדו רשתות הפצה ושירות שונות, במטרה להוריד עלויות ולהפוך יחד לשחקן תחרותי יותר בעולם הרכב המשתנה במהירות. למשל המעבר להנעה אלטרנטיבית ושימוש בפלטפורמות מודולריות מעניקות בסיס למגוון רחב ככל האפשר של דגמים.