אחד המועמדים הבולטים במירוץ לבית הלבן, ראש עיריית ניו יורק לשעבר והמיליארדר מייקל בלומברג, חשף במהלך סוף השבוע תכנית שאפתנית לצמצום דרסטי של פליטת מזהמים בארה"ב. לפי הבולט במועמדים מטעם המפלדגה הדמוקרטית שמוכר כתומך בצמצום דרסטי של זיהום האוויר, יש להפוך את המכונית החשמלית בעלת חתימת-זיהום נמוכה לנגישה הרבה יותר עבור משפחות בעלות רמת הכנסה נמוכה ובינונית בעזרת עידוד פיננסי להחלפת הרכב המזהם בחדש ו"נקי".
1 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
לדבריו יש לעדכן את רשת התחבורה הציבורית כך שהזיהום שתייצר יהיה נמוך במיוחד, להעביר משאיות ורכבות להנעה חשמלית ולהקים רשת רכבות מהירות (וחשמליות) בצפון אמריקה כתחליף לכלי תחבורה מזהמים יותר דוגמת מטוסים ורכב פרטי. וכתוספת, לאסור מכירת רכב שאינו חשמלי כבר ב-2035.
אנשי הקמפיין של איל התקשורת וכרגע אולי המועמד הבולט ביותר להחליף את הנשיא המכהן, דונאלד טראמפ, אומרים כי לפי תכניתו של בלומברג יקוצצו כ-50% המזהמים האחראים לשינויי האקלים הפוקדים אותנו בשנים האחרונות תוך עשור שנים בלבד, אם יזכה בבחירות שיערכו בחודש נובמבר הקרוב. בין היתר על-ידי צמצום דרסטי בעזרת תקנות מחמירות של פליטת מזהמים מתחנות כוח, כמו-גם מבנייני מגורים.
יש להזכיר כי נשיא ארה"ב המכהן פעל בדיוק בכיוון ההפוך וביטל שורה של מהלכים שנועדו להקטין את פליטת המזהמים בתחבורה, במטרה לנסות ולהאט את שינויי האקלים אותם גורם הזיהום. בין היתר בלחץ יצרניות הרכב האמריקאיות בעלות ועדי עובדים חזקים ולובי כוחני בסנאט, שמתקשות להתמודד עם תקני זיהום מחמירים באירופה ונשענות במידה רבה על מכירות בצפון אמריקה.