ג'יפ רנגלר קבע שיא נוסף במבחני ריסוק. אחרי שהיה ראשון בהיסטוריה לסיים את מבחן הריסוק האירופאי של ה-EuroNCAP עם כוכב אחד בלבד, רכב השטח האמריקאי הוא גם הראשון שהתהפך במבחני הריסוק הנחשבים של ה-IIHS, הנערכים על-ידי התאחדות חברות הביטוח בארה"ב, ולכן זכה בציון כללי "גבולי". לצד זאת זכה הרנגלר בציונים טובים במרבית הסעיפים הנוספים במבחן, כולל התנגשות חזיתית עם מגע גדול יותר בין העצמים והתנגשות צד.
במבחן הריסוק אותו מבצע הארגון האמריקאי מוטח רכב המבחן במכשול קשיח בגובה של כ-1.5 מטר, הפוגע בפינת הרכב ומייצר מגע עם כ-25% מהחזית. מבחן זה, הנחשב כיום לאחד המחמירים אך ריאליסטיים בעולם הבטיחות, מדמה פגיעה חלקית בפינת המרכב, הנגרמת בתאונה בה אחד מכלי הרכב מבצע תמרון התחמקות שלא צלח ונפגע חזיתית מרכב אחר - או מעצם קשיח אחר דוגמת גדר הפרדה.
בניגוד למפגש חזיתי מלא, אנרגיית הפגיעה עוברת במקרה כזה דרך פינת הרכב ובה אזורי הקריסה המודרניים פחות יעילים - אזור בו ממוקם המתלה והגלגל. המהירות הקבועה בניסוי זה היא 40 מייל לשעה (64 קמ"ש).
ב-IIHS הדגישו בהמשך לפרסום הממצאים המפתיעים כי בהתאם לדרישות קונצרן פיאט-קרייזלר שם מיוצר ג'יפ, מבחן הריסוק התבצע פעמיים עם תוצאות זהות. בשני המקרים, הפגיעה בצד הנהג הפכה את הרנגלר חלקית והנחיתה אותו על צידו הימני.
לדברי הארגון, "התהפכות רכב על צידו אינה תוצאה שניתן להשלים איתה במבחן ריסוק חזיתי, והיא עשויה לגרום לפגיעות גוף נוספות מעבר להתנגשות עצמה". הציון הכולל של הרנגלר נקבע לכן על "גבולי", מדרגה אחת מעל הציון הנמוך ביותר בטבלת הדירוג.
אך בניגוד למבחן הריסוק האירופאי, לאמריקאים היו גם דברים טובים לומר על הדרך בה הגן רכב השטח על נוסעיו במבחן הריסוק. כך למשל, הפגיעה בנוסעים הייתה קלה יחסית בזכות כלוב הבטיחות הייעודי שמגן היטב על הנהג, ומונע פגיעות קשות באזור הרגליים. גם כריות האוויר בסביבת האוחז בהגה צוינו לטובה שכן הגנו היטב על ראשו.
הסיבה לציון הנמוך של הרנגלר - גם במבחן זה - היא בחירתו המודעת של הקונצרן להמשיך ולייצר אותו באופן שייתן מענה מיטבי בנסיעת שטח, למרות מגבלות בטיחות על הכביש. כך למשל הוא מבוסס גם בדגם JL העדכני על שלדת סולם המאפשרת יכולת שטח גבוהה, אך אחראית למרכז כובד גבוה יחסית.
דוברי ג'יפ מסרו לאחר פרסום התוצאות כי "לאחר ייצור של יותר מחצי מיליון מכוניות מסוג זה, איננו מודעים אף לאירוע אחד עם תוצאות דומות לאלה שהוצגו בניסוי אותו ערכה IIHS. עם יותר מ-75 מערכות בטיחות שונות שמוצעות ברנגלר, הוא עומד או מתעלה על כל תקני הבטיחות הפדרליים הנדרשים וממשיך לזכות בשבחים מצד אתרי חדשות וקבוצות צרכנים".