בקצרה:
  • ה-MG HS יהיה דגם שני באולם התצוגה של המותג הסיני
  • יוצע כהיברידי-נטען בלבד, עם 52 ק"מ (תיאורטיים) נקיים מזיהום
  • המחיר 159 אלף שקל, כ-60 אלף שקל פחות מפיז'ו 3008 PHEV
האח הגדול: ה-HS נוחת בישראל כשנתיים וחצי לאחר השקתו העולמית וכשהוא מתקרב כבר למתיחת פנים ראשונה. ישווק אצלנו רק בגרסה היברידית-נטענת המשלבת בין מנוע בנזין מוגדש בנפח 1.5 ליטר (162 כ"ס) ומנוע חשמלי (122 כ"ס) עם תפוקה משולבת של 258 כ"ס. ההנעה קדמית ויש תיבת 10 הילוכים ייחודית - שישה עבור מנוע הבנזין, ארבעה עבור היחידה החשמלית, ובכך מתאפשר שילוב אופטימאלי בין ביצועים ליעילות אנרגטית.
הביצועים: זינוק ל-100 קמ"ש ב-6.9 שניות, 1.8 שניות פחות מפיז'ו 3008 PHEV, בדרך ל-190 קמ"ש מרביים. מצברי 16.6 קוט"ש מאפשרים תיאורטית 52 ק"מ נקיים מזיהום במסלול משולב למהירות של עד 130 קמ"ש, או 69 ק"מ במסלול עירוני בלבד.
מיצוב ואבזור: ה-HS ממוצב אמנם בלב קטגוריית רכבי הפנאי הקומפקטיים, אבל הוא גדול יותר. בהשוואה לפיז'ו 3008 למשל הוא ארוך ב-12.5 ס"מ (457.5 ס"מ), עם בסיס גלגלים גדול ב-4.5 ס"מ (272 ס"מ) והוא גם רחב (187.5 ס"מ, 3.5+ ס"מ) וגבוה (166.5 ס"מ, 4+ ס"מ) מרכב הפנאי הצרפתי. תא המטען מכיל 463 ליטר, גדול בכ-70 ליטר מה-3008 PHEV.
ה-HS יוצע רק ברמת גימור אחת, עשירה מאוד באבזור. זו כוללת לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3), מסך מגע בגודל "10.1, מצלמה וחיישני חניה היקפיים, ריפוד עור משולב אלקנטרה, כיוון חשמלי וחימום למושבים הקדמיים, דלת תא מטען חשמלית, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים גם ליושבים מאחור, חלון שמש וחישוקי "18 קלים. עוד ברשימה תאורת אווירה משתנה ב-64 גוונים ואופציה בתוספת 900 שקל לריפוד פנימי בצבע אדום בוהק.
גם מערך הבטיחות מרשים, כשמלבד בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב ובקרת שיוט אדפטיבית, יש גם התרעת שטח מת כולל על פתיחת דלת כשהשטח לא פנוי. אלה אפשרו לו ציון מרבי של חמישה כוכבי בטיחות במבחני הריסוק שערך לו ה-EuroNCAP.
מה אנחנו חושבים: זה כבר לא חדש שהמעבר לשימוש בחשמל בתחבורה מאפשר לתעשיית הרכב הסינית לסגור פערים בקצב מסחרר. ברמה המקומית, MG, המותג היחיד מהרפובליקה העממית שמשווק כאן מכוניות בתקינה אירופאית סדירה, הוא דוגמה מרשימה לכך. למרות שבאולם התצוגה יש כיום דגם בודד, רכב הפנאי ZS, רשם המותג גידול משמעותי של 36% במכירות. מרשימה לא פחות היא העובדה שכמחצית מהמכוניות שנמכרו הן הגרסה החשמלית, ZS EV מה שמציב את המותג כאחראי לשיווק הרכב הנקי הנמכר ביותר אצלנו ב-2020.
ה-HS נראה כתוספת מבורכת לאולם התצוגה של המותג. מבחינת מחיר הוא יקר רק במעט מקיה נירו PHEV, אבל הוא גדול, חזק ומאובזר ממנו משמעותית. מבחינת ביצועים הוא דומה לפיז'ו 3008 PHEV היקר ממנו ב-60 אלף שקל.
כך שעל הנייר לפחות, אם אתם מחפשים רכב פנאי היברידי-נטען, נדמה שמדובר באחת העסקאות האטרקטיביות של שוק הרכב כרגע. אבל זה על הנייר. כמה הוא באמת טוב או שווה נדע רק לאחר שננהג בו.