בקצרה:
  • לובינסקי נענית לאתגר שהציבה יוניון ומתחילה לשווק ZS EV עדכני
  • עם טווח נסיעה ארוך יותר ויכולת טעינה מהירה משופרת
  • תג המחיר מתחיל ב-144.5 אלף שקלים
חשמליות או לא להיות: שוק כלי הרכב החשמליים בישראל גדל השנה פי כמה עד כ-10,000 מכוניות, וצפוי לגדול עוד יותר בשנה הקרובה. ו-MG שהייתה מחלוצות המהפכה עם ה-ZS EV, החשמלית הנמכרת ביותר ב-2020 וסגניתה של טסלה מודל 3 אשתקד, מתחילה כעת לשווק את הגרסה העדכנית והמשודרגת לדגם, כחודשיים לפני הגעתו המתוכננת ארצה.
הסיבה לכך אינה דווקא ההצלחה האדירה לה זכתה טסלה, שהעלתה על הכביש המקומי כ-6,300 מכוניות חדשות (ויקרות משמעותית) בתשעה חודשים בלבד, אלא דווקא היקפי הזמנות מדווחות לג'ילי גיאומטרי C, חשמלית סינית שממוצבת מול ה-MG, ואשר עומדים על כ-4,500 יחידות. כל זאת כחודשיים בלבד לאחר תחילת השיווק - כמות כפולה מסך מכירות MG ZS EV בשנתיים האחרונות. סיבה מצוינת לאנשי השיווק של לובינסקי לדחוק בהנהלה ולשכנע שיש להתחיל במכירה מוקדמת של רכב הפנאי בגרסתו העדכנית.
מצברים גדולים: והשינוי המשמעותי ביותר נוגע בנקודה הפחות משכנעת של ה-ZS EV, טווח מצומצם. הדגם העדכני יגיע עם מערך מצברים גדול יותר, בקיבולת 50.3 קוט"ש לעומת 44.5 קוט"ש בדגם היוצא המאפשרים טווח נסיעה של 320 ק"מ בין טעינות, כ-60 ק"מ יותר, כל זאת עם תג-מחיר של 144.5 אלף שקלים. חשוב יותר, תמורת 4,500 שקלים יותר תציע MG גרסת LR (טווח מוגדל) עם מצברים גדולים יותר בקיבולת 70 קוט"ש וטווח נסיעה רשמי של 440 ק"מ. עדיין 20 ק"מ פחות מהמתחרה מבית ג'ילי. גם מערכת הטעינה המהירה שופרה משמעותית (80DC בגרסת הבסיס, 95DC ב-LR) עם מילוי ל-80% ב-40 דקות.
המנוע החשמלי עודכן ומייצר כעת 177 כ"ס בגרסה הרגילה (34 כ"ס יותר מהדגם היוצא) בעוד לגרסת LR הספק צנוע יותר - בין היתר במטרה לחסוך באנרגיה - של 156 כ"ס. הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 8.6 שניות בשניהם, 0.4 שניות יותר מבעבר כנראה עקב תוספת המשקל של המצברים הגדולים. בשונה מהדגם היוצא, הגרסה העדכנית מורשת לגרור עגלה במשקל חצי טון. MG גם מבטיחה הפחתת רעשי רוח ודרך הודות לתוספת של חומרי בידוד.
מה עוד צריך לדעת: העיצוב החיצוני עודכן בעיקר בחרטום, בעוד שבתא הנוסעים יש כעת לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3) במקום היחידה אנלוגית בעבר ומסך מגע גדול יותר ("10.1 לעומת "8), חמישה שקעי USB (לעומת שניים בדגם היוצא) ומשטח טעינה אלחוטי.
גם מערכות הבטיחות שודרגו עם התרעת שטחים מתים אקטיבית המונעת כניסה לנתיב לא פנוי, בנוסף לבלימה אוטונומית, שמירה על נתיב ובקרת שיוט אדפטיבית שהוצעו בעבר. אבזור הנוחות של שתי הגרסאות כולל ריפודי עור, מושב נהג מתכוון חשמלית, חימום למושבים הקדמיים, מצלמות היקפיות, מפתח חכם, חלון שמש וחישוקי "17.
מה אנחנו חושבים: אחרי שנתיים של בלעדיות מזהרת בשוק, ב-MG יודעים שהמשחק השתנה והיא כבר אינה חשמלית ראויה יחידה בטווח מחיר דומה למשפחתיות קונבנציונליות. התחרות גדלה בשנה החולפת משמעותית, וצפויה לגדול עוד יותר השנה. אז כן, ה-ZS העדכני בהחלט מטפל בנקודת החולשה העיקרית של הדגם היוצא אבל ממש לא בטוח שזה יספיק לו מול מתחרות מצוינות שמספרן הולך וגדל במהירות, ואשר מציעות לא רק יותר קילומטרים לכל הטענה.