גם אתם נוהגי לצפור כדי לזרז את הרכב המתמהמה שלפניכם, או סתם כדי לומר שלום למכר שצועד על המדרכה ממול? אם אתם נוהגים ברחובות פתח תקווה, כדאי לכם לחשוב פעמיים לפני שהיד נשלחת לצופר. שכן העירייה המקומית, בשיתוף עם המשרד להגנת הסביבה, החלה בימים האחרונים להפעיל פיילוט ייחודי באחד הצמתים הסואנים בעיר במסגרתו, לאחר השלמת שלב הניסוי, יזוהו צפירות מיותרות ונהגים עבריינים ייקנסו בהתאם.
1 צפייה בגלריה
מערכת זיהוי נהגים צופרים בפתח תקווה
מערכת זיהוי נהגים צופרים בפתח תקווה
מערכת זיהוי נהגים צופרים בפתח תקווה
(עיריית פתח תקווה)
שמה של מערכת הזיהוי הוא NOize ולדברי העירייה, היא ראשונה מסוגה בארץ. המערכת כוללת חיישן בעל עשרות מיקרופונים קטנים הקולט צפירת רכב ובהתאם מזהה את הרכב הצופר באמצעות תמונה וצילום וידיאו. מיד עם זיהוי הרכב ייבדקו פרטיו והנתונים יועברו לפקח שיבדוק האם הייתה סיבה לצפירה או שהתבצעה עבירה על פי תקנות מפגעי רעש. במקרה ולא הייתה הצדקה, יישלח דו"ח לבעל הרכב. במקביל לניסוי אמורה עיריית פתח תקווה לקדם חוק עזר עירוני שיתמוך בפעילות המערכת, ובהמשך תבחן אפשרות להרחיב את פעילותה גם כנגד מפגעי רעש שנגרמים מאופנועים.
לדברי ראש העיר פתח תקווה, רמי גרינברג, "בשנים האחרונות גוברת תופעת מפגעי הרעש בכבישים הפוגעת באיכות חיי התושבים, בעיקר אלה הגרים בסמיכות לצירים ראשיים". לדברי רועי גוטליב, מנהל תחום מניעת רעש במשרד להגנת הסביבה המלווה את הניסוי, "המשרד להגנת הסביבה רואה חשיבות גדולה במניעת הרעש הנובע משימוש בצופר כלי רכב שלא לצורך ושימוש ברכב עם מפלט לא תקין. לכן מקדם המשרד פיילוט ראשון מסוגו עם טכנולוגיה מתקדמת היכול לשמש כלי אכיפה יעיל לצורך ענישת גורמי הרעש. בהתאם לתוצאות הניסוי נשקול את השימוש בטכנולוגיה".