חדשות  דעות  מאמרים  דוד מוריה
כיבוש מוצדק
דוד מוריה
פורסם: 23.08.01, 21:43
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 175 תגובות ב-175 דיונים
61. טיעונים של הנאצים
Aeroguy   (25.08.01)
הערבים נהנים מהכיבוש... בטח! איזה כ-י-ף שבני עשרה במדים משפילים אותך, מונעים ממך עבודה, מים ואוכל, מגרשים אותך מהבית ורוצחים אותך... אחלה רמת חיים, הא? משהו רצח! בדיוק כמו שליהודים היה כ-י-ף בגטו! הם חיים ברמה גבוהה ונהנים מכל רגע, סיפרה התעמולה הנאצית. אם היית נולד בגרמניה היית יכול להיות יד ימינו של גבלס אתה בושה לאנושות. אתה ודומיך הם ההוכחה שלא כל בני האדם טובים מטבעם. ונסיים בהצעה: לך תגור יומיים במחנה פליטים. אם אחר-כך אני לא רואה אותך יחד איתי בהפגנות "גוש-שלום", אהיה מאוד מופתע...
62. DEAR RABI
SINTABON   (25.08.01)
As a declaration of war those 10 points will do just fine as an attempt to solve a conflict - my goldfish has better ideas to recognise the gap between such views and the world of B.Goldstein you need a strong microscope indeed
63. כל מילה במקום
נמרוד   (25.08.01)
אני חילוני,המצביע לשינוי ובכל זאת אני מסכים עם הכותב על כל עשרת הסיבות גם על הסיבה העשירית
64. אמנון : הפוסל במומו פוסל
יוסי בלום   (25.08.01)
הנך עצמך בור, גזען שמאלני, ומתנשא
65. THE ONLY "KOVSHIM" ARE THE ARABS THAT ARE SITTING ON JEWISH LAND IN JUDEA AND SAMARIA, AND GAZA
ALON   (25.08.01)
THE ONLY SOLUTION TO THE "KIBUSH" IS THE TRANSFER OF THE ARABS OFF OUR LANDS
66. תגובה
דוי   (25.08.01)
מה המחבר עיוור?
67. You are so blind
Eitan   (25.08.01)
רק עוד דבר קטן, פשיסט: לא היה בהיסטוריה עם שהצליח לשלוט על עם אחר, כיבוש "מוצדק" או לא... תגיד תכל'ס: אתה צריך קצת LIEBENSRAUM לך ולחבריך המשיחיסטיים. היה עם אחר כזה לא מזמן.
68. עד למתנחל האחרון
אורי   (25.08.01)
אני מסכים עם כל מילה: יש להילחם בדם ואש על השטחים המשוחררים. עד למתנחל האחרון...
69. הטעות הבסיסית
אורי ,   גליל   (25.08.01)
מעט יודעים על כך שבשנת 1932 לאחר הקמת מפעל נהריים קיבל רוטנברג אופציה לקבלת מאות אלפי דונם בעבר הירדן המזרחית תמורת "חישמול" ואספקת מים לשטחים אילו ונוספים של פייסל ושיכים נוספים ששלטו על אדמות בור רבות. סוכם שהאריסים הערבים שנושלו מאדמת השיכים בארץ ישראל עקב רכישתם על ידי הקרן הקיימת וגופים אחרים ייושבו בעבר הירדן המזרחי. תכנית זו לא יצאה לפועל כיוון שטורפדה ע"י הבריטים שרצו סיכסוכים. נראה שהפתרון היחידי הוא גירוש כמו זה שהתבצע לפני מספר שנים לכמליון וחצי מוסלמים תורכים ע"י בולגריה, ותכנית מרשל-2 לפיתוח הערבים מבחינה כלכלית והטלת מגבלות צבאיות חמורות. כל פתרון אחר הוא לא הומני כי כיבוש ככול שיהיה נאור הוא לא הומני ופוגע הן בכובש והן בנכבש בעוד לשני הצדדים יש מטרה יחידה לחיות ללא הצד השני בארץ ריבונית. זאת צריכה להיות תמצית מאמצי השיכנוע וההסברה הישראלית: בכסף ובמאמצים שהערבים השקיעו בנסיונות להשמדת ישראל יכלו להקים לכל ערבי משבע מדינות ערב ווילה שיושבת על 10 דונם, בריכת שחיה אולימפית, מגרש טניס, מנחת, 10 משרתים תאילנדים ו 10 נשים (טוב 10 בעולם הזה מ 72 בעולם הבא) וזה צריך להיות מסר שדופקים לפלסטינים ולעולם ה"נאור" יום וליל. הפתרון הוא בירדן!!!!
70. אנחנו לא כובשים יותר מהאדם הלבן בארה"ב,קנדה ,דרום אמריקה ואוסטרליה
ארז   (25.08.01)
71. מר מוריה - אנא ממך...
נועם שגיב ,   הרצליה   (25.08.01)
תמנה גם 30 סיבות - אין כיבוש מוצדק. אכן הכיבוש כפי שהתבצע היה אקט מלחמתי לגיטימי - עובדה שאגב העולם שכח - אל תתפלאו - יש רבים בעולם שלא יודעים בכלל מה היה לפני 5 ביוני 67 - שליטה צבאית ערבית בשטחים. אבל עצם המשך ההחזקה בשטח אינה ראויה ואינה רצויה - ומוטב לכולנו דוד שנימנע מהאספקט הדתי של הסכסוך - הוא יזיק לכל הנוגעים בדבר. עלינו לפעול להפרדה חד צדדית - עם כל הקושי של הדבר לרבים מהציבור - אך כך נפטרים מגידול ממאיר - הסרה. דבר אחרון - לשמאלנים ולימניים כאחד - תרבות דיון: אין לא פה ולא בכל סוג דיון אחר מקום לקללות ולירידה לפסים אישיים. לא נסכים על כלום - לפחות על זה. שבוע שקט לכולנו.
72. אין גבול לטירוף
נדב   (25.08.01)
אין גבול לטירוף. אולי בגלל זה אין גבול גם למדינה שלנו. מה הקשר והעניין בלמצוא צידוק לכיבוש שאין לו תכלית, אין לו תקווה ואין לו פיתרון. הבנאדם פשוט מטורלל. הוא לא חי בעמו ולוקה במחשבות אקדמאיות מנותקות מהמציאות. לא אכפת לי שיש אפילו 1000סיבות מוצדקות. הכיבוש הזה משחית כל חלקה טובה והוא שורש כל רע. אין גבול לטירוף.
73. דוד הלא יקר (לא מוריה)
יניב פרקש, שמאלני יפה נפש ,   ירושלים   (25.08.01)
מה בדיוק נותן לך זכות להחליט מי יגור כאן ומי לא יגור כאן? במה זכותך עולה על שלי? אתה חוצפן פשיסט, ולדעתי כל חברה מתוקנת צריכה להקיא אותך מתוכה ברמה המוסרית. אבל ברמה המעשית לעולם לא הייתי אומר "אולי נשים אותו (אותך) על מטוס ונשלח אותו מכאן", משום שזכותך להמשיך לגור כאן (לצערי).
74. אין כיבוש מוצדק - גם לערבים!
אלי   (25.08.01)
אם אין כיבוש מוצדק - אותו כלל צריך לחול גם על הערבים, אלא אם כן מגיע להם פרס בתור עם אימפריאליסטי...
75. איזה טיעון עלוב לטענה צודקת! ! !
אבו קרולוס   (25.08.01)
רק סעיף "ט", מכל הגיבוב העלוב הזה יש בו כדי להכריע, לגבי כל חפצי חיים. כל השאר בבל"ת. האם כדי להיראות "מאוזנים" הביא YNET את הטוען הזה, שהוא עלבון לאינטליגנציה. מה קרה? אין בימין הישראלי כותבים אינטליגנטיים יותר כדי להביע את הרצון להחזיק בכל השטח ה"כבוש"?
76. כיבוש,מנטרה של השמאל.
תל אביב   (25.08.01)
כדי להראות צודקים חוזרים אנשי השמאל,שונאי ישראל,על מנטרה ישנה חדשה,כיבוש,כיבוש,כיבוש,כאילו ישראל יצאה למסעות כיבוש למען "כיבוש"כשהשמאל מתעלמם לחלוטין מההסטוריה,מהעובדות,מהעובדה שישראל מוקפת ב-300 מיליון מוסלמים צמאי דם. לא יעזור לכם,השמלאנים,אתם הראשונים שתוצאו לטבח ע"י המוסלמים.
77. מאה בבורות, אפס בהיגיון
יואל   (25.08.01)
כיבוש הוא רע. אין אלטרנטיבה גרועה יותר מהכיבוש. המציאות של הכיבוש היא ממש לא מהמוצדקות בהיסטוריה העולמית. א. אפס בהיסטוריה. מדינת ישראל כבשה את הגדה המערבית של ממלכת ירדן ביוני 67' כחלק ממלחמת ששת הימים, כתגובה על פעילות צבאית שפתח בה המלך חוסיין. ב. אפס בהיסטוריה. לתקיפה לא היה ולא כלום עם הפלסטינאים. ג. אפס בהיסטוריה. 1. בשטח שנכבש ישב ויושב חלק מהעם הפלסטינאי. זה שהכותב הנכבד לא מכון להכיר בו בתור שכזה ממש לא חשוב. הפלסטינאים סבורים שהם עם – וזה מספיק (סטלין קבע שהיהודים זה לא עם). 2. ירדן וויתרה על השטח לטובת הפלסטינאים, בוודאי לא למדינת ישראל. ד. אפס בלוגיקה. כדאי שהכובש יחשוב שאם יפסיק להיות כובש, ייתכן ואותה שנאה שאתה מדבר עליה תדעך. בכל זאת, ישראל ממררת את חייהם (וזוהי הגדרה עדינה) של תושבי השטח הנכבש מזה 36 שנים, ועוד לא דבירנו על ההתנחלויות. ה. אפס בהבנה ביטחונית. האם כדי לשמור על שדה תעופה צריך לשלוט על הגבעות מסביב? נסה שלום (בקר בשדה התעופה של ז'נבה, שחציו בשטח צרפת). ובכלל, עם כל-כך הרבה התנחלויות, איך ייתכן ויש לנו בעיה ביטחונית כעת? ואולי הבעיה הביטחונית נובעת מעצם השליטה בחיי עם זר? ובכלל: מכונות ירייה יצאו מהמודה. אתה נראה צעיר, לא מ"מ ממלחמת השחרור. ו. אפס בהבנה ובלוגיקה, מתחת לזה במוסר. אוכלוסייה אינה דמוקרטית או לא. זה המשטר, חמודי. ביחס לשקרים: קרא עיתונים בעברית על המדינה שלך. לגבי שנאה והתאבדות: שוב, בדוק היטב את האוכלוסייה בקרבה אתה יושב ואת מעשיה. ואגב: אם המצב עם מדינות ערב כה חמור, למה אתה רוצה להמשיך ולהיות צמוד לאוכלוסייה הזאת? לשיטתך שלך, אפילו הכיבוש צודק, הוא מטומטם, לא? ז. מאה בצביעות. המשפט הזה נאמר על-ידי כל מדינה קולוניאליסטית מצויה, החל מרומי. תשאיר לנכבשים לחיות כמו שהם רוצים, אבל בלי צבא זר. ועם פספורט משלהם. ח. מאה בשקר. הלא כל "מפעל ההתיישבות" נסמך על הכוח של צה"ל, על הפקעת האדמות (אפילו זאת "קרקע מדינה"), על האדנות כלפי התושבים שם. ומה עם המים? ושפע הקרקע? וההפקעות לכבישים? ומי, פרט למתי מעט, יישאר שם ללא כל הקלות המיסוי שהמדינה, אותן הקלות שהביאו 90% מהמתיישבים לשם? ט. אפס בהיגיון (וככה חושב כל מהמהר). בגלל שנתקענו בשטות המטומטמת הזאת מאז 67 – ולכך אחראים כל ממשלות ישראל – לא נצא? בגלל חשיבה כזאת ישבנו בלבנון 18 שנים ו1200- הרוגים, האמריקאים דפקו את הראש בוויטנאם והסובייטים באפגניסטן. אם הדבר רע – צא ממנו. אם תישאר זה יהיה יותר רע. י. מאה בצביעות. הזיקה לא רלוונטית. הקשר לקבר רחל (נגיד) לא מחייב שליטה על 100,000 תושבי בית לחם, ומה לקשר לסבסטיה (נניח) ולשלטון על העיר שכם ו150,000-תושביה? שיבה ושחרור? הרי העיקר רמלה היא ערבייה טהורה משחר בריאתה; תעזוב אותה? מה לעיר עכו וליהדות, ואפוא יפו בעסק הזה? ולמה נורא חשוב לך לשלוט על חיי תושבי ג'נין? ענק, אין-סופי. למה לך מגיעה מדינה ולהם לא? בגלל שישראל כבשה את השטח ב67-'? לא לתת פרס לתוקפן תגיד? הרי ישראל החזירה למצרים את סיני (אחרי התקפה כפולה) ועשתה שלום עם האחראי לכל העסק הזה, חוסיין. ואיזה מין חיים אתה רוצה לנהל כאן, כאשר המדינה שלך ממשיכה להיות כובש? אגב, כיבוש צודק הוא ממש כמו כיבוש נאור ששניהם הם כמו לילה יומי. אם תמשיך בו, פשוט לא תהיה לך מדינה.
78. תגובה נוספת לאמנון
Yehuda   (25.08.01)
בורות וטיפשות ירדו לעולם בכפיפה אחת ואתה קיבלת לא מעט מזה. יהודים תמיד נרדפו ותמיד יירדפו ושנאת הגויים כנראה לעולם עומדת ואם תנסה להתחנף לגויים בנימה כפי שעושה זאת מר שמעון פרס לא נגיע רחוק כעם צריך להכיר בהסטוריה ולא לעשות שגיאות מיותרות לעבוד שכם אחד כעם גם איתך אמנון ורק כך ננצח את אויביינו ואז גם לא תצטרך לנסות להתחנף אליהם. יהודי אוהב ישראל יהודה
79. אין כיבוש נאור
האלוף חלמיש   (25.08.01)
הכיבוש אוכל בנו ומשחית בנו כל חלקה טובה. הפכנו לעם של בבונים עצלנים ונצלנים עם מנטליות של גרמנים ברברים. רק הפסקת הכיבוש תביא לריפוי החברה הישראלית.
80. לאמנון הבור ועם הארץ
האיש הקטן   (25.08.01)
הציונות גירשה ב-48' 750,000 פליטים פלשתינאים? מאיפה הקרצת את הקשקוש הזה? המספר שנקבת בו גבוה בהרבה מכלל הערבים שחיו בארץ ישראל באותה שנה. שוב אתה מפגין את בורותך ואת שטיפת המוח שעשתה לך התעמולה הערבית והשמאלנית. אגב, אין שום מספר רשמי של ה"פליטים" כיון שהערבים אז הפציצו את העולם באין ספור מספרים שונים וסותרים.נתון רשמי - אין.
81. היום נותנים להם להתבטא באופן חופשי
NoNo   (26.08.01)
ומחר הם יסתובבו חופשי ברחובות הגדה ויהפכו דוכנים לפלשתינאים, או ירוצצו להם את הגולגולת ויקבלו 6 ימים עבודות שירות.
82. למה השאלות הבאות כל כך מרגיזות את הימניים?
שלמה   (26.08.01)
גיל ב. ממש יצא מכליו כשקרא את השאלות. למותר לציין שהוא לא ענה עליהן. המעטים שענו אגב המליצו על טרנספר - לאחר קצת התפתלויות. אולי פשוט גיל וחבריו יודעים שהתשובה היחידה שהם יכולים להציע היא טרנספר, אבל הם לא כל כך ששים להודות בזה? להלן השאלות א. האם לדעתכם עלינו להשאר ולשלוט ביש"ע לנצח. אם התשובה היא "לא", אתם פטורים מלענות (ואתם כנראה לא ממש ימניים) אם התשובה היא כן, איזה מבין האפשרויות הבאות נראית לכם ריאלית למימוש שליטה זו: 1. לתת לפלסטינאים אזרחות ישראלית מלאה. 2. טרנספר 3. להמשיך לשלוט על הפלסטינאים בלי לתת להם זכויות אזרח.
83. ליואל
משה   (26.08.01)
תודה. מלים בסלע (וסביר להניח, ייתקלו בסלע).
84. shame
edo   (26.08.01)
It looks like we haven't learned the lessons of the Holocaust. It is shameful that a Jew can expound such an opinion.
85. תגובה למירב
תמיר מנצור   (26.08.01)
לידיעתך: אני שמאלני ואני תומך ביציאה מרוב השטחים אבל בכל זאת אני חייב להגיד לך שהפגנת בורות מדהימה! ישיבה בארץ ישראל היא אחת המצוות החשובות ביותר של היהודים וחבל שאת לא יודעת זאת.
86. דמגוג
Yehuda   (26.08.01)
ליואל זה שכושר הביטוי שלך נפלא לא עושה אותך צודק כל הטיעונים שכתבת אולי נכונים מזוית ראיה של מי שלא מכיר ממציאות המופלאה של עם ישראל ולכן כדאי ללמוד קצת יותר על עמינו מזוית ראיה של חז"ל ואז לה היתה מחלק ציונים לכל העולם וקצת פחות מתלהם!!! יהודה
87. תגובות
דוד מוריה   (26.08.01)
א. אפשר לומר אתה לא צודק ולהוכיח את הטענה. אפשר גם לומר אתה צודק אבל לא יהיה חכם לישם את הצדק הזה אבל לוגית אי אפשר לומר אתה לא צודק כי התוצאה תהיה כך וכך... ב. מציבור המתיימר להחשב נאור, ליברלי, פלורליסטי ופתוח קבלתי את הכנויים והאיחולים הבאים:(רשימה מקוצרת)בור,גזענן,קולוניאליסט טיפוסי. דוגל בטיהור אתני, קיצוני דתי פנטי , לא נאור, דוגל בשלטון ההאיטולות כמו באירן, אדם לא שפוי שמקומו במוסד פסיכייאטרי סגור, משיחיסט , אטום, תמהוני, סהרורי, "אם היית נולד בגרמניה היית יכול להיות יד ימינו של גבלס",בושה לאנושות, אתה ודומיך הם ההוכחה שלא כל בני האדם טובים מטבעם,"הבנאדם פשוט מטורלל", "אין גבול לטרוף",עיוור, אפס בלוגיקה... מאה בצביעות ומשתמט; כל זה מבלי להטריח אתכם בנאצות באנגלית. הייתי מבקש להצטרף לקריאתו של נועם שגיב מהרצליה שקרא למגיבים מימין ומשמאל להסכים לפחות לוויתור על נאצות עלבונות וירידה לפסים אישיים. ג. אני חוזר ואומר יש לאפשר לפלסטינים שלטון עצמי אם יחדלו מן האלימות (שהחלה לאחרונה אחרי שהצענו להפסיק את ה"כיבוש")מה שברור הוא ,ובמיוחד לאחר שנה זו, שאין להסכים בשום אופן שהישות הזו תהיה חמושה ובעלת צבא. כשיגיע הסדר מיוחל זה אין להסכים בשום אופן לטרנספר של יהודים מאדמתם כחלק מהפשרה אלא אם כן במקביל יסכימו הפלסטינית להעברת ישובים ערביים מהמשולש לגדה כחלק מהפרדות למניעת חיכוכים.
88. לאמנון- גזענות
אבי   (26.08.01)
תגובתך לכתבה "כיבוש מוצדק"- מעידה על בורותך בהגדרת מושג בסיסי כגזענות.מסקנת דבריך היא שלילת זכותו של העם היהודי על מולדתו ההיסטורית. עצתי לך שתואיל לברר התשובות לשאלות הבאות: -האם נכון כי מתחת למרבית הישובים הערביים מסתתר שמו היהודי הקדום של ישוב עברי? -היישות "הפלשתינית",היכן היתה בתקופת השלטון המוסלמי? מי השליט המוסלמי שמנע הקמת מדינה פלשתינית ?- או שמא לא היתה ישות שכזו קיימת מעולם,האם יתכן כי ישות מזויפת בשם זה נצמדה כעלוקה לתהליך ההתחדשות הציונית בארץ במאה האחרונה- ונהנתה ממקומות עבודה שסיפקו החלוצים היהודיים? -מה ידוע לך אמנון על מאות שנות קיפות ואפלייה גזענית של יהודים ודיכוי שאיפותיהם הלאומיות בארצם השדודה: איסור ביקור באתרים איסור כניסה והתיישבות? שמעת פעם על השואה? האם העוול התיישן אצלך? אם לא מדוע אינך קנאי לזכויות השדודות של עמך-ובתוכן הזכויות לארצו שנגזלה ע"י עריצות מוסלמית לאורך ההיסטוריה. רק בורותך הבסיסית גורמת לך לשלול-כגזען- את זכויות עמך על ארצו. הנך ראוי-יחד עם חבריך לדעה- לכל מילות הגינוי. אבי
89. צודק במאה אחוז
אל רנר   (26.08.01)
90. תודה לך!!!
יניב   (26.08.01)
1. אין כיבוש מוצדק 2. הודות לך אני יכול ללכת מישראל ולא לדאוג שייקרה לה משהו כי יש כל כך הרבה פאנטים דומתך. 3. לא ממש העלת את רמת החיים שלהם-סלח לי. הביוב עדיין זורם ברחובות ובשלב מסויים כבר אין מה לפסיד. 4. לטענה האחרונה שלך אין לי אפילו כוונה להתייחס. היינו פה קודם לא תופס. תתבייש לך. אין לשפוט אותם על כך שאבותיהם באו אחרי אבותינו. 5. גזען.
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה