צרכנות  הכסף שלי  ביטוח
מה עדיף: פנסיה או ביטוח מנהלים?
דוד רגב
פורסם: 02.05.03, 08:07
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 99 תגובות ב-99 דיונים
31. ביקורת וחובבנות
ofer ,   tel aviv   (02.05.03)
סליחה על הביקורת אבל כאשר אני קורא זאת יש בעיה או מספר בעיות : מר רגב - מדוע פתאם כתבה חיובית על פנסיה, ללא כל קשר לאטרקטיביות או לאו של התכנית ? מדוע יש קישור לאתר של מר שפרינצק ? - האם זו כתבה מקצועית או פרסומת ? בהיבט המקצועי -מ פנסיה מוצר מצויין אבל לא מושלם, ביטוח ופנסיה הינם מוצרים משלימים ! איך עושים השוואה במושגי ברוטו כאשר כל אחד מעניין אותו כמה יהיה בנטו ואז שילובים נותנים מונה אחרת לחלוטין !
32. תגובה לפלסטיני
מייקל ,   תל-אביב   (02.05.03)
חבל ש Ynet לא עומד במה שהוא מבטיח- שלא יפורסמו תגובות הכוללות דברי הסתה ..... וסגנון החורג מהטעם הטוב!! וזה בדיוק מה שנכתב ב-7 , דברי הסתה,נאצה והבל הבלים.
33. איפה החסרונות ???
יוסי ,   חולון   (02.05.03)
בעלי מקצוע אמיתיים מזכירים לציבור את החסרונות בכל צורה של פנסיה וביטוח - להזכיר נקודה קטנה, אדם שנפטר ואין לו בן/בת זוג וילדיו מבוגרים אז כל חסכונותיו בפנסיה הלכו לטמיון.
34. תגובה למיקל 32
ערבי ,   מהצפון   (02.05.03)
חבל שאתה מתלונן רק נגד הסתה מצד הערבים. אני קורא כל יום עשרות תגובות ודברי הסתה מצד היהודים והם גרועים ומזיקים הרבה יותר ממה שהערבים כותבים האם מצדכם זה לגיטימי. אני מגדיר את עצמי כערבי מתון מאמין בדו קיום אבל מה שאתם כותבים ומדברים ועושים מרחיק אותי מדעותי
35. ממתי שפרינצק הוא בלתי תלוי ???
שמואל   (03.05.03)
אדון שפרינצק מתפרנס אך ורק מקרנות הפנסיה ולמרות זאת בחוגים בלתי מקצועיים הוא עדיין מוצג כמומחה בלתי תלוי. הוא תלוי עד צווארו בקרנות הפנסיה!
36. היתרון בבטוח מנהלים-השקעת כספי החסכון
זמיר ,   רמת גן   (03.05.03)
דן שפרינצק מניח ריבית ריאלית על קיצבת הפנסיה, האם כוונתו למדד ממוצע של 3.3% לשנה? , שאם כן, על כספי החסכון בבטוח יש להניח מדד ממוצע + ריבית בגובה 7% (לפחות), אזי סכום של 9078 שח לחודש יספיק לא ל 15 שנה אלא ל 25 שנה, (יספיק גם לאלמנה במקרה מותו המוקדם של המבוטח)
37.  לפלסטיני -תעשה ביטוח נגד טרנספר
אורי ,   מרכז   (03.05.03)
לפלסטיני עד לא מזמן הייתי בעד שלום והחזרת כל השטחים -תמורת שלום אמת כיום אני מאמין לצערי שיש רק פיתרון אחד איתכם ,כמו שאומרים אנשי הימין-טרנספר וכידוע לטרנספר אין לא פנסיה ולא ביטוח ולא בטיח
38. תגובה ל-34
אום כולתום ,   צפוןןןןןןןןןן   (03.05.03)
בגלל ערבים כמוך,יהודים כמוני הופכים אתכם אוטומטית לפלסטינים,מרגלים,אנטי ישראלים ובטח אנטי ציוניים. על איזה דו קיום אתה מדבר?לו ידעו 90% ממדינת ישראל מה חלקם של ערביי ישראל בהכנת ושילוח פצצות אנושיות מצבך היה רע ומר. לפני כ-5,6 שנים הייתי מנאמני ביילין בזכות ערבים כמוך הפכתי לנאמן גנדי עליו השלום. אני מודה לך ולשכמותך על שהארת את עיניי ועיני בני משפחתי.
39. לו היתי מפקידה 1983 ש"ח כל חודש בחשבון חסכון בבנק? כמה אקבל
מישהי מתלבטת   (03.05.03)
בגיל 65???
40. תגובה ל 39
גיא   (03.05.03)
הרבה הרבה יותר......! אבל:חלק גדול מהכסף מגיע מהמעביד כחלק מהתנאים הסוציאלים.חלק מהכסף הוא ביטוח! ( כך שבמקרים טרגיים יש לבן\בת זוג ולילדים מקור פרנסה.ובנוסף יש פטור ממס על הכסף ועל הרווחים.
41. דע מאין אתה בא ולאן אתה הולך.
יעקב   (03.05.03)
1. דעתו של "היועץ" מוטה. זאת מסקנה שעולה מחלק התגובות. 2. גרעון אקטורי יוק. לא קיים לא נשמע לא נראה כמעשה "הסתדרות החדשה", אין הבדל. על זה נאמר אין חדש תחת השמש. 3. לענין: שילוב בין קרן פנסיה לבטוח המנהלים הוא המסלול הנכון. 4. כל קרנות הפנסיה דהיום משלמות עבור כשלונות העבר. שאלו עצמכם מי מממן את קרן הפנסיה של פועלי הבנין ? (כל קרנות הפנסיה האחרות, כאמור) 5. על לשון שפת הגשש: עדיף 100% ביד (בטוח מנהלים) מאשר 130% (קרנות הפנסיה ככלל)
42. תגובה ל - 39 וגם שאלה
מנחה היקום ,   דרום   (03.05.03)
זוהי חוכמה קטנה מאוד. כי במקרה כזה את מעריכה שלא יקרה לך שום דבר עד לגיל 65. לא תאונה, לא אובדן כושר עבודה... בנוסף לכך, כספים המועברים לפנסיה פטורים ממס, ואת החיסכון החודשי שלך בבנק תצטרכי להתאים לסוג חיסכון שיאפשר לך פטור ממס. שאלה : כאשר רכשתי פוליסת ביטוח מנהלים בשנת 85,זה היה כי קרנות ההסתדרות דאז היו רקובות לחלוטין. האם כיום לאחר 17 שנות תשלום לביטוח כדאי לשנות ?
43. תגובה למתלבטת - 39
גולן ,   באר שבע   (03.05.03)
אם תירצי להבטיח שהשקעתך תשמר בערכה הריאלי(צמודה למדד), סביר שתקבלי ריבית נטו (לאחר ניכוי המס)של 3.3%. אם את בת 30 תחסכי במשך 35 שנים כ 1,550,000 שח. אם את בת 40 תחסכי במשך 25 שנים כ 900,000 שח.
44. אני מועסקת כבר שנה וחצי והבוס לא מסכים לעשות לי ביטוח מנהלים
מה עושים?   (03.05.03)
מישהו יודע משהו לגבי זכויותיי כעובדת?
45. תגובה ל 39
יוסי - לחוסכת   (03.05.03)
בסכום הזה בהפקדה של 20 שנה בריבית ממוצעת של 4 או 5 אחוז תקבלי מליון שקל.
46. זהירות - הכתבה שגויה!!!
כלכלן ,   תל אביב   (03.05.03)
הכתבה הזו מסולפת לחלוטין כל העובדות נכונות מלבד אחת - קרנות הפנסיה לא חייבות לתת לך כלום, כלומר זהו תקנון חד צדדי והוא ניתן לשינוי על ידי קרן הפנסיה מתי שהיא רוצה - זה אפילו מגובה בפסיקה של בג"צ מלפני כשנה. חברה ביטוח חותמת איתך חוזה (לפי חוק חוזי הביטוח) ולכן כל שקל שהיא צריכה לתת לך היא תתן!!! מי שפועל על פי מה שכתוב בכתבה זו עושה שטות. זאת ועוד - דן שפרינצק ה"כלכלן" הוא יועץ פנסיוני העובד בשירותן של קרנות הפנסיה !!!! ראו הוזהרתם!!! ולגבי YNET - עשיתם עבודה עיתונאית גרועה ביותר וחבל.
47. תגובה לאמית 24.הצעה שלך לא טובה מבחינת תכנון מס
דניאל   (03.05.03)
כי אם אני מפריש למבטחים אני זה מוכר כהוצאה אבל אם אני מפריש לבנק זה לא מותר כהוצאה
48. לערבי מהצפון (34)
(03.05.03)
ל-Ynet שולחים תגובות הרבה המומי מוח - גם יהודים וגם ערבים. חבל שבגלל תגובות של מטומטמים באינטרנט נשנה את הדעות שלנו. נ.ב. בכל זאת מעניין איך מהכתבה על פנסיה אנשים מגיעים לדיון על יחסי ערבים ויהודים.
49. על מה המהומה ?
פלסטיני ,   פלסטין   (03.05.03)
כולה עצה או שתי עצות והנכם פותחים את הפה ומגיבים בצורה גסה ולא עניינית . אם היתי מגדיר את עצמי כ- אבי משכונת התקווה או שרית מהכרמל , לא היתם מגיבים באותה צורה כפי שהגבתם . אם בנמצא פוליסה המכסה מנגע הגזענות היתם הכי עשירים בעולם .
50. תשובה ל 39 - תלוי בגילך
אלבוס   (03.05.03)
יש באתר הזה מחשבונים וניתן לחשב. אם את בת 30 אז זה מעל 2 מיליון ש"ח בהנחה של 4.6 ריבית ריאלית בשנה
51. שאלה למי שמבין
דפנה ,   תל אביב   (03.05.03)
הייתי בעבר שכירה במשך כשנתיים ויש לי קרן פנסיה (אני חושבת מקפת חדשה) ויש שם משהו כמו 5000 ש"ח. בשנתיים האחרונות אני עצמאית ומתכוונת להיות כך עוד הרבה, אבל אני לא מפרישה כלום לקרן שברשותי. מישהו יודע אם אני אפריש משהו כמו 300 ש"ח בחודש, כמה אני אקבל כשאצא לפנסיה? שמעתי שבגיל 60 אני לא אקבל את כל הכסף אלא יורידו לי מזה מס של 35 אחוזים. זה נכון?
52. תשובה ל 39, המתלבטת
זה שהחליט   (03.05.03)
שאלה יפה התלויה בהנחות היסוד. 1983 ש"ח מדי חודש מגיל 30 ועד גיל 65 נותנים סכום שמשתנה מאד בהתאם לשיערי הריבית. אם נשתמש בשיעור הריבית שהשתמש בו דן שפרינצק (3.3% לשנה), הרי ש1983 ש"ח לחודש נותנים לאחר 35 שנה 1.564 מיליון ש"ח ברוטו. מזה יש להפחית מס על הרווחים שכרגע הוא 15% ונגיע ל 1.454 מיליון ש"ח. אם שיעור הריבית יהיה 4.8% (שלדעתי זה נכון יותר), התמורה ברוטו תהיה 2.155 מליון ש"ח 1.9569 מיליון בנטו. אבל יש לזכור שני דברים חשובים. בתוכניות חיסכון אין לך שום אלמנט ביטוח (שקיים גם בקרן פנסיה וגם בביטוח מנהלים). אם חלילה יקרה לך משהו מחר, אין לך כלום. שנית, תוכניות חיסכון חשופות יותר לשינויי משק. עד לפני זמן קצר לא היה מיסוי כלל על תוכניות חיסכון. היום יש מיסוי של 15 %. מה יהיה בעוד 20 ו 30 שנה? בעולם מיסוי רווחי הון פיננסים הוא גדול יותר, אז אולי גם אצלינו בעתיד. בנוסף, אין כזאת חיה תוכנית חיסכון ל 35 שנה. אני לא חושב שתוכלי לקנות היום תוכנית ליותר מאשר 15 שנה, ואולי בעוד 15 שנה הריביות תהיינה נמוכות מאד, מי יודע? הקיצר, כל תשובה חד משמעית בעניינים אלו הן ספקולציות.
53. ביטוח מנהלים למול קרן פנסיה- קצת אוביקטיביות
א.ב ,   מרכז   (03.05.03)
מעניין איפוא בא לידי ביטוי בהשוואה של היועץ ה"אוביקטיבי" מר דן שפרינצק נושא השינוים הצפויים עלינו לרעה כמו: 1. ביטול הסיבסוד האגחים על 70% מהקנות החדשות והפניית הכספים לשוק ההון. 2. העלאת דמי הגמולים ב- 3% 3. העלאת גיל הפרישה הצפוי איפוא בא לידי ביטוי הסיכון הקיים בקרנות הפנסיה בדמות תקנון הנתון לשינויים. מי יודע היום מה יהיה בעוד 20 או 30 שנה קדימה. לפחות בביטוח המנהלים שניפתח עד 7.01 הנתונים אינם נתונים לשינוי והפוליסה הינה חוזה וודאי לכל דבר ועיניין ורק התשואה הינה הגורם שיכול לשנות. איפוא בא לידי ביטוי הסיכון הקיים בקרן הפנסיה לביטואציה שבא לא עלינו המבוטח נאלץ לקחת את הכספים קודם גיל הפרישה? אם תשאלו את מר דן שפרינצק הוא יספר לכם כי משיכת כספים קודם גיל הכניסה מחייבת בקנס אדיר בקרן הפנסיה בהיבט התשואה כדלקמן: משיכת כספים עד 5 שנים מהפתיחה - 0% ריבית משיכת כספים בין 5-15 שנים מהפתיחה 1.5% ריבית ומשיכה בגיל הפרישה כחסכוןהוני 2.5% תשואה. וזאת לפני הקנס הנוסף הקיים גם בביטוח מנהלים בנושא היוון הקצבאות בגובה 35% . נכון שעל פניו באם לוקחים את כל הנתונים כנתונים דטרמינסטים וקבועים ומסתכלים מה קורה בסוף בהנחת נתונים ללא שום שינוי מקבלים ערך כלכלי גבוה יותר ואולם שורש הבעיה שהנתונים צפויים להשתנות לא מחרתיים אלא מחר ולפיכך כל ההשוואה כיום הינה מעוותת ולא במקום. ולך דן עוד משפט אחד... ליבי ליבי על אותם מבוטחים שפנו אליך וביטלת להם פוליסות מבטיחות תשואה של 4% ויותר בתנאים שאינם ניתנים לשינוי ופתחת להם לאחרונה קרנות פנסיה. מעניין איך תסתכל להם בעיניים מחר בבוקר כאשר באוצר ישנה את התנאים כפי שהוא רוצה ואילו ביטוחי המנהלים ישארו ללא שינוי. לסיכום מילת המפתח הינה שילוב .
54. משהו ל- 39 שאף אחד לא אמר - וזה מוזר!!
גידי   (03.05.03)
1983 השקלים שאת מפקידה היום בביטוח המנהלים או בפנסיה לא יעמדו לרשותך, סביר להניח, אם תרצי להפקיד אותם בתכנית חסכון. הסכום שתפקידי בחסכון יצא כולו מהנטו שלך - ואני לא מאמין שיש לך סכום כזה להפריש מהנטו כל חודש. ואם יש, אני מתנצל. אבל זה אומר שתפרישי קצת פחות מ-4000 ש"ח מהברוטו לחודש, ואז שוב - עדיפה קרן פנסיה. בהפקדות לפנסיה מתאפשרת הטבה ענקית במס - ההפקדה פטורה ממס ההכנסה! שכחתם את זה?
55. שאלה ל - 53 א.ב
ר.ב ,   מרכז   (03.05.03)
א.ב אתה נראה לי מומחה בתחום- שהתכוונת שילוב האם ההמלצה של שפרינצק כאשר שכר המבוטח גבוה הוא באמת בסדר הנ"ל - הונית קצבה
56. תגובה ל- 44- שהבוס לא מסכים לעשות לה ביטוח
א   (03.05.03)
הילה היקרה, לפי החוק הבוס לא חייב לך שום כלום מבחינה פנסיונית. למרות זאת, יש שלושה דברים שכדאי לך לשקול: א. להפריש בעצמך לביטוח מנהלים, בלי קשר לבוס. לפי החוק את יכולה להפריש 5% מהשכר שלך ברוטו, והסכום יהיה פטור ממס בזמן המשיכה (בגיל 65 או 67). אם יש לך משכורת יפה, מעל 10500 ש"ח, הרי שעל השקל האחרון את משלמת 45% לפחות מס - ולכן את יכולה להפנות לפנסיה את אותם 2.5% בערך מהשכר שהולכים היום למס הכנסה. וזה בלי שום קשר לבוס. (המשמעות - את משקיעה 2.5%, ויוצא שמס הכנסה משקיע 2.5% על חשבונו). גם זה יפה. 2. לנסות לדבר עם הבוס בכל זאת, אולי אפילו לשכנע אותו להוריד לך כמה מאות שקלים מהשכר ולשלם אותם לביטוח / פנסיה. לו זה משתלם, וגם לך - שוב, בגלל שעל מה שהוא יפריש לשם במקום לתת לך לא תשלמי מס הכנסה. 3. הצעה שהתלבטתי אם להוסיף. זה משהו (סליחה על ריח השוביניזם הקליל, ואני לא, ככה אני חושב) שהרבה נשים לא עושות. הנה היא: להיות אסרטיבית, להגיד לבוס "או זה או שאני הולכת", ולראות בהנאה איך הוא מוותר בשביל שתישארי. אבל נכון, יש סיכוי שתצטרכי לחפש עבודה חדשה... ואולי יהיה בה ביטוח מנהלים. בהצלחה :-)
57. שאלה ל 53
ירון ,   מרכז   (03.05.03)
בתגובתך התייחסת לכך שביטוחי המנהלים עד 7.01 אינם נתונים לשינוי והפוליסה הינה חוזה וודאי, מה לגבי פוליסות שהונפקו אחרי תאריך זה ??
58. לפלשתיני המסכן והמתלהם
ציוני ,   ישראל   (04.05.03)
גם סאדם דיבר הרבה שטויות.אולי אתה יודע היכן הוא היום? אתה מדבר מהבטן כמן סאדם.אולי תתחיל לדבר מהראש? תתאמץ.
59. אי דיוקים
שמוליק   (04.05.03)
אולי יסביר לנו הכותב המלומד איך משלמים מס הכנסה של כ 1000 ש"ח על שכר של מעל 10000 ש"ח? כאדם שמכיר את הנושא מקרוב עלי לציין כי מר שפרינצק המכובד במשך שנים נוהג להשמיץ את הסוכנים וחברות הביטוח ואינו לוקח אחריות לגבי אלפי האנשים שיעץ להם לפנות לקרן הפנסיה ונמצאים בפני שוקת שבורה,החישובים התאורטיים הללו יפים מאוד, אולם המציאות שונה ואתן רק דוגמא אחת אותה אני מכיר מקרוב, חבר שהיה מבוטח במבטחים 40 שנה ! שכרו לפני הפרישה 16000 ש"ח, הפנסיה שיקבל כ 5,500 ש"ח !!!,הייתי איתו במבטחים ושמעתי את התשובה ממבטחים באופן אישי.הדבר נובע בעיקר משיטת החשוב בקרנות עליה מר שפרינצק לא אמר כלום... ויש עוד אך קצרה היריעה
60. תגובה ל 33 - מי אמר לו למות
דן   (04.05.03)
נתת דוגמא טובה מי שנפטר ואין לו יורשים הקרן לוקחת את כל הקופה אבל לזה יש פתרון מי אמר לו למות!!!
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה