חדשות  דעות  מאמרים  מוחמד ברכה
חומות של איבה
מוחמד ברקה, האג
פורסם: 24.02.04, 08:55
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 176 תגובות ב-176 דיונים
1. קודם איבה ואז חומה
שוקי   (24.02.04)
לי זה דוקא נשמע הגיוני. והייתי שמח אם בסופו של דבר ימצא ברכה בצד השני של החומה.
2. אירופה - יריות בשישים שנה -
שוקי   (24.02.04)
מינכן 1972. רצח השגריר לפני מלחמת לבנון. חטיפת אקילה לאורו. אבל ברכה לא שומע כלום חוץ מאשר את עצמו...
3. ברקה אינו יודע היכן הוא חי-בארץ ישראל ולא בפלשתין!
שלמה ,   ירושלים   (24.02.04)
הגדר מוקמת על אדמה ישראלית ולא על אדמה פלשתינית. סבלם של הפלשתינים נובע מהמלחמה שהם פתחו בה נגד מדינת ישראל, והוא לא יפסק עד שיכירו בזכותם של היהודים להקים מדינה פה בארץ.
4. מדוע אינך פועל להשגת הפסקת אש בין הצדדים?
נורית יונס ,   חיפה   (24.02.04)
מדוע קולכם לא נשמע בכיוון הזה מאז תחילת האינתיפאדה? לא נראה לך שהפסקת אש יציבה עוד מזמן היתה מונעת מישראל הקמת גדר בכלל? משום מה נראה ששום אינטרס אמיתי לא עומד לפניך חוץ מאיזשהו פרסום שקשור ותר לתחום הפילוסופי אבל בוודאי לא לפרקטי. לא אתה ולא חבריך הערבים בכנסת עושים באמת למען החשוב - לא הסכם שלום עכשיו - סתם הפסקת אש והתחלה של הידברות בין הצדדים.
5. תדייק ברכה:לפני 5 שנים באירופה הנאורה שחטו סרבים את הבוסנים
חושחש הנחש   (24.02.04)
6. ערמומיות פרימיטיבית
גבריאלה ,   הרצליה   (24.02.04)
ברקה אינו טיפש. הוא פלשתינאי ערמומי המקיים את חלקו במסע להכחדת ישראל. לפיכך הוא עוטף את שקריו בדוגמאות מהעבר , כגון הדמיון שמצא בין ישראל לספרטה שלא תרמה דבר לערישת התרבות המערבית, פרט לחיילים טובים. כאילו שהפלשתינאים תרמו תרומה נכבדה... לצחוק או לבכות? ובכן יש לי חדשה לח"כ הנכבד שיצא וילמד מה תרמו הערבים ובני עמו לתרבות המערב באלף השנים האחרונות? באנגלית קוראים לזה זירו. מה תרמה ישראל? עולם ומלואו.
7. הבעיה היא שאין גבול בין לאומי בין ישראל והשטחים
חגי   (24.02.04)
רק קו הפרדת אש. מעבר לכך הטפת מוסר של איש המתגאה שהוא שייך לעם שמבצע באורח יום יומי ובכוונה תחילה רצח של אזרחים היא צביעות.
8. מכתב מאיש ימין
עמית מיכאלי ,   י-ם   (24.02.04)
אני איש ארץ ישראל מהנהר עד הים! אבל לו במקום פיצוץ אוטובוסים בהם יושבים חפים מפשע הייתם עושים הפגנות לא אלימות הייתי עוזר לכם! כי דמוקרטיה, הגינות וחופש הינם ערך חשוב יותר עבורי! הד"ר מרטין לותר קינג הצליח ללא מטען נפץ אחד, להשוות את השחורים ללבנים בפני החוק האמריקאי. גם נלסון מנדלה לא פוצץ קניונים ואוטובוסים (אע"פ שהיה מעורב בטרור מסויים- נגד הצבא בעיקר). ידידי הערבים, כל מי שנלחם עד היום למען חופש ודמוקרטיה לא פוצץ חפים מפשע! אפילו כאשר המשטרה בארה"ב הרגה שחורים ללא סיבה סירב הד"ר קינג לעבור לפסים אלימים. אישיותו וצידקת דרכו גרמה גם לכמה לבנים גזענים למדי להשפיל עייניהם. העם הפלשתיני כמו למשל, העם הצ'צני בחרו בדרך הטרור ורצח החפים מפשע כדי להשיג חופש ושיוויון. בכך, הם איבדו את האזרחים של העם הכובש. לכן הישראלי והרוסי הממוצעים אפאתים לגבי גורלם של הפלשתינים והצ'צנים. לכן אין ישראלי שפוי אחד שמציע למשל, מדינה דו לאומית. התגובות בישראל נעות בין לכלוא אותכם בגטאות (ראה "הגדר") לבין לכבוש אותכם ולשעבד אותכם לצה"ל (הימין...) אירופה והאו"ם לא יצילו אתכם! אולי שינוי אסטרטגיה דראסטי ישנה זאת. נסו להלחם באירגוני הטרור ולצאת למאבק לא אלים. תתפלאו כמה חברים חדשים יהיו לכם!
9. אני מממן לך את המשכורת
עודד   (24.02.04)
ואתה מפגין נגד המדינה שלי (ושלך). לא נראה לי שאתה באמת מכיר בעובדה שזו המדינה שלך. חומר למחשבה-רק בישראל. מעניין מה היה קורה לו בארה"ב חבר קונגרס היה מפגין עם תומכי אל-קאעידה....
10. תתבייש לך- חבר כנסת בישראל
(24.02.04)
איך אתה מעז לירות למדינה ברגליים? אל תחזור !!!
11. עוד יבוא היום
קצר ולענין   (24.02.04)
שבו מדינת ישראל תחזור לשפיות הדעת ותנהג כמו כל מדינה נאורה במלחמה - ואז יהיו ברקה, טיבי ושותפיהם מאחרי סורג ובריח.
12. איפה האובייקטיביות שלך
שמאלני   (24.02.04)
מר ברקהכ היקר, גם אם בדבריך יש שמץ של אמת, אף פעם לא תצליח לשכנע אותי. כי תמיד הדברים שאתה (אתם) אומרים הם חד צדדיים. הגינויים שלך לא ממש נשמעים בעוצמה הראויה. ולא נשמע דברים חמורים כנגד הצד הערבי. אין ספק שישראל עשתה ועושה שטויות/טעויות אבל תאיר גם על מחדלי הצד השני. ודבר על כך באותם מקרים שאתה מדבר על אוולות הצד הישראלי. כך תראה אובייקטיבי ותוביל למהלך חכם. אמינות - אמינות - אמינות
13. לא ייאמן
ציונית   (24.02.04)
"לפלסטינים אין תועמלנים"...ח..ח..ח... גם לגרמנים הנאצים ימח שמם לא היו תועמלנים. אירופה לא ידעה 60 שנה אף ירייה???? מלחמת הבלקן של שנות ה90 לא הייתה??? מר בראקה, אתה גם קורא את מה שאתה כותב???
14. ולכן השקר הזה- חומה במקום גדר-בושה
יותם   (24.02.04)
15. באראכה - יועץ נפלא.
זולו   (24.02.04)
תודה לך על עצותיך הטובות , באראכה. אני מניח שיש אירופאים מבולבלים או אנטישמים ושאר זיבורית מוסרית שיאמצו אותך בחום אל ליבם. לגבי דידנו , הישראלים השפויים , באראכה , במו ידיך הפקעת את זכותך להשיא לנו עיצות . יתרה מזאת - מעשיך גורמים לסטיגמה של "גיס חמישי" על כל אלו שבחרו להצביע עבורך ואת המחיר ישלמו הם - בגללך ובגלל חבריך , חברי הכנסת הערביים. לא רק שאינכם תורמים דבר לדו-קיום . אתם אלה שהופכים את היכולת לחיות יחד כישראלים , ערבים ויהודים - למשימה בלתי אפשרית. הזורע רוח - יקצור סופה.
16. ברקה צודק
אבנר   (24.02.04)
ספרטה הקטנה תרמה מעט מאוד לדמוקרטיה וההומניזם המערבי. לעומתה 1300 שנות איסלם ולמעלה ממיליארד מוסלמים לא תרמו לעולם דבר פרט לעוני, בערות, ומדבר אחד גדול. ברקה מזכיר את מסורת הדמוקרטיה המערבית אבל אין דמוקרטיה אחת ראויה בין 44 מדינות מוסלמיות. חלק ממדינות ערב נשארו בימי הביניים ומנסות להחזיר לשם את שאר האנושות. הדמוקרטיה הישראלית זקוקה לשעור אחד בלבד: איך להתגונן מאויבים מבית מסוגו של ברקה.
17. ציטוט שלך בקשר לפיגוע האחרון..
נמרוד בן-נס ,   צפון   (24.02.04)
ח"כ ברכה אמר: "הפיגוע נפשע, והעיתוי נפשע יותר. יש פלסטינים שגמרו אומר לתת מתנה לשרון ולגדר שלו". אז מה ברכה? העיתוי נפשע יותר מרצח אזרחים?
18. ברקה אתה צודק, וגם ישראל צודקת
(24.02.04)
אלא שישראל מרגישה ספקות בצדק שלה ומתרשלת בהגנת אזרחיה ובהגנה על זכויות היסוד שלהם. ובראשם הזכות לחיים. הפלסטינים לא מרגישים ספקות בצדק שלהם ולכן הם ינצחו למרות נחיתותם הצבאית, וגם יניפו את דגל פלסטין מעל שיח' מוניס הלא היא אוני' תל-אביב מלאת המסוממים משמאלניות ומסמים. בהצלחה.
19. דברים יפים
נינ   (24.02.04)
רק תיקון קטן אחד.. אירופה ממשיכה לדעת מלחמות וכיבושים. ראה מלחמת קוסבו, ראה את המתרחש בצ'צ'ניה וכדומה. תקוותי שהמסר שהעלת פה הוא המסר שאתה מעלה בהאג, על כל חלקיו.
20. ל-(5)גבריאלה והתרומה
דן   (24.02.04)
את וודאי מתכוונת שהעם היהודי תרם תרומה גדולה לאנושות וזה כמוון נכו, אבל צריך להפריד בין ההיסגים והתרומה של היהודים כיחידים בעולם ובין מדינת ישראל שלא בדיוק תורמת ביחס לפוטנציאל האנושי שבה. בעיקר בגלל בזבוז משאבים ענק להתנחליות ולבטחונן על חשבון רוב העם היושב בתוך הקו הירוק ולא מחכה ולא מאמין בגאולה המשיחית של המתנחלים ותומחיהם
21. יוצא מן הכלל
ורד ,   ת"א   (24.02.04)
מאמר מזהיר. יוצא מן הכלל.
22. כנוצרי אני מתבייש מתבייש בחכים הערבים
ג"ורג" יעקוב ,   חיפה רח עבאס   (24.02.04)
כל חברי הכנסת הערבים והנוצרים בתוכם מסרבים להניף את דגל ישראל בגלל המגן דוד היעלה על הדעת שיהודים החיים באירופה או מתורכיה לא יניפו את הדגל המקומי בגלל הצלב הנוצרי או חצי הסער הערבי.
23. מדובר בכלל בשירה
דפנה   (24.02.04)
ברכה מסתבר הוא אבידה לעולם הפרוזה והשירה. כתוב נורא יפה וגבוה. (וגם מנומק והגיוני).
24. ל- 5 גבריאלה והתרומה הישראלית
דן   (24.02.04)
צריך להפריד בין ההישגים והתרומה של היהודים כיחידים בעולם ובין מדינת ישראל שלא בדיוק תורמת ביחס לפוטנציאל האנושי שבה. בעיקר בגלל בזבוז משאבים ענק ב35 שנה להתנחליות ולבטחונן על חשבון רוב העם היושב בתוך הקו הירוק ולא מחכה ולא מאמין בגאולה המשיחית של המתנחלים ותומכיהם
25. מפתיע במתינותו ועניינותו
אילן   (24.02.04)
כתבה משובחת. ברכה מפתיע אותי במתינותו וענייניותו. מצאתי עצמי מסכים עם כל שורה.
26. מערב אירפה - תגובה ל-4
משה   (24.02.04)
אל תהייה נודניק. ברור שהוא התכוון לאירופה המערבית.
27. מכתב גלוי למוחמד ברכה
חגי   (24.02.04)
מדוע דבריך לא יהיו לעולם קבילים על אזניים ישראליות? קרא טיעונים מאחד שרוצה שנצא מן השטחים: כי אתה נושא בדבריך מסר כפול ומוסר כפול. מאחורי מלים מצוחצחות ומשפטים מלוטשים, אני לא מצליח לגייס בתוכי פנימה את המידה המינימלית של אמון בטוהר כוונותיך. כי להטוטי לשון לא יכולים למחות את הרושם הברור העולה זה שנים ממפעלותיך למען ציבור הערבים נושאי האזרחות הישראלית. הרושם הוא כי אתה חותר ומייחל לחורבנה של ישראל כמדינת היהודים. לעולם לא נתפוס אותך אומר את הדברים באופן כל כך גס ובוטה, אבל המנגינה, הו המנגינה.. אתה בעצמך יוצא כנגד כוונת ישראל (הנפשעת, לשיטתך) להפריד בין פלשתינים לפלשתינים. מה יותר טבעי ללכת עם הטיעון שלך צעד נוסף קדימה ולאחד פלשתינים עם פלשתינים. אך כשאומרים לכם בואו נעביר קהילות פלשתיניות צפופות - דוגמת אוכלוסיית ואדי ערה - משליטה ישראלית (מקפחת גם לטענתך) לשליטה פלשתינים אתה מתחלחל בכל נימי נשמתך. מדוע? אל תתן לנו דוגמאות מספרטה, או מאירופה, ראשית כי מצופה ממך רמת טיעון קצת יותר גבוהה, ושנית ריח הדמגוגיה ב'נימוקים' אלו, מחליא כל ישראלי (יהודי). מה זה צריך להיות אירופה לא שמעה יריה כבר 60 שנה? אירופה גם לא ראתה עשן אדם מסתלסל מארובות לבנים 60 שנה. איזה מן קשקושים אלו? לפני זמן קצר שמעתי ברדיו תכנית שהאירה צדדים שונים בטוניס. אחד הדוברים, איש אקדמיה כלשהי, נתבקש לבאר את פשר השקט והיציבות יוצאי הדופן השוררים בטוניס. הסברו היה פשוט וללא פילפולים: הרכב אוכלוסין הומוגני בכל ההיבטים - אתני, תרבותי, דתי. האם אתה מסוגל ליושר אינטלקטואלי כזה בבואך לבחוש במדמנה הכאוסית של ישראל? ברור שלא מעשי לבצע חילופי אוכלוסין בין ישראל לפלשתין. זה לא יעבור כיום בעולם ויש בביצוע צעד כזה הרבה כאב ופגיעה באנשים רבים משני הצדדים. אך האם אתה יכול לכפור באמירה שהומוגניות האוכלוסיה, היא המתכון הטוב ביותר שניתו להעלות על הדעת להשגת שקט, יציבות, שגשוג, לאורך פרקי זמן הסטוריים. ההבדל היסודי בינך (ובני עמך) לבינינו הוא, שאנחנו כבר הפנמנו והשלמנו עם קיומכם כאן, כולל מדינה פלסטינית שקום תקום, (כי הפתרון היותר נכון של ירדן, הוחמץ). אתם לא רק שלא הפנמתם והשלמתם עם קיומנו כאן, אתם מתעקשים להעמיק את אמונתכם כי בטווח זמן הסטורי תצליחו לעקור אותנו מכאן. מסקנתכם איננה לתת לזמן ההסטורי לעשות את שלו, אתם מבקשים לקרב את הקץ (שלנו) במהרה בימיכם. בזאת אתם דומים להפליא (ולהחריד) לאלו אצלנו המטפחים גם הם חזונות הסטוריים, על אחרית הימים וגאולות למיניהן. (מעניין שגם השאהידים שלכם מתבטאים במונחים של גאולה גן עדן וכו'). אין לי כל אשליה שלא השתכנעת, אך ראוי שתשצע דעה אחרת ממה שאתה מורגל, ממי שחושבים אצלנו שיותר טוב אם נצא מן השטחים וכמה שיותר מוקדם יותר טוב.
28. מקסים
שרית   (24.02.04)
מקסים. פיוטי. וגם הדברים כל כך הגיוניים.
29. שאלה לברקה
משה ,   ראשל"צ   (24.02.04)
מר ברקה הנכבד אני מאוד מתרשם מהנחישות שבה אתה וחברך מר טיבי מפגינים ונלחמים נגד מדינת ישראל בה הנכם מכהנים כחברי כנסת וכאזרח במדינה הזאת הייתי רוצה לקבל ממך תשובה למספר שאלות: מדוע אינך נלחם באותה נחרצות נגד אנשים כמו רנטיסי ויאסין שטוענים שיש להשמיד את מדינת ישראל ?? מדוע כשרוצחים אנשים חפים מפש באוטובוסים אז אתה מגנה בקול רפה ??? מדוע כשיאסין משבח התקפות טרורו אתה לא מכנה אותו בכינוים שאתה מכנה את שרון ?? אם בחרת להפגין בהאג ולקיים שם משמרות מחאה מדוע לא תעשה את אותו דבר מול ביתו של יאסין או ביתו של רנטיסי הרוצח ???? אל תטרח לענות מר ברקה ברור לי שאין לך תשובה כי בסך הכל אתה ערבי כמוהם שהאמת והצדק אף פעם לא ענינו אותך.
30. ברכה מתון משנדמה
גדעון   (24.02.04)
אנשים טועים בברכה בשל סגנונו התקיף ואף האגרסיבי. ברכה ומפלגתו (אינני איש חד"ש) מייצגים כח מרסן ואחראי בציבוריות הערבית וזה גם מאוד ניכר בניתוח הרציונאלי של ברכה את סאגת הגדר.
תגובות נוספות
חזרה לכתבה