חדשות  פוליטי מדיני  צבא וביטחון
הסיפור העצוב על עמוס ועמוס
עפר שלח
פורסם: 11.06.04, 08:16
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 89 תגובות ב-89 דיונים
31. תסביך האשמה - תמיד ישראל אשמה
אהרון ,   ראשל"צ   (11.06.04)
ישראל זקוקה לפסיכייאטור כדי לטהר אותה מחיפוש אובססיבי למצוא בה את האשמה בכל אירוע במיוחד עם הפלשתינאים.
32. קשקוש אופיני לשלח
דורון ,   ת"א   (11.06.04)
המסקנה העגומה של הכותב צריכה לפעול לשני הכיוונים. אם אין לסמוך על הערכות אמ"ן, אזי אין הדבר פועל רק כנגד המתנגדים למהלך אוסלו ולהסכמים עם עראפאת אלא הדבר מעלה שאלות קשות כנגד הערכות אמ"ן שלא התריעו ולא הזהירו את הדרג המדיני מפני המלכודת שלתוכה נכנסו בהסכמים עם עראפאת.
33. כל מילה בסלע..מלכא לא אמ"ין.
דרור   (11.06.04)
34. לגלעד כשלחוצפה אין גבולות
האשם   (11.06.04)
כאחד מבוגרי צה"ל, לוחם קרבי, מדהים אותי כל פעם מחדש , איך כל לוחמי הקריה בתל אביב מנהלים בלי שום הבנה את בטחון המדינה (בתור יועצים לביטחון).. בסגנון "אני מבין ויודע יותר טוב", בלי לבצע סיור רגלי אחד בסמטאות הקסבה בשכם, או בג'יבליה.. בלי להסתכל לילדים בעיניים, לאמהות המפוחדות באמצע הלילה. כן, גלעד - אתה יודע יותר טוב, לא ישנת בלילות,(אני שמרתי עליך מתוך סמטא בג'יבליה), כשלחוצפה אין גבולות, אתה מלך. האשם
35. מלכה נראה לי שאתה מתקרב לוענונו...
עודד   (11.06.04)
36. המלכה עירומה !
שלומי ,   חיפה   (11.06.04)
האם מעל 1000 הרוגים באוטובוסים מועדונים ומסעדות לא מספיקים כדי להבין שמלכה מדבר שטויות וכי העמוס השני צדק. נראה לי ש"מלכה" איתר כי אין "מלך" במפלגת העבודה והוא עסוק כרגע בקמפיין של עצמו .
37. אמונות מתוך חרדות
ציונות שפוייה   (11.06.04)
גם מעשה פרל-הרבור וגם ההתקפות של התחלת מלחמת יום הגכיפורים היו תוצאה של אמון בערכות מודיעין שנלקחו כ"דברי אלוהים חיים"...אסטרטגים רציניים למדו מזה שאין להסתמך על הערכה אחת ולכן בנו מערכות כפולות או מרובות שנתנו איזון, כך שהקברניט יוכל להיות יותר אובייקטיבי בהחלטותיו. אבל כשהוא לעצמו אינו אובייקטיבי ולא רוצה להיות כזה, בטוח בעצמו עד כדי להרגיש "מורם מעם" כפי שיה עם ברק, קשה לסמווך על שיקול דעעת של הקברניטים. עם ישראל באמת הלך אחרי ההערכות האלה, כי רצה להאמין בהן: רוח האי-רציונליות, האמונה בעובדי אלילים מן הסוג של ש"ס, הרצון לברוח מן האחריות הרובצת על אנשים חופשיים, חזרות לתשובה פחדניות למיניהם, עשו את שלהם: הוביל אותנו אל עולם שך אמונות פרומיטיביות, הסומכות על מכשפי השבט יותר מעל שיקול-דעת מסודר ואמיץ. כשנחזור לעצמינו, לציונות השפויה, לאהבת האנשים ולא לאבנים, אולי אז נוכל לנתב את מעשינו בחוכמה ובתבונה...
38. לא יאמן!!!
דוד ,   התנחלות רמת גן   (11.06.04)
אין מה לעשות הטעה או לא, בדיעבד מתברר שהוא פגע בול לפחות לפי מבחן התוצאה, כל העולם יודע שהרשות היא טרוריסטית רק בישראל יקום אידיוט וידבר אחרי 4 שנים וכל ארבעת השמאלנים קופצים. תחזרו לחורים שלכם אחרי למעלה מאלף הרוגים שהבאתם עלינו.
39. לא משנה מה המציאות....המסקנות של עופר תמיד זהות.
איציק   (11.06.04)
40. השאלה הקשה האמיתית היא...
רן ,   ת"א   (11.06.04)
על מי באמת הסתמכנו, כשקנינו מידי פרס ורבין ומידי אנשי הצבא את תיזת "ערפאת הוא פרטנר לשלום", שבשלה גיבינו את המדיניות המופקרת של ממשלות ישראל, וספגנו בהסכמה מעשי קטל וטבח על בסיס יומי במשך כל ימי אוסלו? לא יעזור לכם שמאלנים יקרים שלי, אתם פשוט טעיתם והולכתם שולל כמו עדר בקר עיוור שלא שואל שאלות שהתשובה עליהן עלולה לסתור את תפיסת העולם שלו. אתם יכולים לעמוד לכם היום מעל במת ההיסטוריה המאולתרת שהקמתם במו ידיכם ולנהל את חשבון הנפש ההזוי שלכם עד מחר. המציאות בכל השנים האלו לא השתנתה ולא הוכיחה אחרת. עשרות אלפי המסמכים שנתפסו בזמן מבצע חומת מגן ומראים שערפאת הורה בכתב ידו על פיגועים בזמן אוסלו עדיין קיימים, העובדה שערפאת מעולם לא קיים אף הסכם שהוא חתם עליו עדיין עומדת בעינה, ההתבטאויות הפומביות שלו על מליוני שאהידים בדרך לירושלים עדיין מוקלטות, מערכת החינוך הגזענית והפנאטית שהוא מנהיג בשטחי הרשות עדיין מפמפמת שנאה קיצונית למוחות של ילדים בני 3, וכמובן דם הקורבנות שלנו עדיין זועק מהאדמה וקורא לכם להתפכח.
41. עופר גיבור על ברק
דן ,   מרכז   (11.06.04)
שאלה לי אליך עופר, מה יש לך נגד ברק? אם כל הימין היה ממש מאוהב בערפת ורק ברק אמר שהוא לא פרטנר מילא. אבל המצב "קצת" שונה, אך זה לא מזיז לך. אם אפשר לרדת על ברק הרי כל סיבה טובה למסיבה.אולי אתה גרוע משני "המלכות" ומאכיל אותנו בהשקפות הפוליטיות שלך במקום להציג את הבעיה בצורה אוביקטיבית כראוי לעיתונאי.
42. שלח-אתה לא רציני
שושו המבין ,   דרום   (11.06.04)
שוב אתה עם החכמות שלך.מי שאחראי הוא המנהיגות ראה לקחי 73.אתה משחק לידי האין מנהיגות הישראלית שמחזיקה את המודיעין כדי שאפשר יהיה להאשימו בכישלון.ראה ועדת אגרנט איך הצבא והמודיעין שילמו ודיין וגולדה המשיכו עד שהעם לא אפשר.ראוי לך עופר שלא תזלזל בשכל הישר של העם הוא מוכיח עצמו מחדש כל פעם כמו המסכות במלחמת עירק וכמו עכשיו ההתנתקות.ועל שני העמוסים לא אומר מילה.........
43.  מודעין מול עיתונות
גדליה ,   חיפה   (11.06.04)
עופר שלום בדרך כלל אתה יודע לשים את האצבע במהירות ואלגנטיות על הבעיה, לא הפעם. במודעין צריך שיהיו ויכוחים ודעות שונות, תפקידו של המנהיגות לפסוק במריבות אלו. אנחנו "האזרח הפשוט" לא ניזונים מהמודעין אלה מהעיתונות. והעתונות לא הייתה בוויכוחים האלו שופר של הצדדים. ולא נתנה הערכות משלה. אנא בדוק את כיוון האצבע שלך הפעם.
44. שלח אתה צודק אנחנו האשמים בהפרת הסכם אוסלו תקרא את זה:
ג'וני ציפעוני   (11.06.04)
בהסכם כתוב במפורש שאסור שנמות בפיגועים ובל זאת היו אנשים שהפרו את ההסכם. ערפאת בסך הכל נתן כסף ליתומים ולאלמנות,בחור טוב. אחחח שלח תפרוש מפרשנות מדינית שמאלן היית ולא חשוב מה יקרה אתה תמיד תשאר שמאלן. דעותיך המדיניות הן ללא קשר למציאות,ממש כמו אוסלו.
45. ערפאת קורא את הויכוחים שלנו ומתפקע מצחוק:
(11.06.04)
איזה טפשים היהודים האלה... כמה קל לעבוד עליהם בעיניים
46. ..ולצבא הזה אתם רוצים שאשלח את בני..?no way
יוסי   (11.06.04)
47. אתה צודק
מרק ,   נתניה   (11.06.04)
מה פתאום יאסר אשם? אנחנו הפעלנו את חוליות התנזים , אנחנו עצמנו עיניים מהתחזקותו של חמאס ואנחנו לא עצרנו את חוליות הרצח שלו. שפוך עופר , אין בעיה , הכל עלינו. זה כל כך אופנתי היום. ורק שאלה אחת לי לשמאל , איך אתם חושבים לפתור את הסכסוך המזרח-תיכוני אם אתם כל הזמן משקרים , גם לעצמכם.
48. אני סמכתי רק על בני בגין והקלטות של נאומי ערפאת
מייק   (11.06.04)
49. על רמת גן מוכנים ליהרג על עזה לא
ל43 ,   גליל   (11.06.04)
מרמת גן עד כמה שאני יודע לא גרשנו ערבים מערים אחרות וגם שטחי קיבוצים כן. אז מש ההבדל ביניהם ובין השטחים שרוב העם מוכן להגן בגופו על המדינה הקטנה ואילו רק מיעוט קטן או גדול אך מיעוט רוצה ומוכן להגן על השטחים
50. בשנות השמונים הערכות מודיעניות ............. ~~~~~~~~
גולד פינגר 1 ,   תל אביב השבעה   (11.06.04)
היו מתקבלות באופן הבא :::: 1. קרא את המאמרים הפובליצסטים של העיתונות הכתובה בישראל תוך שימת דגש להלך הרוח במיסדרונות משרד רו"המ. 2.עלה על גג הבניין במחנה הנימצא בגדה המזרחית של קו הגבול ברח' אבן גבירול . 3 הרטב עם רוק את אצבע יד ימין { הדגש על ימין ! } והרם אותה באויר.. 4. קבע את כיוון הרוח ועוצמתה. 5. העבר הערכה בהתאם "למימצאים". ומכאן אנלוגייה לשנות ה 2k. תא"ל עמוס גלעד שהיה אז לטענתו :: לחוץ , מזיע , עייף נפשית שמע את מר אהוד ברק , שהיה אז רו"המ , אומר שאין פרטנר פלסטיני ושעראפת לא פרטנר. הלך רוח כזה ברור לא יכול להשאר תלוי כך סתם באויר ואז האצבע הימנית של גלעד קיבלה כזה משב רוח שפשוט לא היה צורך לעלות יותר לגג המחנה והאורקלים במחנה פשוט המשיכו להוציא " הערכות מעמיקות". הכל לפי רוח דברי המנהיג דאז מר אהוד ברק שאני תמיד טענתי שהוא פשוט היה אז יותר מידי חכם לעם ישראל . הוא מה שניקרא הקדים את זמנו. מה שאני רוצה לאמר זה שלמודיעין הצבאי אין שום כלים, ידע וניסיון לתזכר ולהעריך את מחשבותייו של מנהיג ניבחר. אסור לצבא להתעסק בהערכות לאומיות. זה פשוט אסון !!! המודיעין הצבאי צריך להתעסק רק בשדה הקרב ולא מעבר לזה. גם כך הצבא לא חזה את ::: מלחמת יום הכיפורים, את חוזה השלום עם מצרים , את פרוץ האינתיפאדה הראשונה , את הסכם השלום עם ירדן , את פרוץ האינתיפאדה השנייה. יש להפקיע לאלתר את הערכת המודיעין הלאומית מאחריות צה"ל אמ"ן ולקבוע גבול ברור לאחריות אמ"ן. הגבול הוא מתן מודיעין טכני בלבד מה שניקרא חומר גלם שמתקבל מכל זרועות הצבא. לצבא אסור להתעסק "במודיעין אנושי" לשם כך יש את המוסד והש"בכ. הערכות כוללות יש להפקיע מאחריות הצבא ולהעבירה לגוף אזרחי לגמרי שחף מכל רצון של ריצוי המנהיג הניבחר או מי מטעמו. בגוף יהיו שותפים בנוסף לאנשי אמ"ן , מוסד, משטרה , ושב"כ גם אנשי אקדמייה , מדע המדינה , היסטוריה , כלכלה מה שניקרא לאזרח את המדינה שלנו שכל כך יקרה לי ושכבר חבוטה מכל הכיוונים מהערכות צבאיות כושלות. אשמח לקבל תגובות. שבת שלום.
51. נפלאו דרכי המודיעין
אחד 1/2 העם ,   מרכז חילוני   (11.06.04)
1. כ ל מי שעובר דרגת אל"מ בצה"ל מתאים את דעותיו לדעת ה'קברניט' ואם לא, קידומו מוקפא ו/או שהוא יוצא בחוץ. 2. במדינה בה אורך החיים (הפוליטי)הממוצע של ה'קברניט' הוא 2,8 שנים, אין פלא שדעותיהם של ה'מקצוענים' עוברות הסבה, שינויים והתאמות. 3. מה רוצים מ 2 ה'עמוסים'? אלה אנשים חולים.... ד"ל ור"ל.
52. עד כמה טעינו! ערפט שוחר שלום, פרס נובל, ידיד של פרס, פרטנר
sandalin   (11.06.04)
עד כמה טעינו! ערפט שוחר שלום, פרס נובל, ידיד של פרס, פרטנר אמיץ...והזנחנו אותו
53. 49: מסכים עמך... מעדיף אזרח מוכשר (מנכ"ל מצליח, פרופ' מוערך)
(11.06.04)
בתפקידי שר הביטחון וראש הממשלה ושאינו אינו "שבוי בקונספציות" או מחויב לקליקות כאלה ואחרות.
54. פרס לקח אנשי צבא בפרופורציות להבדיל מרבין ,בגין ושמיר
דוד ,   רעננה   (11.06.04)
55. העקביות של פרופ' ח"כ יולי תמיר
י.שוע ,   נצרת ליד המעיין   (11.06.04)
צביעותה של יולי תמיר גרועה מן המחלוקות בין ראשי המודיעין.לזכותה ניתן לאמר שהצביעות שלה היא עקבית.מדוע למשל היא במפלגת העבודה? מה היתה תרומתה למדינה ?מה הקשר שלה לסוציאליסם ומדוע כאשר צריך לשתוק היא מתחילה לדבר.מנהיגה הרוחני הוא ביילין ולא פרס.
56. מלכא חזור לארץ
אלי ,   המרכז   (11.06.04)
מלכא עשה מעשה מלוכלך וירק לבאר ממנה שתה זו בושה שכך הוא נותן גיבוי לאנשיו במקום שיטייל בחול עדיף שיחזור לארץויתנצל על הנזק שגרם
57. תגובה ל-49, המודיעין היה טוב ב-73, הבעיה היתה גולדה.
דוד   (11.06.04)
58. אמ"ן בדיקת רצון הגביר
תרנגול ,   בראש השבשבת   (11.06.04)
כמו רבים לפניו קרקורי המסביר הלאומי נגועים בבדיקת רצון אדוניו, ועמוס גלעד כמו רבים אחרים בצבא ובמשטרה, אמנים בהפיכת עורם ורגישות לקמוסית להלכי הרוח של מי שיכול לקדמם, והתאמת העובדות לתיאוריות אופנתיות של שלטון מתחלף ולא למציאות!!!
59. עמוס מלכא אחד האבות של עראפאת לא פארטנר
לאו ,   ארץ ישראל פלשתינה   (11.06.04)
הנה דברים שהעתקתי מאחד סתם סתם בתגובות לכתבה בחדשות אתמול, "הנה דברים שכותב בן כספית במאמר במלאת שנתיים לאינתיפאדה, "אחר-כך נסע אהוד ברק לקמפ דיוויד, כנגד כל הסיכויים. טרם צאתו, פגש את ראש אמ"ן עמוס מלכא, שאמר לו מפורשות: "אין לך שום סיכוי. מדוע אתה יוצא לקמפ דיוויד בלי מודיעין? בלי נצי ג של מערכת המודיעין של צה"ל?" ברק: "בשביל מה אני צריך מודיעין? אני אשב שם מולו, אני אשמע אותו ישירות, אין לי צורך לדעת מה הוא אמר בעבר". מלכא: "אין לך צורך לדעת מה הוא אמר, אבל למה שלא תדע למה הוא מתכוון, מה הוא חושב? אין לו שום כוונה לחתום איתך". ברק: "אני לא מקבל את הגישה הזו, אני לא מקבל את דעתך". מלכא: "ערפאת לא מתכונן להסדר. אין סימנים מעידים להבשלה כזו. הוא אדיש, לא מתייעץ, לא מתבודד, לא מרים טלפון לשליטי ערב, לא נסע למובארק, לא הלך לעבדאללה, לא מנסה לסחוט הטבות מהאמריקנים. הוא מגיע לשם כי אתה מושך את קלינטון באוזן וקלינטון מושך אותו באף". אני לא יודע אלה ניירות עמדה יש באמ"ן אבל מדברים אלה ברור שב 2000 הקונצפט של אמ"ן ומלכא בראשו שאין פארטנר. אחרי הפגישה עם ערפאת פרצה האינטיפאדה וברק טוען מאז שחשיפת העובדה שאין פארטנר ועראפאת לא פארטנר היא פרויקט שלו. אז מה רוצה מלכא מגלעד? הוא סתם מסלף את ההיסטוריה. לו נבחר לרמטכ"ל לא היה מדבר בצורה הזאת. גלעד הוא אולי לא סיפור הצלחה אבל מלכא סתם אופורטוניסט סלפן. " אני בהחלט מצטרף לדעה שעמוס מלכא אופורטוניסט סלפן. במדינה מתוקנת היו מעמידים אותו לדין. בכל מקרה הוא עוד סיבה למה צריך חוק צינון של 10 שנים לפחות לפורשי צה"ל הבכירים. שילכו לעסקים שם יגרמו פחות נזק, או לפנסיה מלאה.
60. ואולי לא היו הדברים מעולם
מאיר רבינוביץ ,   רמת-גן   (11.06.04)
ואולי לא היו לנו 1000 !!! הרוגים בפעולות טרור זוועתיות שדרשו תגובה ישראלית(מדוע מר שלח לא מזכיר זאת ולו פעם אחת) ואולי מצנע ניצח בגדול בבחירות ולכן שרון המובס מבצע את מדיניותו ואולי שרון לא היה מנצח במשאל ותכנית הנסיגה/בריחה חד-צדדית לא היתה יוצאת לפועל. בעידן שבו מעוותים את ההיסטוריה ופועלים בהיסטריה כנגד רצון רוב העם לא פלא שפרשני השמאל הקיצוני כמו עקיבא אלדר ועפר שלח מנסים לבלבל את הציבור ולומר לו ששחור זה לבן ערפאת הוא קורבן ,המתנחלים הם הגורם לכל צרותינו ו-1000 הרוגים ישראלים הם המצאה של התקשורת הימנית.-שלח ואלדר דומים למכחישי שואה מקצועיים-בעידן שרון שהפך ליקיר השמאל רק כדי להיחלץ מציפורניה של עדנה ארבל ! אולם לא לעולם חוסן ובבחירות הקרובות שוב יזכה הימין האמיתי(לא שרון המוליך שולל ואולמרט מלחך הפינכה של פרשני השמאל) ומדינת-ישראל תחזור לשפיות ותילחם בטרור במקום לברוח ממנו ותבנה ישובים במקום להרוס!
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה