רכב  בטיחות בדרכים  ת ישן בטיחות ברכב ומבחני ריסוק
כריות האוויר מצילות - והורגות
רועי צוקרמן
פורסם: 12.07.04, 14:39
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 49 תגובות ב-49 דיונים
31. הונטילים ל17
ונטילטור   (12.07.04)
תדאג רק שהונטילים יהיו סגורים תמיד ושלא ידלוף לה האויר...
32. ל-7
לא אופנוען אבל מכיר   (12.07.04)
קראתי פעם כתבה על מעיל מיוחד שפותח עבור אופנוענים. מעיל רכיבה לכל דבר, מרופד וגזעי עם צווארון שאחרי רכיסה מקיף את כל הצוואר כמו צווארון גולף. מהשרוול יוצא כבל קטן שצריך לחבר בוו לכידון בטרם התנעה ואם חלילה עפים מהאופנוע הכבל שנמשך מפעיל מגנון שמנפח את המעיל בחלקיק שניה כמו חגורת הצלה, ומגן בעיקר על הגב, העורף והמרפקים, כך שעד שהגוף פוגע במדרכה הוא כבר מרופד היטב. ביחד עם קסדה תקינה אני מאמין שזה יחסוך חיים של אופנוענים רבים. סעו בזהירות.
33. ל 11 ו ל1 ראיתם שכמעט כל התגובות מופנות אליכם?
(12.07.04)
חוץ מהתגובות שלכם כמובן.
34. מה לגבי מרכיבי משקפיים?
זאביק   (12.07.04)
האם ישנה איזושהי סכנה בשילוב שבין כרית האוויר למשקפיים? תגובות ממבני עיניין יתקבלו בברכה.
35. לזאביק 34
(13.07.04)
אני שמח לבסר לך שאם אתה חובש משקפיים. רוב הסיכויים שתהיה מוגן יותר (שים דגש על רוב הסיכויים). מדוע אתה שואל פשוט מאוד כדי לשמור על תקינות כרית האוויר שמים חומר מסויים לא זוכר בדיוק איזה ששומר מפני רטיבות התבלות וכו. ובתאונות מסוימות הקלות מבינהם אנשים נפגעו בעינהם פגיעות קלות עד קשות. ואלו בעלי המשקפיים "נהנו" מאי הפגיעה. וכמובן שאני לא מכון התקנים ואני לא יכול להגיד לך ב100% שלא קיימת סקנה אחרת בחבישת משקפיים. בכל אופן נראה לי שאתם די מוגנים.
36. תגובה ל-7
גם אופנוען ,   חולון   (13.07.04)
מה הטעם בכרית אויר באופנוע אם במילא כשאתה מתרסק אתה במקרה הטוב מנותק מהאופנוע
37. גם כן בטיחות
יואב   (13.07.04)
אפילו באלנטרה של יונדאי יש 6 כריות אוויר (בדגמים 2004 והלאה)... כך שזה אומר שככה כל הרכבים מתחילים להיות מיוצרים... ועכשיו רצינות - חידה :"הרכב הכי בטוח בעולם והרכב הכי מסוכן בעולם שטים להם ברחבי הארץ - למי יותר מסוכן ? תשובה : תלוי אך ורק בנהג". סקר נוסף שפעם פרסמו היה לגבי האורות האחוריים שמזהירים לגבי עצירה... מה שהתברר היה כי נהגים בנסעו ברכב שחשו בו יותר בטוח שמרו פחות על מרחק ! בקיצור זה בידיים שלנו כנהגים ולא ברכב עצמו. מוגש כחומר למחשבה.
38. ל- 1, 2, 9, 20,23,24,29,33 חשוב מאוד !!!
הבלש ,   EARTH   (13.07.04)
זה מכבר הבחני בתופעה מעניינת: בכל פעם שמתפרסמת כתבה שממנה יוצאת חברת פולקסווגן על שלל מוצריה על הפנים, קם לא גולש ובפיו שלל תשבוחות לתוצרת הקונצרן. אשר לכתבה הנוכחית הרי שאותו חסיד הגדיל לעשות עת הרעיף תשבוחות על הפולו שכלל לא אוזכרה בכתבה. חברים (לא 1, הכוונה לא אליך) כפי הנראה עסקינן בשתול שמוכן למכור נשמתו בעבור חופן חלפים שהוא מקבל חינם לגולף שלו או לפולו של אשתו. 1 אנו שמנסיוננו ומנסיון חברינו מכירים את תוצרת קונצרן פלוצווגן לא אוכלים את הלוקשים שאתה מנסנ להאכיל אותנו אז קדימה, תן גז ....
39. איפה המשטרה - אכיפת חגורות מאחור?
האשם   (13.07.04)
40. תגובה ל-1
קטי ,   ירושלים   (13.07.04)
4 כריות אוויר שיש לך לא נפתחות בעת תאונת total loss וב VW אומרים שכך וצריך להיות!!!
41. בסרט הזה כבר היינו ?
הצופה   (13.07.04)
אכן היינו וגם שלמנו. מחירי המכוניות עלו ריאלית בעשרות אחוזים - חלק מהסיבות הן הוספת אביזרי בטיחות, וקטליזטורים למינהם. אני לא נגד הנ"ל, אבל אין טעם לרמיזה בכתבה שכאילו היצרנים יספגו את העלות של הכרית הצדית. אנחנו נשלם על זה וגם על האויר שבכרית לא ישכחו לגבות כסף.
42. ל-31 אתה צודק ,וזו שערורייה למרות שמתקנים את זה חינם
(13.07.04)
43. לשוטר מ-22
(13.07.04)
כ-80% מהשוטרים נוסעים ללא חגורה. אני מוכן לשים כסף שהמתנדב היה ללא חגורה ולכן עף על הדשבורד...... כריות אוויר עוזרות רק למי ששם חגורות. הם אמצעי משלים ולא תחליפי! במרבית המקרים כריות אויר ללא חגורות קטלניות! חוץ מזה ששום אמצעי לא מושלם ואי אפשר לכסות את כל המקרים, אבל זו עובדה שבכ-15000 מקרים היא הצילה חיים בעוד שרק בכ-250 היא פגעה. זה פחות מ-2% וזה מוכיח שזה אפקטיבי מאוד. אז אל תהיו פריירים (ותסימו את חייכם לחינם) - שימו חגורות כדי שכרית האויר תוכל להשלים את תפקידה ולהגן עליכם! שימו לב - כרית האויר מתוכננת ומחושבת במדויק לקצב ההתקדמות של הנהג/הנוסע בעת פגיעה, וזאת עם לקיחה בחשבון של יכולת הבלימה של החגורה. אם אין חגורה הפגיעה חזקה פי עשרות מונים ויכולה להרוג!
44. לשוטר שיודע לכתוב (22), ובכלל
אלי   (13.07.04)
בתחילה נקבע בארה"ב חוק המחייב חגירת חגורות בטיחות. היענו הציבור הייתה גבוהה מהמצופה (על ידי רלף ניידר שאז, היה יו"ר הרשות לנושא בטיחות בדרכים) ועברה מייד את ה-50% והיום היא מעל 80%. כיוון שלא כולם חגרו חגורות בטיחות, וכיוון שהחגורות היו מסוכנות לילדים ולנשים בהריון ובכלל בתאונות צד ו-"חצי-צד" וכיוון שהחגורות הגנו על הנוסעים אך לא באופן מושלם הוחלט לחייב יצרנים בהכנסת כריות אוויר. מהר מאד הסתבר שכריות האויר מסוכנות לאלו שלא חוגרים חגורת ביטחון ולילדים היושבים במושב הקדמי. וכך, יש היום הוראות יצרנים, כמו גם חוק שמחייב חגירת חגורת ביטחון והדבר מונע אלפי מקרי מוות בתאונה. האם זה מושלם? בוודאי שלא. מושלם זה רק אלוהים, ועל פי שוטרנו החביב, אולי גם מפכ"ל המשטרה. לענייננו שוטר נכבד, הבעיה של המשטרה היא שהיא לא עוכפת את חוקי התנועה עכיפת איכות, אלא עכיפת נוחות (מהירות).
45. כמור החגורות,גם הן הורגות.זה מה יש.
משה ,   כפר-סבא   (13.07.04)
46. בסה"כ שאלתי שאלה
ההוא מ-11 ,   מרכז   (13.07.04)
חברה, מה קרה, למה כל הכעס והתגובות "החביבות", נכון שאלתי שאלה, מה לעשות לא כולם מבינים במכוניות כמוכם "המומחים", אבל ככל שידוע לי אף אחד עוד לא נפגע משאלת שאלות, אני בטוח אבל שכל אלה שענו בצורה מתלהמת מתנהגים כך גם בכביש. קצת דרך ארץ לא תזיק לכולנו. בכל זאת תודה לכל אלו שענו בצורה עניינית ורצינית. ההוא מ-11
47. כריות אויר
ארנון   (10.08.04)
עד כמה שאני יודע, כריות האויר הן אבזר שאינו ניתן לבדיקה תקופתית, כמו גפרורים שניתן לבדוק אותם רק בפעולה. אז מי יבטיח שברגע הנכון הן תפעלנה. ואם אני קונה מכונית יד שניה בת 5 שנים, האם באמת הכריות יפעלו במקרה הצורך? אשמח לקבל תשובה.
48. בד' כריות אוויר
אלון שמאי רכב ,   מרכז   (21.10.04)
בדיקת כריות אוויר ניתן לבצע בכל מוסך מורשה של יצרן הרכב, בבדיקה פשוטה מאוד מחברים מחשב לרכב ובודקים את כריות האוויר. אגב לא בכל תאונה הן יפתחו,תלוי בעוצמת המכה,רגישות הנפץ ומיקום הנפצים ברכב. ישנם מקרים שאפילו בתאונות חזקות הכריות לא נפתחות
49. תגובה ל-11
ממ ,   ירושלים   (14.06.11)
מה קורה לתינוק שחגור בסלקל מקדימה עם כרית אוויר? שאל את השכן שלי, שבר בגוגולת שהתפתח לדימום חמור (שלא אובחן בזמן בבית החולים), והתוצאה העגומה של מוות בסוף. אם לא היה כרית אוויר לא היה קורה כלום לאף אחד, עובדה שלנהג לא קרה כלום.(כי הכרית אצלו לא נפתחה).
תגובות קודמות
חזרה לכתבה