רכב  בטיחות בדרכים  ת ישן בטיחות ברכב ומבחני ריסוק
הצמיג - כל מה שלא ידעתם
בני ברק
פורסם: 11.11.04, 16:14
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 174 תגובות ב-166 דיונים
61. מי בודק ובכל כמה זמן שהלחץ במשאבות תחנות הדלק תקין???
(11.11.04)
1. ההמלצה להצטייד במד לחץ "בכמה עשרות שקלים..." כפי שממליץ הכתב היא שטותית כי המכשירים הפשוטים אינם אמינים!!!! 2. אם כך נשאר לסמוך על המשאבה בתחנה ולקוות כי כיילו אותה מתישהו... והבעייה שפשוט לא... הן מכויילות לעיתים רחוקות לא כפי שהתקן מחייב... וכרגיל... ין מי שיאכוף התקנה!!!!
62. מאשימים את כולם
צפוני   (11.11.04)
ולא את עצמיכם ומוסכי השרות שלא בודקים מדי פעם לחץ אוויר בהתאם להוראות היצרן
63. שתי נקודות חשובות שנשכחו מצידכם
אלכס ,   צפון   (11.11.04)
מי שנוסע על צמיג של פחות מ5- מ"מ לוקח סיכון מיותר. כך למדנו עד היום. ההמלצה לרדת עד 2.5 מ"מ היא אחריות גדולה מדי שכותבי המאמר נטלו לעצמם! ועוד, צמיג יכול להיות עם בשר אך יבש וסדוק (כן אנו תחת השמש) - וזו סיבה נוספת שיש להחליפו. משום מה שכחו מחברי המאמר להתייחס לנקודה זו.
64. ל 1
אחד העם   (11.11.04)
שמעת גם איפה אפשר לקנות קבר בזול?
65. 52: 10% יותר בצמיג חם. המספרים מתייחסים לקר.
(11.11.04)
רצוי לבדוק קר לפני הנסיעה !!!
66. תגובה ל 2 אז זהו שהם רוצים שתחיה בשביל זה הכתבה
(11.11.04)
67. סעיף בלאי במהירות בול שיט
נהג מנוסה   (11.11.04)
האויורור שהצמיג מקבל טוב יותר ואין חימום מהירות גבוהה ורצופה איננה מגבירה שחיקת צמיגים
68. אבל כל פעם שבודקים לחץ יוצא קצת אויר!!!!!
רן   (11.11.04)
69. צמיגים חדשים לאחור ההסבר, תגובה ל-47
kobigal ,   קריית אתא   (11.11.04)
שים לב , כאשר צמיג אחורי מתפוצץ , הרכב זורק זנב (היגויי ייתר) זהו המצב המסוכן ביותר לנהג שבו הוא אמור להגיב הפוך לתגובה, ובפיצוץ צמיג קדמי , יש לנהג שליטה על הצמיג באחיזת גלגל ההגה, ולכן הקפד על צמיגים חדשים תמיד מאחור.
70. תשובה לזוהר (27)
דני ,   כפר סבא   (11.11.04)
אשמח להעביר אליך דף עם פירוט כל הסימונים. נא העבר פרטי פקס/דוא"ל.
71. לכל מי שמתלבט - הצמיגים הטובים מאחור
יא"ה ,   חיפה   (11.11.04)
לכל אותם ששואלים מדוע יש להרכיב את הצמיגים הטובים מאחור אשתדל לתת דוגמא מדוע: שמתם לב שאם רוצים להכנס לחנייה בעיתית אזי נכנסים בהילוך אחורי - נוצר מצב שהגלגלים הקדמיים של הרכב הופכים למכוונים את הרכב "מאחור". ועוד, מלגזות כולן מתמרנות על ידי הפניית גלגליהן האחוריים ולא הקדמיים. את הסיבה אתם מכירים - כושר התמרון של כלי תחבורה (כולל סירה ומטוסים על הקרקע) בעל נהוג אחורי הוא הרבה יותר "חזק". עכשיו דמיינו פיצוץ בגלגל אחורי תוך כדי נהיגה, אנחנו מקבלים, נגד רצונינו, ניהוג אחורי חזק אשר קשה מאד להשתלט עליו. על פיצוץ בצמיג קדמי ניתן להתגבר ביתר קלות בעזרת ההגה וכן כיוון שהנהוג הקדמי פחות חריף. הערה: בכתבה נכתב שיש להחליף את הצמיגים בהגיעם לרמת שחיקה מסויימת, אני מנסיוני נאלצתי במרבית המקרים להחליף צמיגים עקב "התיבשות" כתוצאה מחשיפה לאור השמש. שמו לב. אנקדוטה: יש מכונית אחת בעולם - הדאף ההולנדי אשר יכול לנסוע לאחור באותה מהירות כמו לפנים (עקב מבנה תיבת ההלוכים המיוחדת שלו) בהולנד מקיימים מרוצי מסלול ב"רוורס" עם המכוניות האלה. עקב הניהוג האחורי, קשה מאד לנהוג ברכב זה והתחרויות מרתקות - צריך לראות פעם דאף "מתעופפת" באויר עקב טעות קטנה בשליטה....... סעו בזהירות!
72. מסר סמוי
PBWD   (11.11.04)
לא נראה לכם מוגזם? לי נראה שמסתתר כאן איזה מסר סמוי, מניע נסתר של גורם כלשהו המנסה להפיק רווח מהפירסומים הללו. ולמרות הפתיחה והאזכור של כביש 6, לא נראה לי שאלה הפנצ'רמכרים המוכרים, אלא דווקא אינטרסנטים של כביש 6...
73. לחץ נכון בצמיגים
חאג'   (11.11.04)
קראתי מאמר הממליץ למלא לקראת החורף בערך 2 PSI יותר מהנורמלי, כדי להגביא את אחיזת הצמיג בכביש רטוב. למה לא?
74. בני - כתבה מצויינת. לגזור ולשמור (ולבצע)
ע   (12.11.04)
אולי הורדת המס על הצמיגים (ואינני יודע מהו המס), וחיוב/החמרת התקן "יכריחו" את הנהגים לנסוע עם צמיג תקין, להוריד ב-200 הרוגים(!) כל שנה, ואולי לאפשר סוף סוף נסיעה מהירה יותר בכבישים המתאימים לכך (הכבישים מתאימים, הצמיגים כרגע לא). ynet - המשיכו בסידרת כתבות המצויינות לאחרונה (הן בנוגע לבטיחות והן בנוגע להעלאת המהירות/אכיפה). את שלכם תתרמו אם רק כמה אלפי נהגים ישנו ממנהגם. כל הכבוד. באמת!
75. מישלין זה הצמיג המנצח
שוודי לנצח   (12.11.04)
תשקיעו בצמיג טוב ואל תבכו אחר כך תעשו חשבון של כמות תקרים בצמיג זול +פיצוצים של כל מיני תופעות ותגיעו למחיר של צמיג כמו מישלין ותהיו רגועים 3-4 שנים של חורף וקיץ בטוחים
76. לדני (70 מכפר סבא)
זוהר ,   חיפה   (12.11.04)
דני, אנה שלך אלי את הפרטים ל: czonmh@tsl.co.il תודה על התשובה. זוהר
77. הערות
נדב קרני   (12.11.04)
מד לחץ אוויר פשוט לא נותן תוצאה טובה, וחשוב להשקיע במד לחץ אוויר איכותי. הטוב ביתור הוא מתוצרת חברת Hella ואפשר למצוא אותו ב"אוטו דיפו", אבל רק אם תזמינו במיוחד. עולה בסביבות 100 ש"ח. בנוסף, יש הכרח לבדוק את הצמיג כשהוא קר, לפני תחילת הנסיעה. מסקנה - חייבים מד לחץ אוויר. בשום פנים לא לסמוך על מד לחץ האוויר בתחנת הדלק. כמו כן, הכי כדאי שיהיה באוטו קומפרסור קטן (כ-200 ש"ח לקומפרסור סביר), כך שתוכל למלא את הצמיג כשהוא קר. סעו בשלום ושובו בשלום.
78. צמיגי איכות במחירים נוחים
ירדן   (12.11.04)
תבדקו אצל נעים בגבעתיים מענה אמיתי ניתן למצוא ברחוב ווסרמן בתל-אביב. מענה מקצועי אצל גפני צמיגי החוף ולבסוף בסקר שוק קצר כבר תהיו מומחים.
79. ל 10 ו 12 הטובים מאחורה - תקראו הסבר
מ   (12.11.04)
היסכוי שצמיג חדש יתפוצץ למשל הוא קלוש, ולכן הוא יהיה מאחורה כי אם הצמיג מקדימה מתפוצץ אפשר לשלוא על ההיגוי אם האחורי מתפוצץ אין לך שליטה כלל וכלל ולכן שים את הטוב מאחור וגם שהקדימה יהיה לא רע :)
80. תשובה לנעים ידידי חוק הגומי
גפני   (12.11.04)
נעים ידידי !!! קיבלת י את הערותך . אך נהפוכו מילותי לא היו כנגד בני ברק או על הכתבה . אלא על זה שהנושא לא ממוסד מספיק . אני קורא לזה חוק הגומי . ואני מאחל לך לבני ברק ,ולועד ענף הצמיגים ואיגוד המוסכים שיעשו את המייטב כדי שנוהגי הרכב יסעו בטוח . ואם צריך עזרה ממני תמיד אהיה לצידכם הרי תפקידנו לשמור כמה שיותר על בטחון הנהיגה דרך המקצוע שבו אני עוסקים. בברכה גפני
81. האים יש מי שמשגיח?
קפדן ,   חיפה   (12.11.04)
מי אכן משגיח שבמערכת מלוי אוויר בתחנות הדלק אכן מד הלחץ תקין? ובאישור מכון תקנים כל שהוא, על חברות הדלק לקחת זאת בחשבון, ואים לא, אז שיתכוננו לתביעות משפטיות, בקרות תאונות.
82. ל 9
א. ונטיל צפון   (12.11.04)
לחפש גבר עים ונטיל
83. תגובה ל-12
ליאון   (12.11.04)
לא הסברת מדוע יש להתקין את הצמיגים החדשים על סרן קדמי!! וההסבר מדוע יש להתקין על סרן אחורי הוא שסרן אחורי הוא סרן אשר עליו אין לנו השפעה ואין ביכולתינו לתקן סטייה של הרכב בחלק האחורי לעומת סרן קדמי שקיימת אפשרות תיקון דרך ההגה. בנוסף יותר קל לשלוט על תת היגוי מאשר על היגוי יתר.
84. תודה על העצות הטובות וגם ל- 77
ויקטור הוגו ,   ישראל הקטנה   (12.11.04)
85. מיקום צמיגים טובים יותר
המבין   (12.11.04)
צמיגים טובים מלפנים: רוב יכולת הבלימה של הרכב (ולכן הבלמים החזקים יותר מורכבים על הסרן הקדמי) היא בצמיגים הקדמיים המשמשים גם להיגוי. וזו הסיבה ששם תרצה את הצמיגים הטובים יותר. חשוב להדגיש שצמיגים פחות טובים לא אומר שקרובים יותר לכשל, אלא פחות משוכללים מבחינת עמידות בחום ומהירות. בשום פנים ואופן אסור לשים צמיגים דפוקים לא על הסרן הקדמי ולא האחורי
86. 72: מסר סמוי? עבור פעם בחניון לסקר מדגמי
(12.11.04)
של מצב צמיגים בראיה (אל תמדוד לחצים - מישהו יתעצבן...) ותופתע מ-א-ד לרעה.
87. כדאי להחזיק משאבה קטנה ברכב
ג'יפאי שמרוקן ומנפח ,   דיונות   (12.11.04)
למשל לתוספת אוויר עד הפנצ'ריה במקרה של דליפה איטית (יותר קל מאשר להחליף צמיג, ביחוד לנשים \ גשם \ תנועה סואנת \ ילדים צורחים וכו') וגם כדי לנפח מזרוני ים \ כדורי רגל... יש משאבות זולות לשימוש אקראי וקל בחנויות אביזרים. הן לא מתאימות לשימוש רב וקבוע עם צמיגים גדולים.
88. Michlen/ Pirelli The best
(12.11.04)
89. תגובה ל-9
(12.11.04)
קחי לך גבר
90. צמיגים
מתי   (12.11.04)
צמיגי פרצ מס 1
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה