צרכנות  הכסף שלי  אשראי
עסקאות בכרטיסי אשראי - איך ומתי אפשר לבטל?
תמר ברזילי
פורסם: 16.09.05, 08:58
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 184 תגובות ב-184 דיונים
31. חשוב לקרוא. אפשר לבטל ולקבל כסף!
הקורא   (16.09.05)
http://www.ynet.co.il/Ext/Comp/ArticleLayout/CdaArticlePrintPreview/1,2506,L-1668650,00.html
32. נתי סקאל מאחרים כרוניים
דוד אזולאי ,   רחובות   (16.09.05)
לא ממש התפלאתי לראות שגם לצרכנים אחרים עוכבה הספקת המחשבים אנו נאלצנו להמתין כחודש ימים להספקת המוצר לאחר שכבר חוייב.
33. קרה לי עם MUSHI (מושי- סינימה סיטי)
איש נחמד ,   מרכז   (16.09.05)
קניתי דרך האתר שלהם XBOX שהיה אמור להיות קריסטל (שקוף) גם לפי התמונה וגם לפי הכיתוב, למזלי התקשרתי לוודא את ההזמנה - אם לא הייתי מתקשר לא הייתי יודע שאני הולך לקבל מכשיר רגיל לגמרי ושונה מהתמונה ומהכיתוב, אז בקשתי לבטל את ההזמנה והם סרבו והתחילו לחייב, ואח"כ גם חייבו אותי בקנסות על ביטול, למזלי חברת האשראי התערבה, לא להזמין ממושי - קילומבו - רוצים לקנות XBOX יש עוד הרבה חנויות טובות... רק לא הם.
34. ביטול עיסקה-כך עושים ומצליחים!
ישראל הירשברג ,   אלפי מנשה   (16.09.05)
בעבר רכשתי מחשב בחנות ברעננה שטענה שלא ניתן לתקן מחשב בן שנתיים! לאחר הרכישה, פניתי לחנות בה רכשתי את המחשב המקולקל והוא תוקן במחיר אפסי! לכן ביטלתי את העיסקה 3 ימים לפני שהייתי אמור לקבל את המחשב החדש! הודעתי לחנות עח הביטול בטלפון ושלחתי פקס לחברת האשראי של י ,ששמה מזכיר את שמי... החברה סירבה לבטל את העיסקה אפילו שהרכישה היתה בתשלומים ולא קיבלתי את המוצר!!!! הדבר הרתיח אותי כי ידעתי שהחברה פועלת בניגוד לחוק. נסעתי לחנות הספרים באוניברסיטת תל אביב, עיינתי בספר "חקיקה אזרחית" ושם בעמוד 117 ב"סימן ג: כרטיס אשראי" סעיף 10. (א) כתוב שעיסקה שתמורתה או חלק התמורה ישולם לאחר 35 יום ניתן להפסיק התשלומים עם הסחורה לא סופקה. אגב הספר עלה לי 25.60 ש"ח! התקשרתי לחברת האשראי וסיפרתי לאחראית על הסעיף הזה. היא המשיכה לטעון שאני טועה. ביקשתי לדבר עם היועץ המשפטי של המחלקה והם סירבו!!! שלחתי צילום של הדף בפקס אליהם ורק אז נפל להם האסימון והם שלחו לי מכתב על ביטול העיסקה! המסקנות שלי: 1. לא לוותר ולאיים בביטול כרטיס האשראי. 2. לעשות כרטיס אשראי בחברה הוגנת יותר! תתפלאו יש כאלה- למשל ויזה! 3. כדאי להשקיע בספרי משפט של האוניברסיטה- הם עולים שקלים בודדים ושווים זהב- למי שמוכן לקרוא ולהבין! מה שמרגיז בסיפור הזה הוא שחברות האשראי מתעלמות מהחוק הקיים ומבעלי הכרטיסים אשר בזכותם החברות עושות הון! בהצלחה לכולם! ישראל
35. ביטול עיסקה עקה פשיטת רגל
שמעון ,   חיפה   (16.09.05)
רכשתי ביטוחים על פלפונים בחברת "טלטיב תקשורת", ומה לעשות, ואילו פשטו רגל. נשארו לי מספר תשלומים של מאות שקלים. התקשרתי לחברת האשראי, ומשם שלחו לי בפקס טופס לעצירת החיובים בשל "כשל תמורה". מיליתי הטופס ושלחתי לחברת האשראי. החיובים נעצרו. זה עבד כפי שכתוב בכתבה.
36. וואלה שופס נפילה! גבו את הכסף על מאוורר אך לא שלחו!!
(16.09.05)
וכמה התקשרנו... בהתחלה אמרו:" מה, לא קיבלתם? אין בעיה, נשלח שוב ותוך 3 ימים יגיע". לא הגיע... התקשרנו שוב, ביקשנו לבטל את העסקה ולקבל את הכסף (שכמובן בניגוד לקצב שליחת המאוורר נגבה מאד מאד מהר מכרטיס האשראי). אמרו שיבטלו, ועד היום אנחנו מחכים לראות את הכסף. על הפנים!!! נפילה!!
37. וואלה שופס ושעונים זה אנחנו - קניית תכשיטים
דרור ,   עכו   (16.09.05)
ראיתי תמונה של עגילים והחלטתי לרכוש אותם מתנה. הובטח שהעגילים יגיעו תוך שלושה ימי עבודה, ובפועל עברו שמונה ימי עבודה עד להגעת העגילים, וגם זאת רק לאחר טלפון לחברת שעונים זה אנחנו. לאחר מכן התברר שהעגילים הם בגודל מיקרוסקופי ממש, ולא דומים לתמונה בכלל. שלחתי פקס ואימייל על ביטול העסקה יום לאחר שהמוצר הגיע אלי, הן לוואלה והן לשעונים זה אנחנו, ושלחתי בחזרה את המוצר בדואר רשום. למרות שהמוצר כבר אצלם, והם גבו את מלוא התמורה עליו, אני עדיין רודף אחרי כספי בחזרה. מסקנה, תכשיטים כדאי לראות בחנות ולא לקנות באינטרנט.
38. חשבתי שחברת האשראי מבטחת את לקוחותיה
(16.09.05)
39. כדאי לקרוא !!!
(16.09.05)
מכירים את הספור על חכם ופקח. אחד יודע לצאת מצרות שהשני יודע לא להכנס אליהן כלל. ברגע שחברות האשראי יבינו שלצרכנים נמאס מהשרות הדפוק שלבם ושל הספקים הם ירגישו זאת היטב כיון שהיקף העיסקאות שלהם ירד משמעותית - ואז הם יאלצו לחייב את הספקים להסכים לכך שכסף לא יועבר אליהם לפני שהלקוח אשר את האספקה בפועל. פתרון כזה ימנע את כל הצורך בבכיינות ובתי משפט. צרכנים הבינו - חב' האשראי והספקים למיניהם קיימים כי אנחנו באים אליהם. בלעדינו הם מחוקים. שווה להתאפק מס' חודשים ולהסב להם נזקים כאלה שהם יאלצו לבנות מנגנון תשלומים שיבטיח את זכויותינו ולא רק את זכויות הספקים אם הבנתם ואתם נסכימים - הפסיקו להזמין דרך האינטרנט. כך תושג המטרה ומהר.
40. שטויות במיץ - זה דווקא מה שאתה כותב (ואולי מקשקש)
אדי שור ,   אריאל   (16.09.05)
אולי אתה VULCAN אבל בטוח שהתפרצת לדלת פתוחה ואתה עצמך טוען שנסכמת לתנאי כובל בעת כריתת עיסקה עם "מירס".דע לך, ששום חוזה לא מבטל נורמה גבוהה יותר כגון (בסדר עדיפויות יורד: חוק יסוד, חוק, חוק עזר, תקנה) חוק המכר במקרה דנן, שהרי אילמלא כן ניתן היה לכרות "חוזה" לכל דבר וענין שביסודו...קבלנות לביצוע רצח ודי לחכימא ברמיזא.להבא תשכיל לקרוא גם את האותיות הקטנות אפילו אם מלאכת הקריאה תיארך שעתיים שהן בטלות בשישים לעומת הזמן שתיאלץ לבטל במרדף אחרי הצדק !
41. המשך ל-14
רותי ,   חולון   (16.09.05)
אתם לא מבינים את העיקרון המנחה. אם קניתם במזומן ולא רציתם את המוצר מה?! תיגשו לשר האוצר לקבל החזר?! קניתם בכרטיס אשראי שהוא אמצעי תשלום, אבל את העסקה ביצעתם מול בית העסק, לכן עליכם לפנות לבית העסק ולבקש לבטל את העסקה...
42. נכון, אבל...
סיפור אמיתי ,   לצערי...   (16.09.05)
לאחר שהעסק שאמור לספק לי מוצר התפרק מנכסיו ונסגר, פניתי מיד לחברת האשראי (ויזה כאל) בדרישה ל"כשל תמורה" ולביטול 18 תשלומים. נדרשתי לשלוח לויזה בפקס חתימות, קבלות, חוזים ושאר ניירות שכמובן שלא היו ברשותי. רק לאחר חצי שנה (!) שנדנדתי להם בכתב ובטלפון, הבינו בויזה שאני אכן רציני ומעוניין לבטל את העסקה. לאחר תקופה זו התברר לי שעצם הטיפול בבקשתי לוקח 60 יום מינימום (!!), כלומר - עוד שני תשלומים חודשיים לבעל העסק לשעבר. עד היום לא קיבלתי אף לא שקל בחזרה והתשלומים (400 ש"ח מצידי חודש) ממשיכים לרדת. לאחר התייעצות קלה עם גורמים משפטיים הבנתי שלחברת ויזה יש אינטרס ע-נ-ק לגרור את ביטול העסקה, ובעל העסק לשעבר מוגן ע"י חוק הערבון המוגבל. אז הכתבה נכונה, אך כשבוחנים את מה שקורה בפועל בשטח - נתקלים בתרחישים שונים לגמרי.
43. תגיש תביעה. לדעתי הם ישלמו לפני הדיון
עורך דין ,   מרכז ודרום   (16.09.05)
כרגיל, החברות האלה משתפנות לפני הדיון כי יודעות שיפסידו בגדול כולל הוצאות, לכן הן משלמות למי שמגיש תביעה ואפילו לפני הגשת כתב הגנה שיהיה בהצלחה בתביעה
44. תגובה ל-12
עוד עו"ד   (16.09.05)
בעיסקת מכר מרחוק ניתן לבטל את העיסקה עד 14 יום מיום קבלת המוצר. כלומר: אפשר להחזיר את המוצר ולקבל את הכסף חזרה גם אחרי קבלתו- במידה ולא פותחים את האריזה
45. נטאקשן - זהירות זהירות זהירות !!!
יורם ,   תל אביב   (16.09.05)
קניתי מכשיר MP3 דרך נטאקשן דרק ספק בשם מאג-נט למרות שהתחייבו ל14 ימי עבודה המכשיר לא הגיע והם אמרו לי שזה יקח 30יום כי אין במלאי אחרי 30 יום עוד לא הגיע ואז אמרו שיש שביתה במפעל בסין כל פעם תירוץ אחר פניתי לנטאקשן ולהפתעתי הם לא יכלו לעשות כלום ואפילו המשיכו לתת במה לרמאים לבסוף המכשיר הגיע אחרי חודש וחצי
46. בעיה עם קנייה אינטרנטית
מאוכזבת   (16.09.05)
למשל- חברת זר פור יו שדרכה הזמנתי זר פרחים טוענת שעובדת לפי רשימות מסודרות של תכולת הזרים. בפועל, התמונות והמוצרים המסופקים אינם תואמים. בתמונות הכל נראה אחלה אבל במציאות בושה וחרפה!!!!
47. אתם הבנתם את זה???
(16.09.05)
כל שיטת כרטיסי האשראי נועדה להרדים אותנו ולעשות לנו חיים קלים שנוציא כסף כאילו בלי להרגיש שנשב בבית ליד הטלפון ונבזבז בכיף לא רואים כסף .כנראה שצריך לחזור לשיטה של ההורים שלנו הם ידעו וחישבו כל גרוש שהם הוציאו.
48. מדיניות רעה לישראכרט - חובה לקרוא
לקוח ויזה+ישראכרט ,   ת"א   (16.09.05)
במקרה החודש קרו בחיובים שלי שתי טעויות בשני כרטיסים שונים. בשני המקרים חוייבתי בטעות ע"י ספקים שונים. ההבדל בין החברות שמים וארץ. בישראכרט הבירוקרטיה חוגגת - ראשית דורשים לקבל בכתב ואח"כ מבררים את ההחזר מקבלים רק אחרי הבירור, לעומתם בויזה קודם מחזירים ואח"כ מבררים כל הכבוד לויזה כאל!
49. בקשר למרפאות אריאל
רינה ,   חולון   (16.09.05)
העובדות: 1. מי ששילם וטרם קיבל טיפול וביצע עסקה דרך תשלובת ישראכרט קיבל החזר בגין העסקה. 2. מי ששילם והתחיל טיפול, קיבל המשך טיפול מייד כמרפאות אריאל נקנתה ופעלה שוב, כלומר היה עיכוב של בערך שבוע. 3. מי שהתחרט ולא מעוניין פתאום בעסקה - האמת היא בעיה שלו. שינסה לפתור זאת מול בית העסק. זה כמו שמישהו יתחרט על חולצה שקנה ויגש להחזיר אותה, ברוב בתי העסק לא יקבל את כספו בחזרה אלא זיכוי, ובדיוק אותו דבר
50. חברים זה עובד 100%
גולן נבון   (16.09.05)
יצא לי לבטל ולקבל החזרים מחברת כרטיס האשראי שלי (לאומי ויזה) מסלקום ו012 קווי זהב כל שנדרש הוא לעמוד על כך שאתה רוצה חזרה את כספך שנלקח ללא אישורך ופקס קטן וזהו זה.
51. למספר 49, וגם - תביעה ייצוגית נגד ישראכרט.
אריק ספרן ,   קרית-אתא   (16.09.05)
בדרך-כלל אני לא מגיב לתגובות אבל הפעם אני אחרוג ממנהגי. את קשורה באיזשהו אופן להנהלה החדשה או הישנה של מרפאות אריאל או אולי לזו של ישראכרט? כי אחרת אני לא יכול להבין איך מישהי יכולה לכתוב שטויות שכאלו ועוד להתדהר בכותרת "העובודות". העובדות האלו הן שטות מוחלטת: 1) מי ששילם לא קיבל מישראכרט אפילו לא שקל אחד של החזר, הדבר היחיד שישראכרט היו מוכנים לעשות זה לאחר חודשיים של פירוק, שבהם המשיכו לגבות כסף לחינם מלקוחות, להפסיק את התשלומים. אך בשום אופן לא להחזיר ולו שקל לאץ לקוח, גם לא על התקופה של החודשיים שנגבו תשלומים סתם כך. 2)אף אחד לא קיבל המשך טיפול שכן גם ברגעים אלו ממש החברה עדיין לא נקנתה אלא נמצאת תחת מפרק (עו"ד ארז ללקין) - אתם מוזמנים לפנות אליו ולשמוע שוב ושוב שאולי בעוד שבועיים שלושה החברה תיקנה. בינתיים מיותר לציין, אין מי שיטפל באף לקוח. 3)להתייחס ללקוחות ששילמו והתחרטו זו חוצפה, ראשית כי אם הם התחרטו זה בגלל חוסר הטיפול והיחס שהם זוכים לו ושנית מכיוון שיש להם כל זכות להתחרט - הם שילמו בשביל לקבל טיפול מחברה X ומכריחים אותם (בבוא היום בתקווה) לקבל את השירות מחברה Y. אני קורא לכל נפגע של חברת ישראכרט בפרשת אריאל, לחבור אלי בתביעה ייצוגית כנגד ישראכרט שפעלו בניגוד גמור לחוק (היו מחוייבים להפסיק את התשלומים כבר ביום שבו אריאל עברה למפרק זמני). אריק ספרן, 0523497079, או במייל (עדיף)
52. לא לקנות ב MKD - רמאים !!!!
zvi ,   מרכז   (16.09.05)
53. לפעמים זה כן עוזר עובדה!!!
דוידקו ,   אוקראינה   (16.09.05)
שכרתי בצרפת רכב, וחתמתי על השתתפות עצמית של 500 יורו, מה שקרה זה שהייתה לי סריטה עמוקה ברכב, אבל שלושה חודשים אחרי החייוב החלטתי בכל זאת לפנות לחברת האשראי וראו איזה פלא, החזירו לי את כל הכסף עד השקל האחרון ועוד נתנו לי ריבית על החודשים בהם העניין היה בטיפול, לעומת זאת הייתה לי עכשיו חופשה במצריים ומסיבות אישיות הייתי חייב להפסיק אותה באמצע וחברת האשראי לא רצו לעזור לי בביטול החיוב ואני חושב שהצד קצת איתם, למרות שע"פ ביטוח הכרטיס שברשותי (שהוא כרטיס שווה במיוחד) יש אופציה לתבוע מהביטוח עלות הפסד ביטול שהות או כרטיס טיסה וחופשה וכו', אני אמשיך לתבוע נראה מה יצא בסוף.
54. יש ביטוח גניבות! מה כל השטויות האלו
(16.09.05)
55. לכל התגובות המטופשות
גיא ,   ירושלים   (16.09.05)
קודם כל אז חייבים להבין שהכסף שמועבר לבעל עסק הוא מרגע החיוב ואותך מחייבים בראשון לחודש! כלומר לחברת האשראי אין מה לעשות משום שהיא שילמה כבר! מה? לא מוצא חן משהו אז שחברת האשראי תלך לחפש? לא, יש לנו (למחזיקי הכרטיסים) חוזה איתן שנקבע שכך יהיה. ולא רק באוטופיות הדברים פועלים כך. בעסקה מרחוק ניתן לבטל בדיוק(!!!!) כפי שנכתב ובעסקה שנכחנו בה ניתן לקבל החזר רק(!!!) אם בעל העסק מסכים והוא לא חייב להסכים!!!!
56. עובדת בנק לאומי .
סיגל   (16.09.05)
1.המועצה לצרכנות =המועצה לקשקשנות. רק ממליצים לא מבצעים דבר!!!! מניסיון. 2. הכתבת ממש לא מבינה . במידה ועדין לא ירד תשלום אך העסקה לא דחויה למעלה מ35 יום חברת האשראי לא יכולה לבטל העיסקה כלל ועל הלקוח\ה לפנות לספק. 3. ללקוחות ויזה לאומי אני ממליצה לבקש כרטיס מאסטרכד של לאומי מפני שבכרטיס הנ"ל ניתן לבטל חיוב שכבר ירד. מנסיון אני רכשתי מנתי סאקל והחזירו לי את כל הכסף.
57. תגובה ל33 - קרה גם לי - להתרחק ממושי
אלי ,   ת"א   (16.09.05)
נלחמים בלקוח עד הסוף! זהירות מהם.
58. חכרות האשראי ובתי העסק =יד אחת נגד הצרכנים ! ! !
נבגד ע"י חברת אשראי ,   כל הארץ   (16.09.05)
ואני לתומי חשבתי שחברת האשראי היא הנאמן שלי- היא הארנק שלי ששה חדשים הריצה אותי להחזר כספי על מוצר שהוכחתי להם שלא קיבלתי עד שאיימתי עליהם שאפנה לערכאות השיטה שלהם מאוד מתוחכמת- למכתבים הם לא עונים כשאתה פונה בטלפון תמיד יענה לך מוקדן אחר ההוא שהירת איתו אמש איננו היום וכו וכו חברת האשראי היא לא אחרת מאשר "ישראכרט" אני מסכים שהמערכת תמחק את שתי השורות האחרונות
59. זהירות עם DVD של XORO
אלי ,   גבעתיים   (16.09.05)
שרות מעבדה של טלטיב על הפנים מכשיר חדש בן שלושה חדשים התקלקל ולקח להם מעל חודש 38 יום לתקן אותו ולהחזיר. למרות שהתחייבו לתקן תוך 14 יום. כשביקשתי את הכסף חזרה לא הסכימו.
60. עולם שלישי
אביחיל ,   ג   (16.09.05)
אולי היגיע הזמן שהמוצע המכובדת לצרכנות תילמד מעט ,לא הרבה חס וחלילה,מארהב. שם באמת הלקוח צודק.קיבלתי ,לא קיבלתי, טוב לי ,לא טוב לי,דבר ראשון חברת האשראי מחזירה ליא את הכסף.שהספק ידרוש ממני את הכסף.כמובן כל החכמים יגידו שכל אחד יקנה ולמחרת יחזיר לעצמו את הכסף,גם לזה יש סנקציות מתאימות כידאי לילמוד גם מאחרים ולא רק לקבל משכורת כל חודש
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה