צרכנות  חדשות צרכנות
על הספה: כך תבחרו פסיכולוג
טלי חרותי-סובר
פורסם: 10.03.06, 09:10
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 205 תגובות ב-203 דיונים
91. לכל מי שיצא פה נגד המקצוע
סטודנטית   (11.03.06)
בכל מקצוע יש אנשים יותר ופחות טובים. כמו שיש פסיכולוגים שעונים לטלפון באמצע טיפול או גובים מחיר מופרז, יש מוסכניקים רמאים, רופאים שרלטנים ורואי חשבון מושחתים - אז נפסיק להשתמש בשירותיהם? קצת פרופורציות. הפסיכולוגיה עובדת, וזו עובדה. טיפול פסיכולוגי עוזר להמוני אנשים. נכון שיש אנשים שלהם הוא לא עוזר, מסיבות כאלה ואחרות, אבל זה לא אומר שכל התחום מיותר.
92. למספר 7
aaa   (11.03.06)
התגובה שלך מעוררת מחשבה-ומרגש לקרוא על התהליך שעברת-אני קצת מזדהה עם מה שכתבת ומאחלת לך כל טוב ובהצלחה בדרכך
93. דג מספר -2 אתה צודק
ל ,   רעננה   (11.03.06)
כמה שאתה צודק רק חבל שהרבה אנשים הולכים דווקא לפסיכולוגים... אני גם נגד הפסיכיאטרים והכדורים שהם נותנים פחחחחחחחח
94. מה הלחץ???
הרגעה   (11.03.06)
אחת למספר שבועות אנו נתקלים בכתבה המזהירה את הציבור מפני שרלטנות בטיפול פסיכולוגי. על פניו מגמה ברוכה, שכן כידוע התחום המורכב הזה פרוץ לחלוטין, וכל אחד יכול לטעון כי הוא מטפל. ולכן רצוי לערוך מעט סדר והלבהיר מי ומה יכול לטפל. יחד עם זאת, החזרתיות המגמתית על כך שבטיפול פסיכותרפי יכולים לעסוק ולהצליח רק פסיכולוגים קליניים, יש בה כדי להטעות את הציבור ונוסף ממנה ניחוח של חוסר אמינות. בתי הספר לפסיכותרפיה מקבלים ומכשירים מטפלים בעלי רקע מתאים ולאחר לימודים ממושכים ובכלל זה פסיכולוגים, פסיכיאטרים ועובדים סוציאלים. אין שום פסול בפסיכותרפיה המועברת ע"י מטפל עובד סוציאלי, ולטעמי דווקא קיים בכך ייתרון רב. העובדים הסוציאילים הקליניים באים מחינוך מקצועי מערכתי, כזה הרואה באדם חלק ממערכת, ושנותן משקל רב לקשרים החברתיים שלו - משפחתו, חבריו, מכריו ועוד. העבודה הסוציאלית לא מתמקדת רק בקונפליקטים פנימיים, אלא נותנת דגש לאותם קשרים והשפעתם על האדם. כך גם השינוי אליו היא מכוונת אינו רק פנימי אישי, אלא בעל השפעות רבות ומשמועתיות של הסביבה בה הוא חי ופועל כאן ועכשיו. לא ברור מה הלחץ בו חשה ד"ר דויודוביץ שגרם לה להזהיר מפני כל מי שאינו שלא למד פסיכולוגיה קלינית (כאמור הפסיכולוגים הקליניים עוברים - אוי לבושה עם העובדים הסוציאילים את אותה הכשרה בפסיכותרפיה באותם בתי"ס) - ומדוע היא אינה מסוגלת להביע כבוד והערכה לכל מי שלומד עוסק ומתמחה בטיפול בפרט בזוגיות במשפחה ובקבוצה. האם זה חלק מהמודליניג למטופלים שלה - אני ואפסי עוד?
95. לאנשי הקבע
שי ,   תל אביב   (11.03.06)
כאיש צבא רצוי שתדעו כי יש אפשרות למפגש עם אנשי מקצוע, פסיכולוגים, ללא תשלום. הלחץ שהייתי שרוי תחת שירות מבצעי דורש בתוספת הסביבה, גרם לי להכנס למשברים שבלי הפסיכולוגית שלי לא הייתי עובר איתו. ניתן לפנות למכון הקבע ושם יפנו אתכם, לפי בקשתכם לפסיכולוג באיזור מגוריכם, בהעדפות מין וגיל הפסיכולוג. אני רק יכול להגיד שבלי הטיפולים הייתי הולך לאיבוד בתוך עצמי.
96. חבל על הכסף, דברו עם חברים.
צחי   (11.03.06)
רוב הפסיכולוגיפ מתוסבכים והלכו ללמוד פסיכולוגיה כדי להבין את הבעיות שלהם הם. רוב החברים שלכם טובים וחכמים מהם. דברו עם חברים והקשיבו להם.
97. המבט של ד"ר דוידוביץ' צר ומתנשא
דרוש מבט רחב ומעמיק ,   חיפה   (11.03.06)
ללימודי הפסיכותרפיה מגיעים אנשי טיפול מתחומים שונים כמו עו"סים מטפלים באמנויות ופסיכיאטרים. העבודה הטיפולית דורשת לימודים רבים, תשתית תיאורטית רחבה התנסות בעבודה הטיפולית והדרכה רצינית. בדומה לכמרים ולרבנים שנתנו מענה לצרכים הנפשיים של האנשים כך כיום אנשי הטיפול הם הנותנים את המענה לכך. באופן פראדוכסלי דבריה של ד"ר דוידוביץ' ( כי שאר אנשי הטיפול מנכסים להם תארים לא להם) מוכיחים כי היא כמייצגת את הפסיכולוגים מגלה צרות אופקים, מוציאה לשון הרע מצמצת את איכויות הטיפול של מטפלים אחרים ומוציאה דיבתם רעה. אין ספק שאנשי טיפול בתחומים רבים המגיעים ללמוד פסיכותרפיה נותנים מענה נפשי מקצועי המכבד את אמות המידה של המקצוע. כמו בכל תחום יש שרלטנים אך ההתיחסות המכלילה של הד"ר דוידוביץ' מגלה איכות רודפנית בדבריה. היא כמייצגת את החטיבה הקלינית מעמידה באור שאינו מחמיא פסיכולוגים אחראים ושקולים שנותנים מקום גם לקולות נוספים להשמע.
98. לרונית (53) ולדג (2)
נחום   (11.03.06)
תעודת העניות אינה דווקא לפסיכולוגיה אלא לתרבות שלנו שמחפשת פתרונות מיידיים לבעיות שיעלימו מצוקה במגע קסם- משהו בנוסח נוסחאות השטחיות שאדון דג מציע. לא שאני חלילה מזלזל בחשיבות ובהשפעה של תזונה נכונה וחבת חיות- להיפך הם חשובים אבל לא פותרים מיד בעיות ובוודאי שלא את כולן. נכון שיש אכזבות מפסיכולוג וזה נכון ואפשרי לכל בעל מקצוע: החל מאינסטלטור או חשמלאי, וכלה במנתח פלסטי. יש טובים ויש לא כלכך... מפה ועד האמירה שאין בזה כלום, זה לא עוזר ונועד ל"פינוק".. זו אמירה גסה ומכלילה. גם פלסטיקאי יכול לפנק מי שרוצה חזה גדול אבל גם לעזור מאוד למשל לאנשים שניכוו בשירפה. ולגבי מטפלים אלטרנטיבים- יכול להיות שהשיטות הללו מצוינות, ויש כאלה שיקבלו מהן יותר. השאלה מי אחראי ומפקח עליהן. אם בעל מקצוע כזה פוגע בך- למי תפנה? על סמך מה תגיש תלונה? מי אחראי שם על המקצועיות והאתיקה? כשיהיה גוף מסודר ואחראי לטיפולים חלופיים כמו הסתדרות הפסיכולוגים, אז אני אוכל להמליץ על טיפול כזה בשקט.
99. תשובה ל-1
מיכל ,   מרכז   (11.03.06)
אתה יכול להיכנס לאתר של אוניברסיטת בר אילן, למחלקה לפסיכולוגיה, וברשימת אנשי הסגל תמצא את כתובת האימייל שלה ואת הטלפון שלה באוניברסיטה. http://www.biu.ac.il/SOC/ps/ נסה להשיג אותה שם. בהצלחה
100. במקום לשלם מאות שח צריך חבר/ה טוב +העצות של מס'2
חבר או חברה טובה   (11.03.06)
101. כמו בכל טוקבק, גם כאן יש הרבה מגיבים ממורמרים, אבל...
(11.03.06)
זה לא משנה את המציאות: בטיפול טוב (והדגש על טוב. כמו בכל מקצוע - יש בעלי מקצוע טובים יותר וטובים פחות) - המטופל עושה דרך התפתחותית עמוקה ומשמעותית, שעוזרת לו לחיות יותר טוב ובשלמות עצמית יותר גדולה, באופן מובהק (לא מובהק למטפל! מובהק למטופל). זו דרך ארוכה, מפחידה, מעיקה, וכן: עולה במחירים רבים (כסף הוא רק אחד, יש גם זמן, אנרגיה, והתמודדות עם מקומות שלפעמים יותר קל להשאיר אותם קבורים מתחת לפני השטח). מי שיש לו את המוטיבציה, אורך הרוח, והאומץ - יכול לשפר את איכות חייו באופן משמעותי. וחבל שכל מני טיפוסים פרנואידיים, מסוכסכים עם עצמם ועם כל העולם, פחדנים, הגנתיים, או סתם מסכנים שנפלו על פסיכולוג גרוע - מקלקלים פה לכולם. האמת היא שפסיכולוגיה קלינית היא התחום המבוסס, העמוק, העשיר והמתפתח ביותר מבין התחומים שמציעים עזרה נפשית.
102. נפש האדם כל כך מענינת
אורלי ,   רעננה   (11.03.06)
נפש האדם זה מכלול של דברים אשר אפשר להניע אותה בעזרת אנרגיות, חיוניות, ותהליכים רוחניים אין לי ספק שהזמן יתן את כותרתו ויתן ביטוי חדש לכל הלך הרוח והנפש, ומה שמתחיל להיות טרנד - הם כל אותם הטיפולים הרוחניים האנרגטיים שדרכם יכולתי להפיל חומות של שנים בזמן טיפול קצר, לכל אותם האנשים הפתוחים אני ממליצה לחפש את החיבור לנפש דרך האנשים המיוחדים שיכולים להיות מורים רוחניים, אוהבים, אכפתיים, ומסורים שיהיה לכולכם בהצלחה
103. איך בוחרים פסיכולוג - לינק לכתבה שפורסמה ב-YNET בנושא
שמעון ש ,   ירושלים   (11.03.06)
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2837437,00.html
104. למס' 50 ***********
מישהי ,   חיפה   (11.03.06)
נשמח לדעת כיצד ריפאת את עצמך בכוחות עצמך..
105. לאלה מכם שלומדים בטכניון!!
(11.03.06)
טיפול פסיכולוגי עולה 40 שקלים לשעה בלבד והוא טיפול פסיכולוגי לכל דבר אם אתה לומד בטכניון, סביר שתרצה טיפול בלי קשר למה שקרה לך בעבר...:)
106. כתבה מגמתית המתעלמת מטיפול בילדים
פסיכולוגית בכירה ,   צפון   (11.03.06)
הכתבה ממחישה את ההתבדלות של הפסיכולוגים הקליניים (לא כולם) משאר הפסיכולוגים ומפסיכותרפיסטים מורשים אחרים (עו"ס). לצערי ואני מקווה שלא באופן מגמתי,לא הוזכרו בכתבה פסיכולוגים המטפלים בילדים. ישנם פסיכולוגים קליניים אשר לא עברו הכשרה מספקת בהתפתחות וגישות חינוך של ילדים ובכל זאת מרשים לעצמם לטפל בילדים.במאבקם של הפסיכולוגים הקליניים במשרד הבריאות עם שאר החטיבות של פסיכולוגים מטפלים נגרם נזק עצום למקצוע שלנו. במקום שנתאחד, ישנו מאבק מתמשך בין הפסיכולוגים הקליניים לשאר הפסיכולוגיים - חינוכיים, התפתחותיים, שיקומיים, רפואיים באשר לזכות לטפל בפסיכותרפיה. מן הראוי שהציבור ידע שמקצוע הפסיכולוגיה כולל ענפים נוספים וחשובים לא פחות מפסיכולוגיה קלינית למבוגרים.
107. למס ' 38- האם אתה יכול לתת את פרטי המטפלת שלך?
אני   (11.03.06)
108. לאמיר מ 7 - כל הכבוד לך!
מאיה ,   מרכז   (11.03.06)
109. שערורייה!
נועה ,   תל אביב   (11.03.06)
בתל אביב אין מטפל שלוקח פחות מ600 ש"ח. כלומר, 600 ש"ח זה ה"זול מביניהם". אני מדברת על סכומים שבין 850 ל1000 שקל לפגישה אחת! כלומר, האיש עוד לא איבחן אותך, אתה רק בא לשאול אותו מה כדאי לעשות, עוד לא הספקת להגיד לו מי אתה, וכבר שליש מהמשכורת שלך יורדת מחשבון הבנק. המטפלים שגובים סכומי עתק הם בסך הכל זונות המתפרנסות על גב מצוקות של אחרים. כמו הרופאים המנתחים שמבצעים ניתוחים בקליניקות הפרטיות שלהם וגובים סכומים מטורפים מאנשים שזו התקווה האחרונה שלהם וחוששים להתנתח בבית החולים הרגיל.
110. שווה הצצה.. כנסו!!
שרוני ,   גבעתיים   (11.03.06)
קראתי את התגובות כאן ואני מסכימה עם רבים מכם, טיפול פסיכולוגי אכן יקר ורבים נאלצים להפסיק אותו רק מהסיבה הזו. אני חושבת שכל אחד צריך לעשות מה שמתאים לו, יש אנשים שצריכים את זה וזה עושה להם באמת טוב, נכון שיש משתנים נוספים, כמ שציין 2 אבל זה לא רק זה, לפעמים אתה רוצה מישהו שהוא נייטרלי לחלוטין, לא משפחה, לא חבר ואפילו לא סתם מישהו שהיכרת פתאום, וזה עוזר ומשחרר. ואם זה לא כך אז אולי יש מקום לתהות לגבי האפקטיביות של הטיפול ואולי זה המטפל עצמו שלא התחברתם אליו (סליחה על הפלצנות) בכל מקרה, מאוד מסכימה עם 2 בנושא של פעילות גופנית, היא מחוללת ניסים כדאי ומומלץ. הכי חשוב שתקשיבו שתהיו טובים לעצמכם!
111. ל-50 אז איך ריפאת את עצמך?
erik ,   jerusalem   (11.03.06)
מעניין. תכתוב ל dreamlogick@gmail.com
112. היתרונות של הרפואה האלטרנטיבית
ענת ,   תל אביב   (11.03.06)
ההתייחסות ברפואה האלטרנטיבית היא לגוף נפש ורוח,התייחסות הוליסטית כוללת,שרואה את השלם ועל הv f של האדם ובזה באמת קשה להתחרות
113. מכיר כאלה שלא גמרו תואר ראשון באוניברסיטה הפתוחה ואומרים....
"אני פסיכולוג קליני"   (11.03.06)
114. הייתי פעם במצוקה ופניתי לעובדת סוציאלית שהיתה ממש ממש בהמה
הנפגע   (11.03.06)
115. כמה נקודות למחשבה...
גברי ,   ת"א   (11.03.06)
שלום, שמי גברי ואני פסיכולוג בהתמחות קלינית. כמה נקודות למחשבה בעקבות קריאת התגובות. 1. הפסיכולוג הקליני לומד שנים ארוכות (אני לאחר תואר שני ולפניי ארבע שנות התמחות), לא רק כדי להרוויח הרבה כסף לאחר מכן (לשם כך יש מסלולים קלים יותר) אלא כדי ללמוד בצורה המקצועית ביותר איך לעזור לאנשים. אל תקלו ראש בזה. כיום בתרבות האינסטנט והפרסומות לפעמים יש צורך מהותי בטיפול מעמיק, רציני ואחראי. 2. חשוב לי לספר לכם כי ההתמודדויות של פסיכולוג קליני אינם רק בטיפול באנשים במסע לגילוי עצמי אלא גם אנשים רבים מאד עם מצוקות משמעותיות, הפרעות רגשיות והפרעות אישיות. בכל אלו, וגם באחרים כמוני כמוכם, יש צורך בטיפול המסתמך על ידע מקיף, אתיקה קפדנית ומיומנות והדרכה. 3. המדור הוא מדור צרכנות ומוצג בו בעיקר הפסיכולוג הקליני הפרטי. זכותו של כל פסיכולוג להגיע לתעסוקה פרטית לאחר שנים ארוכות בשכר מינימום. אם זאת, רציתי לספר לכם על מאות הפסיכולוגים הקליניים העובדים במקומות ציבוריים ומאפשרים לאוכלוסייה הרחבה וקשיית היום טיפול נפשי בחינם!!!. מרפאות אלו עומדות בפני סכנת סגירה, לא בגלל הפסיכולוגים, אלא בגלל הרפורמה במשרד הבריאות. על אף שפסיכולוגים רבים יכולים לעבוד רק בתחום הפרטי, הם רואים את העיסוק הציבורי כחשוב ומועיל גם ברמה החברתית והמדינית. 4. עוד הערה קטנה, כתגובה לדג, אני לא מכיר פסיכולוג שלא ימליץ למטופל שלו על ספורט, אכילה נכונה וכדומה. לעיתים יש צורך גם בהתערבויות האחרות ואלו לא באות על חשבונן של אלו. שבת שלום,
116. תגובה ל-2 ל- 53 וכאלה שחושבים שזה משחק פשוט !
מטופל לשעבר   (11.03.06)
אדוני העובד סוציאלי ,בעבר הגעתי לטיפול אצל כאלה מהתחום שבו אתה עוסק,הגעתי למכון בעיר מסויימת ששם המכון באמת הולך לפניו,בררתי לי כמה דברים והתחלתי בטיפול,כאשר הבעיה הייתה משבר בחיי הנישואין ,כמה מהבעיות טוטאו מתחת לשטיח ולאחר תקופה של כשנה וחצי חשבנו ביחד שהגיע הזמן לסיים. לאחר תקופה לא ארוכה התחילו בעיות בבית כאשר כל צד "רכש" את מה שמכרו לוו. במהרה ידענו שכל התהליך שעברנו אינו מקצועי דיו ואת הטיפול האמיתי התחלנו כעבור זמן אצל פסיכולוג קליני,לא לפני שבררנו דרך האיגוד מי מטפל בבעיות כשלנו ומי מתאים לנו,בכדי לקצר אני רק אומר שאנו עברנו תהליך יסודי עם בירורים לעומק ואנו כבר אחרי זה ולאחר כמה שהים אין לנו עוד תחושה שאנו זקוקים לטיפול, אם כי הדלת תמיד פתוחה במידה וצריך. לאחר כל זה אני רוצה לומר לאחרים שחושבים שזו שטות לגשת לטיפול, אתם טועים ובגדול האנשים המוכשרים הללו גובים כסף עבור עבודתם ולדעתי גורמים להרבה אושר למי שנזקק להם,יתכן שיש יוצאים מהכלל אינני מכיר אותם לשמחתי.
117. ל- 50,השתיקה הייתה אמורה לגרום לך לדבר ולא הבנת ,,,,,
מהתחום   (11.03.06)
מבין צורות טיפול רבות השכיחה מהן היא זו שאתה הבאת משום שלא שיתפת את המטפל שלך והוא ע"י השתיקה הארוכה רצה להביא אותך למצב סיפור ואתה כנראה ננעלת וראית בזה דבר שלילי, יתכן גם שנסיונו של המטפל היה מועט ולכן חשבת מה שחשבת,כל הכבוד לך שבכל מקרה טיפלת בעצמך ואינך זקוק לזה ע"פ דבריך
118. 7, ריגשת אותי!
מרגישה כמוך   (11.03.06)
119. הבעייה המרכזית בכל הטיפולים הנפשיים שכרוכים בפסיכולוגיה
תקראו בפנים ,   חשוב מאד   (11.03.06)
היא שהפסיכולוגים עצמם מודים, שאין להם מושג ולו קלוש ביותר על הדבר הזה הקרוי "נפש האדם".... אין להם מושג על ההרכב או דרך הפעולה של זה.... גרועים מהם הפסיכיאטרים: אלה מנסים ל"טפל" בנפש ע"י כימיקלים. הוכח שהנפש הינה משהו ערטילאי, חסר מימדים, חסר תאים. איך אפשר לטפל במשהו שהינו "נטול חומר" נטול תאים ע"י כימיקלים או "תרופות" כלשונם? כמובן שאי אפשר. ראיתם פעם פתולוג שולף "תאי נפש" מגוף מת? בוודאי שלא,,,, אין תאים כאלה... מה שהם עושים בחומרים שלהם, הם פשוט מדכאים פעולות גופניות כמו הרעלה מבוקרת של מערכת העצבים. מה לדעתכם הריטאלין? סם הרשום באותה הקבוצה כמו הקוקאין וההרואין. זה משתק ילדים המפריעים למורה בכתה. הנזק? לא ישוער ! זהו נזק לצמיתות ! אם הנושא מעניין אתכם כדאי שתקראו את הספר "דיאנטיקה-המדע המודרני של בריאות הנפש" מאת ל. רון האבארד. מידע נוסף על זה נתן למצוא בלינק www.drors.org/ps לסיכום, פסיכולוג יכול לפתור מועקות של חשבון בנק עמוס מדי בכספים, ופסיכיאטר יכול לקבור אתכם לצמיתות....
120. אני בשוק
אני בשוק   (11.03.06)
מירב התגובות הן בגנות הפסיכותראפיה. יש הרבה בעיות במקצוע הפסיכולוגיה ויש הרבה מה ללמוד ממה שאנשים כתבו על הצרכים של אנשים ועל התחושה שלהם בטיפול, אבל יחד עם זאת התגובות פשוט הדהימו אותי (אולי מי שנעזר בפסיכולוג לא כתב ומעניין למה). אבל - כתגובה לתגובות - א. ישנם פסיכולוגים וגישות פסיכותראפויטיות שונות וחלק מהתגובות מכלילות באופן מוטעה, כנראה מבורות. ב. במהלך התהליך הטיפולי (ובהמשך לסעיף א' לא בכל הטיפולים, כי ישנם גם טיפולים ממוקדים וקצרי טווח) ישנה נסיגה (רגרסיה) ובאמת ישנה הצפה של בעיות שונות וקשות, ולכן החוויה היא לא של הצלחה מהירה (כמו אולי בטיפול תרופתי או בטיפול אצל מטפל רוחני שנותן מתכון כיצד לחיות את חייך) אך יש שם מישהו (בתקווה) שנמצא איתך בכל המקומות הקשים האלו, שיכול לעזור לך להבין ולהרגיש אותם ולא לפחד מהם. זה לא שולל פתרונות אחרים, זה לא תמיד הפתרון הטוב ביותר, אבל זו אפשרות שיש בה גם הרבה רווח והצלה, וחבל, לדעתי, שזה נסתר מעיני המקטגרים.
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה