חדשות  דעות  מאמרים  עוז אלמוג
האיסלאם נגד העולם
פרופ' עוז אלמוג
פורסם: 30.07.06, 09:23
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 435 תגובות ב-435 דיונים
31. זאת הסתה ברמה נמוכה מאד!
יצחק ,   עמק הירדן   (30.07.06)
32. patterns of thinking
wrong ,   usa   (30.07.06)
the linear thnking of history is out of date. during world war 2 the internet cell phone etc' were not players. the world today is devided due to communicatin and the information that the Islam spred is pointed against christian as well as as jews and not only Israelis. the economical powers along side ecuated liberal forces shape the world's form and not the Islam. the islam is leading a war tp survive as it is out of date and after the final effort that we eill see in the next few years - the world will be a better place. it is a war of the liberal world against the outlaw societies .
33. תגובה ל-10
אביגדור ,   מרכז   (30.07.06)
תום, או שאתה תם או שאתה טמבל. מה עוד צריך לקרות כדי שתפנים את המציאות. אתה מכיר עוד מדינות בעולם הקוראות להשמדת מדינת ישראל חוץ ממדינות איסלמיות?. אז נכון שלא כולן, אבל אירן השיעית מוליכה זמן רב את הקו הקיצוני הזה, והגמד מטהרן אומר את דברו בלשון שאינה משתמעת לשתי פנים. גם החיזבאללה שיעי, אבל גם חלק מהסונים חושבים כך.
34. חבר'ה, תבינו - הסכסוך הוא לא טריטוריאלי!
רציונליסט אנטי-משיחי   (30.07.06)
זו הכל הסוואה. הסכסוך האמיתי הוא תרבותי (שלא לאמר גם רוחני). גם אם נתכנס לגבולות מדינת תל אביב, המוסלמים מעולם לא יקבלו כאן קיום יהודי עצמאי מכיון שזו תזכורת יומיומית (וכואבת) לכשלון התרבותי שלהם, כלומר: הכשלון בכך שעולם מוסלמי שלם בעל מיליארד איש לא מצליח במשך שנים להעיף מס' מיליוני יהודים מלב העולם הזה. הכל עניין של כבוד + כח. (כמו כל דבר בעולם המוסלמי). ולכן צריך להבין זאת ולהתחיל לפעול בצורה רציונלית. אני מסכים עם פרופ' אלמוג (אע"פ שהנ"ל שמאלן). הוא הבין את השורש התרבותי של הסכסוך ולא מנסה להסוותו בשטחים / מתנחלים / כיבוש וכו'. זה הכל. יום כתום:)
35. בראשית היה מוחמד...
מאיר ,   שרון   (30.07.06)
מחולל האיסלאם. מלבד כושר כריזמה המצאה ודמיון בלתי מוגבלים, היו לו גם כמה רגשות קמאים במקצת. כדי להשליט את דתו החדשה על הסרבנים שלא התלהבו, הוא רצח וגם ירש, שדד וגם אנס חיסל קהילות שלמות שלא נענו ליצריו הנרקסיסטיים, וגם השמיד כל זכר לתרבות הקדומה שהיתה בקהילות הללו. לזכותו יאמר שעשה את כל אלה ללא הבדל דת, מין ולאום. פשוט מאוד: מי שאינו מוסלמי הוא פושע ודינו מוות. כך נעלמו קהילות של גויים עובדי אלילים שחיו בסובלנות זו עם זו וגם קהילות של יהודי חצי האי ערב – רצח העם הראשון. אלו הם דברים שנכתבו על ידי הסטוריונים מוסלמים בלא מעט גאווה. והמופת, הדוגמא וגיבור התרבות שכל מוסלמי גאה רואה מול עיניו הוא של רוצח שודד ופדופיל (כן, הוא גם אנס קטינות). כמוני תראו וכך תעשו הוא אומר להם מעל דפי הקוראן. וכמוהו רואים ועושים אלפי מוסלמים ברחבי העולם והשאר ברבבותיהם ומיליוניהם מריעים להם, תולים את תמונותיהם, מפרסמים את צוואתם הקוראת ללכת בדרכם ובדרכו של הנביא. אמהות גאות בפרי בטנם שזה עתה מסר את נפשו על קידוש השם של נביאו. אבות מכנסים חפלה בסוכת אבלים כדי להלל את אללה ונביאו שהרעיפו על בנם מעט מקדושתם והפכו אותו לשהיד, מתפארים שבנם שוהה במחיצתן של שבעים ושתים בתולות, ובין לבין אוכל דבש ולוגם יין האסור על בני תמותה. השהידים ומעשיהם מתפרסמים בכל העולם המוסלמי, דרך מסכי אל ג'זירה, עיתוני האליטות מאסיה ועד אפריקה ובמסגדי הקהילות המוסלמיות ברחבי תבל. כך ראו ועשו בהבדלים קלים גם המופתי הירושלמי, נאצר, ערפאת, השייח יאסין וכך רואים עושים ומטיפים גם בין לאדן, השייח נסראללה, כהני הדת באיראן, אימאמים במסגדים ומורים במדרסות. את התוצאות ראינו בבואנוס איירס, ניו יורק, באלי, מדריד, איסטנבול, לונדון. ויסלחו לי תושבי מקומות אחרים בעולם שפסחתי על שמם. הדת הזאת הבנוייה על משטמה לכל מי שאינו מוסלמי, יכולה לפרוח רק במקום של מאבק, מלחמות, הסתה, יצרים משתוללים ושנאה רותחת כלבה. היא צריכה אויב תמידי והשלום שלה הוא במקום בו שולטים מוסלמים אדוקים (דאר אל-סלאם). את המלחמה היא תעביר לכל מקום הנשלט ע''י הכופרים באיסלאם (דאר אל-חארב). אם הקו-קוקס-קלאן בארצות הברית היה מבטא את עצמו כדת, היא לבטח הייתה קרובה לאיסלאם בהבדל משמעותי אחד: האיסלאם אינו גיזעני ומקבל לשורותיו כל מי שיהיה מוכן לאמר '' אללה הוא גדול ומוחמד הוא נביאו''. לא פלא שתנועות לאומניות ערביות שצמחו במדינות ערביות מוסלמיות, הרגישו כה קרוב לנאציזם הגרמני בזמן מלחמת העולם השנייה כמופתי הירושלמי וכתנועתו של ראשיד עלי בעיראק. מדינות מוסלמיות היו אחראיות לרצח עמים שהתחוללו במאה העשרים: התורכים את הארמנים (מלחה"ע הראשונה), והפקיסטנים בבנגלהדש (שנות השבעים). ועוד ידם נטוייה.
36. ל-4 ו-5
jafa13   (30.07.06)
אנו נשאיר ירושה לנכדינו מלחמת חורמה מלחמת עולם שלישית. המלחמה היא מלחמת דתות לכל דבר, האיסלם מטרתו אחת להשטלת על העולם הם פשטו בצרפת, בארה"ב בארצות סקנדינביה, עוד והעולם עומד מנגד ונותן להם להתרבות לגדול להתחמש ולהתפתח, כל זה בעורינו היהודים הנוצרים וכו'. כל זמן שלא נעשה דבר בקשר לאירנים שהם חוד החנית, הכל ימשך ולא יהיה טוב. מקווה שהעולם התעורר.
37. כל הכבוד 29 ו 31 יש עוד פיקחים אחדים בארץ
(30.07.06)
38. אין מה להשוות בכלל,אם כבר אז ישראל היא המבצעת פשעים קשים
אחד שפוי ,   כפר שמריהו   (30.07.06)
39. תגובה ל 7,פרסים או ערבים
ק. פריש   (30.07.06)
ההמגיב מ 7 יוצא מההנחה כי רק השיעים "הפרסים" הם הבעיה. בין-לאדן אינו שיעי אלא סוני ואלה גם אלה מייצגים זרמים פונדמנטליסטים שסוחפים איתם גם יותר "מתונים". אצל המוסלמים העולם של ימינו חייב לחזור, ראשית חוכמה, לזה שהיה בתקופת "הזוהר" המוסלמית, כאשר המוסלמים שלטו עד ובתוך ספרד וכן איימו על אירופה והגיעו עד לוינה, פעמיים, ושלטו גם בהונגריה. אחרי שזה ייכבש מחדש "דין מוחמד בחרב", הם ימשיכו הלאה לכיבוש כל העולם ואוי לו למי שלא יהיה מוסלמי!
40. mr. prof. with respekt ,what are saying is failure//
samm   (30.07.06)
nobody can win the islam.
41. ל 10
בן ציון   (30.07.06)
הדיקטטור הגדול נוצר ב 1938
42. אתה רואה קלון בעמידה על נפשנו מול טילים????
רות לוי ,   מרכז   (30.07.06)
מה זה הביטוי " צמא דם"? האדם המתגונן הוא צמא דם? הרי פה מדובר בפעילות כירורגית של פגיעה במטרות מהן נורים טילים עלינו... אלפי רקטות. זו מלחמה שלא היה כמוה בשום מקום בעולם! ואנו מנסים להמשיך ולחיות. מה אתה מתלהם?? אתה בעצמך צמא דם.... המתגוננים. בעלילות אלו אתה משרת את האויב . בעת לחימה אתה מגנה את המתגוננים?
43. מס' 4 זה רוני דניאל מתחזה אני שמעתי אותו אומר "משמע"
זהירות פרשנים   (30.07.06)
44. תותח על!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
זה מה שאתה מלך!!!!!!   (30.07.06)
כל הכבוד על המאמר המאלף!!! אתה פשוט מלך העולם רואה בצורה ברורה ומפוכחת מה שאנשים במדינה הזו מנסים להעלים מעיננו. אתה יודע מה חסר במאמר רק דבר קטן!!! שאז לא היה את התקשורת הישראלית שכיסתה את עינהם של היהודים.
45. ל-10, לצערי אתה טועה
הדיקטטור הגדול   (30.07.06)
נתחיל בזה שצ'פלין ביים את "הדיקטטור הגדול", בשעה שהזוועות לא יצאו החוצה אל אוויר העולם(יש לזכור שאז לא היה אינטרנט ותקשורת המונים מפותחת כמו היום). צ'פלין בעצמו אמר שאם היה יודע מה גודל הזוועה של היטלר, הוא לא היה מעיז לביים פארודיה עליו. פרופ' עוז צודק בהחלט! היטלר נחשב למעין ליצן או מוקיון לא מזיק, וכל איומיו לא נלקחו ברצינות. מה היה קורה אילו להיטלר הייתה פצצה גרענית? אתה חושב שהוא לא היה משתמש בה? יש להתייחס בשיא הרצינות לאיומיו של אחמדינג'אן. הוא טוען בתוקף שצריך להשמיד את ישראל, והחיזבאללה זאת רק זרועה אחת ממיני רבות שיש לאיראן. זאת אולי מחשבה קודרת, אך מוטב לומר אותה עכשיו ולא להצטער אחר כך:צריך להשמיד את הכור האטומי של איראן ואני מאוד מקווה שארה"ב תהיה מספיק רצינית באיומיה. ואם ארה"ב גם תעשה רופסת, יש להשמיד את הכור האטומי בכוחות עצמנו. זה יעלה לנו במאות הרוגים עכשיו(איראן לא תהסס לשלוח מאות טילים לפה), אבל לא בשואה שניה.
46. הבא להרגך השכם להורגו.
zvi Boms ,   bait hanania   (30.07.06)
47. זה חייב לקרות
דרווין   (30.07.06)
ואם לא תהיה מלחמה, אז יהיה יותר טוב ? בני האדם, כשאר בעלי החיים נמצאים במאבק קיומי מתמיד שמהווה חלק בילתי נפרד מהאיזון העדין בין כמות המשאבים והצרכנים השונים על כדור הארץ. ומכוון שאנחנו "שחקנים" בהצגה שלא אנחנו ביימנו אז נא להפסיק לשחק ב"אלוהים" ולגלות תובנות לא לנו. יש להתרכז בגיוס כל המשאבים האנושיים המערביים בכדי לנצח במאבק. כל סטייה ולו הקלה ביותר תגרור הפסד במאבק. אגב, אכזריות וצדק הם מושגים לא רלונטים.
48. שיטתהמשטר הדמוקרטי מוך הטרור האיסלרמי
נדב קרמר ,   קריית אונו   (30.07.06)
שיטת המשטר הדמוקרטי הנחשבת למתקדמת בעולם ואשר נהוגה בכל מדינות העולם המערבי הנאור מתקרבת במהירות לסופה. התהליך כבר בעיצומו והוא בלתי הפיך. כמו בכל תהליכים של שינוי הגדרות משטר גם כאן השינוי יידרש ע"י האזרחים. עוד מגה פיגוע אחד בארה"ב עם אלפי הרוגים. עוד מספר פיגועים גדולים בלונדון המבוצעים ע"י אזרחים בריטים מוסלמים. תחילתם של פיגועים גדולים בצרפת. כאשר כל אלו למרבה הצער יתרחשו בתקופה הקרובה, תתחיל תסיסה אזרחית בעולם המערבי. בהדרגה יתפתחו דפוסי חשיבה המקטרגים על יעילותה של השיטה הדמוקרטית הנאיבית בעידן של טרור דתי. כבר כיום ארה"ב איננה מדינה דמוקרטית במובן הקלאסי. המודיעין המסכל האמריקני מתערב בחיי הפרט תוך שהוא מאזין לשיחות ומבצע מעצרי מנע של אזרחים שלכאורה ניהלו שיחות סלון תמימות. בהדרגה זה יתרחב לאירופה. גם למדינת ישראל זה יחלחל. עוצמתה של השיטה הדמוקרטית היא גם חולשתה. חופש הביטוי חושף למעשה את הקיטוב האדיר שקיים בעולם המערבי בין אזרחיו המוסלמים לבין הרוב הדומם. מספיק לעקוב באינטרנט אחר שיתוף הפעולה בין מוסלמים במדינות שונות הקוראים בגלוי לפעילות נגד המדינות בהם הם חיים בכדי להבין שבאינטרנט מדובר במלחמה של משש. בכדי להגן על עצמו מפני השמדה עצמית ידרוש הרוב הדומם משטר יותר אגרסיבי על חשבון הפתיחות. יותר ענישה על חשבון חופש הביטוי. יותר חוקים על חשבון טובת הפרט. גם כאן ההיסטוריה תחזור על עצמה. אנו עשויים עוד לחזות בשובה של הגיליוטינה.
49. Now and Then
Dr Y Shifftan ,   Darom   (30.07.06)
According to the Palestine Mandate, also called "sacred trust of civilisation", the British were obliged, in normal times, to encourage and facilitate immigration to the Palestine and dense Jewish settlement there. See e.g. http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/446/242.html http://www.inn.co.il/Articles/Article.aspx/5940 In the crucial time when this duty could save life, before, during, and after, WWII, they did just the opposite. Thus not only they did not bomb the death camps, but blocked the refuge. This explains what is happening now, and the value of a sovereign Jewish state that can accept decisions in the national level.
50. ל-10 התם
מאיר ,   שרון   (30.07.06)
כמו תמיד, שמאלני נאמן (אני משער שאתה כזה), יפתח את טיעוניו בהטלת ספק ברמתו השכלית של הדובר ("איזו שטחיות"). מלבד הזכרת ה"דיקטטור הגדול" לא טענת שום טיעון רציני נגד המאמר. מלבד זאת, דוקא טענתך שצ'פלין עשה את סרטו ב-1940, מחזקת מאוד את מה שאלמוג טוען. כאז כן עתה, מתיחסים לדיקטטור כאל פרחח או בריון שכונתי ולא כאל מפלצת שבאמתחתה פוטנציאל רצח ל-50 מליון בני אדם. כמו כן, הבעת דיעה נגד האיסלאם היא ממש לא גזענות, כשם שהבעת דיעה נגד היהדות איננה אנטישמית - אולי תסיר אתה ושכמותך את השטויות האלה ותעבור לטיעונים יותר רציניים כתחליף להטחת קללות.
51. ניתוח אמיץ
(30.07.06)
אכן כן, זה העניין. וכדאי שנתעורר. בוש הבין את זה בזמן ומזמן... כולי תקווה שארה"ב תמשיך להיות זו שרואה את הנולד ועושה באומץ רב את מה שהעולם השפוי צריך לעשות. ואירופה... היא תמיד תתעורר מאוחר מדי גם ממניעים אנטישמיים וגם מפחדנות.
52. התבטאות עלובה
צמאת דם   (30.07.06)
אינך מתבייש להתבטא בביטוי "צמא דם" כלפי ישראלים? אם אתה גר במדינה ולא רק מבקר, כפרופסור הייתי מצפה ממך, להיות זהיר יותר לגבי מי הוא צמא דם.
53. צודק בהחלט. בארה"ב הפלת התאומים פתחה את העינים
מסכים עם כל מילה ,   תל אביב.   (30.07.06)
ואצלנו. לדאבוני, רק קטיושה במרכז המאפרה בשולחן "הנכון" בקפה תמר תפתח את העינים לקומץ הנאורים, קומץ קטן אך רעשני ומשפיע הרבה מאוד על השלטון והתקשורת.
54. לך תלמד את ההיסטוריה של האיסלאם שכל קטן
חכם בלילה האיש הזה ,   צפון פלסטין   (30.07.06)
תקופת הזהב של יהודי ספרד היתה בזמן האמפיריה האיסלאמית "יא מלומד"שאחריה זרקו את היהודים מספרד.תלמד על מצב המיעוטים בזמן שלטון המוסלמים מגבולות סין עד דרום אירופה ותלמד את הגזענים בני העם שלך שהם רוב בחבררה"הסובלנית שלכם"
55. הבן אדם משכיל ונאור
אין כמו עוז אלמוג ,   10- אתה עילג   (30.07.06)
ולא נאור מזויף. כן ירבו אינטלקטואלים כמוהו.
56. נו,והיה ויתעוררו,מה אז? ומה יהיה המחיר?
להחזיר את חוות שבעא ,   ולהשתמש במוח   (30.07.06)
57. ההבדל האמיתי הוא:
אהוד ,   תא   (30.07.06)
1. היום יש לעם היהודי את מדינת ישראל המקבלת תמיכה מארה"ב. 2. המוסלמים באירן לא רוצים את מות היהודים כולם כמו הנאצים- רק את המפעל הציוני. 3. בלחיצת כפתור אפשר לגמור על ערים וסיביליזציות, ולכן החשש ממלחמה כוללת פוחת.
58. ל-10 המוראליסט התורן
תושב צפון   (30.07.06)
לפני שאתה פותח את הפה קרא את הקוראן והחאדית'ים והסונה. הרי ברור שאתה בכלל לא יודע על מה אתה מדבר. האיסלאם הוא הפולחן המסוכן בתולדות האנושות שתבע אינסוף קורבנות בדרך הכיבוש העקובה מדם שלו. זהו פולחן חולני, אלים, "ניגודיסטי", פסיכופתי ונרקיסיסטי, כי מי שיצר אותו היה אדם חולה בנפשו (וזאת עובדה ידועה מהיסטוריה). ההבדל העיקרי בין כתות טוטאליטריות עכשוויות לבין האיסלאם זה הגיל והעובדה שאז לא היתה תקשורת ומודעות אזרחית כדי לעמוד בפניהן. אני מקווה שהמוח העלוב שלך לא רתח במהלך נסיונות החשיבה על כל הנ"ל. אתה מעורר רחמים.
59. למגיבים 22 ו-42, הבנת הנקרא!
י   (30.07.06)
הבטוי "ישראלי צמא דם" בא לתאר את האופן בו מתארים אותנו המוסלמים הנאצים ותומכיהם ולא את דעתו של הכותב.
60. מאמר מרתק. מהחשובים שנכתבו בימי הלחמה.
שירה   (30.07.06)
חבל שהוא קצת פחות פופליסטי ואין מליון תגובות.
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה