תרבות ובידור
אפוקליפסה קרבה
מרב יודילוביץ'
פורסם: 03.08.06, 16:28
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 161 תגובות ב-161 דיונים
31. חומסקי תמיד דיבר בהגיון, גם כשתמך במשטר האימים של...
יוס2   (03.08.06)
פול פוט בקמבודיה וגם כאשר כתב הקדמה לסיפרו של מכחיש השואה הצרפתי הידוע לשימצה רובר פורסיון וחתם על עצומת תמיכה בו. נו השמאלנים תמיד כל כך חכמים...
32. מדהים עד כמה אנשים משכילים...
דנה ,   כרמיאל   (03.08.06)
יכולים להיות טפשים גמורים!מנסים להסתיר את האנטישמיות שלהם תחת קשקשת שקרית ומשעממת.
33. כל מילה אמת
א-א   (03.08.06)
הקיצונים הרסו בית ראשון ושני, יהרסו גם בית שלישי. - לא רצו לדבר עם פתח, קבלו חמס, לא רצו לדבר עם החמס, קבלו חיזבלה, לא רוצים לדבר עם חיזבלה- ידברו עם אל קאידה, והלוואי שידברו כי אם לא ידברו-לא יהיה מי שידבר. -- ארה'ב תתפורר כמו בריה'מ, צרות אחרות יעסיקו אותה. ואז נראה את כל הגיבורים עם הכרסים מה הם עוושים
34. האיש מסוכן
דורה ,   ת"א   (03.08.06)
כמו בובי פישר, מארקס ועוד רבים וטובים. יהודי השונא את עצמו שרקם תוכנית שלמה, קונסיסטנטית ומבריקה יש לציין, כדי לתמוך בתיאוריה שלו. על כל חור בתפיסה יש לו טלאי. מעורר אימה.
35. ראיון עם פרופ' חומסקי
זאב ברקאי ,   ירושלים   (03.08.06)
נכון, העולם מסובך ואין מימד אחד בלבד. אבל להתעלם מקריאותיו של נשיא אירן לחיסול הציונות, להתעלם מקריאות חזבללה והחמאס לחיסול הציונות לא הופך את הדיון והמסקנות לצודקות יותר. גם להגדיר כל פעולה ישראלית כפשע נגד האנושות וכל פעולה של הערבים כהגנה עצמית קצת נראה לא מאוזן ולא מתאים למדען
36. הוא מתעלם מנקודה בסיסית אחת.
אופיר   (03.08.06)
והיא: מדינות ערב שאפו למחוק את ישראל מהמפה עוד משנת 1948. תנועת הפתח שלחה חוליות פדאין לישראל במשך השנים לערער את בטחונה של ישראל. העובדה שיש שלום בין ישראל למצריים ובין ישראל לירדן מוכיחה שישראל שואפת לשלום.ישראל פלשה ללבנון ב-82 אחרי מאות פרובוקציות של הפתח מלבנון. ישראל נסוגה מכל ס"מ של לבנון. איזו סיבה שבעולם יש לחיזבללה להתקיף את ישראל כאשר לשני הצדדים אין תביעות כל שהן. (חוות שבעה הוא נושא הנתון למחלוקת. היא שייכת לסוריה. עובדה). הטענה של החיזבללה היא שהם באים לעזרת הפלסטינאים איננה מקובלת. למה הם לא באים לעזרת הסודנים? לעזרת הטמילים? זאת אמתלה בלבד. כי החיזבללה הוא עושה דברה של טהרן שהחליטה זה מכבר שהיא מחסלת את הישות היהודית. את הדברים האלה מר חומסקי, אינך מביא בחשבון. אז תפתח את העיניים ותלמד מעט להיות יותר אובייקטיבי.
37. סחתיין על השאלות הקשות
פירקל פיט   (03.08.06)
38. הבעיה של צ'ומסקי
איש מת   (03.08.06)
דמגוגיה היא תמיד כלי טוב בידי אינטלקטואלים רהוטים כמותו, הטענות על סיוע כלל עולמי לישראל נגד הבעיה הפלסטינאית היא כ"כ מגוחכת שלכן הוא מרשה לעצמו לאומרה בפרהסיה, ואני לא מדבר על סתם פוביות מרגיזות מפעם, מהתקופה בה היו מרססים יהודים בK3000 וזה היה עובר, אני מדבר על הגינויים שישראל מקבלת השכם והערב, תצוגות אנטי ישראליות, חרמות ואמברגויים למיניהם ואין לי עוד כוח לפרט... גם אם נתעלם מההבדל שבין מדינה לארגון טרור, ולא ניתן גם לעובדות לבלבל אותנו - לגבי המאמצים האמיתיים שעשתה ישראל בשביל הסכם שלום, התבוננות פשוטה תראה לנו את מה שמסתירים העננים לפרופסורים רמי מעלה שכמותו, תש"ח: היהודים באו והפריעו לשיגשוג הערבי, השטן הציוני השמיד עשרות אוניברסיטאות, מפעלי מזון נהרסו, בתי חולים קרסו, תחנות כוח נמחקו והערבים המסכנים שאין להם לאן ללכת, ושמעולם לא שרטו יהודי וכל רצונם היה להמשיך לשגשג ולפרוח הוגלו, נרצחו ונאנסו באכזריות. בשל אירועי הטבח הללו החליטו כל הארצות הערביות לעזור לאחיהם המסכנים מתוך התחשבות שלא לפגוע באוכלוסיה אזרחית יהודית... וכך הכל התחיל! או שלא.. מלבד שנאה מה יש לערבים כלפינו? תאווה לרצח?? רצון לשלוט על העולם? בערות??? הבעיה של חומסקי בין היתר היא שהוא ניגש לטפל בבעיית הערבים בכלים ראציונליים, ג'יהד אינה סיבה ראציונלית לטרור אין סיבה ראציונלית ולטיפשים אין סיבות ראציונליות! אם ילד קטן יחזיק אקדח מולי אני יפחד, יותר מאשר איש צבא מנוסה, אע"פ שהרג בעבר. כאשר אירן או אירגון טרור אוחזים בנשק אני יפחד ולא משנה היכן הם נמצאים. הרבה יש מה לכתוב אך אין חשק ואין מי שישמע, תגובה זו אם תפורסם היא זעקה קטנה לכעס גדול וגם לאימה.... אינטלקטואלים אלו יעלו את הטרור לשלטון בעולם ואולי נכדיו של צ'ומסקי יצליחו להילחם מהמחתרת ולהשיב לעולם את כבוד האדם וחירותו, חופש דיבור, קדושת החיים ועוד רבים הערכים שייעלמו בגלל חשכת האיסלאם
39. המופרע לא מזכיר פעם אחת ירי קסאמים וקטיושות על ישראל.
שונא תמהונים סטאליני   (03.08.06)
לישראל מותר לחטוף את כל מי שבא לפגוע באזרחיה. אנחנו יצאנו מעזה. נקודה
40. תיאור מעניינת הבנויה על אי דיוקים
אריק ,   נתניה   (03.08.06)
המון אי דיוקים (חלקם אפילו מרושעים) ישנם במאמר. האחד שבלט לעין היא בדבר פתיחת של מלחמת לבנון ב 82 ללא כל פרוקציה מצד אשף. לדבריו לא נורו קטיושות ע"י אשף בכל שנת 82 - אני אומנם הייתי צעיר אולם בהחלט אני זוכר את אותם קטיושות - צר לי אדון נכבד אשף לא היו קדושים שרק ישבו מעבר לגבול אנו באנו ו"הרגנו אותם". לגבי פתרון שתי המדינות (בגבולות 67 אני מניח אתה תכוון) שכחת לציין כי אירן ודומיה הסכימו לתוכנית ללא הפסקת אש אלא כשיפור עמדות לכבישת יתר הארץ. כמו כן כולם מדברים גם על חזרת פליטי 48 ולא צריך לספר מה משמעות של זה. אגב אם אנו רק מחרחרים מלחמה הרי מזמן כבר היינו במלחמה עם ירדן/סוריה הצבא שלהם אינו חזק משלנו למה שלא נכבוש חלקים נוספים מסוריה או ירדן ככה סתם כמו שאנו נוהגים לעשות - כנראה שאנו לא ממש כמו שאתה מצייר אותנו, יתכן שאנו נאבקים על חיינו
41. הייתי אומרת משהו חכם, אבל במקרה שלו ניתן להסתפק ב- "אידיוט"
תכלס   (03.08.06)
42. טיפוס בעייתי החומסקי הזה...
אלברט איינשטיין ,   הדאחייה של ישראל   (03.08.06)
ראשית- יש שתי פסקאות חוזרות במאמר הזה. אני יודע מלחמה וכו', אבל בחייאת רבאק- YNET, אתם לא קוראים לפני שאתם עושים "העתק" "הדבק" ? שנית- חומסקי היקר, אנא השאר את הפוליטיקה לפוליטיקאים ואת האקדמיה לאקדמאים. זה שאתה פרופסור מכובד וחשוב, ו"הוגה דעה" לא אומר שאתה מבין משהו בפוליטיקה בכלל ובסכסוך הפוליטי בין הישראלים לפלסטיניים. בעבר, אנתרופולוגים ספגו ביקורת חריפה על כך שהיו "אנתרופולוג- כורסא": הם ישבו להם בנחת וקישקשו בספריהם שהם כתבו סיפורים שונים ואוריינטליסטיים שמקורם היה בסוחרים נודדים מארצות רחוקות. וכך- גם אתה חומסקי יקירי, ממקום מושבך הבטוח והממוקם בוחר לנתח את מדינת ישראל ופעולותיה כאשר המקורות שלך הם ככל הנראה אמצעי התקשורת הבין לאומיים המוטים במילא כנגד ישראל, או כל מיני פלסטינים גולים שיודעים לצעוק "זאב, זאב" אך לא לשאוף לשלום, אלא להגדיר את הטרור הפלסטיני (וגם הלבנוני) כמחאה צודקת ולגיטימית. בו תחייה את הסכסוך חודש כאן וחודש כאן ואז תהיה זו זכותך להיות "יפה נפש" ו"נאור". לפיכך, האליטיזם שאתה משדר משאירה אותך (וגם את כל כותבי מכתביך, למרות ההבהרות בכתבה זו) אדם מכובד, פרופסור חשוב למדע ולאקדמיה, אך שוללת מאיתך את ההגדרה של "איש רוח" ו"הוגה דעות" . לכן, טוב היה לו הואלת בטובך להמשיך ולעסוק במדע ולא להתרחב לתחומים אחרים רחבים יותר. מסתבר שרפלקסיביות זה לא הצד החזק שלך. עמיתך, אלברט
43. הסטליניסט הרע והבוגדני הזה היה תומך בהיטלר נגד היהודים(כמו ש
ציוני   (03.08.06)
למה צריך לתת למופרע הזה במה?
44. חומסקי ותעלומת העובדות האבודות
חיפאית שלא עזבה ,   (זהירות-ארוך)   (03.08.06)
1. מקרה חטיפת הרופא הפלסיטנאי ובנו בעזה אינו עובדה, כי אם סיפור לא ברור. המקרה דווח רק באתר חדשות טורקי באנגלית, ובו שכנים של המשפחה המדוברת טענו במפורש כי מדובר בבית של נאמני חמאס. מעבר לכך, חמאס עצמו מעולם לא הזכיר את התקרית הזאת, ואין זה הגיוני שמעשה הנתפס כ-"מניע ראוי" יעלם מהכותרות בכלל והערביות בפרט. בל נשכח כי הסיפור הלא ברור הזה התרחש יומיים לפני חטיפתו של גלעד שליט, חטיפה שבוצעה ע"י מנהרה שנחפרה במשך יותר מחודש ימים, כך שברור כשמש כי אין קשר ממשי בין הדברים כפי שחומסקי מנסה נואשות לטעון תחת כל עץ רענן. 2. "חיזבאללה הוגדר ע"י סניורה כארגון התנגדות ולכן לא פורק מנשקו": טענה מופרכת ובלתי רלוונטית. נתחיל מזה שמי שאוחז בשני כובעים - מפלגה פוליטית וארגון חמוש = ארגון טרור. נמשיך עם רפיק אל חרירי, קודמו של סניורה בתפקיד שהתנגדותו הנחרצת לחיזבאללה החמוש ולסוריה עלתה לו בתפקיד ראש הממשלה, ולבסוף גם בחייו. נוסיף ונאמר כי מדינות רבות בעולם מגדירות את חיזבאללה כארגון טרור, או ככזה שיש לו מעורבות במקרי טרור - הינו הך מבחינתי, אך מבחינת חומסקי מדובר בהבדל של שמיים וארץ בו הוא ממשיך להתלות כדי להוכיח את צדקתה של התיאוריה שלו. 3. ישראל עזבה את לבנון בשנת 2000, ומרגע זה ואליו איבד החיזבאללה כל זכות קיום כארגון חמוש במדינה ריבונית שיש לה צבא רשמי משל עצמה. במהלך שש השנים האחרונות הפר חיזבאללה את הפסקת האש באופן שיטתי (לרבות חטיפת החיילים ב-2003 וחטיפת אזרח), עד לפיצוץ הנוכחי. החיזבאללה אינו מייצג את הפלסטינים, אף לא את תושבי לבנון כולה, אלא אך רק את עדת השיעים בתוכה (ולראיה, הצהרותיו הרבות לפיו מטרתו היא להוביל את השיעים לשלטון בלבנון), וגם ככזה אין לו שום זכות לתקוף בתוך שטחה הריבוני של ישראל בשם ההזדהות עם אזרחי הגדה או לצורך העניין, אזרחי עירק. מה יגיד ומה יאמר חומסקי לוּ חיזבאללה היה חודר לתוך שטחן הריבוני של אחת ממדינות הקואליציה בעירק, וחוטף שם חיילים/אזרחים? האם גם אז היה לוחץ את ידו של נאסאללה? גם הטענה לפיה חיזבאללה דואג לרווחת האזרחים הלבנונים היא שיקרית ונובעת בעיקר מהתעמולה אותה הוא מפיץ לכל דיכפין. ידוע לכל (כולל דרך הצהרות של אנשי הארגון) כי שירותי הרווחה המהוללים משרתים רק את אנשי החיזבאללה, כלומר את תומכיהם השיעים בחיזבאללנד. 4. אסירים: מרבית האסירים הלבנונים נמסרו בחזרה במסגרת הסכם החלפת השבויים ב-2003. נכון לעכשיו יש בידי ישראל 4 אסירים לבנונים בלבד (בראשם סמיר קונטר), כולם נשפטו ונשלחו לתקופות מאסר מתאימות. כל האסירים המדוברים הם אסירים פלסטינים, להם לחיזבאללה אין שום נגיעה ושום זכות דרישה למשא ומתן. 5. ישראל-פלסטין: הנסיון לקשור בין הסכסוך בדרום הארץ לחזית הצפונית הוא אינו יותר מנסיון לאנוס את התיאוריה של חומסקי על המציאות. חמאס הוא ארגון טרור שנבחר באופן דמוקרטי כמפלגה השלטת של הפלסטינאים. נכון, מדובר בארגון שאינו מכיר בזכותה של מדינת ישראל להתקיים, אך גם ככזה יש לנסות ולנהל איתו משא ומתן. בפועל ממשלת ישראל נלחצה, והחמס הגיב בשיטות שהוא הכי מכיר - ירי לתוך מרכזי אוכלוסיה בישראל כדי להשיג מטרות פוליטיות. זה למה חזרו לאותה נקודה מתסכלת הנקראת 'עזה'. 6. השנאה: הסכם עם הפלסטינאים לא ישנה את מדד השנאה לישראל במקומות כמו איראן או ארגונים כמו אל -קעידה וחיזבאללה. מדוע? מפני שאידיאולוגיות אי אפשר לקבור עם הסכמי שלום (ע"ע תושבי מצריים וירדן). 7. אירן: אנשים שטוענים בתוקף כי איראן היא גורם מייצב ואמין, ואילו ישראל היא היא האיום הגרעיני האמיתי פשוט חיים בעולם דמיוני או שמתעקשים להתעלם מהצהרותיו החוזרות ונשנות של נשיא מדינה זו כדי לכפות את התאוריה שלהם על המציאות. 8. "יש התעוררות של שחקנים חוץ ממשלתיים כמו חיזבאללה וחמאס בשל הוואקום שיצרה האימפוטנטיות של מדינות ערב בכל הנוגע לישראל'": יש התעוררות של שחקנים חוץ ממשלתיים בלבנון כי כך היה שם מאז ומעולם, וכל עוד העולם ימשיך לעמוד מנגד וימאן לעזור ללבנון למגר את חוטי המריונטה הארגונים הללו ימשיכו לצוץ כפטריות אחרי הגשם. בנוגע לחמאס - ניוז פלאש, מדובר במפלגה השלטת של הרשות הפלסטינית, כלומר גורם טרוריסטי תוך ממשלתי שנבחר לאחר נסיגת ישראל מעזה. 9. בתור אחד שפיקפק בעבר בטבח בסרברניצה, חומסקי אינו ראוי להלקח ברצינות ע"י שום גורם מלבד כת המעריצים הפנטית שלו, שיותר מחבורת "אינטלקטואלים" מזכירה את העדר הצייתן ונטול הדעה האישית של נאסראללה.
45. חומסקי איש מתועב שעושה לנו נזק תמידי. אל תתנו לו במה
(03.08.06)
אז מה אם הוא מוגדר כאינטלקטואל היו הרבה כאלה נאצים.
46. האיש חולה - ממציא "עובדות" ממוחו הקודח, ובונה תאוריות הזויות
ZE   (03.08.06)
ודרך אגב, גם התאוריות הבלשניות שהביאו לו את התהילה - כבר הוכחו כמבוי סתום.
47. אל נא יתחבא הוא מאחורי כסות של אשליה
אור א.   (03.08.06)
האם הנחתם דעתכם על כך שאין בדבריו של הפרופסור הנכבד, אשר פועלו האינטלקטואלי לא מוטל בספק, אף לא התייחסות אחת אל המציאות הישראלית? כוונתי אל המציאות בעד לעיניה של ישראל, אשר דם יקיריה עודנו זועק. התיתכן התייחסות רצינית מבלי לכונן שיח שלא יגע בטרור המייחד את המזרח התיכון (הדתי, האזרחי)? ומה בנוגע לטיבה של המחתרת הסורית- אירנית (חיזבאללה) ולמצען של מדינות אלו? אוי לחד צדדיות, גם אם הדברים מובאים בשם ערכי- האדם.
48. להיפך
סימה   (03.08.06)
החמאס והחיזבאללה הם תוצאה של דמוקרטיזציה ברשות הפלשתינית ובלבנון. דמוקרטיה זו שבה השלטון נחלש, אפשרה התעצמות של כוחות טרור. חומסקי אדם לא מוסרי. אם הוא חושב שלאחר הנסיגה מלבנון ומעזה זה מוסרי לזרוק קסאמים וקטיושות וטילים על אזרחי ישראל.
49. פשוט נפלא
גסאן   (03.08.06)
לכל המגיבים המתלהמים. קחו לכם 10 דקות ותנסו לחשוב קצת (לשם שינוי) לפני שתשתלחו בצורה בהמית באדם שאומר מוסר וערכיות
50. Chomsky - is a self hating Jew
Asya ,   Berkeley   (03.08.06)
this is what people like him are called here in the US.
51. חוצפה
ורד   (03.08.06)
אני מניחה שמי שמביע דעה הפוכה הוא אוטומטית "בהמה", הא..? יחי הפלורליזם?
52. למה רק בישראל נותנים פרסומת חינם למכתב האומלל???????????????
דב הצפון ,   הצפון   (03.08.06)
53. Chomsky
David Gershon ,   Kiryat Tivon   (03.08.06)
I do not know why you bother interviewing Noam Chomsky. For a scientista supposed he is very supeficial and basically uninformed. He forms his ideas not on facts (that interfere with his assertions)but on beliefs biases and a deep feeling of inferiorirty complex for being a Jew. His cure: to change his name to Noam Nassrallah or Chomsky Bin Laden David Gershon Profressor Technion
54. מר חומסקי - אתה כנראה חי בעולם מקביל....
אסף פרס ,   שרון   (03.08.06)
אתה מציג את אש"ף, חמאס, חיזבאללה ושאר "תנועות ההתנגדות" כאנשים תמימים שבסה"כ תמיד רצו לעשות שלום עם ישראל אך נתקלו בסירוב אכזרי ישראלי - אמריקני, ואת ישראל כגוף אימפריאליסטי אשר שואף רק לכבוש עוד ועוד. אז בוא נבחן רגע את העובדות הבסיסיות והפשוטות, הנקיות מכל מיני תיאוריות קונספירציה למיניהן: לגבי ישראל: 1. אין איש בישראל, ולו גם הקיצוני ביותר, ששואף להשמיד מדינה ערבית או מוסלמית כזו או אחרת. 2. לטענתך, הטיעון הישראלי שהאזרחים שנחטפו מעזה היו פעילי חמאס הוא קלוש, מכיוון שהם לא היו שייכים לצבא ולכן נהנו ממעמד של אזרחים - לשיטתך, כל איש חמאס, כולל המתאבדים ושולחיהם, זכאי לחסינות מתוקף היותו אזרח, גם אם הוא מהווה איום ישיר על אזרחים ישראלים. יתרה מכך - לכ "אזרח" פלסטיני מותר לחטוף כל לובש מדים ישראלי מתוקף הלבוש שלו (משטרת אופנה?), גם אם הוא לא מבצע שום פעולה שמאיימת על שום פלסטינאי חף מפשע. לגבי החיזבאללה, אירן, חמאס וכו': 1. רק לפני שעות ספורות, שוב חזר נשיא אירן אחמדינג'אד בפעם המי יודע כמה על התיאוריה שלו שרק השמדה של מדינת ישראל תביא לפתרון הבעיות במזה"ת (רק לשם הבהרה - השמדת מדינת ישראל = רצח של 7 מיליון איש. כן, כולל נשים וילדים. אחד, ועוד אחד, ועוד אחת, ועוד ילד, ועוד ועוד ועוד 7 מיליון פעמים). זה המנהיג של המדינה שעל פי משנתך ניתן לחשוב שהיא המדינה שוחרת השלום האחרונה עלי אדמות. 2. גם חסן נסראללה, מנהיג החיזבאללה ובן טיפוחיה של אירן שוחרת השלום, מצהיר שוב ושוב באופן גלוי שמטרתו העיקרית היא השמדת מדינת ישראל (שוב - רצח של 7 מיליון - לא 50, לא מאה, לא עשרת אלפים. 7 מיליון!) *תיקון טעות - בעצם, אתה צודק. לא 7 מיליון. הם מתכוונים להרוג רק את אזרחי ישראל היהודים - משהו כמו 6 מיליון. מזכיר לך משהו? 3. חמאס, לעומתם, באמת שוחר שלום! הוא מוכן לפתרון של "שתי מדינות לשני עמים". רק מה, הוא רוצה שעם אחד (הפלסטינאי כמובן) ישב בשתי המדינות, והעם השני (שוב היהודים האלה.... אולי מל גיבסון צדק...), ישב ליד. כלומר, בים... (הייתי שמח לשמוע טיעון רציונלי הנוגד את הפרשנות הזאת לדרישה הבלתי מתפשרת לזכות השיבה לגבולות מדינת ישראל). 4. גם הפת"ח, דרך אגב, ארגון הנחשב למתון ביותר ברשות הפלסטינאית, לא מוכן להתפשר לגבי זכות השיבה (סופה של מדינת ישראל, אמרנו?) * אתנחתא - אולי אתה חושב שבעצם אין סיבה שישראל תהיה מדינה יהודית ואין מניעה שיהיה פה רוב פלסטיני. יכול להיות, אבל אם אין צורך במדינה יהודית - מה הצורך הדחוף כ"כ במדינה פלסטינית? גזענות, אמרנו? *לבנון- אם מדינה ריבונית מאפשרת במשך שנים לארגון חמוש לפעול משטחה, האם היא אינה אחראית לפעולות מלחמתיות שאותו הגוף מבצע? האם על המדינה המותקפת לנקות את המדינה שמשטחה יצאה ההתקפה מאחריות? האם על מדינה ריבונית להתקפל בפני גוף השואף להשמידה, ולתת לו פרס על תקיפה שבוצעה בלי שום פרובוקציה? *הייתי ממשיך וממשיך, אבל לצערי, והלוואי שאתבדה, אתה לא תקרא את התגובה הזאת עד הסוף (אני מניח שכבלשן אתה יודע לקרוא עברית...), מכיוון שעל פי משנתך, זה לא נראה כאילו אתה ממש מקשיב לדעות שלא תואמות את שלך. בכל מקרה, אם תפתיע ותחליט להגיב לדברים שהעליתי כאן, אשמח להיכנס לדיון איתך ולהתעמת עם כל טיעון שתביא, וכן, גם להשתכנע, בתנאי שאכן תפריך את טיעוני.
55. תפקיד העתונות
אודי ,   רמת גן   (03.08.06)
הכתבת עסוקה בלהתחנף לחומסקי, "להרים לו לוולה" ולשאול שאלות קלות. זה לא ראיון עיתונאי זה חובבני לגמרי.
56. קצת על קיצוניות הטבע האנושי..:
דניאל ,   חיפה   (03.08.06)
אני מת על המוזיקה של ואגנר, וחושב שהיא אחת מפסגות המוזיקה. אני בז לו כאדם, וידוע מביוגרפיות שהוא היה תת אדם. לואיס פארחאן - מנהיג "אומת האיסלאם" האנטישמית השחורה, הקוראת להשמדתה של ישראל ולסילוק היהודים מארה"ב, כנר שהיה עם פוטנציאל להיות אחד הגדולים בדורנו, נגינתו מרגשת מאוד. היטלר היה צייר לא רע בכלל(לא גאון ענק) ואם לא הייתי יודע מי זה, הייתי שם כמה מתמונותיו בסלון ביתי בגאווה. ואחרון: חומסקי -הואגנר של מדעי המחשב והבלשנות, עיצב כמה מפסגות החשיבה בתחומים הללו. אני בז לו כאדם, ואני בטוח שהוא לא פחות גרוע מואגנר בדעותיו הפוליטיות. שורה תחתונה - קיצוניות יכולה הרבה פעמים לקבל ביטוי גם לטוב וגם לרע באותו אדם.
57. לחליל החמוד, ממליץ לך ללמוד לנגן חליל צד.
דניאל ,   חיפה   (03.08.06)
נכון, ישראלים זה לא אותה רמה איטלקטואלית כמו של היהודי הגלותית אבל בכל זאת אם אתה רוצה להשוות אותנו אליכם הערבים.. קודם כל, אילו הישגים מדעיים או תרבותיים יש לערבים ב-200 שנה האחרונות, חוץ מאיזה חליל ג'ובראן פה ושם(שהיה נוצרי..) יש פרס נובל 1 חוץ מפרסי נובל לשלום. כמה ליהודים יש? 27% מסך הכל. ויש גם כמה ישראלים. לגבי תרומה במוסר ותרבות - אתה כנראה לא מחובר כל כך לתרבות המערבית (אני לא מאשים אותך,אתם חיים מבחינה מנטלית במאה ה-7), התרומה היהודית היא כל כך גדולה. אתה יודע מה החלק של היהודים באוכלוסיית העולם? מה מחזיק את הערבים ככוח בעולם? אוכלוסייה מתפוצצת ונפט. בלי נפט הערבים היו כולם במצב של סוריה ומצריים. ולך חליל, הייתי ממליץ ללמוד לנגן חליל צד, חלק מהתרבות המערבית
58. אני חושב שצריך לשים לאיזשהו פרט קטן בדבריו...
אלון ה   (03.08.06)
לכל המתלהמים על חומסקי, אומנם אני לא כל כך שותף לדעותיו של חומסקי, ועצם זה שהוא מפגין את זה שהוא יודע יותר מדי ויותר טוב מכולם, ועוד ביתר פירוט, אז זה די מעצבן אותי. לא יודע אם הדברים הקונספירטיבים שהוא אומר הם נכונים, ולמען האמת ממש לא איכפת לי - אני סך הכל בנאדם פשוט שחי מול עולם מורכב, אבל רק רוצה את התמונה הגדולה ורצוי שתהיה אמינה. אבל עדיין אני חושב שכדאי לאיזשהו פרט קטן ממה שהוא אומר בקשר להתכנסות. מהדברים שחומסקי אומר אפשר להבין שהקישור שיצר אולמרט בין המלחמה הנוכחית לבין תוכנית ההתכנסות בעת הראיון שנערך אתו אתמול, לא היה מקרי בכלל בניגוד לדברים שאמר לאפי איתם, וזוהי דווקא אותה תחושה שחולקים אותה אנשים המזוהים עם הימין. עצם זה שגם השמאל וגם הימין באותה תחושה לא טובה בקשר לאולמרט בקשר לעניין הזה, אני חושב שזה צריך להדליק נורה אדומה...
59. תגובה ל 21
נורית ,   מרכז   (03.08.06)
צריך למנות אותך לאיש ההסברה של ישראל
60. למה חומסקי לא נשאל שאלות קשות? האם זה ZNET או YNET?
שמאלני ,   רעננה   (03.08.06)
טוב שאנשים כמו חומסקי מקבלים סיקור ב-ynet מפני שהם מעצבי דעת קהל בארה"ב. למרות שהוא טועה כל הדרך, והשקפתו מסוכנת. אבל למה מירב יודילביץ' לא שואלת אותו את כל השאלות הקשות והמתבקשות?
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה