חדשות  דעות  מאמרים  עמיר לוי
המכללות הן התשובה
עמיר לוי
פורסם: 17.10.06, 21:26
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 246 תגובות ב-246 דיונים
31. ==> חוסר הבנה מוחלט של הכותב!
דוקטורנט באוניברסיטה   (18.10.06)
בכל הקשור ליעדיה של ה"אוניברסיטה", וייחודה של זו על פני ה"מכללה". אוניברסיטאות אינן יכולות ואינן מתיימרות להציג יכולות עיסקיות של חברה עצמאית ריווחית. ההשקעה במחקרים היא השקעה לטווח ארוך שמדינה חפצת חיים דוגמת מדינת ישראל (אם היא כזו) חייבת להשקיע בעיקר על רקע היותה דלה בכל אוצר טבע אחר. המחקרים שנעשים באוניסברסיטאות כיום ישרתו את האנושות והמדינה רק בעוד שנים על ידי מי שלמדו תארים נמוכים יותר כמו תואר I ו-II שהם אותם בעלי מקצוע עליהם דיברת - ויוצאי אוניברסיטאות ברובם הם גם בעלי מקצוע ברמה גבוהה. בוגרי מכללות, ברובם לא יידעו כלל כיצד ליישם מחקרים כאלו בעבודותיהם ויהיו בדיוק מי שיבנו "מעמד פועלים" חדש - משהו שבין פועל לבין עובד מקצועי. חברות רבות פשוט לא מעיינות בקורות החיים של בוגרי מכללות - ואני מכיר היטב חברה שבוגר מכללה באשר הוא, בעל ממוצע 95 ומעלה לא יוכל להתחרות בבוגר אוניברסיטה בעל ממוצע 75... הבעיה עם המכללות, היא שהן לא יותר מ"בתי ספר תיכוניים" לגילאים מתקדמים יותר, ובדרך הן זורות חול בלקוחותיהן התמימים שאינם בקיאים בדקויות התארים ומתיימרות להבטיח להם דברים שהם אינן יכולות לממש.
32. מכללה לעומת אונ'
ענת ,   תא   (17.10.06)
אני בוגרת תואר ראשון מאחת האונ' בארץ. לאחר שסיימתי את התואר, פתאום הבנתי שאני רוצה להיות עו"דית...הציונים שלי לא הספיקו והחלטתי לנסות ללמוד במכללה, בחיי שניסיתי..שנה למדתי בה.. במכללה למנהל , אם מישהו ממש מעונין לדעת. הייתי בשוק! רמת הסטונדטים בכי רע! עברית עילגת, לא מבינים דברים בסיסיים, מדברים אל המרצה כאילו הוא רוכל בשוק. ולא יכולתי יותר. בגיל 27(!!!) ניגשתי שוב לפסיכומטרי ורק ע"מ שאוכל להתקבל למשפטים באוניברסיטה. ואכן כך, בעוד ארבעה ימים, אני ממשיכה את לימודיי, והפעם באונ'. אומנם כבר לא ילדה, אבל גאה להתחיל ללמוד במוסד בו חבריי לספסל הלימודים ברמה, פחות או יותר, כמו שלי. אל תתפתו, עדיף לשפר בגריות/פסיכו' ולא ללמוד במוסדות כאלה רדודים!
33. אוניברסיטת דרבי
עידו הכלכלן   (17.10.06)
הסטודנטים של המכללה שבה מרצה הכותב הנכבד הם בעיקר אנשי קבע מהקרייה שלא מכירים את המושגים "הרחבת אופקים", "העמקת הידע", או לקבל תואר ע"י למידה ולא ע"י תשלום שמן.
34. מכללות מורידות את הרמה
מהנדס מהטכניון ,   טכניון ואוניברסיטאות   (17.10.06)
הבעיה עם מכללות שהן מקיימות את המכנה המשותף הנמוך ביותר ומוציאות לשוק האזרחי אנשים בעלי הטייטל "מהנדס" למרות שבפועל תהיה זו סכנה לתת לאנשים כאלו את הסמכות לתכנן/לפקח/לאשר מה שמהנדסים אמיתיים (מהטכניון ומהאוניברסיטאות) מוסמכים לעשות. זו הסכנה במכללות שמקבלות לשורותיהן כל מי שרק יש לו תעודת זהות, וגם דואגות "למצוא חן" בעיני הסטודנטים הנחותים - הרי כל סטודנט כזה הוא עוד 25000 בשנה לקופת המכללה; בעוד באוניברסיטה ובטכניון - רוב המימון מגיע מתרומות וממחקרים - ולכן אין אינטרס להתחנף לסטודנטים. בפועל - בוגרי מכללות הם סכנה לחוסן האקדמי והאיכותי של עולם המחקר והפיתוח הטכנולוגי ויש לאסור על המכללות ובוגריהן להשתמש בטייטל "מהנדס" וכד'. אולי זה הסיבה ש"בשום מקום בעולם" אין את השטות שהכתבה הזו מנסה לעודד. וכל נושא האשכנזים-ספרדים בכתבה הוא סתם פרובוקציה זולה וחסרת קשר למהות הלימודים האקדמיים והדרישות המוצדקות. אם כבר - היה נכון להציע מימון של המדינה עבור לימודים של כל סטודנט ששירת שירות צבאי מלא. לתקוף במקום זה את ה"אליטות האשכנזיות" - זה קל אולי, אבל לא ממש קשור למציאות.
35. כתבה נכונה וצודקת .רק פחות מיכללות בגוש דן ..
גדי ,   כרמיאל   (17.10.06)
36. ומה מלמדים במכללות?
ד"ר של כבוד   (18.10.06)
אם לא את פרי המחקרים התאורטיים שמוצאם באוניברסיטאות, ולפי מה נמדדת אוניברסיטה בעולם, לפי מספר בוגרי שנה א' או לפי מספר מאמרים ?
37. 14:תדייקי בעובדות
(17.10.06)
"7 אחוז מקבלים 620"-שטות גמורה.ידוע ש5% עוברים את ה700 אבל 650 עוברים קרוב ל15% ו620 אני משער עוברים קרוב ל30% מהניגשים. כמו כן מי שהציון שלו לא מספיק גבוה כדי ללמוד בפקלטות הנחשבות אולי יצטרך להיסתפק בפקולטות הפחות נחשבות. פסיכומטרי אולי לא שיטה של 100% אבל שנינו יודעים שלמי שעבר פסיכומטרי בציון 700 יש יותר סיכוי להצליח בלמידה מאשר למי שקיבל 560 כי משהו אצלו שונה בין אם זה יכולת חרישה שהוא יזדקק לה באוניברסיטה או מוח שיודע לחשוב טוב ומהר.בגלל שהמעסיקים יודעים זאת מן הסתם שהם יקחו מישהו שלמד באוניברסיטה.
38. איזה שטויות הכל הפוך במדינה שלנו
למה? ,   ראשון לציון   (18.10.06)
עם כל הביקורת הזאת כלפיי האוניברסיטאות איך זה שאין מכללה אחת בין ה5 המוסדות האקדמאיים הכי טובים בארץ? מכללה זה לאותם אנשים שלא הצליחו להכנס לאוניברסיטה ובמקום שזה יהיה על רמה כמו עסק פרטי (מה שלא קורה בארץ למשל בתיכונים הפרטיים שבהם כל שמוק עם קצת כסף שולח את הבן העבריין שלו ללמוד בבי"ס פרטי) זה הופך לשכנה בגלל שכל אחד יכול להכנס למכללה עם ציונים נמוכים העיקר תביאו כסף. דבר שני בקשר לאובקטיביות איך אדם כמו הכותב יכול להביע גם כן דעה אובייקטיבית אם הוא מלמד במכללה מהסוג המדובר שהוא בא כביכול להגן עליה? בסופו של דבר האוניברסיטה תשאר מנת חלקם של המשכילים באמת והמכללה תשאר מנת חלקם של בעלי התקציב למיניהם וזה מה שיאפיין את הבדלי הרמות בין 2 סוגי המוסדות הללו שבסופו של עניין ישבו לידך באוניברסיטה חבר'ה מוכשרים בעוד שמכללה אני בספק...
39. המכללות הורידו את רמת האקדמיה לריצפה-בושה
אזרח   (18.10.06)
40. יואילו נא המתנשאים הצבועים מהאוניברסיטאות
לרדת מפסגת האולימפוס   (17.10.06)
המכללות מסייעות לנו, אלה שאין בידם את היכולת הכלכלית לממן פסיכומטרי וכן מעניקות מלגות לזכאים ולו רק ע"מ לקדם אותנו בחברה ולאפשר לנו להשתלב בעולם הכלכלי גם אם לא נולדנו עם כפית זהב בפה וגם אם לא עמדנו בסף הגבוה אותו מעלים במטרה להכשיל כמה שרק ניתן, בכל שנה באוניברסיטאות
41. סוף סוף מביאים אדם אינטילגנט ומציאותי ובריא ....
נהנתי ,   מהכתבה   (18.10.06)
אוביקטיבי ,כבר נמאס לי מכותבים מסטולים שמבלבלים את המוח.
42. כל נאד מהטכניון חושב שהוא מציאה
אלון ,   כ"ס   (18.10.06)
מעניין מאוד אבל חברות הייטק רבות כבר גילו שהרובוטים הבלתי אנושיים מהטכניון לא כל כך מעניינים ובוגרי מכללות רבים מלאים את המחלקות ברוב החברות. נכון שיש מעט מכללות המלמדות בצורה גרועה, אך מכאן ועד השטויות שכל הזמן נכתבות על ידי בוגרי טכניון ושאר האוניברסיטאות, זו פשוט בושה. אני בוגר מכללה ועדיין מתפקד כ VP R&D בחברה גדולה ומאוד מוצלחת. כל בוגרי המכללות, אל תקחו ללב, פשוט תהיו טובים ותקחו לקנאים מהאוניברסיטאות את העבודה. ועוד דבר, אכן עשיתי חיים משוגעים בתיכון ולא חשבתי רק על לימודים. השכל הישר שלי פשוט הביאני עד הלום.
43. לצערי
עומר ,   דימונה   (17.10.06)
אני לחלוטין מסכים כי רמת המכללות ברובה לא עונה על ציפיות השוק . ולשחרר עשרת אלפים הנדסאים בשנה עם רקע לימודים שאושר 10 שנים קודם נראה לי מבוזבז . יחד עם זאת , לדעתי המועצה להשכלה גבוהה צריכה לבחון קרטריונים לקבלה הולמת לפקולטות השונות . יתר פיקוח על ציוני הבגרות , בחינת נושא השימוש במדגמי פסיכומטרי כי לעניות דעתי אחת הבעיות הגדולות בחתך הוא הפסיכומטרי האם הוא באמת תשקיף ראלי לחתך מדגמי ? על משרד החינוך לבחון אותו מחדש .
44. בסופו של דבר בכל זה כסף
Show me the money   (18.10.06)
האוניברסיטאות נהנות מגב כלכלי ומשחקות אותה קשות להשגה וע"י העלאת סף הקבלה מונעות מכל דורש להתקבל. זה אמנם מחזק שאיפה למצוינות ולהצלחה, אך יחד עם זאת מי שקרוב למגבלות (גבולי) נישאר מחוץ לדלת ונאלץ בסופו של דבר, לשלם הרבה יותר כסף לרוב פי שניים ממה שהיה משלם באוניברסיטה. האוניברסיטאות יעשו כל שביכולתן למנוע הקמת מתחרים עבורן, בסופו של דבר ניתן לראות שגם באוניברסיטאות למדו מהמכללות ומוצאים דרכים לגבות מאנשים סחר לימוד גבוהה יותר תמורת הקלה בתנאי הקבלה למסלולים שונים. אני יודע על שני מסלולים כמעט זהים (מדיניות ציבורית/מדיניות ציבורית למנהלים) הראשון דורש ממוצע 80 בתואר ראשון והשני 75, הראשון עולה שכר אקדמאי כמקובל והשני 45,000 ש"ח לכל התואר ובמחצית מזמן. משמע גם האוניברסיטאות מבינות שיש כאן פוטנציאל כלכלי שחבל לפספס אותו ועם הזמן הפערים הללו ילכו ויקטנו כך שגם הפריפריה וגם מי שמחוצה לה ישלמו בסופו של דבר יותר כסף זה רק עניין של זמן.
45. בטענה של מחקר? ליצן וקשקשן
עופר   (17.10.06)
בוודאי שמרצים מלמדים מספר שעות מצומצם ב"טענה של מחקר". לך תעבוד אתה 8 שעות במעבדה, או תשב על אלגוריתמים מתקדמים במחשבים, אחרי שלמדת מספר שעות כל יום. ובקשר למשובים כקריטריון הוראה: חוק שראיתי גם כסטודנט וגם כמתרגל. תן בחנים קלים וקבל משובים גבוהים, תן בחנים קשים וקבל משובים נמוכים - אני בטוח שזו השיטה שהוא רוצה. יפה גם שמרצה שאין לו דוקטורנט בשנה מסויימת אמור להפסיק לעבוד, וכן שאם הקורס מעניין חמישה תלמידים אבל הוא בתחום מחקר מתפתח, צריך לסגור אותו. מטכנוקרטיה כזו תקבל רק חינוך טכנוקרטי. מדוע גם לא צריך לסבסד תלמידים טובים יותר בצורה טובה יותר, במיוחד ששנה אחרי שנה רואים כי דוקא תלמידים אלו מביאים אחר כך תועלת גבוהה יותר למשק?
46. מקריאת שתי הכתבות בעניין
דני ,   נתניה   (18.10.06)
ובגלל שהיה לי קשה עד כה לגבש דעה בנושא, נראה לי שהמצב כיום הוא מצב ביניים טוב. אפילו טוב מאוד. הטענה להעלת רמת הקדמיה באוני' ומחקר, אל מול שיקול מציאותי של הצורך ברכישת מקצועות שונים ברמה גבוהה (שלא כמו בתיכונים מקצועיים - אין מה להשוות) שיספקו את הצרכים של המשק בישראל נראה שמצב הביניים בו אנו מצויים בהחלט עונה על הדרישות. רק עצוב מאוד שיש סטודנטים שנאלצים לשלם מחירים אסטרונומים לרכישת השכלה במכללות - ועד אומרים שזה לפריפרייה! יופי
47. למה נותנים לאנשים חסרי כל ידע מקדים לכתוב באתר כה מרכזי
מיכאל ,   מרכז   (18.10.06)
התחלתי לקרוא והפסקתי באמצע מחמת כאב ראש. לך תתרץ לאחרים על הציון פסיכו הנמוך שלך, ואתם עם ה"מילים כדורבנות" צריכים להתבגר ולהפסיק לבכות על זה שלא הצלחתם להתקבל. מה שבאמת מרגיז, זה שיש אנשים שלומדים קשה כל החיים שלהם, וחורשים לפסיכומטרי כדי לקבל השכלה כמו שצריך ולהצליח בחיים שלהם כשמנגד מגיע ילד שמנמן עם אבא עשיר שיספק לו בדיוק אותו דבר למרות שהוא לא עשה דבר כדי להגיע לשם. האליטה, צריכה להיות אליטה מלכתחילה. ואין שום צמצום פערים אם תואר ראשון המכללה עולה כ 100 אלף ש"ח. מאות המכללות שמתחרות בינהן בפרסומות הופכות את שוק ההשכלה הגבוהה למשהו נחות כמו הבסטות בשוק ירקות. זה אולי טוב לביטול מונופול כשזה נוגע לדרישה וביקוש אבל כשזה נוגע להשכלה גבוה צריך להיות סינון.
48. המכללות משאירות את הפריפריה מאחור
(18.10.06)
מי שרוצה לדרוך במקום ולא להבטיח עתיד בהיר לו ולילדיו, טוב לו שירשם למכללת דרבי. הרי אצליכם אפשר להזמין אפילו תואר שני. עבודות תזה לדוגמא רצות באינטרנט לפי מתכונת קבועה. מרצים ומתרגלים אצליכם צריכים ללמד חיבור שברים. אתם פשוט בדיחה. למדתי בטכניון. שם פגשתי הרבה מאנשי עדות המזרח. למדתי כמה פעמים בכיתות קטנות שלא השתלם "עסקית" לפתוח אותן, אבל פתחו בכל זאת כי אקדמיה זה לא רק כסף (אולי תציאה לסגור את כל המחלקות לספרות בארץ זה ממש לא ריווחי). היו לי מרצים שאולי לא היו מומחים בעמידה מול כיתה אבל היו אנשי מדע מהשורה הראשונה. הם סיפקו לי דוגמא, הכריחו אותי לחשוב ושלחו אותי לקרוא מאמרים מדעיים בעצמי (דבר שלא קיים במכללות, אני יודע כי תרגלתי בכמה). אגב, עמיר, יש אצליכם מרצים או מתרגלים בוגרי דרבי? אני יודע שאתה לא כי טרחת לציין.....
49. למספר 10
(18.10.06)
איזה מכללה? ואיזה חברת היי-טק? ומה בדיוק אתה עושה שם?
50. פתפותי ביצים.
אדם ,   מוצקין   (18.10.06)
למכללות לא אכפת מרמת הלימודים אכפת להם מהכסף.כיצד אתה טוען שהם אמורים לקבל אותו סיבסוד כמו אוניברסיטה כשיוקרתן ורמת הלימוד בהן עומדות בספק? סלח לי ,אך כל מוסד שלא אכפת לו לקבל סטודנט בלי פסיכומטרי , או להעלים עין מכמה בגרויות חסרות ,הוא מוסד לא רציני.אם מישהו לא מוסגל לסיים את הבגרויות בישראל אז אני לא רואה איך הוא יכול ללמוד משהו באופן רציני. הצעתך תוביל אותנו לאבדון. למצב הדומה כהיום עם החינוך ה"פרטי" החרדי שזוכה למימון מדינה. לאף אחד לא אכפת מה מלמדים שם אך הם מקבלים תיקצוב נכבד והתנאים בסופו של דבר עדיפים מכל בית ספר רגיל.בסוף החינוך יוצא נפסד. אין לי בעיה עם רכישת ידע אך עם המכללות זה רכישת תואר. וזו הונאה שהרבה אנשים הולכים אחריה.שילמדו כאוות נפשם. שישתתפו בכמה קורסים שבמתחשק להם.שירחיבו את אופקיהם.אך שלא יקראו לזה תואר!
51. בגדול אתה צודק, אבל טיעוני הגזענות מיותרים ושגויים
Scorpio   (18.10.06)
52. אמנם ד"ר אבל חושב פרימיטבי
ניר ת"א ,   הקישקוש האקדמי הפלצנ   (17.10.06)
מה זאת אומרת הרב אשכנזים באוניברסיטה? עם ערבוב עדתי שקיים היום כמעט בכל משפחה אתה לא יכול לקבוע דבר כזה. אמנם התקדמת מבחינה אקדמית אבל המוח שלך נשאר לא מפותח. דעתך בכתבה לא מעניינת ולא שייכת למציאות כיום. עאלק ד"ר.......
53. ציון 90 במכללה שווה 60 באוניברסיטה
רועי   (17.10.06)
תשאל את מיטב המרצים באוניברסיטאות, שרבים מהם מלמדים במכללות כ"השלמת הכנסה", מהם פערי הרמות בין רמת הלימוד וההשקעה במכללות ובאוניברסיטאות. במכללות - באים "לרכוש השכלה", במובן המילולי של הרכישה.
54. # 6
(18.10.06)
Absolutly Right !!!
55. 23 - כל הכבוד לך שאתה לומד בטכניון!
גאון הדור   (17.10.06)
56. עד מתי משלם המיסים יממן סטודנטים עשירים?????
מוטי ,   ירושלים   (17.10.06)
יש לבטל התקצוב והסבסוד למוסדות עצמם ולהעביר את התקציבים לסטודנטים מעוטי יכולת מוכחת!!!!!!
57. באוניברסיטאות צריך ללמד רק פיזיקה כימיה ביולוגי ומתמטיקה
טל   (18.10.06)
והנדסה (רק שנתיים ראשונות) כל שאר המדעים עדיף ללמד רק במכללות כי הם יותר מכוונות לפקטיקה ולישומיות בעולם העבודה האמיתי. וככה האוניברסיטאות יתמקדו במה שהם יודעות לעשות טוב (מדעי הטבע) וגם המכללות יעשו את מה שהן טובות בו (פרקטיקה שמכינה את הבוגר לעולם האמיתי)
58. כמו שמחלף הנבנה בדרך לאילון, אינו פותר את הפקקים בעיר
דוידי   (17.10.06)
כך המכללות אינן פותרות את ה"פקקים" בדרך לשוק העבודה, המכללות הן סרח עודף לחינוך הלקוי שניתן בתיכונים הכולל אי הקמה של בתי"ס מקצועיים בתואנה חסרת ביסוס של גזענות ואפליה, הגיע הזמן להחזיר את בתיה"ס האלה, ולהפנות משאבים ללימודים יצרניים, כך במקום שיצוצו תחת כל עץ רענן מוסדות אקדמיים בלתי ראויים המכשירים תלמידים ברמה נמוכה, יופנו תלמידים שאמורים להגיע אליהם למקומות ההולמים את כישוריהם.
59. בדיוק הטענה שלי, המכללות מסייעות ביצירת שיוויון
אקדמאי גם לחלשים   (17.10.06)
וטוב שכך
60. ל-20
אני ,   מקום שפוי   (17.10.06)
אתה ממש מפחיד אותי. במיוחד העובדה שאתה מייצג דעה אמיתית בארץ מדאיגה אותי. מדינת ישראל אט אט הופכת פאשיסטית...
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה