רכב  דו גלגלי
"אנשי האוצר הם רק דמגוגים"
נסים דואק
פורסם: 26.10.06, 10:47
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 131 תגובות ב-131 דיונים
31. דואק צודק בהחלט
אלכס   (26.10.06)
נערי האוצר מנסים למצוץ כפי יכולתם ותמיד מהחלשים. ביטוח החובבה מרוויח מיליונים וכולם משלמים . הרי אין כאן הצעה להפחית דמי ביטוח לרכב או נהג "בטוח". הכל קישקושים הם מנסים להטיל מיסים בכל פינה שאפשר.
32. ויש עוד בעיונת קטנטונת - התחרות....
בתוך עמי ,   אני יושב   (26.10.06)
לרוכבי אופנוע אין מספר אפשרויות ללכת ולקנות סל ביטוחי כיוון שאף חברת ביטוח לא מעוניינית לבטח אותם, יש להם רק את הפול....
33. כלי מסוכן
ירושלמי ,   ירושלים   (26.10.06)
רוכב אופנוע לוקח על עצמו סיכון, ועל סיכון משלמים בביטוח. מחקרים רבים בארץ ובעולם מראים שאופנועים מעורבים בתאונות, ובמיוחד תאונות קטלניות, פי כמה מחלקם בנפח התנועה. כאשר אני עוסק בספורט אתגרי, אני משלם ביטוח ששאר האנשים אינם משלמים. נהג משלם ביטוח שהולך-רגל אינו צריך לשלם. כאשר אני נוסע לחו"ל, אני משלם ביטוח רפואי שמי שנשאר בארץ לא משלם. ביטוח נועד מצד אחד לאזן בין הסיכוי הקטן שאזדקק לו לסכום הגדול שיצטרך לשלם -- הוא מחלק על פני כלל האוכלוסיה את העלויות הגבוהות שמעטים חסרי מזל נדרשים לשלם. אם אדם בוחר לקחת סיכונים גדולים יותר, אין סיבה שכלל האוכלוסיה תדרש לשלם על כך. וכן, צריך להעלות את תעריפי הביטוח הרפואי למעשנים, כפי שעושים במקומות רבים בעולם.
34. דו גלגלי
משה ,   תל אביב   (26.10.06)
רוכבי האופנועים צודקים,ההגיון אומר שצריך לעודד שמוש בכלי רכב זה אבל אטימות האוצר ופקידיו שנוסעים ברכבי שרד מנותקים מהמציאות במדינה ובעולם ומונעים משקולים צרים ובלי כל ראיה רחבה.חבל .צריך להמשיך במאבק ולא להכנע
35. מאמר עמוס בדמגוגיה
ע.   (26.10.06)
משקל וגודל הרכב אינם חשובים, חשוב הסיכוי שלו להפגע בתאונה, ולכן טענת האוצר הגיונית. מעבר לכך, מה בין ביטוח רכב לביטוח בריאות? על הבריאות קשה לוותר ועל רכב אפשר, או לפחות להחליף אותו לרכב בטוח יותר. מכאן כבר לא המשכתי לקרוא, כי נראה שהאינטרסים האישיים (ולא שזה דבר פסול...)של הכתב משפיעים על שיקול דעתו ולכן נזקק לדמגוגיה.
36. תגידו כולכם, יש בעולם מדינה יותר מטומטמת ?
רוני ,   רמת גן   (26.10.06)
רק טוב עושים הקטנועים לערים הגדולות, אז מה רוצה הממשלה הזאת ? באף תחום אני לא מבין אותה. דרור גולדמן - כולנו איתך, תמשיך להלחם עבורנו.
37. זו התעללות. טפשות. שכולנו נפסיד ממנה. מזל שיש אופנועים
צריך למחות ולהפחית ,   את הביטוח הנוכחי   (26.10.06)
38. הייתי עוזב את הטוסטוס אם הייתה תחבורה ציבורתי נורמלית
(26.10.06)
39. אז את מי צריך לתלות? את מופז, אולמרט?
(26.10.06)
40. רק דו גלגלי! רחמים על הסטודנטים (והמילואמיניקים)
(26.10.06)
41. תינוקות האוצר נפוחים מחשיבות עצמית שוב מכים
גרי   (26.10.06)
42. ביקור בבתי החולים
דני ,   ירושלים   (26.10.06)
אני מציע לכל המתלהמים לבקר בבתי החולים במחלקות לטיפול נמרץ, נויורוכירוכיה, אורטפדיה ושיקום. רבים מהמאושפזים הם רוכבי דוג"ים. לצערנו, רבים מרוכבי הדוג"ים מסכנים עצמם בנהיגה בעיר: קחו למשל עקיפה מימים בצמתים, עמידה ברש התור בצומת ועוד ועוד. מכיוון ששביטוח חובה אין הגבלה על סכום הפיצוי הרפואי, הרי שככל שהנזק הרפואי גבוה יותר גם דמי הביטוח צריכים להיות גבוהים יותר. ותחשבו על זה.
43. תחשוב שוב ותבדוק עובדות
זו בכלל לא דמגוגיה   (26.10.06)
1. פרמית ביטוח חיים של מעשנים גבוהה מזו של לא מעשנים. זה שפוליסת ביטוח בריאות לא כזו זו אכן טעות. מעשן בוחר בזה וצריך לשלם על זה. 2. בעלי עודף משקל לא בחרו בזה ולכן לא צריך לחייב אותם במחיר גבוה יותר, כמו גם חולי לב או סכרת. 3. זה שהרוכבים הם הפגיעים לא משנה כלום - עדיין צריך לשלם להם במקרה תאונה. בד"כ הם גם האשמים. 4. נהגי משאיות אכן היו צריכים לשלם יותר גם הם - אחרי האופנועים צריך לעבור אליהם.
44. לגבי 4 אני מוכן , בתנאי שביטוח חובה יהיה 50 ש"ח
קטנוע ,   בתנאי   (26.10.06)
45. הנסיעה ברכב דו גלגלי מסוכנת מאוד
חוקר תאונות ,   מרכז   (26.10.06)
משרד האוצר צודק לחלוטין. הסיכוי לההרג או להפצע קשה ברכב דו גלגלי גבוה פי יותר מ 20 ביחס לרכב סגור לכל ק"מ נסיעה , ואין זה משנה מי אשם בתאונה, רוכב האופנוע או מי שפגע בו. התנגשויות דומות בין כלי רכב סגורים אינן גורמות לפגיעות בחומרה דומה בגוף. יש להקטין את המיסוי על רכב פרטי זעיר עם 2 מושבים ולעודד שימוש בו כתחליף לרכב הדו גלגלי.
46. הרגע חזרתי מאיטליה, והקטנטעים שולטים
שימי ,   ישראל?   (26.10.06)
כל רומא, בפרט ואיטליה בכלל מלאות במאות אלפי רוכבי דו גלגל שיודעים כמו כולם בלי יוצא מהכלל שללא כלי דו גלגלי אין מצב להכנס לעיר! כל גבר או אישה בחור או בחורה עם חצאית מיני או חליפת ארמני על הדו גלגל לכל מקום בעיר בכל שעה או עונה בשנה ובלי בעיה ועם המון כבוד כי אין דרך אחרת אלא להיות שעות בפקקים אין סופיים! מדוע במדינה המפגרת שלנו צריך להתחנן ולעודד נסיעה בדו גלגל? זה צו השעה ובראש המאבקצריך להתיצב שר התחבורה. בכל אירופה נוסעים עם דו גלגל כי זה הכי מהיר לא תופס מקום ואפשר לעצור היכן שרוצים עלות צריכת הדלק אפסית. רק כאן בישראל עדיין לא הפנימו שהפיתרון למצוקת החניה, רעש, זיהום אויר ועוד זה נסיעה בדו גלגל ולא לעודד עוד כלי רכב כי כבר מזמן אין מקום. לא רוצה לחשוב מה יקרה אם בעלי הדו גלגל הקיימים יחליפו לרכב...
47. בעיקר תגובה ל2
(26.10.06)
נמאס לך מקטנועים שנוסעים על מדרכות? מוזר כי בד"כ אני לא רואה דברים כאלו חוץ מאותם רוכבים שרוצים לרדת לכיוון הכביש נכון שהם מקצרים אבל הם מסכנים חיים הרבה פחות מהולכי רגל שעוברים שלא במעבר חציה וכאלו קיימים הרבה יותר עוד משהו איכות החיים תשתפר הרבה יותר? פאק איפה אתה חי יש בתל אביב לא מעט בתי עסק מצליחים שעיקר העסקים שלהם הוא בנוי על משלוחים ברובם המשלוח הוא חינם , תחשוב שהעלות המינימלית לקטנוע תהיה יותר יקרה לא יותר הוצאות פחות הכנסות רבים לא יוכלו לעמוד בזה ואני לא מדבר על חברות קטנות אלא על הבתי עסק היותר קטנים שעושים היום משלוחים בתל אביב מה גם שבכל שנות חיי לא ראיתי פקק שמורכב מקטנועים אבל בכל רגע בכל מקום ובכל שעה שאני בתל אביב( ואני גר בתל אביב) אני רואה איזה עומס תנועה קטן שמורכב ממכוניות פרטיות מרכבים משפחתיים שבתוכם יש רק נהג אחד 100 מכוניות עם 100 נהגים תחשבו שזה שווה ערך ל3 אוטובוסים שכל נהג יושב בכיסא ולא צריך לעמוד ... עכשיו אולי שזה 100 מכוניות זה לא נשמע הרבה אבל מה דעתכם שאני רוצה להגיע הביתה ואני צריך להתקע שעות באיזה צומת מפגרת רק בגלל שאנשים לא יכולים לעלות על פאקינג אוטובוס אם כבר מדברים על זיהום אוויר תעלו את הביטוח של כל כלי הרכב למעט רכבים ציבוריים תקימו עוד קווי אוטובוס תרשתו את העיר בתחבורה ציבורית אבל תעלו את המיסים לרוכבי קטנועים ורק בשביל הרקורד אני לא רוכב על שום רכב דו גלגלי ... '
48. איפה טועה האוצר
רם ספציאל ,   רמת השרון   (26.10.06)
משרד האוצר צריך לבדוק את נתוני הגורמים לתאונות הקיימים במשטרה - שכן היא חוקרת כל תאונה עם נפגעים ובמשטרה יש (או צריכה להיות) סטטיסטיקה מדוייקת שניתן לקשור לפיה בין סוג הרכב לבין הפיצויים המשולמים בתאונות; ואת דמי הביטוח צריך לקבוע לפי סטטיסטיקה זו. את הפיצויים צריך להמשיך ולשלם לפי עקרון "חוסר אשמה" שכן אחרת כל הכסף ילך להתדיינויות משפטיות. לגבי נהגי המשאיות - היו בטוחים שלהם חברות הביטוח המציאו פטנט חישוב אחר ...
49. דמוקרטיה, לא?
אורי ,   חיפה   (26.10.06)
שלושה זאבים וכבשה עורכים הצבעה על מה שיאכלו בארוחת הצהריים. כמה רוכבים במשרד האוצר?
50. אני משלם ביטוח חובה ואני אסע איך שארצה
הביטוח חובה ,   גורם לי לנסוע עצבני   (26.10.06)
לגבי חניות , מעכשיו אני אחנה בכביש
51. דואק, כל מילה בסלע! תגיעו להפגנה ביום ב'!!
געגועי לדארמה..   (26.10.06)
הגיע הזמן לעשות סדר במדינה!! כל יום פקיד או ח"כ שלא מבין דבר וחצי דבר ומשנה סדרי עולם. די לטימטום!!!
52. כל הכבוד לכותב! בואו ביום שני לכיכר המדינה!
גליל ,   תל אביב   (26.10.06)
53. תבינו- אופנוענים
הנאור   (26.10.06)
גם אם אני אעמוד במקום עם הרכב שלי, ואתה תעבור עם האופנוע\קטנוע שלך בסמוך לרכב שלי, תפגע בו קלות ותאבד שליטה - אני, בעל הרכב - אשם! לא רוצה להיות אשם בנהיגה חסרת האחריות שלכם! לא רוצה שתעברו בין שני נתיבים ותפריעו! וגבירותי ורבותי - המטרה האמיתית של העלאת מחיר הביטוח היא לנסות להוריד כמה שיותר מכם מהכביש - ובצדק. בדיוק כמו שחברה לביטוח שלא רוצה לבטח נהגים חדשים מייקרת פחד את הביטוח שלהם.
54. הפתרון- כנסו נא כולכם ופקידי האוצר גם...
שמוליק ,   חיפה   (26.10.06)
מה בעצם אנחנו רוצים?.. אנחנו רוצים מרכזי ערים חופשיים מפקקים, אנחנו רוצים תחבורה זולה וזמינה לכולם ומה הבעיה? אם כרגע האוצר יעלה את התעריפים יחזרו רוכבי האופנועים למכוניות שלהם ומיעוט האופנועים שיישאר יהיה עוד יותר פגיע - מעגל שמזין את עצמו שוב ושוב. אז איך פותרים את הבעיות של פקקים, זיהום אוויר מחירים יקרים ועוד? פשוט מאוד: בארץ יש שני סוגי אופנוענים 1- אופנוענים שרוכבים על קטנוע עד 500 סמ"ק (ברובם עד 150 סמ"ק) קבוצה זו לרוב רואה באופנוע כלי יעיל וחסכוני בסביבה אורבנית. 2- אופנוענים שרוכבים על אופנוע מעל 500 סמ"ק. בקבוצה הזו רוכבים אנשים שחושבים שלנסוע 180 קמ"ש בכביש החוף זה נורא מגניב וחלק לא מבוטל מקבוצה מסיים את תקופת הרכיבה שלו כגוש מדמם של אספלט ובשר חרוך. עלינו לעודד את הקבוצה הראשונה ולהקטין ככל האפשר את הקבוצה השניה. לכן יש לבצע ביטוח חובה דיפרנציאלי משמעותי (לא כמו היום) כך רוכבים של קטנוע עד 150 סמ"ק ישלמו 1000 ש"ח ביטוח בשנה. עד 500 סמ"ק ישלמו 3000 ש"ח ביטוח בשנה. מעל 500 סמ"ק ישלמו 15000 ש"ח ביטוח בשנה כגובה הסיכון שהקבוצה המיותרת הזו יוצרת. המטרה כמובן היא להפוך את רכישת הקטנוע לאטרקטיבי עבור שכבות נרחבות של האוכלוסיה ולמנוע רכישת אופנוע כבד שאין לו שימוש של ממש בישראל מלבד עקיפה מימין ב-200 קמ"ש ואשר מרבית הסטטיסטיקה של מוות בתאונות אופנוע נובעת מתאונות כאלה. ניתן לשלב זאת בגורמים ממריצים נוספים כגון מס נוסף על תושבי ת"א המחזיקים רכב או לחילופין הקלת מיסוי על תושבי מטרופולין ת"א המחזיקים קטנוע. תמשיכו להלחם - בסוף תהיה פה גם מדינה נורמלית!
55. ל-29 אמיר ול-30 גיא
אבי ,   ראשל"צ   (26.10.06)
גיא- אתה בעונש מעצם זה שאתה חי פה, אם היית חי במדינה מסודרת ועם מנהיגים רציניים לא היית בעונש הזה. אמיר- הבטחות של פוליטיקאים בארץ לא שוות את האויר שהוציאו על ההבטחה שלהם. לכולנו אנחנו בעונש בגלל שנבחרו אנשים לא רציניים לתפקידים רציניים . אנחנו בעונש על שליצנים ממלאים תפקיד רציני.
56. המדינה פוחדת להפסיד מס על דלק !!!
גליל ,   תל אביב   (26.10.06)
המדינה נמצאת בניגוד עניינים. אם יעברו עוד ועוד נהגים לקטנועים, תרד משמעותית צריכת הדלק. אל תשכחו - יותר ממחצית מחיר הדלק זה מיסי מדינה שונים !!! המדינה מעדיפה כסף על איכות חיים, חניה ופחות זיהום. אפסים, כבר אמרנו? יום שני בכיכר המדינה - לא לשכוח !
57. **ההשוואה למעשנים לא הוגנת כלפי האופנוענים**
נועם פלד ,   תל אביב   (26.10.06)
הסיכון הגדול שלוקחים אופנוענים הוא מצד נהגים אחרים. המעשנים, לעומת זאת, אחראים לבדם על הסיכון לבריאותם (*ולרוב גם כופים על אחרים סיכון כזה, אבל זה כבר אישיו אחר לגמרי) בקיצור, כן, זה הוגן לגמרי לדרוש יותר מס בריאות ממעשנים (ואני אישית בעד. צריך לעודד אנשים להיגמל) - ולא, זה לא הוגן לדרוש יותר דמי ביטוח מאופנוענים. -- נועם פלד http://www.NoamPeled.com
58. האוצר עושק אותנו
גילי ,   אשקלון   (26.10.06)
אני רוכב על אופנוע משנת 62 הרבה,- שנים !!! מעולם לא תבעתי את הביטוח , האופנוע , משרת אותי בסופי שבוע- להנאה וכייף , וטיולים עם החברים במועדון - אני על הכביש פחות מ-3000 ק"מ בשנה, וישנם מאות כמוני , אני חושב שצריכים להכניס אותנו לקטגוריה של רוכבי סוף שבוע , ולשלם ביטוח בהתאם
59. בושה וחרפה ההתנהגות של המדינה לאזרחיה
נתן   (26.10.06)
60. יש לבעלי הרכב אינטרס לסבסד קטנועים בעיר.
בעל 2 רכבים.   (26.10.06)
יש אינטרס לכולם שאנשים יוותרו על מכוניות ויעברו לקטנועים, בעיקר כרכב שני שנוסע בשעות הלחץ. אם ביטוח עולה 3000 בשנה - כדאי כבר להחזיק שתי מכוניות ולא מכונית ואופנוע. הורדת הביטוח וסיבסודו גם לטובת הנהגים ברכב שיסבלו פחות מהפקקים. אבל אין אינטרס לסבסד נהגי אופנועים פרועים ומתאבדים. עוד לא נולד האופנוען שקונה 1000 סמ"ק רק בשביל לנסוע 100 קמ"ש. רוב מוחלט של הפגיעות באופנוענים הם תוצאה של עבירות תנועה שהם עצמם עושים. אין אינטרס לסבסד שליחים מתאבדים. לכן הפתרון הוא לקחת יותר מנהגי הכבדים, מהשליחים - ופחות מאלו שמחזיקים קטנוע רק בשביל 10 ק"מ ביום - ךלעבודה ובחזרה. אפשר להבדיל בינהם ע"פ מספר העבירות + אפשר גם להכניס את ביטוח החובה לדלק. מי שנוסע הרבה - ישלם יותר.
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה