יהדות  מדורים  כיפה ירוקה
במקום לזעוק "שבעס", תילחמו למען האוויר
צביקה נבו
פורסם: 07.02.07, 08:45
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 120 תגובות ב-120 דיונים
31. חחחחחח... עאלק.
ירושלמי ,   ירושלים   (07.02.07)
חבורה של פרימיטיביים שמורידים עצים בשביל לבנות מרפסות וחושבים שכלב וחתול זה דברים טמאים. והכל במסווה של הצדקה לפי האישור של הרבבון המקומי. הטבע עצמו הוא בית תפילה אחד גדול והם תקעו את עתצם במתנסים ומבנים לא חוקיים.
32. ל 3 אתה יכול לומר מה שאתה רוצה
עולם ירוק   (07.02.07)
היהדות התיישנה התפרקה התפוררה הסתכסכה ועוד הרשימה ארוכה אני יכול לומר לך רק עובדה אחת ! אתה תלך מאוחר יותר לעולם שכולו טוב והיהדות תמשיך להתקיים איתך או בלעדיך..........
33. אין לך מושג בהלכה וביהדות אז אם ם אתה רוצה לתקוף את ההלכה תר
אזרחית.   (07.02.07)
אחד החוקים שאני יודעת ואני לא יודעת הרבה זה בניית ערים שאסור לבנות איזור תעשייתי ליד איזור מגורים ועוד..... ואנחנו מדברים על לפני אלפיים שנה
34. תגובה ל-8!!
אביגיל ,   ירושלים   (07.02.07)
אני אגיד את זה בעדינות - אתה לא צודק ב-100%. אנשים שיש להם בע"ח מתחלקים לאנשים טובים ואנשים פחות טובים כמו כל שאר האוכ' כנ"ל גם דתיים וחרדים. לי יש כלב ואני תורמת בכל הזדמנות שיש לי ךפי יכולת כלכלית. אבל אני לא זורקת אבנים או מקללת (ויש דברים יותר גרועים) אנשים שלא מקימים מצוות כי אני מכבדת את כל בני האדם...
35. לא 8, לא נשמע מוכר
ומה אתה עשית ,   בשביל מדינה?   (07.02.07)
אני דווקא רואה שאלו עם בעלי החיים, תורמים ועושים יותר למען כולם ואלו המתעללים בבעלי החיים, בסופו של דבר גם רוצחים בני אדם!
36. למה היהדות לא בענין של הטבע?
אתה שואל ,   אני עונה   (07.02.07)
מאוד פשוט - מכיוון שהיהדות מושתתת, עוד מסיפור הבריאה, על ניצול הטבע לצרכי האדם. הטבע אינו אלא כלי-שרת עבור נזר הבריאה. זה למה. עכשיו תמשיכו לרדוף אחרי העולם...
37. הדתיים לא מוכנים להיות שותפים לגופים
irit ,   yavne   (07.02.07)
על בסיס אידיאולוגי במידה והם מחללים שבת ובזאת לדעתי הם טועים טעות מרה. אין קשר בין השתייכות לגוף אידיאולוגי לפעילות השיגרתית שלו. גם איכות הסביבה וגם שמירת הטבע שניהם אמורים לשמור על איכות חייהם וחיי תושבי המדינה בה הם חיים. עליהם לעשות הפרדות. זאת דעתי בכל אופן. זה כמו קיפוח נפש בשבת
38. מספיק להסתובב במאה שערים לראות את היהדות בתחום הזה
מעצבת   (07.02.07)
ב"מיטבה": רחובות צחיחים מכל צמחייה, לכלוך פזור בכל עבר, קירות בתים עתיקים (חייבים לשמר אותם!) מכוסים בכיעור רב בפשקווילים, כמובן חפים מכל צמח ועציץ פורח, ריחות ביוב באוויר... דווקא חשבתי שביהדות מעודדים לא רק יחס טוב בין אדם לאלוהים ולחברו, אלא גם בין אדם למקום, אך כנראה שאותה יהדות יפה התנוונה...
39. נו מה אתם מתפלאים על החרדים
סטודנטית   (07.02.07)
ממתי בריאות ואיכות חיים חשובה להם?? כשהתגלה שלפעמים מטפטף שמן מכונות למוצרי החלב של תנובה - במקום לקרוא חמס על כך שיש שמן מכונות במוצרים ולדרוש אטימה מוחלטת של המכונות הם דרשו כי שמן המכונות יהיה כשר!!! מה זה משנה הבריאת והניקיון - העיקר שיהיה כשר!
40. מעורר מחשבה
אושרית ,   באר שבע   (07.02.07)
גורם לנו להתעורר ולחשוב היטב על הסביבה. מאלץ אותנו להכניס דברים לסדר ולהיכנס לפרופורציות. כתבה מעולה.
41. מה עם כל הכלים החד פעמיים
חרד   (07.02.07)
בשל ענייני כשרות יש צריכה של טונות פלסטיק בשנה.. בלי מיחזור
42. ישר כוח - מפיך לאלוהים!
עמית ,   גבעתיים   (07.02.07)
43. טעות קשה !-שמיטה, כלאיים, שבת, איסור כריתה. זה גם איכות סבי
עדי   (07.02.07)
44. לציפי מס' 7
(07.02.07)
אז עדיף לשמור שבת מאשר לשמור על הסביבה שבה את חיה??? מה לגבי ילדייך? מה לגבי האוויר שאת נושמת? מה לגבי העולם שהולך ונכחד? מי ישמור עליו? גם אם משהו לא כתוב בתורה, צריך טיפה של היגיון ולקיחת אחריות על המעשים שלנו ועל החיים שלנו ולא ללכת כמו עיוורים אחרי מה שמופיע בתורה. הרי באמת העולם של היום זה לא העולם אפילו של לפני 200 שנה . אפשר וצריך לפרש את מערכת היחסים שבין אדם למקום גם בתור מערכת יחסים של ממש עם המקום שבו הוא חי ויריקה בפני הטבע היא יריקה בפני האל.
45. כמה זמן לקח לכתוב כתבה כזו
צבי   (07.02.07)
אני תומך בכל מילה . וגם חרדי הלואי שבמקום מלחמות השבת ינהלו מלחמות נגד השחתת העולם וצער בעלי חיים. למה עוף שעבר התעללות מקבל הכשר?!
46. "כל מה שבראתי, בשבילך בראתי"?!?!?!
דארווין ,   גלאפגוס   (07.02.07)
זהו שורש כל רע. לבני האדם אין בעלות על הטבע, וכל מה שנברא כאן לא נברא עבורם. אנחנו בסה"כ עוד בע"ח שקשור בשרשרת אינסופית לכל בעלי החיים האחרים. מי שלא יבין את זה לא יידע לעולם לשמור על הבריאה. התפיסה ש"מותר האדם" וכו', ומשפטים כמו "וירדו בדגת הים ובעוף השמים..." מבטאים את היחס המזלזל של היהדות (וגם של הנצרות לצורך העניין) לגבי הטבע. רק עכשיו, בפתחו של המשבר האקולוגי הגדול ביותר בהיסטוריה של כדור הארץ, אנחנו מתחילים להבין את הקשר הזה. היעלמות של מיני בעלי חיים תביא, כתוצאה בלתי נמנעת, גם סבל לבני האדם. זיהום אוויר ודלדול משאבים יכול להביא גם להיכחדותנו כזן על פני הכדור הזה. לכל מי שחושב שלהיות "ירוק" זה לדאוג לבעלי חיים יותר מלבני אדם - זוהי שטות גמורה. תשאלו את תושבי ניו אורלינס...
47. תוספת ל-17 יו"ר השדולה בכנסת למען איכות הסביבה הוא רב
מלכיאור   (07.02.07)
48. חכמת הקבלה נותנת תשובה חדה לנושא...
שוקי ,   פתח-תקוה   (07.02.07)
ע"פ חכמת הקבלה האדם הוא הגורם היחיד ההורס את כדור הארץ. לכן מלמדת חכמת הקבלה להכיר את חוקי הטבע ומתוך כך לתקן את דרכינו. אני קורא לכולנו להתעורר ולהכיר לפחות את יסודות החכמה (ממליץ בחום ללמוד באתר של "בני ברוך"). בהצלחה לכולנו כי זה עתידנו!!
49. פשע +איכות סביבה
מיכל ,   מרכז   (07.02.07)
הם הנושאים החשובים ביותר שצריכים לידון במדינתינו. לתשומת ליבם של היושבים בי-ם.
50. קודם כל - תשמור שבת. היא מקור הברכה,גם באיכות הסביבה.
הנקודה בכתבה ,   לא כ"כ ברורה   (07.02.07)
51. מה אתם מבלבלים את השכל, צדיקים שכמותכם
חילוני   (07.02.07)
כאילו מישהו שם פס על איכות הסביבה. הלכה, לא הלכה. העצוב הוא, שהחרדים (חלקם , לא נכליל) אולי בורים באיכות הסביבה, והחילונים שמודעים למצב לא יוותרו על עוד אוטו לילדים..... חברים, יהדות או לא הבורות שלכם יוצאת כמו עשן מהאוזניים, חלק מהדתיים,מסורתיים, חלק מהחרדים או איך שתקראו להם, מודעים טוב מאד לאיכות הסביבה ומחוייבים לשמור עליה דבר כלפי החילוניים. אבל זה רק קובץ קטן. לכו תחייו בגליל ובדרום לפני שאתם מעיזים לכתוב שטויות חסרי בסיס ולתקוף את כל העולם ואישתו ולהשאיר אתכם צדיקים.
52. 8 צודק
אורי ,   תל אביב   (07.02.07)
אוי כמה שאתה צודק אחי.... יש המון יהודים שהופכו את הפודלים שלהם לבני אדם ואת בני האדם סביבם לפודלים.
53. צודק אבל....
אביעד ,   נתניה   (07.02.07)
בל נשכח שהחברה שמחריבה את העולם היא החברה המערבית החילונית. אי אפשר גם את זה להפיל על הדת. אני מסכים שחלק מעבודת השם זה להגן על העולם שהוא ברא (אני אפילו תורם לגרין פיס) אבל התיקון האמיתי הוא בלבבות של האנשים. ברגע שנפסיק להיות רודפי בצע ומושחתים, אז גם האויר יהיה נקי.
54. אתה טועה בגדול, אבל מה זה בגדול...
בז נודד דיגיטלי   (07.02.07)
במדרש מצינו כי בשעה שברא הקב"ה את אדם הראשון, "נטלו והחזירו על כל אילני גן עדן ואמר לו: ראה, מעשי כמה נאים ומשובחים הם! וכל מה שבראתי - בשבילך בראתי. תן דעתך שלא תקלקל ותחריב את עולמי, שאם קלקלת אין מי שיתקן אחריך" (קהלת רבה ז, יג). http://www.biu.ac.il/JH/Parasha/bereshit/qav3.html
55. המלצות.
רבקה ,   שומרון   (07.02.07)
הדתיים מפגינים על הרבה דברים שרק להם אכפת (שבת, ארץ-ישראל, כשרות). ברור שמה שמפריע לכלל מפריע גם לנו אבל בין הפגנה להפגנה יש לנו חיים. אין ביכולתנו להציל את כל העולם כל הזמן. לפעמים הצטרפות של הדתיים פוגעת במטרה (ע"ע מאבק המילואמניקים). אם בכל זאת רוצים שהדתיים יצטרפו: א) הפגנות למען איכות הסביבה לא יתקיימו (או לפחות לא כולם) בשבת. ב) אירוגונים ירוקים יפסיקו להביא בקול עמדות שמאלניות ואנטידתיות. ואז נוכל להצטרף. למי שרוצה דוגמאות: *גרינפיס- שקראו למתנחלים ולכיבוש זיהום סביבתי. *קרן הצל את החתול- שהדבר שהכי אכפת להם בזמן היה גירוש היה גורל חתולי הרחוב, ולא החזירו את החיות שהוציא לבעליהם. ובגלל כניסתם לגוש נמנע כניסה של מתנדבים שבאו לארוז בתים או חממות.
56. סליחה אבל מה קשור חרדים?יש המון אחרים מכל הסוגים שמתעלמים
שנאת חינם ,   למה ????   (07.02.07)
57. הדבר הכי טוב לסביבה זה מנוחה מוחלטת בשבת
י   (07.02.07)
ההלכה דוקא פועלת למען הסביבה. כמה האויר נקי לאחר יום כיפור? כך היה יכול להיות כל שבוע, אם השבת היתה נשמרת ע"י חילונים.
58. היהדות היא חלק מהפילוסופיה המערבית
שמעון   (07.02.07)
שמקדשת את שליטת האדם בטבע וניצולו. בנוסף הטענה שליהדות יש איזו נטיה לחינוך לערכים חברתיים מגוחכת לנוכח התנהגותם של סוכני היהדות בשטחים הכבושים. כל דת ממוסדת היא בעניין של שליטה וניצול.
59. השבת כחלק משמירת הסביבה
(07.02.07)
לידיעתך, יש דיעה מודרנית שטוענת שאחת ממטרות שמירת השבת הינה התנתקות מהעולם הטכנולוגי וכל המשמתע ממנו, ועל כן, גם בשבת ניתן לראות כמי שתורמת תרומתה לשמירת הסביבה
60. very true
oded ,   earth   (07.02.07)
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה