יהדות  טורים אישיים  אורי אורבך
דברי חלש!
אורי אורבך
פורסם: 27.05.07, 07:11
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 163 תגובות ב-141 דיונים
31. למה אתה הולך סחור סחור
מאיר עינים   (27.05.07)
תגע בבעיה האמיתית- הרבנים והדיינים ועוד תתקרב- ההלכה היהודית (בפרושה הנוכחי) שאומרת שאישה צריכה לקבל גט והגבר צריך לתת אותו מרצונו החפשי. את זה אתה גם לא מעז לעשות.
32. המסקנה- נשים תברחו מהדת :)
אתאיסטית   (27.05.07)
33. שוביניזם=
(27.05.07)
שוביניזם בהגדרתו הראשונית מתייחס לקנאות קיצונית, המלווה בשנאה כלפי קבוצות אחרות או זלזול בהן. שוביניזם נקשר רבות ל"אנטי פמיניזם", אך למעשה המושג נגזר משמו של ניקולא שובן, חייל בצבאו של נפוליאון בונפרטה שהיה ידוע בנאמנותו הגבוהה לקיסר תוך שנאה ליריביו. הוא הפך לפופולרי לאחר תיאורו הסאטירי של שובן במחזה הצרפתי La Cocarde Tricolore (העיטור בעל שלושת הצבעים) של האחים קונייר (Cogniard) מ-1831. בעבר תיאר המושג במיוחד קנאות לאומנית קיצונית, או פטריוטיזם, תוך גילוי איבה כלפי בן הלאום האחר, אך כיום בישראל השימוש בכינוי נפוץ בעיקר בתיאור פן אחד של השוביניזם, "השוביניזם הגברי", הפונה נגד נשים ולעתים גם הומוסקסואלים.
34. השפם של אורי אורבך
אוי אוי אוי   (27.05.07)
נראה שהקדימון שלך לשפם שלך היה כדי להסביר שגם ההלכה כמו השפם הם סרח עודף.
35. גם אתה שותף. הסבר בפנים.
אנשופלה דובלה   (27.05.07)
האורטודוכסיה היא שוביניסטית. גם הנאור שבגברים, כולל כותב המאמר, לא יסכים לביטול החוקים הנפרדים לנשים ולגברים. האם יסכים הכותב לקבל פסקי הלכה של פוסקת אישה? להתדיין בבית דין שבו נשים הן דייניות ושופטות? נראה לך שיהיה בכלל מצב כזה? נראה לך שיבטלו את איסורי השירה והשיער של נשים שמתוארות כערווה אחת גדולה? אז ברגע שאתה נשאר בדת, שמצהירה על אי שוויון כעל מוטו, אתה משתף פעולה. ואם הדת האורטודוכסית שוביניסטית ומפלה, אז גם כל מי שנשאר בה ותומך בה, הוא כזה. וגם אתה.
36. ל-18
אישה ,   קריית ביאליק   (27.05.07)
המזונות הם לא לאישה - הם לילדים! כשגבר עוזב את הבית הוא אמור להפסיק לקחת אחריות על ילדיו? הוא לא צריך לדאוג להם כלכלית? תפקידו לראות אותם פעמיים בשבוע (במקרה הטוב) ובזה זה נגמר?
37. יחסו של הגבר לאשתו
יהודית יצחקי ,   כפר סבא   (27.05.07)
למרות שדנים בחילוקי הדעות דיינים ורבנים, עליהם לשפוט על פי המקרה ולא לרמוס את זכויות האשה והבעל גם יחד.
38. לא מאהבת מרדכי...
מה יהיה? יהיה טוב   (27.05.07)
עכשיו תסתכל טוב לתוך הקישקע שלך אורי ותגיד את האמת מה הדחף האמיתי שלך לכתוב את הנ"ל - דאגה לנשים או התנגדות לחרדים?
39. דברי חלש
מיכאל ,   מרכז   (27.05.07)
ישר כח.יותר ממה שמפחדים הרבנים מהקב"ה הם מפחדים מהרב האחר וכבר אמרו חז"ל המפחד יותר מבשר ודם מהקב"ה דינו חמור יותראנו הדתיים נענש על כךץאדם הבטוח באמונתו לא יפחד ממה שתגיב הסביבה.המונפול על הדת אינו אך ורק בידי העדה החרדית ואלה הנוטים אחריה.
40. בתי דין אלטרנטיביים
ג.ב ,   ירושלים   (27.05.07)
אני קורא לך להתחיל לטפטף להקמת בתי דין אלטרנטיביים. אני מבין שיש מגבלות של החוק המתיר לבתי דין ממלתיים דתיים לתת גט, אך יש שלבים רבים בדרך שאותם ניתן לאייש על ידי רבנים אחרים.
41. אשה צריכה להכיר את מקומה וזה בבית כנסו
אבי   (27.05.07)
אתה נותן לה זכויות והיא עושה מהגבר שלה שפוט שלה הגיע הזמן ללמוד מהערבים. לא לתת לה להרים את האף
42. אשתי סרבנית גט מעל 15 שנה
אבי ,   ירושלים   (27.05.07)
והדיינים שמים פס על ההלכה ורוצים כל כמה שנים לדון בתיק שכבר נסגר כמה פעמים ביינתים אני רואה פני גיהינום בעולם הזה הצילו!!!!!!
43. אתה לא יודע כמה שאתה צודק!
לי   (27.05.07)
רבים מהגברים הדתיים מנצלים את הדת בתור תרוץ לשנאה ואולי (אני לא מתביישת להגיד ) גם פחד מנשים.
44. ל33 נכון מאוד! העתקה מדוייקת ממילון שיש לי בבית!
(27.05.07)
:)
45. כשארגון תורני הקים קו לייעוץ בענייני טהרת המשפחה שיאויש על י
קשת   (27.05.07)
הדבר הכי הגיוני לעשות זה לתת לנשים לייעץ בענייני טהרת המשפחה, אף פעם לא הבנתי איך גבר יכול להבין את הדברים האלה אם הוא לא חווה אותם!
46. אורי חוזר אלינו ?
גיא ,   ת"א   (27.05.07)
אורי היקר אחרי הכתבה המתלהמת על שתי המדינות שבת"א ובירושלים אתה מרכך קצת את המכה ומוציא לאור דבר שהיה חשוף ממילא אבל בכל זאת זה מצריך מידת אומץ מסויימת עד מתי תהלך לך בין הטיפות מבלי להירטב.
47. 41 - ממה אתה כל כך פוחד?
כל הכבוד לאורי   (27.05.07)
תחשוב על אמא שלך, אחיותיך - מה לכ ך מפחיד בהן שאת הרוצה אותן רק במטבח?
48. הבעיה היא הדת עצמה !!! כנסו ........
דבורה ,   תל- אביב   (27.05.07)
הבעיה העיקרית כאן שלא הייתה שום מתן תורה ע" י אל כלשהוא . אלוהים אינו מחלק ספרים !!! התורה נכתבה ע " י גברים וכך הוא נראה . כל ההלכה היא לטובת הגברים !!! האישה היא סוג ב . הבעיה של הנשים שהן לא מורדות !!! הבעל לא נותן גט ??? מה הבעיה ??? לעבור לדת אחרת פותר את הבעיה באופן מיידי !!! אבל נשים במקום לפתור את הבעיה בוחרים לבכוד !!! אי - אפשר לעזור לאדם שלא עוזר לעצמו !!!
49. אורי שקר וכזב !
אחד שיודע   (27.05.07)
אתה מציג ומסיט את הנושא המדובר בצורה שקרנית קודם נתחיל בכך שלכולם כואב עניין הנשים המוכות ובטח גם מסורבות הגט והנה לב ליבו של הויכוח: האם "להקל" בדיני המסורבות או לא ומהי הכוונה "להקל" זה למצוא פתרון מנוגד להלכה היהודית !!!! שאת זה מציעים אנשי צהר לעומת היהדות הנאמנה אבל אף אחד לא טוען שלא כואב או לא להתחשב בסיבלן של הנשים אבל רק במסגרת ההלכה בלבד
50. פעם אחת שאני מסכים עם אורבך
מני   (27.05.07)
51. ל-27
סווטה ,   עמק יזראל   (27.05.07)
אם יש ארגוני עזרה לנשים - סימן שהן זקוקות להם יותר. לא היית רוצה להתחלף, אני מניחה, שיצוצו "ארגוני גברים" לרוב ושתזדקק לעזרה מבחוץ
52. משפיל שהממסד הדתי פוגע בנשים
אורניה ,   מרכז   (27.05.07)
ששולחות את ילדיהן לצבא. ממש בושה לעמוד מול הדיינים - שרוב המקרים אינם לצד האשה.
53. בלי להכנס לשאלה אם אורי צודק עובדתית אם לאו
(27.05.07)
קיימת אמירה שאין כמותה לזעזע ולעורר סלידה, המוכיחה כמיליון עדים את גישת העולם הדתי כלפי נשים והיא: "קול באשה ערווה". היש ראייה טובה מזו לשוביניזם ולהתנשאות "בשם" התורה וההלכה?
54. תגובה ל-18 ו-31
גל ,   מרכז   (27.05.07)
מה קרה?דבר נכון מר אורבך!!18-מזונות הוא דבר היחיד שגברים חייבים בהם ומהו חובתם בכללית -היום שנשים עובדות והם לא המפרנסים היחידים אם בכלל.בד"כ הילדים אצל האישה ועל מי נופל הנטל ??מה עוד שהמזונות הוא רק עד גיל 18 .שאפשר לחשוב שהם עומדים ברשות עצמם .הרי אלו הילדים ומחובתו של כל גבר שנולדים לו ילדים לדאוג לכלכלתם.31-אכן, הגיע הזמן ונשים לא יהיו שפוטות של הגברים וכתוב -ומותר האדם מן הבהמה ולנשים גם לפי הדת יש להם גם זכויות- מתפלא מדוע לא מפעילים הלכה למעשה את הכתובה.וידע כל גבר שאם הוא\היא ומי מהשניים הבוגד שיחוייב או יפסיד את הכתובה....
55. לכל הדוסים
גארי   (27.05.07)
לכל הדוסים - מתי תבינו שיש לכם פגם מנטאלי. מה זה ללכת לרב? אין לכם מחשבה ומצפון משלכם? תהיו בני אדם קודם ותחשבו שיש אדם ממול (גבר ובד"כ אשה) שסובל מהדעות הקדומות של ה"רבנים" שלכם.
56. מסורבות גט
אשה דתיה ,   ירושלים   (27.05.07)
חסרה לי המסקנה של דבריך המאוד מבורכים. הבעיה כ"כ גדולה וקיומית שחייבים להפסיק ללכת סחור סחור ויש לטפל בשורש העניין - הרבנות
57. מוסד הרבנות מושחת ואינו פוסק לפי התורה אלא לפי הכסף
דיין   (27.05.07)
58. אז אתה מודה שכך אתה מתווכח עם אשתך?...
אודי   (27.05.07)
או שאתה פודל. מניין לך סגנון זה של ויכוח?
59. בית בדין מפלה לטובה את הנשים
אחד שהתגרש   (27.05.07)
60. לכל אלה שחושבים ששכחו את הגברים
בחורה דתיה לשעבר   (27.05.07)
לגברים מסורבי גט או גברים שלהם אישה רעה אין בעיה ללכת ולהיות עם אישה אחרת והילדים שלהם לא יהיו ממזרים והם לא יהיו סוררים או נואפים, להבדיל מאישה מסורבת גט או שחיה עם בעל מתעלל ואינה יכולה לברוח או להקים משפחה חדשה. יש הרבה סיפורים כאלה של גברים דתיים שעזבו את האישה (בלי להתגרש) השאירו אותה עגונה והקימו משפחה חדשה ,ככה בלי בעיות ובלי טענות ובלי רחמים או יסורי מצפון מצדם או מצד הרבנים. פשוט מזעזע.
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה