סביבה ומדע  מדע  מדעים מדויקים
מדענים: הצלחנו לשבור את מחסום מהירות האור
אבי בליזובסקי, "הידען"
פורסם: 17.08.07, 13:07
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 168 תגובות ב-165 דיונים
31. איינשטיין לא טעה ולא נעליים
אבישי   (17.08.07)
על פי התיאור השטחי ביותר שמופיע בכתבה אין כאן הפרה של תורת היחסות. לכל הבורים - תיאוריות פיסיקליות אינן מתבטלות. הן מקבלות הרחבה והכללה.
32. 24000000 ק'מ ביננו לשמש
300000 כפול 8   (17.08.07)
33. ל11, נכון. כך גם לגבי התפתחות האדם. בסוף
נקודה   (17.08.07)
יגלו שכל מה שחשבו שהאדם התפתח מהקוף הוא לא נכון, ויגלו שהאדם בכלל לא התפתח ונשאר קוף.
34. 8 דקות !!
תגובה לגיא מס' 12   (17.08.07)
35. הזמן הוא 8 דקות של אור השמש !!
(17.08.07)
36. אני חושב שזה 8 דקות אם אינני טועה..
בדויי   (17.08.07)
37. תיקון ל-12
אלי, דוקטורנט פיזיקה ,   ירושלים   (17.08.07)
לאור מהשמש לוקחות 8.5 דקות, לא שניות, להגיע אלינו לכדה"א.
38. האישה שאיתי..
שמוליק ,   מה זה משנה 19   (17.08.07)
הרבה יותר מהירה מהפוטון הזה. עוד לפני שאני פותח את הפה הכלבה אומרת לי לסתום. אני שואל. מאיפה את יודעת מה שעל ליבי? והיא תמיד יודעת. הטענה שיש מהירות חזקה יותר ממהירות האור קיימת כבר שנים (כמו ניסויים שהוכיחו ביטול גראוויטציה) השאלה מה המשמעות?! לדעתי גילוי זה חסר משמעות ממשית. בכל אופן יפה שמוצאים באגים לאינשטיין ושממשיכים לחקור את התופעה שנקראת - "אסתר פלג" (אישתי)..שכמו שטענתי היא שוברת מוסכמות של מהירות (וגם של גראוויטציה).
39. הערה ותיקון ל-12
ת   (17.08.07)
זו לא הפעם הראשונה שבה נמדדות מהירויות הגבוהות ממהירות האור, אם כי אני לא יודע אם בעבר נמדדו מהירויות כאלו על ידי פוטונים (חלקיקים תת-אטומים הצליחו לגרום לתופעות דומות שמעידות על מהירות גבוהה ממהירות האור). לגבי תגובה 12, הירח נמצא מרחק 2 שניות אור, והשמש מרוחקת 8 וחצי דקות אור מאיתנו ולא 8 שניות.
40. כתבה לא בדיוק נכונה - יש כבר טענות נגד
RC ,   מרכז   (17.08.07)
http://arstechnica.com/news.ars/post/20070816-faster-than-the-speed-of-light-no-i-dont-think-so.html
41. ל 12
לא איינשטין   (17.08.07)
נו באמת, יודעת את זה מגיל 10... גילית לי את אמריקה
42. ל-12 - כן, ידענו. אז?
הגורו היודע-כל ,   כל פינה ביקום   (17.08.07)
43. למגיב מ-4
שרון   (17.08.07)
תפסת אותו על חם אין ספק עליך הוא לא הצליח לעבוד "יש גבול לחוכמה, רק לטיפשות אין גבול"
44. Set a course to the earth, warp 6
Jean Luc Picard   (17.08.07)
Engage!
45. זה ניסוי ישן והוא -לא- שובר את העקרון של איינשטיין
עוקר הרים   (17.08.07)
שקובע ש-מידע- לא יכול לעבור במהירות גבוהה ממהירות האור. ניסו להעביר מסר באמצעות הפוטונים דרך ניסוי המנסרות האלה ופשוט הגיע רעש רנדומלי (גם לא כזה שאפשר להפעיל עליו אקסטרפולציות וניתוחי רעש ואלגרותמים וכו' - פשוט רעש)
46. הפוטונים עברו קפיצה קוונטית לא עברו את מהירות האור
איינשטיין   (17.08.07)
47. ל-12 - אתה טועה...זה 8 דקות ועשרים שניות.
עידן ,   חיפה   (17.08.07)
מרחק השמש מכדור הארץ הוא 150 מיליון ק"מ. הירח אגב רחוק מכדור הארץ 384000 ק"מ (בממוצע), ולאור החוזר ממנו לוקח 1.28 שניות להגיע לכדור הארץ. ואני מסכים עם 7, אם זה נכון...יש לזה השלכות עצומות על החיים שלנו באשר הם.
48. ל-12
(17.08.07)
כ8 דקות.. 8 דקות ו20 שניות ליתר דיוק
49. תגובה ל- 12
אלברט איינשטיין ,   שוייץ   (17.08.07)
חמוד....8 דקות. 8 דקות לערך לוקח לאור השמש להגיע לכדור הארץ. חוץ מזה אני רוצה לומר משהו לשני המדענים הגרמנים החוכמולוגים. לא הבנתי מילה ממה שתיארתם ואם אני לא הבנתי אז באופן יחסי אתם אידיוטים. במילים אחרות תחפשו משהו יותר מעניין לעשות. משהו שאתם טובים בו. כמו למשל, מהו הזמן המהיר ביותר בו גז חודר למערכת העצבים....
50. חשוד ביותר...
1   (17.08.07)
אני רוצה תרשים של המערכת ואני אבדוק בעצמי, חשוד ביותר!
51. ל1
סטודנט לפיסיקה ,   טכניון חיפה   (17.08.07)
זה 8 דקות. חוץ מזה, בכלל לא בטוח שהחוקרים האיצו את הפוטון מעבר למהירות האור, אולי הם בכלל האיטו את החלקיק השני? זה ידוע שמהירות האור בחומרים שונים איטית יותר ממהירותו בריק.
52. אדון 12, לאור השמש לוקח שמונה וחצי דקות ולא שניות להגיע לכאן
יוסי   (17.08.07)
53. גם אני הצלחתי לשבור את מהירות האור ולחזור לשירותים לפני שיצ
חשיבה מאפשרת לשבור ג   (17.08.07)
54. איזה שטויות!!!
(17.08.07)
אם אכן היתה מדידה אמינה שנוגדת את תורת היחסות זה היה מפורסם בעיתון מדעי נחשב ולא בעיתון של מדע פופולרי! חוץ מזה, לפי מיטב הבנתי, אם אכן מדובר במנהור זה לא סותר את תורת היחסות, אבל אני לא בטוח...
55. עכשיו הבנתי...
(17.08.07)
56. לא הבנתי, פוטון הוא לא חלקיק אור?
אחת ,   עלטה   (18.08.07)
אם פוטון הוא חלקיק אור, והנסוי נעשה על פוטונים, אז ניראה לי שלכל היותר הראו שמהירות האור אינה קבועה, ולא "עברו" את מהירות האור, כי המהירויות החדשות שהושגו הן שוב מהירויות של אור... לא? מישהו יכול להסביר?
57. ייתכן שהחלקיקים עשו "קיצור דרך" במרחב, אך לא שברו את מחסום
Lazarus ,   מהירות האור   (18.08.07)
58. ל-11 - אתה לא חכם במיוחד הא?
איליה ,   להלהלנד   (18.08.07)
תגידו, מאיזה עץ נפלתם, כל המטילים ספק באבולוציה. נוציא אותם ישר לידי האינקוויזיציה המיוחדת שנקים. הא לכם אויבי הפרוגרס!
59. עזבו כבר את 12- מה אתם לא רואים כמה כבר הסבירו לו
operon   (18.08.07)
עזבו כבר את 12- מה אתם לא רואים כמה כבר הסבירו לו...
60. איך יכול אור לשבור את מהירות האור?
גיל ,   מיאמי   (18.08.07)
"... טוענים כי הצליחו להכריח אור להתגבר על מהירותו באמצעות..." עוד פעם "... להכריח אור להתגבר על מהירותו..." אם האור שבר את מהירות האור סימן שהאור יותר מהיר, אבל המהירות עדיין שייכת לאור... בסך הכל הוכיחו שהיינו צריכים לתת לאור יותר קרדיט – שלא יוותר לעצמו – אצלי בגדוד אם האור לא היה עושה לפחות 500 אלף קילומטרים לשניה הוא לא היה יוצא שבת... המדענים היו צריכים להצהיר: "האור שלנו יותר מהיר מהאור של אלברט" או למכור את האור שלהם לחברת חשמל לצורך שיווקו לציבור החרדים תחת: "האור שלנו אינו מחלל שבת, הוא כל כך מהיר שאם שכחתם להדליקו ביום שישי, אפשר להדליקו במוצ"ש וכל השבת יהיה אור בבית" מדענים בלאי...
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה