יהדות  מגזין  עיון
כוכב הקופים
אסף וול
פורסם: 05.11.07, 08:37
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 225 תגובות ב-225 דיונים
61. ל-14, תראי לי את הרבנים שיכולים ליצור כבשה ואדם מעפר
אני   (06.11.07)
ואני חוזר תשובה. בשיא הרצינות, אם תראי לי מישהו דתי שיודע ליצור כבשים ובני אדם אני חוזר בתשובה.
62. דתי גאה - זה בכוונה או מטפשות?
new york   (06.11.07)
ציטוט מהכתבה: "הרי רוב מכחישי האבולוציה מעולם לא פתחו את "תורת המינים" של דארווין וכל שהם יודעים לצטט מתורה זו הוא כי האדם בא מהקוף, (לא כך נטען במקור)" אף אחד - גם לא אסף - לא טוען ולא טען שמוצא האדם מהקוף - ובכ"ז הינך חוזר על טענה שגויה זו מספר פעמים. המסקנה המתבקשת - אינך מסוגל להבין עברית פשוטה או שהנך חסר יושר בסיסי - בחר באפשרות הנראת לך ביותר.
63. כנסו כנסו
לדעת   (05.11.07)
בכדי ללמוד ולהחכים איך תורת האיבולוציה והתורה שייכות אחת לשניה כנסו לכאן: http://www.machonmeir.org.il/hebrew/main_id.asp?id=1224 וחלק שני פה: http://www.machonmeir.org.il/hebrew/main_id.asp?id=1221
64. מי שבאמת התעמק
דוד ,   מרכז   (06.11.07)
בתורה בזוהר בתלמוד במשנה ובספרי היהדות מגלה דברים מאוד מאוד מעניינים כבר לפני 2000 שנה נכתב בספר הזוהר פרשת ויקרא דף יב,א: שהעולם הוא עגול והכדור מפעיל כח כבידה וכולנו ניצמדים אליו ובזמן שאצלינו יום בצד השני לילה וכו' וכו'... (כל מה שנותר לכם זה לפתוח ולבדוק) במסכת ברכות כבר כתוב לך על מבנה מפואר של כוכבים מסודרים בתוך גלקסיות שסובבות סביב שמשות (בטח גם אז ילדי הקופים קראו להם פגאנים) ו12 מזלות וכו' וכו' ומטרתם והכל .... ושוב במסכת ברכות דף נח עמ' ב כבר כתוב לך על צביר הכוכבים כימה שהוא מונה מעלה ל100 כוכבים מרכזיים בעוד שעד שהומצא הטלסקופ חשבו שמדובר רק ב-7! כוכבים ... (זה היה בסביבות ה-1600) והתלמוד כתב על זה לפני 2000 שנה (לא מאמינים ... תשוו לספר צבא השמיים של ד"ר נ.וידאל ועם האינציקלופדיה העברית כרך כ עמ'674 שלא תגידו שלא ידעתם ורק כדי להיות בטוחים ...מסכת ראש השנה יא.יב אל תשכחו את מסכת ברכות דף נח עמ' ב) על מטאורים על מאגרי מים בחלל (יש דבר כזה ואחד מהם התרסק בסיביר בתחילת המאה הקודמת וגרם לשטופונות כבדים) נדידת היבשות משקלו של האויר אנטומיות שלימות של בעלי חיים היווצרות עוברים ותיאומים ומה שלא תרצו הכל כבר נכתב במקורותינו .... תתכחשו לזה ככל שתרצו .... תצחקו על זה כמה שתרצו .... כמו שהשולחן שעליו עומד המחשב שלכם לא נוצר לבד .... מישהו תיכנן ועשה אותו .... על אחת כמה וכמה העולם הגדול והמופלא שלנו וגם אתם והמח שלכם ... האמת היא עם אלה שמחפשים אותה ... ולא עם אלה ששוללים אותה ביגלל דיעות קדומות או ביגלל שנוח להם לשלול .... או ביגלל שהם פשוט לא בדקו רוצים את האמת?? ... כבר קיבלתם אותה בדיונים פה .... מישהו פה אמר שהדתיים והחרדים כולם גנבים ופושעים .... פתח עיתון בקשה .... החרדים היחידים שמופיעים שם זה ההורים שחרדים לגורל ילדיהם בבתי הספר הנאורים שלכם .... כל יום דוקרים שודדים מכים תלמידים ומורים כאילו כלום .... כמה חילונים יושבים בכלא ?? וכמה דתיים (ותוציא את כל אלו שפתאום נהיים דתיים בכלא אלה לא שייכים) אז פעם ב- יש חרדי או דתי שהוא לא בסדר .... נוא אז מה .... עשבים שוטים .... ביגלל שזה כל כך נדיר הכותרת והתמונות כל כך גדולות אל תשווה את זה ביכלל לחילונים ... כל יום קוראים על אבות ואחים ותלמידים שאונסים את בני משפחתם ואת חבריהם ללימודים ...מישהו יכול לקרוא לי שקרן ?? טוב לחיות יום אחד בתוך האמת מאשר 100 שנה בתוך שקר וכעבד לתאוות הגוף! יהודים יקרים ... תעשו את שיעורי הבית שלכם טוב טוב ... הקדוש ברוך הוא אוהב את כל בניו .... "קרוב ה' לכל קוראיו,לכל אשר יקראוהו באמת". חיזקו ואמצו ודרך אגב .... דארווין לא המציא את האבולוציה ... גם זה כבר נכתב בתלמוד ... הוא לקח קונספט קיים ופשוט ביטל את הכח העליון ... וזה מה שהתקבל ... בסך הכל זה תירוץ ואישור לחיות בתוך הפקרות ... לצערינו .... אז שכל אחד יקח את הבחירה החופשית שלו ויחליט ...
65. נניח ואכן יש אבולוציה,,מי עומד מאחורי חכמת האבלוציה ,אלוקים
יוסף   (06.11.07)
66. לאסף וול ולכל האפיקורסים-חלק א
שלמה ,   גבעתיים   (06.11.07)
טעות בסיסית בידך-נזר הבריאה פירושו הוא אכן עליונות שכלית של האדם על שאר בעלי החיים וכן עליונות מצד נשמתו האלוקית ,המצפון,המוסר ושאר התחושות העליונות שאותם מרגיש האדם באות מנשמתו העליונה,ולכן מושגים כמו מצפון ומוסר לא קימים בבעלי החיים.[פעם צפית בהפגנה כזו או אחרת של בעלי החיים למען מטרה מסוימת?] אלא שהבחירה ביד האדם האם להשתמש בשכלו לטוב או לרע,והאם ללכת שבי אחר יצריו הבהמיים והתאוותנים או לכבוש אותם בכוח צלם האלוקים שבו ובכוח שיכלו ומצפונו. התאוריה שלך לגבי "המניעים הפסיכולוגים"של מכחישי האבולוציה היא סהרורית וחסרת כל יסוד.הכחשה זו נובעת מאמונה בתורה גרידא ותו לא.גם אם דרווין היה טוען שהאדם בא ממלאך צחור כנפיים-היינו מכחישים זאת.למעשה ,ההיפך הוא הנכון-תאוריית האבולוציה ושאר התאוריות שבאות לערער על התורה,נובעות ממניע פסיכולוגי אפל הכרתי ותת הכרתי מאוד פשוט ויסודי-רצון האדם להביא לידי ביטוי וישום מלא את שלל תוואותיו ותשוקותיו מתוך חופש וחירות מוחלטים ללא מגבלה או צו כזה או אחר,ללא מצפון וחרטה,וללא פחד מעונש ומעניש,ולצורך כך לא נותר לאותם דרווינים וחבר מרעיו אלא לפתח תאוריות המאשרות ומשרתות את יצריהם האפלים -עלה תאנה רוחני המכסה על מיטב תאוותי ויצרי הבהמיים .חופש ופורקן מוחלט בהכשר דרווין גלאט למהדרין. גם לא ממש נוח לאותם דרווינים ודומיו לקרוא בתורה שעם ישראל הוא העם הנבחר.זה עומד להם בגרון.לכן,רצוי ביותר להמציא תאוריה רחפנית ,הזויה וסהרורית המגששת באפלה ממרחק של אלפי שנים המנסה להכחיש את הכתוב בספר הספרים וממילא לערער על מעמדו כאמת אלוקית מוחלטת.ואם זה לא הכרתי ומודע אצל אותם הדרוינים וחסידיהם השוטים,אזי זה תת-הכרתי.מאותו מקום אפל ,קטנוני,ילדותי ,זדוני ומרושע שיוצאת לעולם הכחשת השואה ההולכת ומתפתחת בעולם עוד בדור שלנו שראה ומספר,בדיוק,אבל בדיוק מאותו אופל ,נובעת הכחשת התורה והפרחת תאוריות שונות החופפות ומקבילות לה. למקום הזה יש הגדרה מאוד פשוטה-שנאת ישראל.אנטישמיות.התכחשות היסטורית ליחודו .להיסטוריה שלו.לבחירה בו שמשמעותה אחריות ויחודיות גם יחד.ובמקום הזה דרים בכפיפה אחת דרווין,אחמיניגאד ודומיהם.כור היתוך של רשע,שנאת עם,קינאה ומשטמה. בעוד 400-300 -500שנה,כשגם נכדי -נכדינו לא יהיו בחיים,כשהכחשת השואה תיהפך לממוסדת,מדעית ומקובלת בעולם כולו.כשחלק ניכר מעמנו בעצמו יהפך למכחיש שואה בפרהסייא.יפרסם אחד מצאצאי צאצאיך מאמר שכותרתו "השואה -אמת היסטורית או מניפולציה פוליטית חברתית?".מאמר שאותו הוא יסיים כך-"קשה להבין מדוע אנשים רציונלים שעיניהם בראשיהם מתעקשים להמשיך להאמין בשואה שלא היתה.נכון שבהכחשת השואה ישנם כמה חורים ,אך היא עדיין מניחה את הדעת והיא הדבר ההגיוני והמתקבל על הדעת ביותר".כך יעשה לאיש ,לאנשים ולחברה שמתכחשת ויורקת בפרצוף של עצמה,של מסורתה ומורשתה המוצקה והאיתנה שעברה דרך מליוני אנשים,דרך עם שלם שחווה את שמיעת קול האלוקים בהר סיני,את מתן תורה,את האש שירדה לאליהו ולשלמה לעיני עם שלם,את המן שירד 40 שנה יום יום לעיני עם שלם,את בקיעת ים סוף למשה ובקיעת הירדן ליהושוע לעיני עם שלם,את ענני הכבוד שירדו על המקדש של שלמה והמשכן של משה כביטוי להופעת השכינה עליהם,לעיני עם שלם,את אי שקיעתה של השמש שגרם יהושוע יממה שלמה.ולהבדיל,את חורבן בית ראשון ושני ,את המחנות באושוויץ וטרבלינקה.את הזוועות והמפלצתיות הסוריאליסטית שהיוותה את לחם חוקם ,יום יום,שעה שעה. "השמר לך פן תשכח את הדברים אשר ראו עיניך,והודעתם לבניך ולבני בניך,יום אשר עמדת לפני יי אלוקיך בחורב ואת קולו שמעת מתוך האש...את הדברים האלה דיבר יי אל כל קהלכם בהר מתוך האש...ויהי כשמעכם את הקול מתוך החושך ותקרבון אלי ותאמרו,הן הראנו יי אלוקינו את כבודו ואת גודלו ואת קולו שמענו מתוך האש ,היום הזה ראינו כי ידבר אלוקים את האדם וחי"[ואתחנן] שתזכה לא לגדל דורות של מכחישי תורה.של מכחישי שואה.של מכחישי עמם.של מכחישי עצמם.
67. לאסף וול וכל האפיקורסים-חלק ב
שלמה ,   גבעתיים   (06.11.07)
בראשית,אסף,אינני מחשיב אותך כלל ועיקר כאפיקורוס ואין לי מושג וחצי מושג הלנו אתה אם לצרינו,לכן סליחה על ההכללה שבכותרת,היא באה מאהבת הקיצור ותו לא. ואתם,אפיקורסים יקרים ,מרוגזים ונרגנים שעומלים לכתוב לי תגובות כאלו ואחרות,אתם שמצויים ,בקיאים ושולטים בכל רזיה ,מכמניה ופרטיה של תורת האבולוציה,המפץ הגדול ושאר תאוריות ,ניחושים,השערות והימורים שאין בינם לבין משחקי הטוטו -לוטו אלא פרס כספי נכבד.אתם,שמשוכנעים בנכונותם ,צלילותם והסתברותם של אותם תאוריות.אתם,שמסונורים ומכושפים כסומים באפילה מתעשיית הסגידה ,ההערצה וההילה האופפת את אותם מדענים וחוקרים. דבר אחד,פרט אחד -אינכם יודעים.מה עומד ומסתתר מאחורי כל אותם תאוריות.ואינני מתכוון לשנאת ישראל,הכחשת יחודו ,בחירתו האלוקית,ואף סיבלו.ואינני מתכוון לרצון הפראי לפרוק כל עול ,אחריות ומחויבות,רצון לחופש ופורקן יצרים מוחלט.על כך כבר דיברנו. אני מתכוון לבורא עולם בכבודו ובעצמו.אני מתכוון לרצף פסוקים בספר דברים ,פרשת ראה שמסביר את הכל-ה-כ-ל.לא,הוא לא מסביר מדוע תורת האבולוציה לא תיתכן.לא,הוא לא מסביר מדוע העולם אינו בן מיליארדי שנים אלא אלפי.הוא רק מסביר דבר אחד הטומן בחובו את הכל,המפענח את הכל,המבהיר את הכל-"כי יקום בקירבך נביא או חולם חלום ונתן אליך אות או מופת,ובא האות והמופת אשר דיבר אליך לאמור נלכה אחרי אלוהים אחרים אשר לא ידעתם ונעבדם,לא תשמע אל דברי הנביא ההוא או אל חולם החלום ההוא,כי מנסה יי אלוקיכם אתכם לדעת הישכם אוהבים את יי אלוקיכם בכל לבבכם ובכל נפשכם,אחרי יי אלוקיכם תלכו ואותו תיראו ואת מצוותיו תשמורו ובקולו תשמעו ואותו תעבודו ובו תדבקון,והנביא או חולם החלום ההוא יומת כי דיבר סרה על יי אלוקיכם המוציא אתכם מארץ מצרים להדיחך מן הדרך אשר צוך יי אלוקים ללכת בה ובערת הרע מקרבך[פרשת ראה] פשוט כל כך-אני ,בורא עולם,אשלח לכם פעם אחר פעם,דור אחרי דור,נביאים[ישו-מוחמד]חולמי חלומות ומפריח תאוריות למיניהם הנוגדות את התורה שנתתי לכם,ויותר מכך-אני אתן כוח בידי אותם חולמי חלומות ומשריצי התאוריות למיניהם להראות את הנכונות,ההגיוניות ,ההסתברות והאמת שבתאוריות ובחלומות שלהם,אני אתן להם כביכול הוכחות של ממש להוכיחם את דבריהם,"ונתן לכם אות או מופת,ובא האות והמופת אשר דיבר אליך".אני אתן לישו כוח ללכת על המים,למוחמד כוח "לעלות לשמים",אני אספק למדענים וחוקרים כפרניים ממצאים המאששים את נכונות המצאותיהם וכפירתם.אני אספק להם אותות ומופתים של ממש.אבל... "לא תשמע אל דברי הנביא ההוא או אל דברי חולם החלום ההוא,כי מנסה יי אלוקיכם אתכם"-אני בסך הכל מנסה אתכם.כדי לבחון עומק אמונתכם,כדי לרומם ולהגביה אתכם,כדי להרבות שכרכם .זה אני שמתחבא מאחורי כל הממצאים,התאוריות,מאחורי דרווין,מאחורי הוקינג,מאחורי כל שטיפת המוח השלטת . וזה כלל לא רלוונטי אם אפשר לגשר בין התורה הקדושה לבין תאוריות כאלה ואחרות.אם אפשר להסביר אותן על פי התורה.וזה לא מעלה ולא מוריד אם תאוריה כזו או אחרת הגיונית יותר או פחות,וזה פשוט לא משנה אם יש ראיות וממצאים או לא.למעשה,כורח המציאות הוא שחייב להיות כוח מסוים בדבריהם של אותם ממציאים וחולמים-אפילו עד כדי הוכחה !.כמו ישו שהראה את כוחו בשלל מופתים[שאותם כמובן קיבל מצד הטומאה]-כך "הבטיח" והזהיר אותנו בורא עולם במפורש!כאן טמון הנסיון!. ומעתה,אפיקורסים יקרים,אין לכם סיבה להמשיך ולייגע את עצמכם בהסברים מלומדים על הא ועל דא,על קופים ועל תקופת האבן.על מיליארדי שנים ומפצים גדולים.אל לכם לנסות ולהוכיח ,כי כל "הוכחה "שלא תהיה[ואין כזו]-אינה מוכיחה ולו כלום.סליחה,היא כן מוכיחה דבר אחד-"כי מנסה יי אלוקיכם אתכם".לא יותר. התפקחו עיניכם?התמשיכו לטמון ראשכם בחול כבת יענה?התשכילו זאת?
68. האבולוציה לא סותרת את הדת, אלו הדתיים שהחליטו לסתור את עצמם!
יובל כהן ,   ראשון לציון   (06.11.07)
למה מתנגחים בתורת האבולוציה שכבר די הוכחה כאל נכונה, אומנם יש בה כמה שאלות לא פתורות, ולא למשל - במכניקת הקוונטים? למה מתנגחים באבולוציה ולא למשל בכימיה שמראה על תיארוך פחמני עד לעשרות אלפי שנים אחורה? למה לאבולוציה ולא לגיאולוגיה שמראה שכבות גיאולוגיות שנוצרו במשך מיליוני שנים עם מאובנים מלפני מיליוני שנים? למה לאבולוציה ולא להנדסה הגנטית שלמשל יצרה לנו קוף עם גנים פלורסנטיים שיכולים לזרוח בחושך? כל אלו סותרים את הדת בדיוק כמו האבולוציה, אך משום מה אני עדיין לא מצליח להבין מה בתיאוריה הזאת כ"כ מעצבן אותם.. אולי כי כשמטיחים לאדם את האמת בפרצוף אז זה תמיד יהיה הכי מעצבן? תראו תאמינו במה שבא לכם, אם זה עושה לכם טוב? פנאן.. אתם כמו אנשים שמעשנים מריחואנה, אומנם זה לא משהו מושלם אבל אם זה עושה לכם טוב - תפאדלו. אבל מפה ועד לתקוף שוב ושוב תיאוריה מדעית מוכחת זה מגוכח.
69. האבולוציה - חסר סיכוי הגיוני!!!
אלברט איינשטיין   (06.11.07)
70. ל"דתי גאה".
אתאיסט ,   יציר אשם   (06.11.07)
"תיאוריית האבולוציה (או בלשונך, תורת האבולוציה) היא תיאוריה, וטרם הוכחה מדעית (יתר מכן, רוב המדענים היום מטילים ספק בנכונות תיאוריה זו וסבורים כי איננה נכונה), בעוד שטענת גליליאו היא עובדה שהוכחה מדעית. " ובכן, ידידי, התפלא; כשגלילאו טען כי כדור הארץ הוא זה שמסתובב סביב השמש, הייתה זו תאוריה בלבד. ייתכן ויבוא היום בו יהיה ניתן להוכיח גם את האבולוציה. ההשוואה ניתנה, כאמור, בכדי להצביע על אופיים המתלהם של נבערי הדור. כפי שתקפו אנשים את גלילאו משום שביטל את מרכזיותינו בעולם, כך תוקף אתה את דרווין משום שהוא מאיים על מרכזיותך ועל סיפור הבריאה בו אתה מאמין. ועכשיו מעט תוקפנות מדעית: מה הקשר בין המובאה שהבאת על השמש, לבין החידוש של גלילאו כי כדור הארץ הוא זה שמסתובב סביב השמש. שנית, הרשה לי לתקן את אבותינו: "השמש נעה סביב במסלול בגלקסיית שביל החלב במרחק של כ-25 אלף עד 28 אלף שנות אור ממרכז הגלקסייה ומשלימה סיבוב בכ-226 מיליון שנים." (ציטוט מתוך ויקיפדיה, ערך "שמש") לא אתייחס למה שאמרת על בחירה חופשית, כי שוב, אין קשר. גם לקוף יש בחירה חופשית אם לרצוח את אח שלו. התשובה השניה שלך משכנעת אף פחות; לתורת האבולוציה אין פתרון לשאלה מאיפה הגיע החומר הראשוני, אבל בדת לא ידוע מהיכן הגיע אלוהים. הדת טוענת כי הוא התקיים תמיד, וסלח לי, זה משכנע אפילו פחות. לילה טוב!
71. אבוליציה ובני אדם
חיים   (06.11.07)
"תורת" האבוליציה מתארת בצורה די מדויקת את העולם הריאלי, שיש בו את מידת הדין כלומר חוקי הטבע. על פי דרווין ישנה הדרגה בבריאה ומלחמת קיום שבו היצורים בעלי ההתאמה המירבית לסביבתם שורדים . התורה מתארת לא רק את העולם הריאלי אלא גם את העולם האידיאלי, גן העדן, בו יש לאדם תפקיד "לעובדה ולשומרה" ,מבחינה פיזית ורוחנית(ראה רש"י בתחילת הפרק). על פי התורה, בזה מותר האדם מן הבהמה ומן הקוף.אם האדם אינו ממלא את תפקידו הוא בהחלט יכול להגיע למצב האבוליציוני של "כל דאלים גבר" (דור המבול). זאת התורה (בשני משמעותיה) על רגל אחת.
72. כמה מוגבלת החשיבה של דתיים. עצוב.
קרוב רחוק של ,   רן דנקר   (06.11.07)
73. מה שבטוח, שדארווין בא מהקוף.
מיכאל   (06.11.07)
74. לא עניתם תשובה ל-16!
לא אוהב כ"כ ,   בננות   (06.11.07)
הוא אכן צודק. ההגיון הנקי והאובייקטיבי נוטה לכיוון דבריו. לא ראיתי שום מתיימר-בכוח-להיות-צאצא-של-קוף-רק-כדי-לתרץ-לעצמו-מדוע-אינו-מקיים-את-מצוות-האל דוחה את דבריו בעזרת הגיון. רוב הטיעונים הם "אתה לא מבין כלום במדע!" וכיו"ב. נכון. רק אתם מבינים במדע. הוא רשום על שמכם בטאבו. יחד עם מורשת רבין. אני חילוני שלא מתבייש לומר כי ביני לבין עצמי אני יודע מהי האמת האחת והיחידה.
75. הדת נגד האבולוצייה כי זו מסמלת את המדע והרציונלזצייה
נעלחדש ,   בבית   (06.11.07)
הדתות והדתיים לא מתווכחים על האבולוצייה. הם לא יודעים לנמק את הבעיות שבה ולא מכירים בכל מה שנכון וחשוב בה. הם מתווכחים כי היא נותנת הסבר שונה מההסבר שלהם לעולם שלנו. הטענות כאילו היא לא הוכחה היא שטות. גם אי אפשר להוכיח בבית משפט שכוכב מאדים קיים. הרי אף פעם לא מיששנו אותו בידיים.
76. 16 חזק ואמץ! מילים כדורבנות והצעה לקוראים
יהודי גאה ,   מרכז   (06.11.07)
במקום להיות גאים בתורה של עמנו, שמלווה אותנו אלפי שנים, חלק מעם ישראל של היום מעדיף להתבסס על תיאוריות לא מבוססות שפיתחו הגויים במקום לתת סיכוי ולו הקטן ביותר לתורה. אולי שווה לבחון את התגובה של 16 מנקודת מבט אובייקטיבית שקולה ורציונאלית. לעניות דעתי היא בהחלט הגיונית יותר מכך שמוצא האדם הוא מן הקוף. ואף מילה (כמעט ) על החוליה החסרה...
77. בס"ד. דארווין הוא שליח השטן
דוס ,   ירושלים   (06.11.07)
יש לשרוף את כל ספרי דארווין ולשלוח אותם חזרה לגהינום ממנו הם באו
78. הבעיה האמיתית שלדתיים צריכה להיות עם האבולוציה
ד"ר קילמו ,   (כן, יש לי Ph.D.)   (05.11.07)
לדעתי לאדם דתי כן צריכה להיות בעיה עם אבולוציה, אבל לא בגלל שאפשר להסיק מזה שמוצא האדם מהקוף. האבולוציה מבוססת על זה שהחיים הם אקראיים. ששינויים גנטיים מתרחשים באקראי, ושהם נבדקים באופן אקראי. לפעמים מוטציה חיובית נעלמת כי היה לה מזל רע. לפעמים לא נוצרות מוטציות חדשות - כי כך רצה המקרה. מי שרוצה להאמין שאלוהים מגלגל את הקוביות בכל מקרה אקראי שכזה - מוזמן להאמין ככה (ואז אלוהים סובל מבעיית micro-management היסטרית, כמעט כמו בטיפול בקוונטים). מי שחושב שזה מעיד שכנראה אלוהים לא מתערב בכל דבר קטן בחיים - ככל הנראה צודק (וזה איום די רציני על מרבית הדתות המונותאיסטיות).
79. דתי גאה...כנס..ומהר..
רעותק'ה ,   צפון   (05.11.07)
אולי דתי אתה ואולי חרד, קראתי את כל תגובותייך. כל מה שאמרת- רואים שאתה עיוור, הרי ככה אתם הדתיים, מהרגע שאתם נולדים רק מטיפים לך אמונה דת ועצימת עיניים...אני מאמינה בקב"ה ומאמינה במדע, בעיני, גם המדע צודק וגם בריאת ה' התרחשה, שני האירועים שלובים זה בזה. (למבינים שבכם ע"פ המדע החיים נוצרו לראשונה בים, וגם על פי הבריאה, הרי שהים נוצר לפני האדם שהרי האדם הוא נזר הבריאה). בכל מקרה, לא נחפור, רק אומר לך שתגובה 44 שלך הרתיחה לי את הדם (עזוב שאני מרוקאית), התייחסת למצוות שאתם מקיימים...ובמיוחד ל-"לא תרצח".. אז אמור לי דתי/חרד יקר...איך זה שאדם דתי, שערך זה מקודש לו מכל, אולי אפילו יותר מאדם חילוני, הולך ורוצח ראש ממשלה? אשמח לקבל תגובה ממך...חכמולוג!!!
80. שאלה לאילנה לוי.....
ספקן ,   רחובות   (06.11.07)
נניח ששיכנעת אותי: יש אלוהים והוא ברא את האדם ואת היקום. למה בדיוק אני אמור "להאמין" בו ולהקדיש לו את כל חיי ? הוא לא מסתדר בלעדי ? הוא כל כך מלא חשיבות עצמית שהוא צריך שכל ברואיו יחשבו עליו כל רגע ורגע ? אם את מאמינה באמת, תני לבורא העולם קצת קרדיט, אל תחטאי בכך שתבזבזי את חייך (שהם בריאתו) על מנת להוכיח שהקדוש ברוך הוא אינו יכול בלעדייך!!! היכן צניעותך ??? שפלה שכמוך בשרות השם רק מבזה אותו !!! למדי צניעות אמיתית, אל תשחיתי את הבריאה בקטנותך. הרי לפי אמונתך אינך ראויה אפילו לשאת את שמו, לא כל שכן לדבר בשמו !!! שליח השטן משוכנע תמיד שהוא מדבר בשם האלוהים !!! חזרי בתשובה עכשיו !!!
81. לפי המדרש האדם נברא כקוף
(05.11.07)
אין שום סתירה בין תורת האבולוציה וההלכה והדברים הכתובים אי אפשר לפרשם כפשוטם וכבר ננאמר שהאדם כשנברא היה במראהו והתנהגותו דומה לקוף ככתוב במדרש "ויהי האדם לנפש חיה מלמד שעשה לו עוקץ כחיה והעבירו ממנו מפני כבודו" עירום היה ודעת לא היה לו וכל המנסים לסתור את האבולוציה להגן על דת ישראל יוצא שמחללים שם שמים ברבים מתוך כסילותם.
82. לדתי הגאה
חילוניה   (06.11.07)
קודם כל, יפה לראות נער שלומד ויש לו תשוקה למשהו מלבד כדורגל וכוכב נולד, שלא תבין לא נכון- אני לא מסכימה עם מה שכתבת בכלל, אבל סתם נהנית לראות (יותר נכון לקרוא) בחור רציני שמתעניין לעומק בנושא ויש לו ידע רחב (כל הכבוד על הציטוטים וההפניות המרצים שלי בבר אילן לא נותנים לי תשובות כאלו...). אבל, וזה אבל גדול, בגלל שאתה מאוד מאמין וגם קצת צעיר, יש הרבה שאתה לא יודע- וזה לא אומר שאתה טועה- את זה אני לא יכולה להגיד כי אין לי הוכחה מוחלטת וגם לך אין, אבל בשביל להחליט באופן שקול ורציני, אתה צריך לקרוא גם ספרים רבים על התיאוריות השונות- על אבולוציה, המפץ הגדול, אסטרונומיה, וגנטיקה. אני חושבת שזה יהיה מבחן לאמונה שלך כי זה לא קל לנסות להבין דברים שהם בניגוד למה שלימדו אותך כל החיים, אבל אני באמת חושבת שלפני שפוסלים משהו צריך ללמוד אותו לעומק. אני אישית חושבת שהתנ"ך לא אמיתי ואני לא מתחברת אליו בכלל, לכן אני לומדת יהדות וגם לומדת במדרשה- אם אני בטוחה שדרכי נכונה אז אין לי בעיה ללמוד דברים הסותרים אותה כי רק אוכיח לעצמי שאני צודקת. זה מבחן לאמונה ואני מציעה לך לפעול בדרך כזו... או שתחזור בשאלה או שתתחזק מאוד, בהצלחה!
83. ====================================== כנסו דקה...
ניר ,   חיפה   (06.11.07)
מה שכתבתי ארוך אבל תקדישו לזה קצת זמן לקריא... אני לא מנסה להניא אתכם מהאמונה המטופשת והעיוורת שלכם במה שנקרה "אלוהים" אבל אני חושב שכל הדברים "המלומדים" (עלק) שלכם ממש אידיוטים לגבי מוצא האדם והיקום וכל החרטה הזאת... אנשים מאמינים באלוהים כדי לתת הסברים לדברים לא מובנים שבני-האדם לא מצאו דרך להוכיח (וגם לא יצליחו כי האנשות עדיין לא חכמה מספיק כדי לענות לתשובות האלו) וגם כדי להאמין במשהו (שיהיה להם טוב על הלב)... אומנם אני לא יודע איך העולם נוצר ואיך החיים נוצרו אני רק יודע שזה לא נוצר ממשהו שקרוי "אלוהים"... אני מאמין במדע נטו כי אותו אפשר להוכיח לא כמו אמונה, אני אתן דוגמא: אני שואל מישהו שמאמין באלוהים: מי ברא את היקום? והוא יענה לי- אלוהים, אז אני אשיב: מי ברא את אלוהים? והוא ישיב: הוא תמיד היה שם, אז אני אשיב: אז היקום גם תמיד היה שם. אתם רואים? אין דרך לענות על השאלה אם יש אלוהים או לא כי זה ויכוח אינסופי, לא כמו המדע שאין שום ויכוח על זה כי את הכל אפשר להוכיח אם זה נכון או לא נכון. קפיש?
84. לכל המאימינם בתורת דרווין וכל הכופרים.
משה   (06.11.07)
ישנו אתר "קולו של משיח" ושם יש נבואה למה יהיה איתכם בעתיד. http://www.geocities.com/mashiach66/index.html
85. יש פה הרבה אנשים שהם דתיים ויש גם הרבה אנטי-דתיים
יכול להיות ,   אבל סביר להניח שלא   (06.11.07)
אני רואה שני תרחישים אפשריים 1- מראשית הזמן כל החומר היה מרוכז בנקודה אחת שלא עולה על גודל של קוביית סוכר במצב דחוס כזה החומר היה במצב של אנרגייה טהורה. אין לדעת מאיפה הגיע חומר זה אבל כך היה הדבר ובסדרה אינסופית של מקריות יוצאת מן הכלל הנקודה הזו התפוצצה- המפץ הגדול לפי משוואתו של איינשטיין E=mc^2 האנרגיה הפכה לחומר. החומר המשיך להתפשט עוד ועוד ונוצרו כדורים יש לזכור שזהו תהליך של מיליארדיי שנים וליפני כ100000 שנים צץ האדם הקדמון על כדור הארץ ויש לך הוכחות והוא היה שונה מהאדם הנוכחי. ממנו התפתחנו אנו. 2-ליפני כ5800 שנים ברא ה' את כדור הארץ- אין התחלה לזמן ואין התחלה לה' "והארץ היתה תוהו ו..." אתם יודעים את ההמשך... האדם הזה שנברא ליפני 5800 שנים הוא האב הקדמון שלנו שממנו באנו כולנו- כל האנשים בעולם. עכשיו אני לא יודע איזה תאוריה נכונה יש לציין ששתיהן סבירות במידת מה אבל הן סותרות אחת את השניה ולאחת מהן יש הוכחות ולשניה יש ספר. אני כבר בחרתי למה להאמין מה איתכם?
86. אין דאגות ל- 14
(06.11.07)
רק לכולנו תמימותך כמעט נוגעת ללב
87. לא מפחדים מכחישים ומוכיחים
גליה   (06.11.07)
88. לכל הבריאתנים
(06.11.07)
כל התפיסה הבריאתנית שאתם כל כך מאמינים בה מבוססת על ספר אחד ויחיד שחוץ ממנו אין שום הוכחה לשום דבר. עכשיו תקראו את המאמר הבא ותבינו עד כמה הספר הזה רצוף בבעיות/אי דיוקים וכשלים היסטוריים. ונשאלת השאלה על סמך ספר זה (שהוא בודד ויחיד) אתם מבססים את כל אמונתכם ואתם עוד בא ללעוג למדענים ואנשי אקדמיה? http://hydepark.hevre.co.il/topic.asp?topic_id=1784193
89. למגיב 8
(06.11.07)
תלך לכל מוזיאון לתולדות האדם שמכבד את עצמו בעולם ומאוד תופתע ממה שתראה.
90. למגיב 16 לא כדאי לך להזכיר את השמש וכדור הארץ
(06.11.07)
בתנ"ך כתוב במפורש שהשמש היא זו שזזה סביב כדור הארץ. על המשפט "שמש דום בגבעון" שמעת? אך איך יכול להיות טקסט שהשראה אלוהית לטעות בצורה גסה כל כך?
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה