הורים  ספרי ילדים
החינוך האנתרופוסופי יוצא מהארון
רינת פרימו
פורסם: 22.10.08, 08:12
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 147 תגובות ב-144 דיונים
31. לוולדורף תובנות ידועות משותפות לו ולאחרים אבל רק שם יש קנאות
של החרמת המודרנה והק ,   מיותר!! ויקר!!!   (22.10.08)
32. גננת חמה ורגישה וכל היתר בטל בשישים. תנו לילד חום ותמיכה
לא לפצות בגן יקר ,   על שאין זמן לילד   (22.10.08)
33. תנו להם לשחק
ענת   (22.10.08)
המשחק אצל ילדים הוא למידה מתמדת. תוך כדי המשחק הם לומדים המון; מוטוריקה, שימושים, דמיון, כללי משחק ועוד ועוד ועוד. לכן אסור לקצץ את זמן המשחק, כי הוא לא ישוב....
34. ספר מדהים, שינה את חיי
(22.10.08)
ואת חיי משפחתי, ילדי לא מפסיקים להודות לי (בהתנהגותם) על כך שקראתי והפנמתי אותו.. אני שנים קונה אותו באנגלית לחברותי ההרות,והם תמיד מודות לי עליו. ספר ההורות הטוב ביותר. איזה מזל שתורגם,מומלץ, מומלץ, מומלץ!!!!!!!
35. בחדר מנסיוני,עד גיל 6-7 חצי משעות היום מוקצב למשחקי חצר
חרדית   (22.10.08)
ולמשחקי הרכבה ובניה הנמצאים בכיתת הלימוד
36. יה פנאט מה רע בפגאניות יהדות זהנ יותר טוב?
צפיחית בדבש ,   ערבות מואב   (22.10.08)
הדת המונו. הביאה אסון גדול ממאה דתות אליליות.
37. טיב החינוך איננו נימדד בגילו.
צפיחית בדבש ,   עירבות מואב   (22.10.08)
מהיכן מצצת את 3500 השנים, זה רק מוכיח כי החינוך שלך הוא שטיפת מוח מלא שקרים והישאיר אותך בור גמור.
38. תגובה ל5, חינוך אינטלקטואלי מוקדם
תמר, גננת וולדורף ,   רמת גן   (22.10.08)
לפני כשנה בערך פורסם בעיתון הארץ מחקר על בנים שלומדים בחדר, לעומת הבנות במגזר הדתי שמתחילות ללמוד בסביבות גיל 6. מסתבר שהבנות למדו במהרה ותוך כמה חודשים לא היה הבדל בקריאה וכתיבה בינהם. לכל דבר יש את הזמן שלו. אפשר ללמד ילדים קטנים הרבה דברים, השאלה היא האם אין זה על חשבון משהו אחר? בספר זה, שהנו מעולה לדעתי, היא כותבת שיותר קל לגדל ילד בן שלוש מבריק מאשר ילד בן שלוש נעים הליכות. מעניין , לא?
39. קבל את האמת ממי שאמרה
צפיחית בדבש ,   ערבות מואב   (22.10.08)
עם זה עובד זה טוב וזה איננו משנה אם יש לו שורשים אליליים או נוצרים .
40. תגובה 20 - היכן ניתן לרכוש את הספר
הוצאה לאור ,   רמת גן   (22.10.08)
הספר נמכר ברשתות הספרים. כמו כן בבייבי טבע, טפליא, קרון הספרים, מסעדת הרדוף, אתר "צוף" ועוד. קריאה מהנה
41. 3 - אני מניח שאת עוד קנאית עלובה שמלכלכת על החינוך האיכותי!
רונן   (22.10.08)
שלחתי את בני לגן אנתרופוסופי, וכעת הוא בתיכון ולומד כתלמיד במגמה הרצינית ביותר מבחינה לימודית. להפתעתי, מצאתי שלומדים איתו יחד בכיתה כחמישה ילדים שהכרתי את הוריהם מהגן האנתרופוסופי. את המסקנות תסיקו לבד, יום טוב!
42. ילדים רוצים ללמוד
הבריא ,   י-ם   (22.10.08)
בגיל הרך מוח הילדים מתפתח מהר והילדים קולטים ורוצים ללמוד כמה שיותר. זה פשע למנוע מהם את חווית הלימוד. מ- "איך עושה פרה" ועד איך פותרים בעיות במשחק מחשב.
43. איך מגיעים לגני ילדים אנתרופוסופיים?
טלי   (22.10.08)
44. תגובה ל-24:והשורשים של הנצרות הם יהודיים.אז מה?
(22.10.08)
45. ל-3 האנטי-פגאני
אנטי כל דת שהיא...   (22.10.08)
הדתות מהפגאניות ועד המונותיאיסטיות הן ה-ב-ל. אם השיטה טובה מה זה משנה שמי שחיבר אותה היה פגאני. בגרמניה הנאצית של היטלר יצרו את האוטוסטראדה. אולי נפסיק להשתמש בה כי נאצים יצרו אותה ראשונים ? הבנת ??
46. ספר נהדר, קראתי בשקיקה
(22.10.08)
47. ל 7-תזהר שלא תקבל הצדעה כל בוקר עם יד ישרה-בנוסח הייל
ל 7 -בור ועם הארץ   (22.10.08)
48. הבערות משתוללת. ילד "לומד מהשכל" כבר מיומו הראשון.
למה לבלבל עם עובדות? ,   מי נעל?   (22.10.08)
49. הגיע הזמן לבדוק גם את אמינות הפסיכואנליזה
דוגל בשיטות יהודיות ,   שהוכיחו את עצמן   (22.10.08)
50. כתבה מצויינת, בהירה ומשכנעת !
טל   (22.10.08)
51. בעיה:
(22.10.08)
בתי הקטנה בילתה שנתיים בגן אנ' בת"א, ואני רוצה לומר לכם, פישלתם ובענק. הגננת המובילה בגן ביצעה טעויות רבות כמו... ונהגה לשיר לילדים: "כל הילדים השקטים והטובים..." כששאלתי אותה מדוע רק השקטים הם הטובים, ומה קורה עם ילד שאינו מסוגל שלא לצעוק (הכאה בבית, הפרעת קשב או כל דבר אחר) היא אמרה לי (אחרי שנה וחצי) "גם מישהו אחר העיר לי על זה" (בעקבותיו הוצאנו את הילדה מהגן, רוב הגננות התחלפו בגן "הקסום" שלה, ואני מדבר על שנה אחת בלבד - 5 אנשי צוות. לילדים אמרה האנ' המכובדת שהם "הלכו לישון" - חשוב לציין שחלקם היו טובים יותר ממנה (לדעתי, אב לילדה בגן). הגננת המובילה במקרה הזה הראתה חיבה מסוימת לילדים שהוריה היו חברים שלה, אנחנו לא (לשמחתי) והילדה שלי אהבה את העוזרת הרבה יותר מאשר אהבה אותה. המחיר המופקע שדרשו במע' האנ' היה מופקע ולא הצדיק במאומה מחיר של גן עירוני והיריעה קצרה מלפרט את הפרובלמטיות של הגן שלה. לבסוף הביאו גננת מובילה נוספת - שבעבר יצאה מהגן כי לא הסתדרה (איך לא) עם הגננת המובילה - לאחר מספר שבועות קצר היא עזבה בשנית וזה היה הרגע שהמע' האנ', בשבילנו לפחות, הוכיחה כשלון נחרץ. לא כל מילה יפה היא טובה, הילדים שלנו חשובים יותר מכל מגניבות או טרנד כזה או אחר. אם רק היו מחליפים את הדבר הזה היינו נשארים.
52. שכחת רק לציין כי לפי האנתרופוסופיה
(22.10.08)
ילדים לא בשלים ללימוד קרוא וכתוב לפני שמתחלפות להם שיני החלב. מאוד מדעי ומבוסס-מציאות... הבעיה באנתרופוסופיה זה שהיא שטות ניו-אייג'ית. יש בה כמה רעיונות נחמדים ולא מקוריים ("הילד הוא לא מבוגר קטן, יש לו חשיבה אחרת"... פיאז'ה, מישהו?) וכמה רעיונות שאין להם שום קשר למציאות (ע"ע הדוגמא למעלה)
53. מסכימה עם כל מילה
אוהבת את השמש ,   צפון   (22.10.08)
מסכימה עם חינוך ולדורף, שימו לב לאבסורד: ככל שמקדימים בארץ את גיל לימוד הקריאה לגן ובוחנים את הילדים בגיל 4 בחינות שכליות מלחיצות אנחנו יורדים במדרג העולמי בקריאה ובחשבון מוזר לא? שיפסיקו להלחיץ את הילדים ויתנו להם להרגיש קודם את עצמם, גופם, והעולם שסביבם. למה יש כל כך הרבה הפרעות קשב היום כי הילדים כל היום צריכים לשבת על הכסא ולהקשיב... ולהקשיב ... ולהקשיב... מה עם עשייה, התרגשות, חוויה, הנאה? נראה כמה מבוגרים יסכימו עכשיו לשבת מבחירה 12 שנה על כסא 6 שעות ביום ורק להקשיב. פלא שהגוף הרגש והרוח של רבים היום דהויים עצובים ומדוכאים? המטרה של האנתרופסופיה היא להוציא את הטוב מכל אחד.
54. החינוך האנתרופוסופי הכי טוב בארץ
הורה מרוצה   (22.10.08)
כהורה לשני ילדים במסגרת אנתרופוסופית אני יכול להגיד לכם שזו בחירה מעולה. נכון, זה חינוך פרטי והוא עולה כסף אבל על חינוך כזה כולנו חולמים היום - מורים טובים, כיתות קטנות וילדים שרוצים ללכת לבית הספר. התגובות השליליות כאן רובן קנטרניות ושייכות מן הסתם לאנשים עם חרדה דתית ממשהו שלא טרחו לברר מהו. אין שום מיסתורין ושום פגאניות בחינוך האנתרו' בארץ, מדובר רק במסגרת עבור אנשים שמעוניינים לתת לילדים שלהם חינוך באיכות גבוהה יותר ממה שיש למדינה היום להציע.
55. שמישהו יסביר
גרה בעיר ,   ולא במצפה   (22.10.08)
מדוע מרבית בתי הספר האלו נמצאים במצפים ? וכיצד דור תש"ח לא נופל בכישוריו מכישורי דור האנטרופוסופים ? פלצנות לשמה
56. במקום להודות לאלוהים הם מודים ומתפללים לשמש!! ספרו על הטקסים
לא כל הנוצץ זהב הוא ,   אף אחד לא מספר אמת!   (22.10.08)
האנטרופוסופים הם כת אם הרבה איסורים יש להם חוקים מוזזרים. כל בוקר הם מחילים את היון עם תפילה לשמש (חסר תפילות ליהיודים?) יש להם הרבה סממנים של הדת הנוצרית!! המקור הינו בגרמניה. לא בכל אירופה הם מורשים לפעול. יש לבדוק לעומק את התכנים ואת מקור האנטרופוסופים.!!!
57. נכון שיש לנו בעית חינוך רצינית בארץ -אבל אל תתפתו קודם תבדקו
כמעט רשמת את הילדים ,   שלי לחינך המסוכן הזה   (22.10.08)
נכון בתי הספר בארץ הם גרועים - ונכון שיש לבדוק עןד אלטרנטיבות. אבל היזהרו לכם מה שמספרים האנתרופוסופים הוא לא כל האמת. תבדקו טוב תבררו על הטקסים על התפילה לשמש על קח שלא מצירים בכל הצבעים אלא רק בצבעי ם מסוימים. שלומדים גם על הברית החדשה. שמתרחקים מהיהדות......
58. ס כ נ ה
(22.10.08)
ברמת גן ישנו ביס אנטרופוסופי בתוך ביס רגיל ממלכתי אךיש הפרדה מלאה בין שני הגופים לדוגמא ההפסקות בביס הם בשעות שונות שחס וחלילה הילדים מביס הממלכתי לא יתערבבו איתם בצפירה ביום הזיכרון הם לא עומדים ביום העצמאות הםלא מניפים את דגל ישראל..... חומר למחשבה ...............א נ ט ר ו פ ו ס ו פ י ה
59. ביקרתי בגן ישראלי אנתרופוסופי
אחת שביקרה   (22.10.08)
וזה שטויות לומר עבודת אלילים. זה אפילו די גרם לי להתפקע מצחוק. מסתובבות באינטרנט כל מיני "כתבות" שטוענות כל מיני שטויות שכאלו. קחו זמן וקראו את הספר או עשו יותר טוב - ראו בעיניכם. זהו המחקר הכי טוב. . . כדי לא לצאת אהבלים :)
60. ל 5 - לשאלה רצינית מגיעה תשובה רצינית
מורת וולדורף   (22.10.08)
קודם כל ניישר כמה הדורים עם תגובות שונות שהיו פה :חינוך וולדורף - על שם ביה"ס הראשון שהוקם לילדי מפעל וולדורף-אסטוריה בגרמניה. ולא על שם אדם כלשהו, רודולף שטיינר היה הוגה השיטה- ואכן כן ישנם דברים קרובים מאוד לפיאז'ה, שלבים שפיאזה דיבר עליהם אך ישנם גם שלבים נוספים שונים. חינוך וולדורף אינו טוען שלא ניתן ללמד ילדים קרוא וכתוב כבר בגיל 3. להיפך הם כל כך ספוג שניתן ללמד אותם המון!! אבל - חינוך וולדורף הוא חינוך הוליסטי, כלומר מתייחס לישות האדם השלמה : גוף נפש רוח. אנו מאמינים שמילת המפתח בחינוך היא איזון. כלומר יש לפתח את כל חלקי ישות הילד/אדם בצורה מאוזנת. אם נפתח באופן חד צדדי את החשיבה, נשיג אולי ילד עם ידע מדהים, אך השאלה על חשבון מה זה בא? האם לא נפגעים ה"חלקים" האחרים של ישותו, האם התפתחותו הפיזית ורגשית אכן מאוזנות? מנסיוני כמחנכת כיתה מזה מספר שנים, התשובה המובהקת היא שילדים שכוחות החשיבה שלהם מפותחים באופן יוצא דופן לגילם, מראים בד"כ איזה שהוא חסר בכוחות הנפש האחרים, שבא לידי ביטוי בהפרעות קשב וריכוז חריפות, או בקשיים בפעילות מוטורית, יציבה לא טובה, ילדותיות מוגזמת לעומת בני גילם וכו'. ברור שמדי פעם נמצא גם ילד מפותח חשיבתית מאוד ומאוזן גם בשאר חלקי ישותו. תחקור של ההורים מראה שבד"כ זהו ילד שלנטייתו להיות "ילד ראש" היה איזון שסופק ע,י ההורים, בשהיה רבה בחוץ , בסוג המשחקים שסיפקו לו (ואין הכוונה משחקי קופסה שתורמים גם הם לחיזוק הצד האינטלקטואלי) וההזדמנות "לפצות" עלהנטיה החזקה של הילד. אנו מתייחסים גם לחוסר היכולת של ילד לעבוד פיזית, להתמיד בעבודה, להשקיע את כל כולו בעשיה, כאל חוסר איזון ( לצערי הרב, רוב הילדים בימינו הם כאלה. הרי הם רואים טלוויזיה ואמא שוטפת כילים), אם במקום להושיב ילד להרכיב פאזל בגיל הגן, הוא יעזור להורים להוריד ולקפל כביסה,נחזק את כוחות הרצון שנמצאים שם ומתבטאים בצורך של הילד לחקות אותנו בכל מה שנעשה. חוסר כוחות רצון, ואי טיפוחם עד גיל 7, יתבטא בביה"ס בעבודה מרושלת, חפיפניקית, ובעיני ,גם כמבוגרים - בחוסר יכולת להעמיק ולהשקיע עד הסוף גם אם זה לא נושא שהוא שאיפת חייך. היכולת לעשות משהו היטב פשוט כי צריך לעשות אותו. הכוחות היוצרים והיצירתיים של הילד המשחק יבואו לידי ביטוי בחשיבה יצירתית במתמטיקה או בכל תחום שהואבעתיד . יש להסתכל על מה שהילד הצעיר עושה ולנסות לראות את הטרנספורמציה שעוברים הכישורים הטבעיים עימם נולד כל ילד,ליכולות וכישורי חיים הנמצאים באדם המבוגר. טיפוח נכון של ישות הילד השלמה יצמיח מבוגר שיוכל למצות את מלוא הפוטנציאל שלו בעתיד. כולל רכישת הידע אליו משתוקקים כולם, אך בגיל ובזמן המתאים. מקווה שעניתי לך במשהו..
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה