יהדות  טורים אישיים  אפרת שפירא-רוזנברג
אל תקראו לי "תורנית"
אפרת שפירא-רוזנברג
פורסם: 04.02.09, 13:41
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 333 תגובות ב-323 דיונים
1. בטוח שקשור, אנחנו המתונים מצביעים הבית היהודי לא לצ'טלה
ולא לביבי   (04.02.09)
חייבים לעצור את ההתחרדלו"ת, את ההפרדה בסניפים, את החשיבה שהכי חשוב זה לרעות כבשים בהתנחלות, דתי מתון שמעניין אותו שלבת שלו יהיה שרות לאומי, מכינות וישיבות הסדר, ורבנות ראשית ציונית אמיתי - לא חרידית, מצביע לבית היהודי
2. יש טעמים מסודות התורה המסכנים גבר עד מוות כשעובר בין 2 נשים!
אילנה לוי*~*~*בס"ד ,   לכן שומעים לחכמים!   (04.02.09)
העובר בין שתי נשים שאף אחד מהן לא אשתו או ביתו, מסתכן בעין הרע, באיבוד רכושו, פשיטת רגל, ומסתכן במוות ממש. (חז"ל מדרש רות ז.) מלבד זאת הוכח שבנים לומדים לבד, הם מרוכזים יותר בלימודים במקום, מי מלך הכיתה ומי יפה יותר ונמנע מהם הרבה רגשי נחיתות ותסכולים מבנות המין השני, בגיל הרך שלהם שהם עדיין לא מוכנים לכך. בכל מקרה, עדיף הפרדה. יש לשמוע לחכמים ולגדולי ישראל, הם יודעים את הטעמים הנסתרים והלא קלים ברוב המקרים אם לא נשמעים, נגרם נזק נפשי חסר תקנה למשך כל החיים, כי לא נשמעים לגדולי ישראל החכמים. אז למה ולמה ולמה ולמה? לכי ללמוד כראוי, אז תדעי לפחות שיש להקשיב לחכמים וגדולים אם את בעצמך לא יודעת. תודה
3. דתי לייט זה מושג פסול שהמציאו החרדלניקים
שמואל לרנר   (04.02.09)
יש דתי לאומי נורמלי ודתי לאומי חרדי.לא יכול להיות שיגדירו את מייסדי הציונות הדתית כדתי לייט.
4. כרגיל- מילים כדורבנות
יעל   (04.02.09)
מי שחושב שהפרדה מגדרית תעשה את בית הספר דתי יותר- לא מבין כלום ערכיות ודתיות נמדדת בתכנים הלימודיים ולא בהפרדה מלאכותית ומטופשת של ילדי כתה א'.....
5. בעית חילונים-דתיים הולכת לגמד את בעית
יהודים - ערבים   (04.02.09)
ההקצנה היהודית דתית עוקפת בסיבוב את ההקצנה של ערביי ישראל
6. נכון, נכון, נכון
דניאל   (04.02.09)
7. מה לעשות שהיום הציבור שואף ליותר?
נגב ,   נגב   (04.02.09)
הציבור הדתי-לאומי מבין שההתקרבות לבורא עולם יותר חשובה אז הוא מקדיש יותר. לא מתאים לך אל תשלחי את הילדים שלך לבתי ספר תורניים.יש מספיק אחרים שהם לא תורניים. רק מהגידול בבתי ספר תורנניים את אמורה להבין שזה מה שהציבור רוצה.
8. כתבה חשובה! כל הכבוד
דן ,   איזור המרכז   (04.02.09)
צריך לומר את הדברים בצורה ברורה - תורניים מפספסים בגדול על הנושאים שהיא אמרה
9. כל מילה בסלע
תמר ,   מרכז   (04.02.09)
אני מצטרפת לכל מה שנכתב ומחזקת את ידי כל מי שעוסק על מנת לעצור את הסחף!
10. לפי אורך השיער שאת מוציאה החוצה
יוסף ,   פתח תקוה   (04.02.09)
אפשר לוצר שאת מאוד לייט. את יכולה ללמוד בתיכון חילוני.
11. המקור ל"בעיה" שלך מתחילה במתירנמות שלכם!
אחד שמשתדל..   (04.02.09)
אדם הטוען שהוא דתי וחובש כיפה על הראש, מחוייב לקיים את המצוות, לא קשור לחומרות וכו'. כל מה שאת מתארת הוא חלק מהדברים הבסיסיים ביהדות. עצם המושג "ממלכתי דתי" גרם לך ולאנשים כמוך לחשוב שמותר להיות מתירני ולעקם כמה איסורים ביהדות. או שאת דתיה- או שאת לא. אם את מתירה לעצמך לחשוף את שיער ראשך- שהוא איסור חמור (ואינני שופט אותך חלילה), אל לך להצהיר כי הינך דתיה שומרת תורה ומצוות מבלי לכפף. או שמשתדלים לשמור הכל (בגדר האפשר) או שלא- אבל אסור לך לדון את שומרי המצוות או להעביר עליהם ביקורת. שלחי את ילדייך לחינוך חילוני ותקני להם ערכים בבית- כך לא תהיה לך כל בעיה. מאחל לך לחזור בתשובה שלימה במהרה ולהרבות אהבת חינם במקום שנאת חינם. כך המשיח יבוא בע"ה.
12. חשיבה מופשטת- בלתי אפשרי ביסודי
דתיה מתונה   (04.02.09)
בגיל הזה ילדים צריכים דברים ברורים, בלי פלסף משום סוג, בלי פלורליזם. פיאזה אמר שחשיבה מופשטת מתפחת רק בגיל ההתבגרות. אז בתיכון שלחי את ילדיך לבית ספר פלורליסטי. בגיל יסודי, תני להם את מה שהם באמת צריכים ולא את מה שאת חושבת שאת צריכה.
13. מה הקשר לבחירה פוליטית? שטחיות מבהילה
תגדלי כבר   (04.02.09)
14. תורני = מחויב להלכות התורה , חפיפניק = מה שכתבת ......
יראת שמים ,   זה ההבדל   (04.02.09)
כתבת "רוצים חינוך לחשיבה"....... כלומר ??? לקיים משהו כי כך אתה חושב?, כי כך אתה הבנת וכו' ולא כי כך ה' אמר !!!!! חינוך תורני משמעו "נעשה ונשמע"!!!! נחשוב על דברי חכמים , על טעמי המצוות , על המסרים החינוכיים , חברתיים וכו' - אבל נקיים גם מה שלא נבין . נקיים גם מה שלא נראה לנו. נלך ע"פ קוד הלבוש ההלכתי - גם אם הוא "מחמיר" לטעמך או לטעמי ..... וכך בכל הלכה שהיא ! בקיצור , ההבדל בין דתי תורני לדתי לייט הוא ביראת השמים .
15. מה הצעת לנו ?יהדות בעטיפה ליברלית או ליברליזם בעטיפה יהודית
יובל המבולבל   (04.02.09)
16. אם את כל כך פתוחה, למה את סגורה כלפי הציבור הישיבתי
אריה ,   מודיעין   (04.02.09)
אני מאמין שלכל אדם יש את הזכות לעבודת ה' שלו, כל עוד זה נעשה בהתאם להלכה. ואין לסתום או לחסום שום תנועה שמנסה לרומם את הערכים, גם אם אני לא מסכים בדיוק לדרך שלה. אם את נגד, יש בתי ספר אחרים, אל תכפי את דעתך על הכלל
17. מסכימה עם כל מילה
עדינה ,   רמת הגולן   (04.02.09)
בתקופה האחרונה חשבתי על כך כמה פעמים. אצלנו, ברמת הגולן הקטנה בשנתיים האחרונות נפתחו 2 תלמודי תורה לבנים. נראה כי בית הספר הממ"ד כבר לא נותן את המענה לציבור הרחב. למה?
18. זה בדיחה התגובה של 2 או מה...
רונית ירושלים   (04.02.09)
19. צודקת מאד אבל על כך אמר הרב שרלו -
(04.02.09)
תפסיקו לילל, לכו לחינוך!
20. סביר להניח שילדייך
חילוני   (04.02.09)
לא ישארו חפיפניקים. הגיוני שהם יבחרו דרך עם קצת יותר חוט שדרה- או שיהיו חילוניים, או שיהיו יותר דוסים, אפילו חרדים. מה שאת- במין ברירת ביניים- זה לא תופס אותם, ולא נשאר לאורך זמן
21. בתשובה לשאלתך-את סופר חפיפניקית!
דתי לאומי   (04.02.09)
22. ההתחרדות של הבתי ספר היא סכנה לציונות הדתית
אלי   (04.02.09)
חייבים לעצור את הקיצוניות
23. כמה שאת צודקת
דתיה לייט....   (04.02.09)
ההגדרות האלה הכניסו הרבה חבר'ה דתיים לבעיות זהות קשות, אני דתיה שגדלה בחינוך דתי ונמצאת כבוגרת בעולם חילוני לחלוטין וההגדרות האלו וההרמת גבה של כל ה"תורניים" בילבלה לי חלק ניכר מבגרותי... חבל שככה זה צריך להיות, חבל שצריך הגדרות וחוקים מטופשים, למה הכל צריך להיות שחור או לבן???
24. את רוצה להיות מנהלת של בית ספר לבנות, לא?
יוני   (04.02.09)
זה מגדרי כמדומני? אבל באמת, לא עדיף ללמד עגנון על גרוסמן? או שעגנון קשה לך לקרוא?
25. למי שלא נוח עם דתי לייט וחפיפניק
יוסי   (04.02.09)
ניתן להוסיף הגדרה נוספת: "דתילוני" - הלחם של "דתי" ו"חילוני"
26. את אכן דתיה לייט
שלומי   (04.02.09)
אפרת שפירא-רוזנברג-את דתיה לייט. למה? לדוג'-הכיסוי ראש העלוב שלך. אף פוסק לא מתיר ללכת עם כיסוי ראש מינימלי כזה. אולי הבן שלך שילמד בחינוך תורני ילמד אותך משהו לגבי זה.
27. אם ימשיכו במה שאת דוגלת נוסח פלך לא
יאכנע העכנאית ,   ת"א אחוה 1   (04.02.09)
יוותר סרוגי שלא יהפוך,בהדרגה, לריפורמי מתון.
28. אפרת שפירא רוזנברג, אני אוהבת אותך
דתיה   (04.02.09)
29. את לא "דתיה חפיפניקית" ... את פשוט לא דתיה.
חרדית   (04.02.09)
30. מספיק לראות איך החברה החילונית ניראת ולהבין למה צ רי ך תורה
מפוקחת מת"א ,   הרקובה   (04.02.09)
תגובות נוספות
חזרה לכתבה