יהדות  מגזין  עיון
אסתר נשארה עם אחשוורוש. ותחשבו על זה
חנה פנחסי
פורסם: 08.03.09, 15:32
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 167 תגובות ב-114 דיונים
31. למה כורש לא נחשב יהודי???
כמה עובדות שלא ידעת   (09.03.09)

חשבת פעם למה כורש - בנה של אסתר לא נחשב יהודי?

במדרש מסופר - שאסתר היתה אשתו של מורדכי (לאשחשורוש זה לא הפריע הוא צוה לקחת גם נשים נשואות) והיא המשיכה להיות אשתו של מורדכי - עוברת מחיק אחשורוש לחיק מורדכי,

מדרש אחר מספר שאסתר לא התקרבה גם לאחשורוש אלה שלחמ "שין דליתית" שלה כדמודתה , ולכן בנה - לא יהודי אך יש בו ניצוץ יהודי כי הו א קשור קצת לאסתר ולכן רצה לבנות את בית המקדש,

ממולץ ללמוד קצת לפני שיוצאים בכתבה מרגשת כזה . 

32. ל20
אורי ,   מרכז   (09.03.09)

כורש לא היה נכדה של אסתר ,להפך.  כשמנסים להקביל בין התיעוד ההיסטורי של המונרכיה הפרסית לבין המקורות התנכיים ,חשיארש מלך פרס ונכדו של כורש הגדול  הוא האחשווראש המתואר במגילת אסתר.

 

33. אחרי הסטלה של פורים היא התמכרה לאלכוהול ומאז
חזלזל   (09.03.09)
כל יום הייתה דופקת כמה בקבוקים ואז לא היה איכפת לה אם אחשורוש בא או לא.
(סמירנוף, פרק ס"ט, פסוק ז')
34. יש כאן טעויות. 1.אסתר המשיכה בקשר עם מרדכי.
מלי ,   דן   (09.03.09)

עובדה, הוא מונה לשר בחצר, ביוזמתה, וכך אסתר נפגשה עימו. את יכולה לקרוא במקרא ובמדרש.

2. את מגילת אסתר כתבו על פי בקשתה. אסתר  נשארה בחצר (ושוב, בקשר עם מנהיג היהודים, מורדכי) ולכן, כתוב ששלחה לחכמים לומר להם- 'כתבוני לדורות'. כלומר, כתבו את הסיפור שייזכר, וכך עשו,  וכך נותרו הסיפור ודמותה למופת.

לא בכל חג עשו מגילה, ובחגים אחרים אין  כ"כ הרבה חומר על גיבורים שונים. ואילו על אסתר, כולם, אבל כולם, יודעים,  כתבו  את  מגילת אסתר,  כאות הוקרה לאסתר. כך שאין כאן התעלמות. אדרבא, השם אסתר הוא מהמוכרים בתולדות עמנו.

 ואגב לכן גם כתבו  את המגילה בשם מגילת אסתר', ולא מגילת שושן וכו.

35. מדובר על תקופה בה נשים היו השפחות של הגברים
שרון   (09.03.09)

לאסתר ממילא היתה חיה כשפחה של איזה גבר אחר, אם לא היתה נישאת לאחשוורוש - זאת היתה תקופה פרימיטיבית מאוד, ולראייה גירשו את ושתי למען כל הנשים "יראו וייראו" מה קורה לאשה שממרה את פי בעלה - אז לא משנה מה היה קורה, אסתר לא היתה יכולה לממש את עצמה - והמימוש היחיד אז היה כאשת איש, אז במקרה שלה היא הגיעה לטופ שיכלה...

נקווה שלא עלה בגורלה אחר כך משהו דומה לגורלה של ושתי, שבעלה התעצבן עליה על איזו שטות והעיף אותה / הוציא אותה להורג (אולי אחשוורוש סתם מצא לא איזו מישהי יותר יפה או משהו כזה...) - מכל מקום, לפחות בעלה של אסתר, אחשוורוש, אהב אותה (זה מה שכתוב במגילה, כך נדמה לי ) - וזה הרבה יותר ממה שהיה לרוב הנשים אז...

36. מעניין מאד
נפתלי אור-נר   (09.03.09)
מעניין מאד
37. כשלומדים תורה צריך גם את הפירושים
חיים ,   תל אביב   (09.03.09)
השם סידר לחשורוש כפילה של אסתר בזמן התשמיש.                                            לא יעלה על הדעת שאסתר הצדיקה תיתבולל בין הגויים.......וחוץ מזה יש פסוק שאומר היזהרו צדיקים בדיברכם בצדיקים נאמר כל שכן בנו אז בבקשה חישבו טוב על מי אתם מדברים על עמודי העולם ומי שלא מאמין החרי 120 ידע טוב מאוד                                             
38. יישר כוח! יום תפילה לשיפור היחס לנשים היהודיות
עירי   (09.03.09)
תענית אסתר היא הזדמנות לחשוב איך גברים יהודים יכולים להתייחס ביתר כבוד ואהבה לנשים יהודיות ואיך העם צריך לחנך לכך.
39. תיקון ל8 ותיקון ל17 מה שכן קרה:
רז   (09.03.09)
אחרי הקרב שראית ב300 בסוף הסרט אחשוורוש חוזר מושפל ומאבד אחיזה רצינית במציאות ומתחיל לעשות משתים כל הזמן
מגילת אסתר זה המשך ישיר של 300 אם תרצה רק מנקודה יהודית.

כמו שאתה רואה בזמן שהיו לך 300 איש שעמדו מול רבע מליון פרסים (זה המספר המינימלי שההיסטוריונים מוכנים להסכים עליו אבל כנראה היו הרבה יותר) אצלנו הכל נעשה במזימות תחמנות וליקוק למלך

סך הכל אהבתי את הסיפור של 300 יותר אבל משני הסיפורים לומדים לקח חשוב

את הקוף הפרסי צריך לתלות מהאוזניים :P
40. 18 - אידיוט (עכשיו אפשר לשנות משהו?)
(09.03.09)
41. פרט קטן
פמיניסטית   (09.03.09)
אחלה כתבה. רק מצער שגם דוקטורנטית במחלקה למגדר לא מתקוממת נגד הדרת הנשים מהשפה העברית: "כאשר הדמויות נעלמו להם". להן. לא להם.
42. דברים מרגשים ומחכימים. תודה!
תמר ,   ירושלים   (09.03.09)
43. מה זה מגדר?
הא?   (09.03.09)

הפמיניסטיות הן יצורים עמוסי רגשי נחיתות. פשוט בלתי נסבלות.

44. עלילות אסתר ומרדכי או איך עבדו על אחשורוש
ארגמן בוץ ,   שושן הבירה אמסטל   (09.03.09)

אהבל(ית).  לאחר שנעשתה אסתר יתומה ובגרה מרדכי קידש את אסתר לו לאישה בקידושי ביאה. זאת ועוד אסתר הייתה בת 70 כשהובאה לאחשורוש. כך שלמרדכי לא הייתה בעייה קשה להשתחרר מאסתר בגילה ולאחר שכבר ידעה במשך עשרות שנים והיו לו ילדים מימנה. על אסתר לא נאמר במגילה שהייתה יפה אלא שנושאת חן. אחשורוש פשוט נפל לרישתה מהחנדלך שעשתה לו. שום דבר ממה שכתבתי לא הימצאתי הכל מהתלמוד לכו תיקראו ותילמדו זה בהחלט מעניין. משום מה יש קטעים שהדוסים מעדיפים להסתיר.  

45. אומרים שהחמדינג'ד הוא צאצא שלה
אחד שיודע ,   דבר או שניים   (09.03.09)
אז הוא בכלל יהודי ואומרים שהוא סוכן של השב"כ.
46. אינני שלם עם תפיסה זו, אולם הכתבה מעניינת
רוני   (09.03.09)
47. מי אמר שלהיות עם אחשורוש במיטה היה כל כך רע?..כל מ
יהודי ישראלי ,   ישראל   (09.03.09)

...אומרים הוא נכון? מאיפה הם יודעים? הם היו שם?אין במגילה איזכור לכזה דבר. יש תיאור רע של האופי שלו  ויחס שוביניסטי לנשים(ושתי), אבל מפה ועד סקסמנייק יש עוד דרך.

הכתבה נראית לי עוד סתם שוביניזם יהודי טיפוסי מהסוג: "אנחנו (עם סגולה) לעומת הגויים".

היהודים, שכל מוצ"ש משווים את עצמם לאור ויום, ואת הגויים(כולם!!! לא יאמן) לחושך ולילה, לא הצטיינו אף פעם באובייקטיביות כשהם תיארו מאורעות היסטוריים(להבדיל מהתנ"ך שכן מספר את האמת המסריחה).

 

הגויים אינם חושך: ראה כורש(נדמה לי שהוא צאצא של אחשורוש) שהציל את העם היהודי ובזכותו בלבד היתה שיבת ציון הראשונה, בוש.

48. חנה, זה נהדר, אף פעם לא חשבתי על זה !
אורית   (09.03.09)
המאמרים שלך צבעוניים ונהדרים, המשיכי כך.
49. כורוש בן של אסתר והם חיי באושר ועושר
אסתר ,   ירושלים   (09.03.09)

כן, יובל הבן של אסתר קקוא לה כורש מלך הגדול , לדעתי אסתר חיי באושר ועושר

 

50. כתבה מענינת ולא פחות התגובות שקיבלה
מלי   (09.03.09)
51. לפמיניסטית.....
אוהב נשים   (09.03.09)
GET A LIFE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
52. תודה רבה. פתחת את עיניי
ד   (09.03.09)
53. חסוי
חסוי ,   חסוי   (09.03.09)
את אפילו לא יודעת שאחשורוש הי צאצא של כורש!?
54. שטויות!!
המן   (09.03.09)
בכל התקופות ובכל המקומות וכל הנשים תמיד חלמו לתפוס נסיך או מלך. זה סטטוס, חיי מותרות, והכי חשוב ילדי האישה יהיו נסיכים ואולי אחד יהיה יורש העצר. אבל מה לעשות ובלימודי המגדר מלמדים כמה שהנקבות הן תמיד מסכנות. אחרי תוארים כאלו הלומד הוא שטוף מוח (בנוסף להרגשת הקיפוח שכל אישה מרגישה גנטית). זה מה שמוביל לפרשנות.
55. לא ברור אם אסתר סבלה מכך
משה ,   השפלה   (09.03.09)

מעניין שלכל בחורה יש פרשנות למגילה או לשאר ספרי הקודש. תפסיקו להסתכל על הארועים מנקודת מבט של היום.

אם אסתר הגיעה לאן שהגיעה ונדרשה לחיות עם אחשוורוש זה היה גורלה מאת השם, ולא בטוח שהיא סבלה מכך. יש לזכור שאסתר לא הייתה כל כך צעירה כאשר הגיעה לאמונו של אחשוורוש.

לכו שמחו בפורים, ולהפסיק את כל הפרשנויות.

 

בברכת חג שמח

56. אולי משום כך יד לאחים עושה מגבית בפורים
קובי   (09.03.09)
לשחרר את הנשים היהודיות הכלואות אצל "בעלים" תרתי משמע ערבים
57. פרשנות דחוקה
עמית ,   ירושלים רבתי   (09.03.09)

אסתר ומרדכי הם הדבר הכי קרוב למתייונים שהיה למלכות אחשוורוש להציע - להדסה יש שם "מודרני", על שם עישתר (אם איני טועה היא אלת הפריון או משהו כזה), מרדכי קרוי על שם בל-מרדוך (אל לוחם, ראש הפנתיאון).  אין מה לרחם על אסתר - היא ניצחה.אם כבר,  מי שצריך לרחם עליהן הן כל הנשים שהפסידו ומצאו את עצמן בבית הפילגשים (ובהשוואה לנשים אחרות באותו זמן - אני לא בטוח שגם את זה צריך לעשות).

כפיית נראטיב על סיפור, במיוחד על סיפור תנ"כי, זה אחד הדברים שאני פחות אוהב לראות.

58. אחת הסיבות ששותים לשוכרה בפורים
מצטערים על אסתר   (09.03.09)
הוא על מנת להתמודד עם הכאב על מה שקרה לאסתר.  לצערנו מה שנחשב לטרגדיה נוראה באותם ימים בו בת ישראל נינתו של שאול המלך נישאת לגוי היום נחשב לדבר שבשגרה בממדי ההתבוללות של בנות ישראל ביחוד בארה"ב.
59. ישנן רבות התקועות עם "החשוורוש" שלהן ולא מעיזות ל
כינרת ,   מרכז   (09.03.09)
60. תמיד מעניין
חיי המין ,   של אסתרקה   (09.03.09)

כמה "חכמי התלמוד" התעסקו עם עינייני המין של נשות התנ"ך, וניסו להכניס את חיי המין שלהן לתוך המסגרת שהתאימה להם - איזה חסודה, לא מקיימת יחסים עם גויים, יפה, צעירה או זקנה לפי נוחיותם. למלכת שבא היו שערות ברגליים, אסתר היתה בת 70, רחב זנתה עם 35 המלכים וכך הלאה.

אני מקווה שהם התעסקו גם עם חיי המין של נשותיהם.....או אולי זאת הבעיה - חסך בגלל עודף חסידיות.

תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה