חדשות  דעות  מאמרים  ארז צפדיה
נראה אתכם עוברים ועדת קבלה
ארז צפדיה
פורסם: 04.08.09, 12:51
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 117 תגובות ב-76 דיונים
31. זכות בסיסית,
א.ב.   (04.08.09)
רבות הן הזכויות הבסיסיות,אך החשובה בהן לעניננו היא זכות האדם לבחור מי יהיו שכניו .על מנת לשמר את אורח החיים שאיליו הורגל ושעבורו שילם בכספו ובזיעת אפיו.
32. וועדות היו גם לפני
דורון   (05.08.09)
ישנם ישובים קהילתיים ,וגם כאלה שלא הייתי קורא להם קהילתיים , שמציבים בפני אנשים שרוצים להתקבל אליהם קריטריונים. כגון תעודת יושר מהמשטרה , ראיון עם חברי הוועדה . ועמידה במבדקים של מכון השמה שכוללים 8 שעות של מבחנים ., שיחה עם פסיכולוג ודיון. מטרת הוועדה בהצבת קריטריונים היא לסנן אזרחים עבריינים למינהם ולשמור על רמה מסויימת של איכות התושבים.
אצלי הבעיה היתה שלא עניתי על אחד הקריטריונים שהיה בזמנו נישואים. כלומר לא נשואים היו פסולים מלחתחילה לבקש להצטרף למושב או ישוב קהילתי.
מאוחר יותר הקריטריון הזה נפסל ע"י בית המשפט שקבע שמצב אישי של אדם לא יכול ואסור שיהיה קריטריון לקבלה או אי קבלתו לישוב.
בסך הכל הוועדות האלה הן לא גזעניות
הן דנות בגופו של מקרה ולמייטב ידיעתי שמות דגש על עבר פלילי .אחד שיש לו עבר פלילי לא יעבור וועדה ולא יתקבל למושב. אין רע בכך . אני לא מעלה על דעתי שהוועדה שקבלה אותי היתה שוללת קבלתה של משפחה שיש לה בן או בת אוטיסטים או שהיתה דוחה בקשתה של משפחה רק בגלל מוצאה . כל העניין הוא לסנן עבריינים וטוב שכך.אצלנו במושב יש משפחות ממגוון רחב של עדות שעוסקים במגוון רחב של תחומים. מה שהכי יפה שבכל המגוון הזה אין עבריינים מועדים.
33. מושבים קיבוצים סוכנות , "מנגנוני מידור "
דני שמש ,   פתח תקוה   (04.08.09)

המדינה הזו מתנהלת על העוקם , ולעולם היא תהיה עקומה , עד שיקום מישהו ויעשה מעשה , שוויון לכולם בעושר הלאומי , לא עוד בעלי זכויות יתר , מושבים קיבוצים הסןכנות , אם המדינה היתה משכילה לחלק את העושר הלאומי בצורה שוויונית כל אזרח ישראלי היה עשיר מספיק לקנות למשפחתו בית (דירה) בלי להיות עבד נרצע לכל החיים. 

הרי השיטה שהביאו עלינו מפאי מפמ גרסה מלכתחילה שהם שווים יותר , ואף טרחו במשך 60 שנה לטפטף לנו שלולא הצבר הקיבוצניק לא היתה מדינה , הם העילית , כביכול כי לעת מבחן הם כשלו , ברגע שנפסקו ההטבות וההעברות כולם פשטו רגל.

להעט אלה שיושבים על השטחים של כולנו דוגמת שפיים , יקום , וגליל ים , זו הקרקע והעושר של כולנו.

לאורך זמן אין סיכוי להשמך קיומה לש מדינת ישראל , אם הצדק לא יצא לאור , החושך ישלוט , ואף לא יהיה צורך  לכבות את האור.

לאחרונה יש סימנים מדאיגים של סדום ועמורה , התייקרות חסרת רסן של הדירות , כולנו עשירים לכאורה. זו היתה גם התחושה באמריקה שהביאה להתרסקות

34. דואג לערבים באצטלה של נזק ליהודים
צחור סמוחא ,   קיבוץ רמת הכובש   (04.08.09)
35. התיישבות יהודית במדינה יהודית
שרמן   (04.08.09)

הקביעה כאן ברורה: אין מקום להתיישבות יהודית במדינה היהודית.  ההתנגדות איננה לוועדה קבלה ביישוב קהילתי זה או אחר, אלא לרעיון שבמדינה יהודית ניתן לפעול לקידום האינטרסים הלאומיים של העם היהודי.

 

מתברר ש"צדק חברתי" פירושו עויינות לציונות וחתירה תחת קיומה של מדינת לאום יהודית.  מכון ון ליר הוא מוסד מענייין מאוד.

 

36. לאחרונה שמעתי משפט מעניין ומאיר-עיניים
המוכיח,מרכז   (04.08.09)

שלפיו הליברליזם הכלכלי, הוא שמוביל לכך שהרצון להסתגר ולהתבדל בקבוצות אקסקלוסיביות הולך ומתגבר. לא כל כך הבנתי את משמעות הפן הכלכלי, אבל מה שכן הבנתי הוא שיש גורם שחותר תחת יסודות המושג "חברה" כדבר שמשותף לרבים, והחלפתו, באופן ממשי, לחברות נפרדות. מבחינה זו הפרטת הקרקעות היא סימפטומטית בלבד.

 

לי באופן אישי אין בעייה עם זה שיש מישהו שרוצה לגור עם מי שלדעתו דומה לו. יש לי בעייה עם זה שישנם אנשים שרוצים להחליט בעצמם היכן לגור ומישהו מנסה להחליט עבורם בכוח. וגם אם לא נגיע לכך, ננסה לחשוב על המצב התאורטי שבו כל המסוגלים לכך סגרו את עצמם בישובים קהילתיים. מה יעשו כל אלה שלא נכנסו אליהם? כפועל יוצא לא נותר להם אלא להקים עבור עצמם ישוב כזה, או שכל שטח שבו הם חיים יוכרז כיישוב קהילתי לא רשמי של "דחויים".

ואנטי שואל: בשביל זה הקימו את המדינה?

37. נחל הנינים הוצף מהצביעות של המאמר
תמים ודמוקרטי   (04.08.09)
אם לא היה מאבק במזרח התיכון בין יהודים לערבים, בין מדינה שמנסה להיות דמוקרטית, לעשרות מדינות מסביב שהמילה דמוקרטיה נמצאת רק במילון דחוי אצלהם. אם לא היינו יודעים שערבים לא נותנים ליהודים דריסת רגל בישובים שלהם, אם לא ראינו את מסיכת התמימות הדימוקרטית שנפלה מפני אהרון ברק - שחתך את פסק הדין, אבל באותה נשימה לא גזר גזירה שווה על ישובים ערביים, אם לא היינו יודעים שלמי שמוכר שטח ליהודי יש עונש מוות מסביבתו , ומכל מימסד ערבי. ..... ועוד ועוד
אם לא היינו יודעים כל זאת היינו חושבים שדמוקרטיה זה הנושא המעניין אותך, ולא גניבת דעת, רטובה בהצגת דמעות התנין החסוד
38. לא מדויק
ת   (04.08.09)

מגורים עם אנשים שיש להם נושאים משותפים איתך יכול להיות דווקא מאוד נחמד ומחבק . האם עדיף לחיות בבניין עירוני שבו אתה בכלל לא מכיר את השכנים אלא אם נגמר הסוכר..?

לאנשים דומים (אין ממש דבר כזה..-יש אנשים בעלי תחומי עניין ורקע משותפים.)

יש מה לעשות יחד והקשרים יותר עמוקים ובעלי תוכן.

 

..

39. מה הבעיה?
אורית   (04.08.09)
כאילי שלא כל אחד רוצה לגור בסביבה של אנשים שדומים לו,מה הבעיה? למה שאני ארצה לגור בסביבה של דתיים או של ערבים? לא חסרים ערים וישובים בארץ,מקומות בם כל אחד יכול לקנות לו בית (אם רק יש לו כסף..) מה נתפסתם על ישובים קהילתיים,מושבים וקיבוצים שגם קודם לא היתה לאיש דריסת רגל שם?!  וחוץ מזה למה זה לא דמוקרטי להחליט שלא בא לי שערבי יגור בישוב שלי? שיגור בישוב שלו! למה זה לא דמוקרטי שישוב דתי יחליט שרק דתיים יגורו בו? מה הבעיה,למה לעשות צרות בכוח? למה לחפש בכח  "גזענות" ,חוסר שיוויון",לא יותר טוב שכל אחד יגור בסביבה שמתאימה לו?
40. איזה קשקוש
אורי ,   ירושלים   (04.08.09)
אפילו מסקנה הגיונית אין במאמר.
לפי הכותב: " מטרת הרפורמה אינה להוזיל מחירים, ולא להסיר חסמים בירוקרטיים. היא נועדה להנציח את האי-שוויון החברתי ואת ההפרדה בין קבוצות אוכלוסיה שונות, ולעגן בחוק את האמצעים שכוננו אותם".
זוהי הרי שטות גמורה מכוון שעד עכשיו מנהל מקרקעי ישראל(הגוף הכי מושחט במדינה) קבע מה יהיה עם הקרקעות, ועכשיו הן הוצאו מידיו.

ואם כבר מדברים על הפרדה - האם אתה, מר "דר' במכללה", גר בשכונה מעורבת של יהודים ערבים, ערסים וחרדים? כנראה שלא. אתה גר בשכונה עם אוכלוסיה הומוגנית אשר כנראה נמצאת בשלושת העשירונים העליונים. \
אין סיבה שבעולם לא לאשר לישובים לשמור על צביון מסויים, בין אם זה עד פי דת(ישובים חילוניים דתיים וחרדיים) כסף (ארסוף, סביון וכו') וכן גם השכלה.
כל עוד זהו ישוב קהילתי קטן עם קרקע פרטית, אין זכות למדינה להתערב.
אנשים רבים מוכנים לשלם הרבה כסף בשביל לבחור להם את השכנים.
41. עוד נפיחה ליברלית שהתפוגגה באוויר האטמוספירה
לילה טוב ,   חלומות פז   (04.08.09)
42. לא יודע למה, אבל הריח נפלא
ה_שגריר   (04.08.09)

זכותו של ישוב לקבוע את צביונו.
זכותה של מדינה לקבוע את צביונה.
43. המאמרים האלו
אברהם   (04.08.09)
כמו של הדר' החכם כאן, ושל אלוני אתמול ועוד דומים להם, האם אלו מאמרים אמיתיים, כמו שהייתי רגיל לקרוא בכל שנותי? כלומר, האם התהליך הוא כזה ובסדר הזה: עולה בדעתו של אדם דעה, יש לו במה להביע אותה, ואז הוא כותב אותה.
או שהסדר הוא כזה: אדם שיש לו במה להביע את דעותיו, עולה בדעתו שכדאי להרגיז את הציבור כדי שידעו על קיומו, ואז הוא מוצא עילה ותירוץ לבצע את זממו?
תוכלו לעזור לי לפתור את הבעיה?
44. נסית לקנות דירה בשפרעם או בטייבה?
ץונאמי   (04.08.09)
קודם תנסה ואחרי שתחטוף את הבעיטה בא נדבר על אפרטהייד
45. מתי כבר נשמע שקיבלו ערבי לחברות בקיבוץ של מר"ץ?
יוחנן המטביל   (04.08.09)
46. מתי ניסית לרכוש דירה באום-אל-פחם?
אא   (04.08.09)
ערבי יכול לגור היכן שירצה:
יהודי - רק בישוב יהודי.
תתעורר, עיוור.......
47. אני חותם על כך שהפרופסור הנכבד שייך לקשת המזרחית.
הדרומי ,   עוטף עזה   (04.08.09)

 

48. נו, אז טוב מאד
1+1   (04.08.09)
49. חה חה חה עד שתוקעים אותך עם מפוני גוש קטיף
אני   (04.08.09)

והמגיע לי שלהם. בעיקר מי שהיה חלק מהגוש הצפוני. האלימות הפיסית והמילולית של הילדים שלהם זה משהו שלא חלמתי לקבל ביחד עם השכונה הקהילתית.

50. וכמה יהודים גרים בעיר הישראלית אום אל פאחם?
(04.08.09)

סכנין?

 

טייבה?

 

קלנסווה?

51. השמאלנים מודאגים כי מתחילים לחוקק חוקים לטובת היהודים....
ברונו   (04.08.09)
52. נראה שהכותב ממורמר כי לא התקבל לישוב קהילתי
תושב משגב   (04.08.09)
53. בדיוק בשבוע שעבר היה סרט על זה בערוץ 8
(04.08.09)

האמת שהם כן מקבלים אלמנות, גם צעירות, וגם מזרחים, (למעשה חלק ניכר מהחברים המרכיבים את וועדות הקבלה שהוצגו בסרט היו ממוצא מזרחי),

גם לגבי השכלה אקדמאית אין צורך אם אתה אינטיליגנט ומצליח, ורצוי שיהיו לכם ילדים צעירים או שאתם לפני הקמת משפחה- ערבים ובני המעמד הבינוני נמוך (מעמד הפועלים) לא יתקבלו, זה בוודאות.

 

נשמע לי נורא ואיום, סוג של פלזנטוויל מזעזע, בתור עירונית אני לא מבינה מה ההתלהבות לגור במקום שמבקש ממך לבנות מגדלים מלגו ולעבור מרכז הערכה.

אני גרה באזור השרון, אבל יש לי חברה שעברה לישוב כזה בגליל והיא אומרת שמתחת לחזות המושלמת זה פשוט בית בושת אחד גדול. העיקר לחייך בבוקר כשיוצאים לעבודה....

 

אה, ובסרט אמרו שהם מצביעים מרץ אבל לא רוצים ערבים בתור שכנים... איכס, איזו צביעות.

54. גלעד שליט לא בחר את שכניו החדשים. למה בעניינו לא מתעסקים?
עינת   (04.08.09)
55. בפסק הדין של משפחת קעאדן נכתב כי הפסיקה לא חלה...
ezd   (04.08.09)
על קיבוצים ישובים ומושבים בעלי אופי מיוחד (קציר היא לא אף אחת מהנ"ל). אני נגד ההפרטה אבל מה שאתה למעשה מציע הוא שתושבי ישובים סגורים - דהיינו ישובים אותם בנו התושבים (כגון קיבוצים) והם בעלי ציביון מסויים - לא יוכלו להחליט מי יגור בסביבתם -  דבר שלדעתי שגוי.  
56. ועדת קבלה - גול עצמי של ישובי יש"ע
בן הארץ   (04.08.09)

אם הייתי ערבי או איש שלום עכשיו

הייתי מבקש רק תנאי אחד מהציונים:

שיעשו "ועדת קבלה"

תראו מייד איך מעלה אדומים נעצרת

וירושלים מפסיקה לגדול

ועדות הקבלה הפכו את הישובים לחממות

של שמנמנים חביבים ועגולי כיפות

כולם בעלי אותה דעה

שלא נועלים דלתות ולא סובלים מגנבות

אבל לא גדלים מעל 200 משפחות

שתקועות אחת בבית השחי של השניה

ומתפלאות למה עם ישראל לא מגיע אליהם.

הכותב

זה סיפור אחר

הוא נלחם על זכותם של הערבים לכבוש את הגליל.

צדק חברתי עאלק.

57. אתם לא מבינים
משפחה עם נכים   (04.08.09)

הבעיה היא כשוועדת קבלה לוקחת לעצמה כוח מיותר.

או מונעת מהיסטריה ובורות מיותרת.

ומונעת ממשפחה כמו שלנו להתקבל לישוב קהילתי כי יש לנו ילדים נכים.

זו הבעיה.

יותר מידי סמכות לאנשים שלא נתונים לביקורת.

ואלה לא אנשים אנטלגנטים במיוחד רק הוותיקים יותר בסביבה.

ולגבי תביעה משפטית- הם כבר למדו מהבג"ץ של המשפחה הערבית.

עכשיו הם כבר לא עומדים על זכותם לבחור מי יגור איתם אלא משקרים ואומרים שהסיבות לאי הקליטה אחרות.

עצוב

58. רוצים קפיטליזם והפרטה אבל לא מוכנים לשלם את המחיר
שחר   (05.08.09)

די לאחוז את המקל בשני קצותיו.

רציתם קפיטליזם והפרטה, שלמו את המחיר. והמחיר הוא כמו בארה"ב: חופש מוחלט היכן אדם יכול לגור אם ידו משגת. קפיטליזם קיצוני הולך תמיד עם ליברליזם קיצוני לא פחות. 

בארה"ב אין ועדות קבלה לשכונות היוקרה והפרברים. מי שיש לו כסף, קונה. ואם השכנים לא נאים בעיניך, אתה עובר בית.

הנובורישים החדשים שלנו, הקיבוצניקים, המושבניקים ותושבי היישובים הקהילתיים, הם אולטרא קפיטליסטים כשמדובר ברווחי עתק מאדמות מדינה, אבל מתגלים כניאומרכסיסטים  אדוקים כשהם נדרשים להיפרד מהמזכיר, מועדת תרבות ומועדת קבלה.

 

59. מה חדש? מספיק עם הדמגוגיה.
בן דוד ,   צפון   (05.08.09)

אין שום דבר חדש.גם היום,על מנת להתקבל לישובים קטנים צריכים לעבור ועדות קבלה ובכפרים המכרזים הם לבני המקום בלבד. מי שהוא יכול להתקבל לכפר ערבי? מדוע לא מתייחסים  למצב של היום בו כ 870,000 תושבים הגרים בבתים משותפים שבועיים בידי המדינה למרות ששילמו 95% מערך הקרקע?

עבור כל דבר קטן צריכים להגיע למינהל לקבל אישור הניתן במקרה התוב, תוך שנה.

60. ראיתי כתבה על זה ביס דוקו
שירה ,   רחובות   (05.08.09)

וגם אם הייתה לי איזו מחשבה על לגור ביישוב כזה, היא נעלמה במהירות, עם הכתבה.

זה מזכיר לי את הסיפור "דירה להשכיר" רק הפוך. גם אנחנו לא מעוניינים לגור עם אנשים בורגניים, מזויפים, צבועים, עם גישה גזענית אנטי הומנית ולא מתפרשת, מלאים בסטריאוטיפים מיושנים, סגורים אחד בתוך התחת של השני וכמובן, בוגדים. בכתבה הראו אישה שהיא אם חד הורית שאחת מועדת הקבלה אמרה לה שזה לא טוב כי זה יגרום לגברים הנשואים שם לבגוד.

יש מספיק מקומות נחמדים לגור בהם או דירות לשכור. שישבו הם אחד עם השני בהרחבות הקהילתיות ויעשו ועדות קבלה על ועדות קבלה. אותנו הם לא יזכו להכיר..

תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה