יהדות  טורים אישיים  אבי רט
גוש דן וגוש קטיף
אבי רט
פורסם: 15.11.09, 16:13
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 261 תגובות ב-149 דיונים
61. אדוני הנכבד
גם אני ימני   (15.11.09)
מנין לך האהדה הכה רבה של הציבור במחאת האופנוענים? ספרת איש-איש? ערכת סקר? ממה שקראתי בכתבה האחרונה, הרבה מאוד טוקבקיסטים מאסו במחאה הזו.
ההתנקות הייתה כישלון צורם, ללא ספק. אף על פי כן, הייתה זו החלטת ממשלה שהיה עליכם לכבד. ה"מחאות" שעשיתם עברו את גבול הטעם הטוב כשחיילים ושוטרים נפצעו. כשהמדינה נאלצה להשתמש באמצעים לפיזור הפגנות על אזרחיה שלה.
מלבד אזרחי גוש קטיף, שנפגעו באופן אישי מהמהלך מכיוון שאולצו לעבור מבתיהם, אין איש נפגע באופן אישי מההתנקות. התייקרות מחירי הביטוח באופן כה משמעותי הינה פגיעה ישירה בפרט. האם זה צודק או לא, קטונתי מלשפוט אך בהחלטה זו אין שום הבדלים של גזע, דת, מין, דעות פוליטיות. כל כיסו של בעל אופנוע נפגע מכך.

62. אמת אמת אמת אמת מחזיק ממך!!!!
ליאור ,   רמת גן   (15.11.09)
63. אולי תסיקו את המקסנה המתבקשת-היתה תמיכה גדולה לפינוי!
צוק   (15.11.09)
64. הרב אבי, אתה צודק ב-100%!!! בדיוק חשבתי על זה היום.
(15.11.09)
65. צודק!!! זה בדיוק מה שאני חשבתי!
סטודנטית   (15.11.09)
אז סיפרו לנו שהאמבולנסים לא יכולים לעבור,
שהחתן מאחר או לא מגיע לחופתו,
ועוד סיפורי סבתא כאלה וכאלה.
והיום?
"מחאה צודקת"
"לגיטימית"
בשביל כמה גרושים מותר לחסום את הכביש ובשביל אידאולוגיה, כבוד לאומי, וגזל אסור לחסום כבישים????
66. מה לא ברור ?
ק' ,   ירושלים   (15.11.09)
הציבור לא תמך במתנחלים כי הם היו בלתי תמיכים.
המתנחלים לא גילו שום התחשבות ברצונות והצרכים של העם.
67. גם למגורשי גוש קטיף לא היה בית אחר..
artur ,   holon   (15.11.09)
אמנם זה לא הדאיג את המבקרים.
68. עולם כמנהגו נוהג - הכה ביהודים והצל את פולין / ישראל / ...
דניאל פפר ,   מודיעין   (15.11.09)

בטוחני שאם תבדוק - תגלה שחלק הארי של רוכבי האופנועים הינו חילוני. לעומת זאת, חלק הארי של המתיישבים בגוש קטיף ובצפון השומרון ותומכיהם היו שומרי מצוות.

 

האנטישמיות לא מתה. בחו"ל - היא המירה את צורתה לאנטי ציוניות. בארץ - לא שונאים יהודים, אלא רק "דתיים".

 

69. זה לא שלא תמכנו פשוט רצחתם ראש ממשלה
(15.11.09)
זה שלא הוקעתם את הרוצח, ועוד מהציבור הדתי לאומי עדיין יש מי שתומך בו ומפיץ תיאוריות שקרים, גורם לנו פשוט לשבת בצד.
מתי אראה בעצרת מחאה נגד רציחת הדמוקרטיה (ולווא דווקא רצח רבין) את הציבור הדתי שקם ואומר שאין תירוץ לרצח נבחר ציבור? החלטתם על דעת עצמכם לשנות את הבחירה של כולנו, ואח"כ לא קיבלתם תמיכה. רצינו לראות נוער אחר בוכה נמאס היה לדבר על נוער הנרות...
נ.ב. יש לי הרגשה שרבין לא היה מחזיר סתם כך את גוש קטיף.
70. יש הבדל.שם היו מעורבות דעות פוליטיות ואופן מחאה שנוי במחלוקת
(15.11.09)
עם המחאה נגד ההתנתקות לא כולם הסכימו, ולכן היו כאלו שהפריעה להם חסימת הכבישים. להתנתקות היו המון צדדים- דתיים, פוליטיים, ערכיים, אהבת הארץ והמדינה מול קבלת החלטות קשות, ועוד ועוד.
במאבק האופנוענים הרבה יותר קל לתמוך. לכולם ברור שאופנועים עושים רק טוב - לסביבה, לעומסי התחבורה, לבעיות החניה... לכן לא כועסים עליהם, כי יודעים שבעקיפין ובמישרין הם עוזרים לכל אחד מאיתנו.
לעומת זאת, לא כולנו היינו בטוחים שההתנתקות היא צעד שגוי. חלקינו, כולל ממשלת ישראל, תמכו בצעד הזה.
71. הציבור לא אוהד ,לציבור נמאס מהאופנוענים
ישעיהו תפוחי   (15.11.09)
המזגזגים בכבישים ,שנוסעים על מדרכות ובתוך גינות ואחרי שהם מביאים על עצמם את הצרה הם בוכים.ולמה נער בן 16-17 צריך לנסוע על קטנוע?
72. למה אני בעד האופנוענים
נהג מכונית   (15.11.09)
צריך מאגר של תורמי איברים והאופנוענים מתנדבים להיהרג על הכבישים אז שווה לשלם על זה קצת.
73. צודק ב- 100%!
(15.11.09)
74. זה עוד יתפוצץ לנו בפנים
אריק ,   ירושלים   (15.11.09)

זה לא חדש האיפה ואיפה שנוהגים בציבור המתנחלים בארץ יש אנשים שיושבים בכלא עדין על זה שרק תכננו לחסום את אילון בתקופת ההתנתקות. זה פשוט לא יאומן הסיפור הזה

וציבור שרומסים אותו בצורה כזאת ואין שום מנגנון שהוא יכול לסמוך עליו במדינה ששומר על סוג של צדק יתפרץ יום אחד בצורה חזקה יותר עיין ערך הפנתרים ודומיהם

75. יחי ההבדל הקטן
אבי ,   טבריה   (15.11.09)
על מה הפגנתם בגוש קטיף? על זכותכם לחיות כמו מחרחרי מלחמה בתוך מובלעת צבאית? על זה שחייתם על חשבון כולנו עשרות שנים? על העבדים העזתים שעבדו בשדות שלכם? על המליונים שמקבל כל מי ששכר דירה בריביירת גוש-קטיף? על זכותכם לשפוך חומצה על חיילי צה"ל ששמרו על התחת שלכם עשרות שנים? על מה?
76. צודק בהחלט.
עינת   (15.11.09)
77. זה בדיוק אומר שאתם צריכים לבחון את עצמכם
(15.11.09)
זאת הוכחה חותכת שהציבור מסוגל לתמוך במאבק שנראה לו לגיטימי למרות שסוגרים לו את הכבישים (ולא להתנהג אוטומטית כ"ישראלי עצבני") ולכן המסקנה היא שחוסר התמיכה בכם לא היה בגלל שסגרתם לנו את הכביש אלא כי המאבק שלכם לא היה נראה לנו לגיטימי. עכשיו תשאל את עצמך, למה?
78. מי בכלל בעד האופנוענים האלה?
קודם שילמדו חוקי תנו   (15.11.09)
79. אין לי סימפתיה כלפיכם מתנחלים
חוסיין   (15.11.09)

כל העם מבין שאתם המתנחלים נטל על המדינה איפה שתהיו אז למה אתם מצפים מהאנשים שיזילו דמעה על זה שהוצאתם משטחים כבושים?

80. כי ניתקתם את עצמכם מהעם!
דניס   (15.11.09)

כל מי שלא גר באפרת או קרית ארבע - מחינתכם חרא שמאלני. כאשר אני אבטחתי אותכם כחייל - ירקתם לכיווני ולא נתתם לי להיכנס לבית כנסת בישוב! אז עכשיו אתם מתפלאים למה לא אכפת לי מכם? מבחינתי אתם יכולים להישאר שם, מעבר לקו הירוק לנצח, גם כאשר תהפוך אדמה זאת לפלשטין!

81. התשובה פשוטה - כנסו!
אורי ,   ירושלים   (15.11.09)
במשפט אחד - רוכבי האופנוע הם "משלנו" הם אנשי התשקורת, הם השכן ממול.
והמתיישבים הם ה"אחר" הם מוזרים כאלה, לא גרים בגוש דן, ולא מבינים שצריך לפייס את האוייב ולא להתנגד לו.
82. זה נשמע כמו אוי אוי אוי
מנטאט ,   קאלדאן   (15.11.09)
אכלו לי, שתו לי, לקחו לי את אחוזת הפיאודלים בנווה רשעים, על מי אתה עובד? פושעי ההתנגדות להתנתקות קיבלו ויקבלו חנינות, הרוכבים (שגם הם קרציות לא קטנות) קיבלו מאות דוחות... על הציבור הישראלי ברובו אי אפשר לעבוד, המתנחבלים בעזה קיבלו אחוזות פאר במחיר חצי חדר בכל יישוב אחר, "עבודה" במועצה ועבדים ערבים בחמישים שקל ליום לחקלאות ה"ציונית" שלהם שפעלה לפי העקרון של (מנהל) עבודה עברית. אין קשר בין ההתנחבלויות ליהדות, אלו אפורטוניטסטים פיאודלים למהדרין והכעס שההפגנות שלהם עורר קשור קשר ישיר לעובדה שהם עלוקות חסרות מוסר שלא תרמו כלום למדינת ישראל ורק לקחו ולקחו, וכשאיימו להפסיק לתת, התחילו להשתולל, לבכות ולאיים במלחמת אזרחים בעודם קוראים קריאות קרב גזעניות וצבועות כמו "יהודי לא מגרש יהודי" (אלא אם הוא סתם גר בישראל, ואין לו כסף או קומבינות עם האיחוד הלאומי כדי לשלם שכר דירה)
83. ---------------------זוהי גזענות------------------
המצונזר ,   מלנינגרד   (15.11.09)

כל מה שאחד עם כיפה כותב זה יהדות, בין זה לגבי השבויים או לגבי גידול חסה או לדבי דעתו על רוכבי אופניים.

 

אבל כשחילוני כותב זה ב"כללי" , חדשות או דעות.

 

אבל את הדוסים נכניס לקוסא של יהדות לא חלילה דעות.

 

זה מה שנקרא ג-ז-ע-נ-ו-ת-!!!

84. תעשה חישוב פשוט ותבין למה...
ירון ,   תל-אביב   (15.11.09)
אפנועים = פחות זיהום, פחות פקקים ויותר חניה!
מתנחלים = פחות כסף, פחות שלום ויותר מלחמות!


תבין לבד..
85. אתה טועה
מתנחל ,   שומרון   (15.11.09)

ההבנה למאבק הרוכבים בקרב הציבור בכללי דומה מאוד להבנה במאבק הכתומים

 

ההבדל הוא בתקשורת ולא בציבור: בהתנתקות היו עיתונאים מגוייסים למען הרעיון, למעט כמה בודדים כולם הקפידו לצייר את המתנחלים כמחרחרי ריב והורסי הדמוקרטיה

לעומת זאת, כאן נוח לעיתונאים להזדהות עם המאבק, הכותרות בעיתון - בהתאם

 

86. זה הכל עניין של תקשורת- בעל הבית האמיתי במדינה
תל אביבי   (15.11.09)

 

עורך העיתון יקבע את הטון-

והישראלי המצוי והנגרר מתיישר על פיו

87. התשובה פשוטה: מאבק האופנוענים מוצדק
ממבו גמבו ,   פוליס   (15.11.09)

וההתנגדות להתנתקות כמובן שלא. זה הכל.

מאמר מטופש ומיותר

88. אני נגד שניהם...
ק. פריש   (15.11.09)
הייתי היום בפקק ואני חושב שהעלאת דמי הביטוח היא ביחס ישר למסוכנות של רוכבי האופנועים. בנוגע למתנחלים: אני נגדם בכל מקרה כי הם מסוכנים למדינת ישראל ודינם כאותם קנאים שהביאו לחורבן בית שני ואסון מרד בר-כוסבא. לגבי הטיפול הכושל של מדינת ישראל באלה שפונו, מגיע גינוי לממשלות ישראל ולמנגנון הביורוקרטי המכשיל כל כוונה טובה וכל פרויקט.
89. סוג מחאה לגיטימי
נהגת, ישראלית וכו'   (15.11.09)

תודה לך אבי רט על כתיבת הרהורים אלו שאני סבורה שגם אחרים הרהרו בהם.

רק שנזכור בתור חברה שאם אנחנו מקבלים סוג מחאה שכזה כלגיטימי, אז הרי הוא לגיטימי לכל מחאה שהיא, גם אם היא כנגד גירוש מחבל ארץ כזה או אחר או כנגד העלאת מיסים כאלו ואחרים.

 

90. ממש בר השוואה
איש   (15.11.09)
אנשים שמבצעים מעשי אלימות קשה עד כדי מרד כלפי ממשלה חוקית מול רוכבים מכל צבעי הקשת הפוליטית שמוחים על העלאה ברוטלית של ביטוח חובה
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה