חדשות  חדשות בארץ  כללי
נגמר הפיקניק: חילצו את הפקק של המדינה
רענן בן-צור
פורסם: 21.02.10, 12:29
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 112 תגובות ב-63 דיונים
31. "הנהג איבד ריכוז לזמן קצר." ??
אני עצמי ואנוכי   (21.02.10)
ב'מת! גם כותב כתבה זו ו\או העורך, איבד ריכוז. כמעט כל שורה שורה מתחילה מתחילה ונגמרת נגמרת במילה שמסיימת את קודמתה-תה-תה... וואחד ריכוז!
32. היה נורא
יסמין 1978   (21.02.10)

פקקי ליל הסדר וראש השנה לא מתקרבים לפקק הזה. יצאתי מהצפון ב- 07:45 הגעתי לראשון לציון ב- 11:25.
33. נכון תמיד נראה שהשוטרים נהנים מתשומת
אריה מחשי   (21.02.10)

הלב של האזרחים ,ולכן הם עובדים  ברגוע וממש לאט.

או שזה נראה רק לי?

ללא ספק תוכנית מושכלת של פינוי כבישים והטיית התנועה לכבישים חלופיים יכולה למנוע את אובדן של עשרות אלפי שעות עבודה.

34. כתבה משמימה! כמו סרט בלי פואנטה.
(21.02.10)

מה המשאית הובילה?

כמה זה עלה למדינה? (כמו שמחשבים עלות של שביתות וחגים)

איפה התיאור של רגע ההתהפכות, אין עדים?

35. הגיע הזמן שבכביש זה יהיו 4 מסלולי נסיעה לכל צד
רבי ,   עפולה   (21.02.10)

העומס בכביש  החוף   שבו זורמת תנועה  רבה מאד ללא הפסק

וצפיפות נוראה  בשתי כיווני הנסיעה מחייבת לסלול בכביש זה

ארבעה נתיבי נסיעה לכל כיוון ,אחרת זה יגרום להמון עיכובים בתנועה.

הכביש צפוף מאוד וכל בלימה קטנה בכביש עלולה לגרום לתאונה

וחסימת הכביש  למספר שעות...

36. פתרון - שינוי הטרמינולוגיה
אילן ,   חיפה   (21.02.10)

חברים, יש פתרון פשוט: שינוי בטרמינולוגיה.

טעינו, אני מודה: קראנו לזה בטעות "תאונה".

אבל מה שקרה זה לא תאונה אלא מעשה פלילי, מישהו חייב לשאת בעונש.

 

מדוע משאית מאבדת שליטה ומתהפכת בכביש -3 נתיבים ישרים, באור יום?

1) נהג פרוע (של המשאית או זה שהפריע לו) - זה פלילי

2) צמיג שחוק שהתפוצץ - זה פלילי

3) נהג שנרדם - זה פלילי

אין אפשרות אחרת...

 

אם האשם ישב 5 שנים בכלא, וישלם 5 מיליון שקל למדינה על אובדן ימי עבודה, ונזק כלכלי, וגרר, ומשטרה ... תופעות כאלה ילכו ויעלמו.

 

לכן אנשים יקרים (ועיתונאים טובים) אנא שנו את הטרמינולוגיה.

37. ביזיון למדינה שאלו הם כוחות ההצלה שלה
(21.02.10)

משאית, טנק, מנוף ענק וכל דבר אחר שחוסם כבישים נשאר לחסום במשך שעות עד שמביאים "בעל מקצוע" לפינוי "הנדסי מורכב".

ניתן היה באמצעות יוזמה ומעט אילתור להעיף משם את המשאית הזו תוך פחות מחצי שעה.

כל שהיה צריך זה שלמקבלי האחריות בשטח יהיה כל הגיבוי מצד הממונים עליהם כך הם יוכלו להזמין או להפקיע לצורך הפעולה רכבים וציוד לצורך גרירת המשאית מעט הצידה ולפחות יפנו נתיב אחד, ואם צריך להקריב ניידת אז מקריבים, הביטוח של המשאית ישלם על כל הנזקים.

החסימה ואזלת הידיים/מח של השוטרים עלו למדינה מיליוני שקלים.

 

 

38. לתבוע את נהג המשאית
מישהו   (21.02.10)

 

39. רק אופנועים - אבל לשטייניץ לא מתאים
מישהו עשה קופה היום ,   מהדלק שנשרף בפקק   (21.02.10)
40. דווקא ממש לא..
דרום ,   באר שבע   (21.02.10)

לא הייתי מנסה לעקוף.. כמו כולם הייתי עומדת בסבלנות ומחכה..

אני מבינה שלוקח מלא זמן למנוף להגיע.. אבל עדיין אין הצדקה ל- 6 שעות...

בעיקר שלא נשפכו כל מיני חומרים מסוכנים על הכביש..

וכן - במדינה מתוקנת ראוי שבדברים האלו יתוקנו מהר.

לא הגיוני שבגלל משאית אחת - חצי מגדינה תהיה בפקק יום שלם!

פשוט לא הגיוני!!!

נראה אותך מגיבה אחרי שהיית נאצלת לעמוד כך בפקק....

41. לפי התמונה זה סמיטריילר עמוס מכולה OT על הזנב.
דב בינדר ,   יהוד   (21.02.10)
חבל שלא רואים את התמונה מזווית אחרת,לדעתי זה נגרר עם זנב ארוך וכשהמכולה עמוסה אחורנית חלקה האחורי של העגלה מתרוממם קצת באוויר ואין משקל על הגורר,דבר שפוגע ביציבות הסמיטריילר כולו,המכולה עמוסה הפוך כלומר עם הדלתות קדימה מה שאומר ללנהג לא היה איכפת כיוון הדלת כי ממילא לא מרוקנים אותה על המשאית אלא פורקים אותה במנוף או מלגזה על הרצפה,ניתן היה להעמיס אותה על אמצע הנגרר ואז הסמיטריילר היה יציב על הכביש עם הרבה פחות סיכוי לאובדן שליטה,בנגררים עם גלגלים בקצה האחורי של הנגרר כלומר ללא זנב הסמיטריילר הרבה יותר יציב כי המכולה אחורנית ויש משקל מסוים גם על גלגלי הגורר,ככלל רצוי להעמיס מכולה 20 רגל באמצע הנגרר אבל כשזה בלתי אפשרי בגלל אמצעי הפריקה של המקבל שחייב את הדלתות בקצה האחורי להשתדל להעמיס את המכולה על נגרר קצר ובהעדרו על נגרר ללא זנב.אבל המקרה כאן שונה כי לפי המצאות המכולה הפוך נראה שניתן היה בשקט להעמיס אותה גם על אמצע הנגרר וברוב הנגררים של היום קיימים תפסנים גם באמצע,לי יש נגרר ישן תוצרת נצר-סירני מודל 96 ויש לו כבר תפסנים באמצע שקיימים גם בנגררים יותר ישנים עוד מאמצע שנות השמונים.
42. תמיד יש לי הרגשה
מאיר ,   ירושלים   (21.02.10)

לא יודע למה אבל תמיד יש לי הרגשה שהמשטרה חוסמת את התנועה על כל שטות

 

במקום לפנות מיד ולתת לתנועה לזרום עושים עלינו דעוונים כאילו קרה כאן משהו חמור מאוד ועשרות שוטרים חמורי סבר מסתתובבים סביב איזו גורטאה דפוקה

אבל איפה הם השוטרים כשצריך אותם באמת...?

43. פינוי ציר תנועה
יואב ,   ראשון   (21.02.10)

הענין במקרה כזה אין למשטרה כל נוהל עבודה בדרך כלל מה שנראה כל הנידות באזור ליד הרכב ההפוך מה צריך שם יותר שוטר אחג אחרי שהפצוע פונה.

כל השאר מסתכלים אחד על השני ומנתחים את ההתהפכות.גם עם נתיב אחד אפשר להעביר את התנועה לא הם סוגרים מחכים לחוקר תאונות.תתחילו להעביר את התנועה מהשולים או מנתיב אחד דחפו את הנהגים  לנסוע ולא כל אחד מאיט

להסתכל שיקראו למחרת בעיתון מה היה. שלחו נידת לצומת קודמת להפנית התנועה לא חושבים

בארצות הברית מצלמים את המצב ודוחפים את הכלים לשולים בכל דרך אפשרית

משטרת ישראל תצאו מהשיגרה אתם יכולים לעשות את זה קצת יוזמה

44. מה אני אגיד לך הרכבת...
מאור   (21.02.10)

ממש שיא הנוחות!  ובמיוחד יום ראשון

היא גם מאוד נוטה לדייק בזמנים.

למה שאסע ברכבת? יש לי רכב

רוצה לנסוע איתו בכביש

מסובך מידי???

45. רק בארץ כל תאונה קטנה סוגרת כביש לשעות
הביאו מנוף מאילת?   (21.02.10)
46. פעם אחת מישהו ישלם קנס של אחוז מנזקים שפקק כזה גורם
א   (21.02.10)
למוחורת כולם יהנהגו כמו תתל'ה
47. לכולם פה תגובות חכמות. איפה הגמישות של המשטרה?
עדי   (21.02.10)

אז יכלו להפנות ת'תנועה, לפחות לשחרר את הלחץ בנתיב אחד, אפילו ע"ח הכביש השני.

 

בינתיים, לחסום את הכבישים המובילים לשם,

תמיד עד שחוסמים כבישים זה פשוט נורא, עשרות שוטרים במקום התאונה, ואף אחד לא מונע גישה.

48. התמונה מפוברקת- שימו לב לכוון דרום
המערבב ,   תל אביב   (21.02.10)
49. תאכלו את הלב אני באוסטרליה הכל כאן סבבה
ליאור מאוסטרליה   (21.02.10)
אבל תמשיכו לנסוע בכביש החוף, ד"ש מסידני הרחוקה כאן זה חיים נורמליים.
50. להרגע קצת
לא נהג משאית   (21.02.10)

לא משנה למה קרתה התאונה. הנהג אשם או זה שחתך אותו . העובדה שהמדינה משותקת בגלל זה היא הבעיה העיקרית.

וגם אם נהג המשאית אשם - האם זה מצביע על אשמתם של כל נהגי המשאיות??

אולי תתחילו להשתמש בדלעת שבין הכתפיים שלכם?

51. במקום לעכב את התנועה שעות היו צריכים לשלוח מסוק חילוץ
שאקו ,   מרכז   (21.02.10)
שירים את המשאית, כמובן שזה צריך להיות מסוק "רציני" על מנת להרים טונות משקל, אבל זה יחסוך המון עצבים ושעות עומס ושלא נידבר על זיהום הסביבה...
52. החלום הוא של משטרת התנועה....
מיקי ,   צפון   (21.02.10)
למה לוקח חצי יום לפנות משאית שמשתקת חצי מדינה??? למה אין נוהל פינוי מהיר של צירי תנועה חסומים עקב תאונה? למה אין תכנית מגירה אלטרנטיביתלכל עורק תנועה מרכזי שנחסם ? ראבק, מדינה שרוצה להשבית תכנית אטום של מדינה אחרת, מן הראוי שתדע לשחרר השבתה של כביש מסכן בישראל.
53. השוטרים בצ' אולגה לא עשו כלום כדי להפנות את הפקק לכביש הישן
אורקי   (21.02.10)
וכך הנציחו פקק שיכול היה להמנע, הייתי שם ונדהמתי!
54. משטרה לא רצינית
אלעד   (21.02.10)
חלפתי הבוקר על פני תאונת הדרכים בדרכי צפונה. ראיתי את פקק התנועה הארוך מאוד. המשטרה פישלה כאן בענק. ניתן היה לחסום את המחלפים שמצפון למקום התאונה ולהפנות כלי רכב לכביש 4 או כביש 6. לא היו מחסומים והפניית כלי רכב לא במחלף אולגה, לא המחלף קיסריה לא במחלף זכרון ולא במחלף עתלית.
55. למה אין למשטרה תוכנית חסימות מוכנה על צמתים ומחלפים?
פשוט למנוע כניסה ,   של כלי רכב נוספים !   (21.02.10)

זה כ"כ פשוט להכין את זה מראש - מזהים חסימה \ תאונה בקטע מסויים ומונעים כניסת כלי רכב נוספים בצומת \ מחלף הקרובים, גם אם זה 10 ק"מ משם. קלאסר ידני עם דף של "פקודת מבצע" לכל קטע כביש והנושא פתור. יש לי תחושה שהפיתרון הפשוט הזה מסובך צדי למשטרת התנועה או מחייב שיתוף פעולה בין מספר מחוזות עוינים זה לזה...

חסימה נכונה כזו הופכת סיפור ענק של בפקק של המדינה לבעיה קטנה ומקומית. מבהיל לחשוב מה יהיה בזמן חירום כשלהוא. למי ששכח היו 2-3 הרוגים בכבישים בפתיחת מלחמת יו"כ.
56. רק בישראל:
נהגוס ,   חיפה   (21.02.10)

1. למה לוקח כל כך הרבה שעות לפנות משאית (או כל רכב תקוע / עולה באש / תאונה) מציר תחבורה ראשי? 4 שעות? בנו את המנוף במיוחד למשימה? הביאו אותו מבאר שבע? אין שום חברת מנופים בחדרה? נתניה? שוטר עם דפי זהב היה מביא מנוף תוך פחות משעה!

2. מדוע המשטרה לא חוסמת את הכביש באופן מיידי? הייתי פעם במצב דומה אולם עברתי במקום יותר מרבע שעה אחרי ההתהפכות. מספיק זמן למשטרה לסגור את הכביש ממחלף זכרון ולא לתת לעוד אנשים להיתקע בפקק.

3. אם המשטרה היה פועלת כנדרש בסעיף 2 אזי ניתן היה להפנות את הנהגים התקועים ולתת להם להסתובב בצורה מסודרת (או ממעברי החירום או חזרה למחלף הקודם) מכיון שלא היה מדובר בקילומטרים של פקק.

 

בקיצור פשלה גדולה למשטרה שעדיין מתייחסת לנעשה בכבישים כפורס מז'ור.

57. היו שם גזלנים?? זה אחלא רעיון
וואו   (21.02.10)
58. הייתי רוצה להעניק לנהג המשאית מחיפה
(21.02.10)
את פרס הנהג הזהיר לשנת 2010.
תשמעו, זה נהג אחראי, הוא לא יכול להרשות לעצמו להירדם אם הוא לא מאחורי ההגה.
ושתהיה לכולנו שינת שלום
59. שירחיבו כבר את הכביש לש המדינה,שייבנו
צח ,   חיפה   (21.02.10)

עוד שני נתיבים לכל כיוון,מה הסיפור?למה הכל כל כך מסובך במדינה הזאת,עד שזז כאן משהו הנשמה יוצאת..

איפה שר התחבורה?שמישהו יוציא אותו מהארוחת צהריים שלו,שיעשה משהו.

60. לתכנן מסלול חירום לכל אורך כביש החוף ו כביש מס"4 בשני
זיאד   (21.02.10)

הכיוונים למקרה כזה או אחר

תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה