חדשות  דעות  מאמרים  חיים משגב
מרגלים תמיד יודעים איך עלינו לנהוג
חיים משגב
פורסם: 09.04.10, 09:37
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 535 תגובות ב-258 דיונים
61. נא לא להדביק הדבקות
(09.04.10)

ענת לא חברה לאף שונא ישראל ולא נהתה אחרי אף רוצח עמים. היא נורמטיבית לגמרי ובוודאי יותר מנכדו של בגין או בנו של ארנס - והיתה יכולה להיות בקלות ביתך.
62. כל פרצוף פרדה הבוגדת הופכת פתאום לעיתונאית ובגידתה לדמוקרטיה
תחי החונטה ,   ותחרב ישראל   (09.04.10)

 

3 מנדטים הזויים עושים במדינה שלמה כבשלהם.

 

63. מילים כדורבנות- לבוגדים תמיד יש הסברים
מנחם ,   הרצליה   (10.04.10)

על הרבה פחות יושב פולארד עד אחרית ימיו. הוא לא פגע בארצות הברית רק העביר - לא ברשות-  מכתבים לאחיו היהודים כדי להצילם מידי הטרוריסטים של אז. העביר למדינה ידידותית ביותר- ישראל

וכאן עיתון הארץ מעז פניו ובמקום להודות בטעות- ברוב חוצפתו- מספר לנו שזה יותר טוב בשבילנו ובעד חופש הדיבור.

אז אני הודעתי להם היום אחרי 30 שנות נאמנות שאני מוותר על המינוי שלהם לנצח- אצלי הם כבר במאסר עולם.

מבחינתי שגם קם- עם דעותיה הרקובות - תימק בכלא עד אחרית ימיה -

את חיינו היא מסכנת - גם היא - ככל האנרכיסטים- החליטה שהיא יודעת מה יותר טוב בעד כולנו

64. ריגלה? לטובת מי?
די לפופוליזם   (09.04.10)
65. הגיע הזמן שננקוט בגישת הדמוקרטיה המתגוננת
דרור   (09.04.10)
כנגד האנרכיסטים, כנגד הפורעים החרדים, כנגד השמאל הקיצוני והבוגדני וכנגד ערביי ישראל הקמים עליונ.

אי אפשר להתאבד בשם הדמוקרטיה וחופש הביטוי.
דמוקרטיה שרוצה להמשיך להתקיים חייבת לקבל את העובדה שיש תקופות בה היא צריכה להתכנס ולהגן על עצמה, גם במחיר של פגיעה מסויימת בזכויות אדם ואזרח.
66. צודק בכל מילה ומילה
טל   (09.04.10)
67. הבעיה אצלינו שכל אחד חושב שהוא ראש הממשלה או רמטכל או
מיכה רמה"ש   (09.04.10)
מינימום שר הבטחון והוא לוקח את החוק לידיו  כמו למשל עורך ידיעות על מי אתה שומר???אולי תוציא את יגאל עמיר לחופשי כי אתה חושב כך או שסתם בא לך? הרי  מיהם בתי המשפט בשבילכם "סתם מגבילים את חופש העתונות"אין לכם שום מעצורים מפני שילדיכם לא משרתים בצבא ולא מסכנים את חייהם עבור המדינה !! בקיצור  ההפקרות חוגגת ולכם בשם חופש העתונות מותר  ה כ ו ל  !!!!
68. קשקוש מוחלט
גדי   (09.04.10)
"דרכי הלחימה של צה"ל הם עניינו של הגוף הנבחר" - נכון, ולכן בג"צ החליט דבר מסוים שצה"ל לא התייחס אליו ופעל בניגוד מוחלט. ענת קם חשפה זאת לציבור שבמקום להתעסק בכך מתעסק בה.
"המשתייכת כנראה למחנה השמאל האנרכיסטי, זה שאנשיו מבקשים לפגוע בלגיטימיות של הממשלה הנבחרת" - לא, ענת קם אכן שמאלנית אבל כזו שמתנגדת לסרבנות (אפשר לקרוא מאמר שלה בנושא). יתר על כן, אין שום פגיעה בממשלה הנבחרת. מדובר בסוגיה בין צה"ל לבג"צ - שני גופים שלא קשורים לבחירות ומונים אנשים הזוכים לקידום מקצועי (לפעמים גם פוליטי אך לא כמו ממשלה). בנוסף, בתור ימני, אני עדיין לא חושב שתפקיד ממשלת ימין הוא להתעלם מהחלטות בג"צ - אבוי לימין כזה - זהו אנרכיזם אמיתי.
ענת קם לא העבירה את המידע לגוף זר או לממשלה אחרת אלא לעיתונאי שהעביר את החומר לצנזורה צבאית שיכלה לפסול אותו במידה והיה בו נזק ממשי למדינה. הצנזורה לא עשתה זאת וברור שמדובר במלחמת אגו של מי שנפגע מהתחקיר.
יש להעמיד את ענת קם לדין אך חשוב יותר - יש להתייחס למסמכים אותם הדליפה, מסמכים שמראים שצה"ל מתעלם מהחלטות של גוף הממונה עליו.
69. אתה פשוט צודק!
צבי ,   חיפה   (09.04.10)

ענת קם, אורי בלאו ועמוס שוקן  צריכים להענש על מעשיהם. מי שמם לשפוט אם מסמך זה או אחר "מסכן את בטחון המדינה" או לא? התנהגותה של קם היא מטופשת (במקרה הטוב...), ושל עתון "הארץ" וכתביו - פתטית (גם זאת במקרה הטוב...).

 

במו ידיהם אם הורסים את חופש העיתונות!

70. תודה לענת קם על תרומתה לבטחון המדינה
הגר ,   תל אביב   (09.04.10)

ענת קם לא זו בלבד שלא סיכנה את בטחון המדינה, אלא תרמה לבטחון המדינה. וזאת משני טעמים:

1 - המעשה שעשתה הפנה את אור הזרקורים למדיניות החיסולים השנויה במחלוקת, שלא רק המיתה צדיק עם רשע (ללא משפט) אלא גם זרעה זרעי איבה ומשטמה בקרב דורות ההמשך של הטרור.

2 - המעשה שעשתה חשף את צמרת המטכ"ל כמי שרואה עצמה מעל החוק (שקבע בג"ץ), ולמעשה מנהלת את מדיניות הבטחון של ישראל ללא כל פיקוח אזרחי. 

71. לפרנואידים נוסח משגב ודומיו הנרדפים
אורן   (09.04.10)
לפני שמלינים על ה"מרגלים" למיניהם שהסודות ה"כמוסים" שהוציאו מלשכת האלוף העלוב מעידים שמערכת האבטחה בכללותה ובתוכה מערכת אבטחת המידע בצבא הישראלי המוסרי והנאור דומה לכברה שבה גודלם של החורים כה גדול עד כי אין היא יכולה לאצור את  המידע הרב שנוצר ומצטבר בה ומחלחל לכל עבר ושחלקו הגדול גם אם יסווג כסודי ביותר הוא עקר ותפל.
במקרה שולי זה ניתן לזהות עד כמה חובבני הוא הצבא המופקד על בטחונה של ישראל, כמה חובבנים הקצינים הבכירים ועוזריהם וכמה מזל ונסים מתרחשים כל יום כשהצבא הזה המפאר עצמו ויחידותיו ודואג ליחצנות וליצנות יותר מאשר לתוכן, כמתחייב, להיות צבא מקצועי יעיל ואמין ורצוי גם שומר חוק ככל שניתן במסגרת המגבלות לייצור בטחון.
צבא שיחדל להיות צבא לכל אזרח, שבו מי שיזכה להיכנס בשורותיו יהיה חייל מקצועי שנאמנותו ואמינותו נבדקת היטב טרם הגיוס בידי אנשי מקצוע ולא חיילים או חיילות שהתגייסו לשירות צבאי 6 חודשים מוקדם יותר, צבא שלא כל פעילות שלו תלווה בפרסומים באינטרנט ובFACEBOOK צבא שמשימותיו תהיינה ידועות לקומץ מובחר ומידת האבטלה הסמויה שבו תהיה 0 וחשוב מאוד צבא שיחדל לשמש פלטפורמה לסדרות טלוויזיה נבובות וגנרלים פטפטניים וחלקם גם שקרנים ומעורבים במעשים בלתי מוסריים בזמן השירות ואחריו, צבא שיחדל להיות שירות אספקת תעסוקה לעשרות אלפי אוכלי חינם אלא יהיה דרך חיים עד לגיל הפרישה של המשרתים בו,
בצבא כזה לא יקרו מקרים מזעזעים כאלה שמעידים על דבר אחד שהצבא התרשל במילוי תפקידו ושבר שמירה ועל כך במקום מתוקן במדינה נורמלית היו משלמים האחראים ולא הזוטרים שגילו את הפרצות.
אז פרנואידים חביבים בואו בתלונה בעיקר לצבא ומפקדיו וגם קצת לחברה העקומה המחייבת שירות חובה לכל ללא סיבה נראית לעין ובמיוחד כש50% מהאזרחים לא נכללים בחובה זו. נוסף לכך אין הצבא יכול להיות בטוח שכל מי שנמצא בשורותיו נאמן למדינת ישראל ויש לבדוק היטב אם מה שדרש השר ליברמן בהקשר לתנאי קבלת אזרחות רק לנאמנים למדינה הוא רק סיסמא או שיש ליישם נושא זה כבר מגיל 16 לפני קבלת תעודות זהות. יכולים לחיות פה תושבים אבל רק האזרחים הנאמנים יהיו בעלי זכות בחירה ורק הם ישרתו בצבא וגופים ממשלתיים אחרים.



72. פקודות בלתי חוקיות בעליל דורשות חשיפה. התלהמות לא תעזור פה
עמיר ,   ירושלים   (09.04.10)
73. כל כך נכון
א   (09.04.10)
סוף סוף כתבה רצינית ואמיתי ולא מנמטרה שאלנית אנרכיסטית ומתנשאת כמו כתבות רבות אחרות שמתיימאות להיות הומניות ונאורות
סוף סוף מבינים שהמלך עירום
מקווה שהכתבה הזו תשנה משהו בתקשורות
אולי אפילו יסגרו את עיתון הארץ או שזה סתם חלום נעים
74. חופש העיתונות עלול לגרום לחוסר חופש לאדם
אחי מאיר ,   נגב   (09.04.10)

העמידה מאחורי המשפט חופש העיתונות  חוצה את הגבולות בכך שמותרא לעיתונאי לחשוף מידע שעלול להגיע לאוייב  מחר ולגרום למותם של אנשים  תמימים או חיילים היוצאים להגן על המולדת.

לדעתי צריכים לקום עו"ד כמו חים משגב ואחרים ולבקש  להגביל את המושג חופש העיתונות בכך שמחופש זה לא ייגרם נזק לאדם שאיין סיבה שיינזק.

זה כולל לא רק סודות מדינה אלא גם פגיעה באנשים ע"י פרסום שווא או שאין מספיק הוכחות שבסופו של דבר לא היו דברים מעולם, אך האדם כבר נפגע בנזק בלתי הפיך.

מעניין שחופש העיתונות הינו תמיד מהצד השמאלי של המפה ושל יפי הנפש.

אני כאדם רוצה חופש לחיות ועם בגלל עיתונאי שונא ישראל אני עלול להינזק עלי לפעול בדרך שהקם להורגך השכם להורגו  ואין זה מבחינת מוות אלא לחסום אנשים כאלו שהם מזיקים והחסימה תהיה בעצירתם ובהעמדתם לדין בשיפוט מהיר ורדיפתם עד חורמה.

75. בכל הכבוד, לא נראה שאתה מבין מהו ריגול
ממ   (09.04.10)
76. הגנרלים הם העבריינים ולא מי שהצביעה אליהם
אבל לאנשי הימין ,   לא חשובה כלל האמת   (09.04.10)
77. כתבה מעולה, מסכימה עם כל מילה.
ורד   (09.04.10)

\

78. הנח שהעובדות בכתב האשום נכונות, מה עונש מקסימום?
מתעניין   (09.04.10)
79. הנח שהעובדות בכתב האשום נכונות, מה עונש מקסימום?
מתעניין   (09.04.10)
80. נתעורר בזמן?או במחנות....
לל   (09.04.10)
81. לא רק מרגלים, גם אלופים בצה"ל סבורים שהם יודעים יותר טוב...
דודי ,   י-ם   (09.04.10)
יש לשפוט את ענת קם על מעילה באמון וגילוי חומר סודי, ובאולם בית המשפט לידה, יש לשפוט את האלוף דני נווה על פשע מלחמה.

מד"ר חיים משגב, מרצה למשפט, הייתי מצפה לדעת ש"דרכי הלחימה של צה"ל" אינם עניינו של הגוף הנבחר, הם עניינה של הרשות המבצעת - ובאותה המידה, "דרכי הלחימה של צה"ל" מחוייבות לחוקים שקבע הגוף הנבחר, ולפרשנות אותם חוקים על ידי הרשות השופטת. מי שבוחר על דעת עצמו להתעלם מאותם חוקים, מן הראוי שייענש בכל חומרת הדין.

אם אלוף בצה"ל עבר על הנחייה חוקית מפורשת, ועוד הורג בדם קר במהלך עבירה זו על החוק, מה לדעתו של ד"ר חיים משגב צריך לעשות בו?
82. ה-bias של הכותב מסגיר את מניעיו האמיתיים
אין ,   מרכז   (09.04.10)
ללא ספק אתה צודק, אנרכיזם זו רעה חולה ויש לעוקרה מן השורש. מצחיק אם כך שאתה מתמקד רק באנרכיזם מן השמאל במאמרך הנפלא, ולא באנרכיזם מן הימין, אשר מוקצן אף יותר בזמנים חשוכוחים אלה.

ומה לגבי אנרכיזם מן החוגים החרדיים? המבעירים פחים ושופכים לבן, למה אותם גם לא ציינת במאמרך? האם רק מהשמאלנים אתה מצפה שיצייתו לחוק?

דע לך שהאנרכיסטים מישיבת הר ברכה עשו נזק חמור פי אלף לבטחון המדינה וצה"ל, מענת קם וואנונו וקלינברג גם יחד - שבהקצנה הימינית שלהם, בחרו לפלג את צה"ל למחנות ולהכפיף אותו למרות רבנים שלא חייבים דין וחשבון לאף ישות דמוקרטית.

ולפני שאתם מאשימים אותי בשמאלנות יתר, אני בכלל הצבעתי ליכוד. ובבחירות הבאות כנראה ליברמן. אין קשר לימין/שמאל, ושלטון החוק. צריך לדרוש ציות לחוק מכל המחנות בפוליטיקה הישראלית, ולא רק מאחד מהם.
83. רשימה קצרה של אנשים שפעלו מ"אידאולוגיה":
על אידאולוגיה   (09.04.10)
היטלר, סטאלין, פול פוט, מאו, מוסוליני, קוויזלינג...
כל הנ"ל עשו למען "עולם אידאלי" או "למען העם".

יש הערות ?
84. תעודת עיתונאי זה לא רשיון לרגל או לגנוב.
הפתעה ?   (09.04.10)
85. בלבולי מוח. צריך לתלות אותה ואת המפעיל שלה.
מושמוש   (09.04.10)
86. כל התיזה שלך לא שווה כלום מאחר וקם לא ריגלה לטובת אויב
יהודה מהקריות   (09.04.10)
קם חשפה התנהלות פסולה, ופנתה לתקשורת. בניגוד לקלינברג שריגל לטובת בריה"מ אדיב שריגל לטובת סוריה ווענונו שסתם רצה לדפוק את המדינה.
הצבא החליט שהוא מעל החוק וקם חשפה את זה- האומנם זו פגיעה במדינה?
כמה בורות וצרות אופקים!
דעות מהסוג שאתה מביע הן סכנה לקיומה של המדינה ורחמיי על מוסד אקדמי שמעסיק מרצים בעלי דעות חשוכות כשלך.
87. אנרכיה חד-כיוונית
שי ,   מרכז   (09.04.10)
חיים משגב מאשים את ענת קם שהיא אנרכיסטית אידיאולוגית, שרצתה למנוע את מותם של חפים מפשע. זה אולי נכון -- אני לא קורא כליות ולב כמו עו"ד משגב -- אבל אם מסתכלים על מה שהיא עשתה בפועל, זה בדיוק ההיפך מאנרכיה: היא ניסתה לגרום לצה"ל לפעול לפי החוק הישראלי, כשהיא נוכחה שהפיקוד הבכיר עושה ככל העולה על רוחו.

(שזה, חייבים להודות, מה שכל המחנה המתנחל רגיל לעשות כבר שנים: להתייחס לחוקים ונהלים בקריצת-עין, לעקוף ולעוות אותם למען המטרה המקדשת-כל).

כלומר, בניגוד לאדיב, קלינגברג, וענונו ופחימה, ענת קם לא ניסתה להכתיב למדינת ישראל כיצד לפעול, אלא פעלה למימוש החלטותיהם של הגופים המוסמכים במדינה. במלים אחרות: כל המאמר הוא חתיכת השמצה דמגוגית חסרת-יסוד.

סתם, חשבתי שאנשים ירצו לדעת.
88. מבקשים לפגוע בלגיטימיות של הממשלה הנבחרת?
XXX   (09.04.10)
מה בדיוק אתה עשית במהלך ההתנתקות?
89. דרכי הלחימה של צה"ל הם עניינו של הגוף הנבחר
XXX   (09.04.10)
אכן. ומי שהגוף הנבחר (קרי הכנסת) הסמיך לקבוע סייגים לדרכי הלחימה של צה"ל (קרי בית המשפט) קבע שאין לפעול בדרכים מסויימות. הצבא צפצף על הגוף הנבחר וענת קם חשפה עובדה זו.
90. ראקצית השמאל/התקשורת כמו ניסוי פבלוב
שושי ,   מרכז   (09.04.10)

כמו בניסוי פבלוב הראקציה התגובה של השמאל הישראלי היא אותה תגובה צפויה - סתימת פיות... סכנה לדמוקרטיה ועוד דברי הבל כאלה. זה שבחורה אחת עושה נזק תדמיתי בינלאומי למדינה לפני עוד שגודל הזוועה שהיא עשתה זה כבר מספיק כדי להעניש אותה ואת כל אלה שמצדדים אותה. זה שהנזק שלה עלול לגרום לאנשים רבים למוות בסופו של דבר, כי מדובר בסופו של דבר על ביטחון - על ידי התייפיפות נפש זה נשגב מבינתי! עד לאן העם המטורף הזה מתדרדר ויתדרדר? מה למדו אותם לכל הרוחות בבתי הספר? איזה עם משוגע אנחנו? אם זו לא דמוקרטיה מתאבדת לדעת אז אינני ידועת מה זה?  מה שמתרחש באין מפריע בארצנו! רוב הסיכויים שלא יפרסמו תגובה זו כי יש פה לאנשים מסויימים אג'נדה והם לא אוהבים ביקורת נוקבת ובמיוחד אמיתית מסתם אזרחים שהולכים לצבא ואיכפת להם באמת ובתמים ממה שקורה בארץ ואיכפת להם מהמדינה ועתיד המדינה!

תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה