חדשות  דעות
תלמידים לתלפיות
סיון טולדו
פורסם: 17.12.10, 09:47
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 67 תגובות ב-38 דיונים
31. ציטוט
שבתי   (19.12.10)
ציטוט של תוכידידס(תרגום חלקי): במדינה שבה יוצרים הפרדה בין השכלה וצבא סופה שאת תלמידיה יילמדו פחדנים ועל חייליה יפקדו בורים
32. ערכים, חינוך וחינוך לערכים
ד"ר מיכאל אוחנה ,   קרית חיים   (19.12.10)
קראת את דברין של פרופ' סיון וממש לא הבנתי על מה הוא שח. ציפיתי שדבריו יהיו ברורים, נהירים ומובנים,אך גם הוא נסחף לשיח החינוכי-ערכי בז'רגון העמום שאיש באמת לא מבין. ראשית המושג "חינוך לערכים" אין לא שום מובן. הדיון בערכים מחייב את הדובר לומר בדיוק לאלו ערכים הוא מתכוון. גם פשיזם ואנרכיזם, כמו הומניזם ויראת האלוהים הם ערכים. כל אחד בוחר את ערכיו...ואינו צריך כלל לנמק מדוע. בכלל החינוך לערכים מסויימים הוא כמעט ואינו ניתן להיעשות, בגלל פרדוקס אימננטי המצוי בפעולה החינוכית. ערכים הם ערכים מאותו רגע שאדם בוחר בהם מתוך חירות. באותו רגע שיש התערבות מבחוץ יש חשש לאינדוקרינציה...וזו שוללת לחלוטין כל פעולה חינוכית אוטנטית. ודבר נוסף: יש להבדיל לחלוטין אחת ולתמיד בין הכשרה ( מקצועית, לימודית) לבין חינוך שהוא תמיד, אבל תמיד חינוך לערכים מסויימים. זה האחרון הוא ניסיון לעיצוב הנפש של החניך. ניסיון...לא יותר מניסיון. ורצוי שניסיון זה לא יצלח. יש להשאיר את תהליך ההתחנכות למתחנך בעצמו. הוא ישמע...יקשיב....יקרא...ילמד...יחווה חוויות...ויבחר בעולם מושגיו וערכיו.ורק הוא ראוי לבחור ואיש זולתו. 
33. לא מבין מה אתה רוצה-לא כל דבר שלילי
מיכאל ,   מרכז   (19.12.10)
הבן שלי לומד בכיתת נחשון ועל פניו זה מהלך מאוד חיובי .

הביקורת בטור הזה בשפת הנוער של היום זה לא יותר מאשר "לחפור".

זה נראה כאילו משעמם לך וגם בטור שלך נראה שאתה לא יודע בדיוק מה אתה רוצה מעצמך.

אתה אומר שרק השיטה לא טובה אז בוא נתקן רק את השיטה ונחזק את הרעיון
34. משרד החינוך אינו מסוגל
ירמיק ,   מרכז   (21.12.10)

את מה שצה"ל עושה עם תלמידים מוכשרים בכיתות י"א-י"ב משרד החינוך אינו מסוגל לעשות, צה"ל חייב להכשיר עתודה טכנולוגית מבוססת כי כוחות הבטחון

נשענים היום על יכולות טכנולוגיות, שיטות הלחימה היום מחייבות זאת, הכיתות

של הנחשונים הם הם העתודה הנדרשת ושום גוף אחר לא יכול למלא את מקומם,

אותו הדבר לגבי הקניית הערכים, צה"ל עושה זאת היטב וממלא את הוואקום

שיוצר משרד החינוך בכשלונו.

הפרוייקט הנ"ל הוא חיוני לעתידינו להעמיד דור של טכנאים ומדענים, מתנ"ך,היסטוריה וספרות אין עתיד מדיני ובטחוני, הדור הצעיר שצה"ל מכשיר יהווה

במשך מצויין לקיומינו כאן, רצוי שתבין ותתמוך.

ירמיק

35. תעשה טובה, תעבור לגור בשבדיה וצא לנו
מהורידים   (21.12.10)
פרוייקט תלפיות במיוחד, ויחידת 8200 באופן כללי, תרמו למדינה בערך חצי מהכלכלה שלה. זאת נחשבת לתופעה שאין דומה לה בעולם. לשיטתך, צה"ל לא יכול להתערב בחינוך-כי זה פסול ופגום.

אפשר לשאול למה? נראה לי שאתה נמצא יותר מדי בעולם ההקבלות התיאורטיות. נראה לי שההנחות שלך נגזרות מאקסיומות לפיהם אם בסין התערבות הצבא בחינוך הילדים, או בגרמניה בשעתה, היא דבר פסול ושלילי-הרי שהיא תמיד פסולה. מלבד זאת, באף מדינה דמוקרטית הצבא לא מתערב בחינוך.

רק שיש לך כמובן כמה טעויות יסוד. בטורקיה, הצבא היה זה שהגן על הדמוקרטיה-הוצאתו מהחינוך הטורקי ומהחיים הטורקיים תוביל את טורקיה למצב שבו היא דיקטטורה.

בישראל, היעדר פטריוטיות פירושו השמדה. זאת לא הגזמה זאת המציאות, גם אם קשה לך לראות אותה מכוכב הלכת שאתה ניצב עליו.

36. כתוב מצוין
כל הכבוד לכותב   (29.01.11)
מסכימה עם כל מילה
37. אינטרסנט שמתנגד לאינטרסנטיות
נחשונית   (04.03.11)

לפני חודש בערך ביקרת בכיתת הנחשון שלי.לאחר הרצאה משעממת למדי על הנדסת תוכנה ועל אוניברסיטת תל אביב בה הדגשת את האינטרס המובהק שלך שביום מין הימים לפחות אחד מאיתנו יבוא ללמוד באוניברסיטה המהוללת שלך,החלטת לספר לנו על הכתבה שכתבת.

היינו פתוחים לכל דבר שתגיד,הרי כבוד הוא אחד מהערכים העליונים בעולם כולו ובתור ילדים ערכיים במיוחד מטבעינו שנכבד את עמדתך ואת רעיונותך.

אבל כשלת ידידי.

הצגת בפנינו את הבעיה שהיא "מימוש האינטרס הצבאי דרך מערכת החינוך".

אז סלח לצבא שיש לו אינטרסים,אבל אתה לא שונה ממנו.גם אני לא שונה ממנו,גם המחנכת שלי לא שונה ממנו וגם ראש הממשלה לא רחוק מלהיות אינטרסנט.החברה האנושית ידועה בהיותה אינטרסנטית.

אז תן לי לשאול אותך שאלה-

אם בין כה וכה כולנו אינטרסנטים,לא עדיף שהאינטרס יפעל לטובתה של החברה בצורה כזאת או אחרת כמו למשל הנחלת ערכים פטריוטים לנוער ישראלי?

38. טעות
תלמידה ,   צפון   (12.07.11)

אני שנה הבאה מצטרפת לכיתת מסד נחשון, ואני אישית מאוד מתנגדת לזה: אולי ב"גילי הצעיר" אני לא מבינה עוד את כל העניין הערכים, אבל לדעתי זה עדיין טעות לעשות כיתות כאלה:

1.אני מסכימה עם כותב המאמר שחינוך ערכי לא מגיע רק למצטיינים אלא לכולם.

2. אני מניחה שרוב המבוגרים לא רואים את זה אולי, אבל יש גם בעיה חברתית: זה כמו להגיד לילדים-"הילדים האלה יותר טובים מכם ולכן הם מקבלים דברים יותר טובים". זאת טעות, שפוגעת גם במרקם החברתי בשיכבה.

 

זה דומה לפרוייקט למחוננים/מצויינים, אבל בגירסא קיצונית יותר.

תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה