חדשות  דעות  מאמרים  אסתר הרצוג
מי מרוויח מהוצאת ילדים מהמשפחה?
אסתר הרצוג
פורסם: 28.05.11, 07:58
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 131 תגובות ב-86 דיונים
31. אכן. המדינה הופכת את הילדים העניים של היום לעבריינים של מחר.
על פשע זה על המדינה ,   לתת את הדעת   (28.05.11)

 דווקא טובת הילד מחייבת את השארותו במשפחתו, במתן סיוע  למשפחה שיאפשר לה לצאת ממעגל האבטלה  והשקעה אינטנסיבית בחינוך לשכבות החלשות.

נקיטת צעדים אלה אכן דורשת מהפכה במדיניות המדינה בתחום הזה.

32. המציאות העגומה
רופא בפנימיה   (28.05.11)

המציאות העגומה היא שכל הילדים אצלנו בפנימיה הם פוסט טראומטיים.

רוב הילדים מגיעים בגלל התעללות פיזית ו/או ניצול מיני. חלק גדול מהם עברו אונס או התעללות פיזית ונפשית בתוך המשפחה. אחרים אמנם עברו התעללות כזאת או אחרת ממושכת מחוץ לבית, אבל ההורים לא היו מסוגלים להגן עליהם מהמשך ההתעללויות.

מיעוט הילדים מגיעים אכן בגלל חוסר מסוגלות הורית שלא היתה כרוכה בהתעללות פיזית ממש, אבל רובם כבר נמצאים אחרי אישפוז כזה או אחר. כלומר, כשנזכרו להרחיק אותם מהוריהם, זה היה הרבה לאחר שהנזק כבר נגרם.

 

כל התאורים שלך על קומבינות פוליטיות והתעשרות לא קשורים אפילו בקצת למציאות שאני מכיר.

אם המערכה התעמולתית שאת מנהלת תגרום לכך שילד אחד ימשיך להיות חשוף לאיום היומיומי של חיים עם אבא שיכור/נרקומן שמכה ואונס, או עם אם חולה שמארחת גברים בבית שבדרך עוברים גם על הילדה שלה, אז כל הכוונות הטובות שלך הן בבחינת ריצוף הדרך לגהינום.

33. פרופ' הרצוג, שמתי לב למאפיין שמשותף למאמריך
המוכיח,מרכז   (28.05.11)

והוא התקפה על העו"סים מצד אחד אך מצד שני אין אלטרנטיבה למה שאת מציגה כתופעה שלילית במהותה.

מעבר לכך: את משמיטה דרך קבע ממאמריך את האפשרות לכך שישנם הורים מתעללים ושהם מהווים סיכון אמיתי לילדיהם. מה את מציעה כדי להתמודד עמם מעבר להתקפות על העו"ס?

מהלך תמוה בלשון המעטה.

34. אולי השיטה כושלת אבל זה ההאשמות שלך קשות ולא מוכחות
תוהה שאינו מומחה ,   תא   (28.05.11)

אני באמת לא מבין בנושא אבל אני גם לא והב שעושים פרובוקציות ללא שום כוונה להוכיח את הדברים. את מעלה, כאילו בתמימות, שאלות שהמשמעות שלהן קשה מאוד. אבל את לא עושה כלום חוץ מלהעלות ספקולציות, את אפילו לא מתכוונת לתת איזושהיא ראייה תומכת אחת. מילא אם הנושא היה שטותי וההאשמות שלך לא היו חמורות, אבל ההאשמות שלך חמורות מאוד. מי יודע, אולי לספקולציות שלך יש אפילו אחיזה במציאות אבל הסגנון שלך לא מוצא חן בעיני וקשה לי להתייחס ברצינות לסגנון שכזה

35. שכחת להגיד שהגברים אשמים
(28.05.11)
ושאת שונאת אותם.

כמו בכל מאמר ילדותי שלך.
36. אנתרופולוגים חיים על כספי ציבור ולא מפיקים שום ידע בר ערך.
דב ,   גבעתיים   (28.05.11)
37. זורקת בוץ מקצועית-שונאת את כוווולם במידה שווה
המשוכנע ,   מגדל   (28.05.11)

אין לך מושג וחצי מושג על הנושא אבל כמו במקרים רבים אחרים זה לא ממש מפריע לך. אין ספק שאת גורם סיכון לילדים.

38. כתבה מאד שטחית ולא מבוססת
(28.05.11)
אומרת הרבה ולא אומרת כלום.
39. בתור מי שנמצאת שם
סטודנטית לעו"ס   (28.05.11)

אני מזמינה אותך לבקר בועדות ההחלטה ולהבין את מי באמת מוציאים

מהבית. אני נתקלתי במקרים קשים מאד שלא מוציאים מהבית.

אני מסכימה שבמצב שהפנימיות נמצאות היום, הילדים לא מקבלים

את כל צרכיהם במידה מספקת, ויכולים להדרד למצבי סיכון.

צריך להשקיע יותר כספים בכך שלא יקבלו כל מדריך, ללא הכשרה,

שיהיו יותר משפחתונים, וכמובן- שיהיו יותר מענים לקהילה- כך שהורים

מזניחים יוכלו לקבל את ילדיהם לשינה מאוחר בערב, ולא ינתקו אותם מהם

(דברים שכמובן קוראים במועדוניות ובמענים נוספים..) אבל אין מה לעשות שיש הורים שמתעללים בילדים שלהם, ועם הנזק הכל כך חמור שבניתוק מהבית

לפעמים, אין מנוס. וזה כמעט ולא קורה בלי לתת להורים צ'אנסים,

לקבוע איתם חוזים, טיפולים וכ"ו...

 

40. גבר שראה את נחת ידה של אם חולנית.
צביעות נשית חסודה ,   ושל מערכות ממלכתיות   (28.05.11)

נישאתי לגרושה עם ילדה אותה אימצתי כחוק. נולדו לנו 3 בנות משותפות. האישה התעללה בבתה מנשואיה הקודמים. בגיל 13 ברחה מהבית. פחדתי כי תתעלל בשאר ילדינו. הילדה הייתה בקשר רק איתי. הועברה למשפחת אומנה טובה ואיכותית.כעבור 3 חודשים הוחזרה הביתה. לא רצתה ללמוד. טיפלתי בה כמו כל בנותיי-באהבה רבה. אך אהבת אם לא זכתה כלל (כמו כל בנותיי).

בהמשך, יזמה גירושין מלוכלכים לתפארת. כל הילדות נפגעו. הרחקות יזומות גרמו לניתוק כואב מבנותיי. רק אחת נשארה בקשר עימי. המדהים הוא כי עד לחידוש הקשר עימי (מלחמות מטורפות בבתי המשפט והרווחה) כשלונה בלימודיהם היה מצמרר. מאז חידוש הקשר, הפכה להיות תלמידה מצטיינת, רגועה ומדברת על לימודי רפואה.

אתן האמהות. האם נעשה סקר על מצב הילדים במשפחות חד הוריות? האם אי פעם בדקו את התנהלות הילדים במשפחות הגרושות? אני יודע, ומשיחות רבות, כי הרבה רשע זדון וכאב מסתתרים מאחורי דלתות של רבות ממשפחות החד הוריות (לא כולן כמובן) ועדיף למערכות "הכלכליות" להסתירם.

האם פנימיות טובות יותר? איני יודע. זה נבלה וזה טרפה. אבל, הגיע הזמן להפנים: רבות מהאמהות החסודות והבכיניות מתעללות בזדון בילדים. ונראה כאילו מדינה שלמה מתמודדת עים חולי נפשי שיוצר דורות חדשים של פגועי נפש.

41. כל הכבוד לך! זו האמת. מתחוללים כאן פשעים של ממש
המבינה   (28.05.11)
יש גם הרבה צדיקים במערכת- אבל בגדול את צודקת !!!
42. את מנותקת מהמציאות
שרון ,   ראש העין   (28.05.11)

מי את גברת הרצוג? האם חקרת מה אחוזי החרדה והדכאון אצל ילדים ממשפחות מזניחות, מתעללות שילדיהם נשארים בבית " עם הפנים לקהילה", כפי שציינת? האם המחקרים שלך עונים גם לשאלה הזו? הבעיה עם כל מיני אנשי אקדמיה שכמותך, היא כי אתם אוהבים רק לקטר ולקטול, מה שיעשו אנשי הרווחה -לא טוב/מספיק לכם. יוציאו מהבית? הזיקו, לא יוציאו? הזניחו!

את פשוט לא מבינה שנתנוני הפתיחה של ילדים אלו הם נמוכים ולכן רובם יוצאים אסירים, את  גם שוכחת שרבים מהם ניצלו בזכות פנימיה או מדריך טוב בדרך ...

43. למדינה אינטרס ליצור עבריינים, ע"מ שיהוו מודל
יורם יהודה, עו"ד ,   נע ונד במרחבי השפלה   (28.05.11)

השוואתי לאלו ש"אינם" עבריינים, היינו: ע"מ להעצים חלק מתושביה וליצור לעצמם תדמית חיובית הן בעיני עצמם והן בעיני אחרים, למדינה אינטרס כי בתחומיה יהיו גם כאלו אותם היא, המדינה, מתייגת כ"עבריינים"; כך גם נמצאת תעסוקה לשופטים, שוטרים, סוהרים, עו"ס ונותני שירותי עזר לכל אחד מהג'ובניקים הללו.

לענין גירושין: גם כאן מטעמים רבים, חלקם, רובם, פסולים, מעודדת המדינה נישואין, גירושין והפליה מגדרית; חלק מהטעמים: תעסוקה לכל הנזכרים לעיל וכן, ייצור בשר תותחים.
44. מאמר שטחי לא אחראי ומגביר ניכור
יודעת מקרוב   (28.05.11)
יותר מכל מלמד מאמר זה על הכותבת שמציגה עצמה כמומחית אך בפועל רואים שאין היא מכירה את האוכלוסיה המדוברת...מעולם לא נפגשה עם ילדים שעברו התעללות שיטתית וקשה, ילדים שהצרכים הרגשיים שלהם והאחרים לא מעניינים אף אחד.! מאוד קל לשבת במגדל בשן ולגבב שטויות........!!!!!!!!!
45. מדוע המקצוע היחיד שלא צריך רשיון או בחינות הוא הורים ?
(28.05.11)
46. את גדולה, חושבת נכון.
אסתר הרצוג   (28.05.11)

תמיד נהנית מהמאמרים שלך!!!!

את מיוחדת ומקורית

ביקורתית

חזקי ואימצי!!!!

47. את מתי תמשיכי להכפיש ולעשות מזה קריירה
עובד עצות...   (28.05.11)
אסתר במקום לכתוב כל כך הרבה שטויות לא מוכחות נסי פעם לרדת ממגדל השן ולפגוש ילד אחד בסיכון או כאילו בסיכון.שנים של הכפשות לא מוכחות פופוליזים זול והסתה.יש לפעמים תחושה שאת בעצמך מנסה להסתיר משהו...
48. וכאשר מגלים ילדים שעברו התעללות או אפילו ילדים שנרצחו
(28.05.11)

אז בטח את מזדעקת נגד הטיפול בקהילה.

את מסוג הנשים ששום דבר לא טוב להן.

פנימיות - לא טוב. טיפול בקהילה - לא טוב.

 

49. נו, אז הפעם הפוליטיקאים ובעלי ההון אשמים לשם שינוי.
רונן   (28.05.11)

ולא הגברים.

 

YNet, תעשו חסד לעצמכם ולציבור הקוראים שלכם ותחדלו מלתת במה לדברי הלהג וההסתה של הגברת הזאת.

50. צודקת בכל מילה המצב מחפיר
עו"ד שהד על ילדה כזו   (28.05.11)
ילדה בתחילת גיל ההתבגרות ביהמ"ש לנוער רחובות השנה 2008. כל מערכת "החינוך" התגייסה להוציאה מהבית כולל המצאת עלילות על אביה. קרענו את העובדות הסוציאליות ואת היועצות בחקירות הנגדיות. חבורת ליצניות ושקרניות. השופט קלט שהתיק ילך עד הסוף כולל למחוזי עם הפרוטוקולים ופסק נגדם. הילדה המוכשרת הזו ניצלה פשוט ניצלה. ולחשוב השהכל התחיל כשהאמא חשבה שהיועצות בביה"ס הן חברות שלה וליכלכה על בעלה. רשויות הרווחה מסוכנות ואני לא מגזים ומי שפותח להן את הדלת מסתכן בלאבד את ילדיו בכוח ובדורסנות. וכמו שאמרה הכתבת הפנימיות ה"טיפוליות" הן אסון לעתיד של הילדים הללו.
51. עכשיו אני מבינה למה הפקידת סעד רוצה להוציא את בני מהבית
44444444444444444444 ,   44444444444444444444   (28.05.11)

לטענתה אני פוגעת בבני בכך שאינני מרשה לו להיפגש עם אביו ( אחרי שהואשם בהתעללות מינית בשכנה המפגרת שלנו מותר לי לחשוש לא??)

טוענת שאני גורמת לו נזק בכך שאני מבקשת שהפגישות יהיו בתוך מרכז הקשר ולא מחוצה לה..

אה כן ולטענתה הילד אולי נקי ומסודר אבל סובל ממני

כששאלתי אותה מה אני עושה לו הי

חיקה מאביו

אז לכלהאבות המתוסכלים שיתקפו אותי עכשיו תקחו מקרה הפוך ההיתם משאירים את הבן שלכם עם פדופיל????  י לעוסית לא איכפת מבחינתה אם הילד יהיה בבית הילדים היא תקבל בונוס כפי שגיליתי בכתבה זו...

52. יש משפחות שחובה להוציא את הילדים מתוכן
אלון   (28.05.11)
אסתר הרצוג היא אישה דוגמטית התומכת בהשארת ילדים גם בביתם של אנסים, נרקומנים, בועלי קטינות וקטינים, מסוממים ופושעים. אין כל קדושה במשפחה המענה את ילדיה ומתעללת בהם, בה בשעה שמשפחות אומנה מספקות להם בית חם ואוהב.
53. האמנם?
פקידת סעד ,   תא   (28.05.11)
הגברת הרצוג משמיעה טענותיה כבר שנים. כן לצערי היא צודקת. מערכות הרווחה מנוהלות היום ע"י עמותות שעושות כסף והרבהת על גבם של נזקקים לא רק ילדים. חלק מהעמותות מנוהלות לעיתם ע"י קרובי משפחה של מקבלי ההחלטות בתוך המשרד ואז החגיגה מתבהרת כמשתלמת . כן ילדים סובלים מאד. הרחקה של ילדים מהוריהם היא לפעמים חיונית בשל פוגענות ההורים הבלתי מסוגלים אך המסגרות האלטרנטיביות גרועות עוד יותר .
54. יישר כוח, מילים כדורבנות !!!
(28.05.11)
55. תודה לך ,סוף סןף מישהי אומרת בקול רם
lah lah_lend   (28.05.11)

תודה לך ,סוף סןף  מישהי אומרת בקול רם את מה שידוע כבר שנים :שהמוסדות  ופנימיות הטיפול הללו  הם מקומות שאינם משרתים  את  המטרה שהם מצהירים  עליה ולמעשה נכשלים.  באחוזים, במספרים,. נכשלים .

ודברים נוראים קורים שם לפעמים . נכון ,לא כל הצוות הוא רע לב  או אטום אבל דווקא במקום שבו אסור לנו להיכשל כמדינה וכחברה,  אחוזי הכישלון גבוהים  מידי.כולי תיקווה שהמצב המעוות הזה ישתנה במהרה ,אבל לצערי אני לא רואה את זה קורה במצב שבו שרוייה המדינה היום. אין הנהגה ,אין דאגה לאזרח,  יש רק פוליטיקאים  שעסוקים בלגנוב .

עצוב.

56. מדוע ישראל מובילה במספר הילדים הנשלחים לפנימיות ??
קצת חשוד ,   ריח של כסף וקומבינה   (28.05.11)
57. סיפור אישי
כך וכך   (28.05.11)

אני בא ממשפחה שהיית מגדירה "מלח הארץ" אקדמאים ,הכנסה מעל הממוצע.,

גרים במקום טוב באמצע.

אימצנו ילדים  עקב אי יכולת להביא ילד  הילד השני התבלט מגיל מאד צעיר בבעיות התנהגות קשות עד שבגיל 10 אחרי ניסיונות אין סופיים לעזור לו הגענו לברירת מחדל עצובה וכבר כמה שנים הילד בפנימיה טיפולית.

הילד אינטיליגנטי מאד, והיום אחרי שראיתי ילדים שהגיעו מ"פיגור סביבתי"

אני רואה את ההבדל, כאילו הם באים ממשפחות מפגרות, אבל אחרי כמה ימי הורים ראיתי שהם לא מפגרים אלא שונים , העברית עילגת האחריות מהם והלאה ואולי הם כבר דור שני לפיגור סביבתי והילדים דור שלישי.

איך אפשר לגדול נורמלי בסביבה כזו.

רובם הגדול לא תחת צו בפנימיה אלא ההורים חשבו שיותר טוב שיגדלו בפנימיה.

חלק מהצוות הם נערים ונערות לפני צבא בשנת שירות אישית ותורמים כדוגמא אישית לילדים.

קשה לי להאמין שבמילים יפות של "עם פנים לקהילה" אפשר לקדם ילדים כאלה, והאמת נראה לי שלא רק לי אין פיתרון , גם לרשויות אין פיתרון.

58. גברת נכבדה, מציעה לבדוק את הפרנויות שלך...
(28.05.11)
מצער שאת מעוררת סערה מיותרת מבלי להכיר את המציאות בשטח
59. Deja vue נפגשנו בברלין, בטריבונל ראסל, דר. הרצוג
יוסי פרלשטיין ,   "אוראניה"- ברלין   (28.05.11)
משפחות מוחלשות, משפחות עקורות,משפחות שאזלת יד, שהיא חלק מן הרגרסיה המנטלית שחוו הורים  מול אלימות היסטורית או אישית, בקיצור כל מי שאפשר להתביית עליו ולטרוף אותו- חוק הג'ונגל הוא ולשם כך נפגשנו בברלין, בצהרי אותה שבת. אני מתעודד למראה תצלומך הנוכחי- את מאוד יפית והגיל עושה לך רק טוב- לעומת זאת אני ידעתי שאני שב לקבל על הראש, ידעתי שאשלם את המחיר, שיפרעו בי פרעות ושבע השנים הרעות האחרונות הוסיפו גם פרשיות של רדיפת תרבות, שוד ושבר בתוך בנק ומידי גנן תמים למראה שעזרתיו בשל היותי עצמי נמעך תחת כובד הרצחנות הטיפולית- השלטונית- הממסדית והתברר שפנים מעניינות יש למדי הכחול של מה שמימילא שמש זרוע המתה, גרירה ושליפת אקדחים מול הניהול הרפואי-סוציאלי ושפע גלגולי עיניה לשמיים, נוספו לי חרקירת יכולת, לא טעות- חראקירה ולא חקירה, נותרתי צל אדם, פוגרום מהונדס לתפארת פינוי ונקיון השתמש בעכברושיו הקמיזיאניים- נמחקה יצירה פלסטית, אלם הוטל על קול שירי. ושוב כמו תמיד- ליצור צער, אימה, עוגמה וחולי- חיים תרומיים שהיתה בהם תוחלת תרבותית מוכרת הועדפו כסעודת צהריים לנמרים דוקטורים ולג'אמוסי הבצה ולכל כלבי הציד מעומלני מדי משטרע, בעלי חותמות, נשות מעשים טובים ושופטי אשפתות.
60. לחילופין, להקים פנימיות עם תנאים אנושיים, בלי הזנחה והתעללות
ראש פתוח   (28.05.11)

לא כל זוג הורים מסוגלים להיות הורים: הם מסוממים, פסיכופטים, שתיינים/אלכוהוליסטים, אלימים, וכו'.

 

את ההורים אי אפשר לשנות.

 

אבל הקמת מסגרת טיפולית אנושית - זה כן אפשרי. אם זה לא קורה, זה בגלל שחיתות המערכת הציבורית. מטפלים לא ראויים ולא איכפתיים, וכיו"ב.

 

את זה כן אפשר לשנות. וחייבים לשנות.

תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה