רכב  בטיחות בדרכים
10 טעויות הנהיגה הנפוצות ביותר (בעיקר) בחורף
הלל פוסק
פורסם: 18.11.11, 12:43
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 240 תגובות ב-93 דיונים
31. בעיתיות עם סימון הנתיבים
ר   (18.11.11)

ברוב רובם של הכבישים הבינעירונים פשוט בקושי יכולים לראות את סימון הנתיבים - כאשר יורד גשם חזק ובחושך זו פשוט סכנה!

 

32. מספר דברים שצריך להוסיף לשיעור התאוריה
אני ,   מעלה אדומים   (18.11.11)

1. איך להפעיל מפשיר אדים ברכב

2. איך לתדלק רכב

3.איך להכנס לשלולית בלי להבהל

33. יונדאי איי 20 , ה מכונית לשמרנים מרובעים .
יוסי ,   רמת גן   (18.11.11)
איחס !
34. אולי כבר יוציאו חוק האוסר על ...
(18.11.11)
הסתרת החלון האחורי בפירסומות גדולות, מגיני שמש וכל שטות אחרת המאפשרת לאוטו נהג לנהוג בתוך הקופסה שלו ולשאר הנהגים רק לנחש איך ניראה הכביש לפני הרכב המסתיר לו
35. כל הכבוד!
אור   (18.11.11)
כל הכבוד על הכתבה, לכל "הנהגים" שבנינו שילמדו כמה טיפים, במיוחד לא לבלום באמצע כביש מהיר!
36. מרחק הבלימה בחורף לא גדל משמעותית וגם אין שטח מת במראות
אריק   (18.11.11)
אלה אגדות אורבניות בלבד
37. אותי מעצבנים הנהגים שמסנוורים מאחורה
(18.11.11)
38. לפי עיקולים להאט בירידות לשלב הילוך נמוך .
(18.11.11)
39. נוהגים בכביש חשוך חד נתיבי לאן להצמד לקו ההפרדה או לשול ?
(18.11.11)
תשובה יש להצמד לקו ההפרדה מהסיבות הבאות
א. כך תתרחקו מהולכי רגל
ב. כך "תציירו" את גבול הנתיב לרכב הבא מולכם
40. הכי חשוב - לפטר את קריינית גלגצ שאומרת "סעו לאט"
בחורף לא נוסעים לאט ,   נוסעים זהיר,כמו תמיד   (18.11.11)
41. שכחתם את השוליים הצרים? ואיפוד זוהר? והכי חשוב
רויטל   (18.11.11)
היו אדיבים על הכביש! וזה בחינם
42. לכל השואלים
נהיגה בשלולית   (18.11.11)

בשלולית יש לנהוג במהירות נמוכה קבועה ורצופה עם גז קבוע בסל"ד קבוע

 

כל שינוי יגרום לפתיחה/סגירה של המצערת והמנוע עלול להיכבות

 

לפני שלולית עמוקה יש לעצור עצירה מלאה, לשלב מהלך ראשון ולהתחיל בנסיעה רצופה עד ליציאה מוחלטת

 

רצוי להתחיל את המעבר מספר מטרים לפני השלולית כך שההאצה מ -0 למהירות החציה תתבצע לפני הכניסה למים 

43. בנוסף
(18.11.11)
זמן התגובה כשקר למישהו ארוך יותר וגם השיפוט פחות טוב.
לשמור מרחק!
44. עצות חסרות ולא מועילות ממש
עומר ,   רמת גן   (18.11.11)
90 אחוז מהישראלים חושבים שהם מעל לחוקי הפיסיקה הבסיסים ונוהגים מהר, עוקפים, לא שומרים מרחק, מתעסקים באלף ואחת דברים מלבד נהיגה, הבעיה היא שאף אחד לא מפחד פה ועושים מה שבא להם, חורף או קיץ..זה לא משנה לאף אחד, אני רק מקווה שלא יהרגו אותי כל בוקר כשאני יוצא לכביש. סעו בזהירות, כל מי שעוד נשאר לו מעט שכל והבנה בסיסית.
תודה

נשלח מהסלולארי שלי
45. וחשוב גם לא לתת עצות כאלו במדינה ללא בסיס תחבורתי!
(18.11.11)
46. הלילה נהגתי 800 קמ ממינכן הביתה... תענוג
יאיר ,   BE   (18.11.11)
נתיב שלישי תמיד פנוי, כולם מדליקים אורות ערפל ומכבים כמעט ביחד, נהגי משאיות בשיירה אינסופית ובמהירות אחידה מימין, וכבישים מעולים, ידעתי שעברתי את הגבול לפי איכות הכביש
ביי מינכן עד פרודוטרוניקה 2013
47. פמפום זו פעולה לא מומלצת גם למי שאין ABS!!!
רונן   (19.11.11)
פמפום זו שטות שהמציא משרד התחבורה. במקרה חירום אמיתי יש לבלום בעוצמה מרבית עם או בלי ABS. כל בית ספר ללימוד נהיגה מתקדמת יגיד זו לך בשיעור הראשון והבסיסי ביותר.
48. הסעיפים הראשונים טיפה בעייתייים
נהג   (19.11.11)
לא לכולם יש חיישנים באוטו או ABS, אז קודם כל תוודאו אם יש או אין לכם.
ובכל מקרה, לא להסתמך אף פעם רק על ה- 'חיישנים' אלא להיות ערניים וזהירים מספיק בשביל לא להגיע למצב שבו אתם צריכים אותם.
ועוד משהו חשוב, כשאתם רואים מכשול פתאומי שמחייב אתכם לבלום בלימת חירום, חלק מהנהגים גם ינסו להתחמק ממנו באמצעות 'שבירה' של ההגה לכוון הנגדי - זה טוב וחכם ועובד בקיץ, אבל על כביש רטוב זה רק יכניס אתכם לסחרור שיכול להגמר באסון אחר.
49. הצעה מעשית לממשלה
שאול   (19.11.11)
- לבטל מיידית את פרויקט מצלמות המהירות חסר התוחלת. הוכח שאינן מועילות בהפחתת מספר התאונות ומספר הנפגעים מתאונות.
- לצמצם משמעותית את מספר השוטרים והניידות במשטרת התנועה. רובם הגדול עוסק בפעילות שאינה תורמת להגברת הבטיחות בכבישים.

בכסף שיתפנה לשפר את התשתיות הקיימות:
- לצבוע בצבעים איכותיים את כל קוי ההפרדה, קוי השוליים וכו'. להוסיף מחזירי אור לקווים - אלה משפרים את היכולת לעקוב אחרי הקוים בחושך ובמזג אויר סוער.
- להוסיף תאורה בכמה שיותר כבישים (לדוגמא - כביש החוף בקטע חדרה - חיפה). תאורה מגבירה את הבטיחות באופן ניכר בעיקר במז אויר סוער.
[הרשימה עוד ארוכה - התרכזתי בשיפורים שעוזרים באופן מיידי לנהיגה במזג אויר סוער]

פעולה פשוטה כזו מעבירה את המשאבים פעילות שאינה תורמת מאומה חבטיחות בדרכים לפעילות שבאופן מוכח משפרת את הבטיחות בדרכים.
50. הבעיה היא הנשים
אפי ,   תל אביב   (19.11.11)
לנשים אין מודעות למה קורה סביבן, אין להן מודעות לטעויות שהן עושות, אני חושב שכל אשה צריכה לעבור קורס נוסף להחלקות, יתר תשומת לב וכד... כחובה, בודדות הנשים שנוהגות יחסית סביר ויש להן מודעות, וכבר הוכח מחקרית שאשה על הכביש לא זהירה כפי שנטענו לחשוב לאורך השנים

51. חובה לדעת
יוסי   (19.11.11)

איך יודעים בישראל אם שומרים מרחק בטוח בין המכוניות?

אם נסעת מאחורי רכב, ויש ביניכם מירווח של איזה 2.5 ס"מ, יותר מאורך

מכונית ממוצעת,  והנהג שמאחוריך  עקף אותך מימין, ( אם אין נתיב אז כמובן

על השוליים, או דרך נתיב השתלבות ),או משמאל ( אם צריך אז עוברים קוו

הפרדה רצוף ), ונידחף לפניך, אז אתה יודע שהגזמת בשמירת המרחק.

 

מוקדש לכל האידיוטים שנדחפים בשביל להרוויח 10 שניות, אתם בטח

המוצלחים וההישגיים שבבני האדם. אל תשכחו לכתוב על המצבה שלכם

שתמיד הגעתם ראשונים לרמזור אדום.

 

 

 

52. איזה בולשיט !!!! זה רק מראה כמה הנהגים בארץ סתומים !!!
בארי ,   פרדס חנה   (19.11.11)
אתם כתבתם "מאמר" על איך לנסות לנהוג בחורף, כתבתם לאיזה נהג זה מתאים ? לאיזה רכבים זה מתאים ? הרי במדינה שלנו יש רכבי אספנות גם ! יש רכבים שאין בהם ABS,EPS,DTS,PPS וכל מיני חרטא אחרים עם S בסוף.
נהג חדש שרק עלה עלה על הכביש לא יבין מאומה ממה שהוצע לו פה במאמר, נהגת שנוהגת בנתיב האמצע, יש לה קושי בהבנת הקריאה כל שכן בהבנה בעל פה,נהגים זקנים, חושבים שהם עדיין בכבישים של שנות ה70 או ה60.
בקיצור על העיצות שלכם שווים לעוד מערכת מטומטמת עם S בסוף.

העיצה הכי נכונה היא, לחייב את כל הנהגים לעבור קורס נהיגה מתקדמת, לפני שמקבלים את הרישיון !!! ככה אולי כולם באמת ילמדו לנהוג ולא להפעיל רק את הרכב.
53. עוד טיפ בטיחותי
מאי   (19.11.11)
אנשים לא מכירים אבל אסור ללחוץ על הכפתור שמוריד חצי הילוך ברכבים אוטומטיים כשנוהגים בכבש רטוב,...
54. שוביניזם בתגובה - 30 , למה לא , אבל -
יוסי ,   רמת גן   (18.11.11)
את התגובה שלי לא פרסמתם , למה ?
55. כתבה קצרה ומועילה
אוהבת נהיגה ומכוניות   (18.11.11)
56. אם זה כל מה שצריך כדי לא למות בחורף מאידיוטים....
הכותב מנותק מהמדינה   (19.11.11)
אז בהצלחה לכםנהגים יקרים!! לYNET יש לפעמים תחושה שהם מצילים את העם עם "המומחים" שלה... נו טוב... אם יש מי שיקרא את זה אז אין פלא..
57. בלילה בחורף, לנהוג בקור! חימום מרדים
א.ש   (19.11.11)
לי היה כלל בחורף, אסור שיהיה נעים וחמים... לנסיעה באוויר קר מבחוץ שיצא על השמשה יתרונות רבים, פרט לכך שזה שומר אותך עירני, זה מונע אדים, ללבוש משהו מחמם אך דק, כדי למנוע סרבול, והכי חשוב לנסוע במהירות התנועה, לא לאט מידי, כשאתה איתי באופן יוצא דופן אתה יותר חשוף לתאונה מכשאתה מהיר יותר מהתנועה, במיוחד כשהראות לקויה.
58. אני רוצה לראות מישהו ברכב בלי ABS שזוכר "לפמפם" בבלימת חירום
איתי   (19.11.11)
59. שאלה
יניב   (19.11.11)
מדוע אין לרכבים עם ארבע דלתות מגב אחורי? האם עד היום לא הצליחו מהנדסי הרכב להנדס את זה?
60. יןפי של כתבה
טלילה שחר ,   אשקלון   (19.11.11)
הלל שלןם, אולי שמי מוכר לך מהעבר הרחוק (רוני ושלי? זוכר?)
נתקלתי בכתבה במקרה. א. היא האירה את עיני בכמה דברים שלא חשבתי עליהם. ב. כמי שעוסקת באסטרטגיות למידה, קבל חיזוק חיובי על השפה הקולחת והתוכן המעניין. כל טוב, טלילה
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה