בלייזר
סינדרום הכדור הלבן
תומר קמרלינג
פורסם: 30.03.12, 11:14
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות ב-23 דיונים
1. מה הקשר
(31.03.12)
1. לכל במאי יש אנשי צוות,עורכים,מאפרים ועוד. אין קשר בין הבחירות האלו לגיל.במקרה של גי אדגר - לאונרדו דקפריו הביא את המאפרת האישית שלו. זה סרט אינטיליגנטי ומאד לא קליל כך שאולי כבר לא מתאים לרמת הקולנוע הרדוד של ימינו.
2. יש כל כך הרבה במאים צעירים חסרי כשרון - ולארונה הסרטים ברמה די ירודה.
אלו במאים מעולים .
2. חבר, אתה חופר.
(31.03.12)
3. כיף של כתבה
רענן   (31.03.12)
תודה!

נשלח מהסלולארי שלי
4. כן כן גם אני גאון מזדקן
Theonlynormlone ,   הרצליה   (31.03.12)
5. סטיבן הנדרי הכי טוב אי פעם.
(31.03.12)
6. למעשה, טינטין אמור להיות דמות ריקה - הזדהות קלה עבור הקורא
הרג'ה ,   בריסל   (31.03.12)
7. אהבתי את הדימוי מעולם הסנוקר. זהו, בעצם. אה, טור לא רע בכלל
מיכאל (מייק) חוטובלי ,   אשדוד   (31.03.12)
8. אל תאשים את סקורסזה, זה האמריקאים...
ג'ונסי   (01.04.12)

האמריקאיים לא מסתדרים עם סאבטקסט לא ברור. זה יכול להיות ההבדל בין הצלחה קופתית לבינוניות קופתית, כך שאסור להשאיר משהו ליד המקרה.

המכונה צריכה שמן (כסף) כדי להמשיך לעבוד, וסקורסזה, כחלק ממנה חייב לעשות את המקסימום (גם במחיר פגיעה, לא קשה יש לציין, בערך האומנותי).

 

בכל אופן יופי של סרט וביקורת מוצדקת...

9. לא מסכים!
חכם ביום ,   ביום   (02.04.12)

ראשית אציין שאני נהניתי מג'י אדגר, כן האיפור לא היה משהו אבל מיש מתרכז באיפור כנראה פיספס את כל מטרת הסרט והיא הבנאדם. הסרט מציג את את ג'י אדגר הובר כדמות שרויה במחלוקת באופן די דומה למה שעשה הרשת החברתית לצוקרברג, הוא לא נחמד, אתה לא אוהד אותו אבל הסרט מציג אותו כמי שהוא דמות מלאה לטוב ולרע (למרות ההצנעה של כל הצד ההומוסקסואלי, בכל זאת גיבור אמריקאי).

טינטין היה סרט ענק והדמות של הגיבור אכן קצת פלקטית אבל ככה היא גם בקומיקס והיא לא משתנה, אם אתה היית חוקר מקרה אחרי מקרה וכל פעם מסתבך האם היית ממשיך לחקור תעלומות או אומר לעצמך אולי אני אוותר על זה ואשאר בבית לשתות כוס תה.

הוגו היה מצולם נהדר וניכר בו שאנשים כשרוניים מאד עומדים מאחוריו אך הסרט איטי, משעמם וקצת אבוד (לפחות רובו מלבד אולי הסוף).

שיטה מסוכנת הוא סרט צנוע, עיבוד לספר, שבא להציג לך את מערכת היחסים בין שני הענקים המקימים של הפסיכואנליזהואת זה הוא עושה ועושה טוב.

אני מסכים שנייטלי שחקנית מוגבלת (ראה ערך פיראטים) אבל היא החלק הכי חלש בסרט טוב ומעניין (חוץ מזה שהסצינות עירום שוות את זה).

10. וואי אתה טוחן בשכל
יואב ,   מרכז   (01.04.12)

זה לא ורוד טורקיז זה ורוד בז'?

אתה כואב את כאבם של הבמאים הישישים?

עברת קורס בכתיבה מפותלת ולא נגמרת?

בקיצור גבר, ביאסת ולא ממש אמרת משהו מעניין

סורי

11. הבנאדם יודע לכתוב
העורך   (31.03.12)
חבל רק שלא מצא נושא ראוי לכתיבה.
12. אחד שדואג
טעויות לא הכרחיות   (01.04.12)
זה לא נשמע כ"כ רע בעברית.

מה שכן, "תסלחו לי על הצרפתית" - זה כן נשמע נורא בעברית.
כנראה כי זה באנגלית. ונראה לי שזו לא אותה שפה, למרות שאני מתחיל לחשוב שאולי אני טועה.

חסרים ביטויים בעברית? למה לתרגם ביטויים אמריקאים? ואם כבר ביטויים אמריקאים, למה דווקא את הקלישאות הכי לעוסות?
עם כל הכבוד לאמריקניזציה והשאיפה להדמות לתרבות הנעלה של מדינת השמנים האטומים, יש גבול.

רק לי זה צורם בעין? שלא לדבר על האוזן
13. הוגו אחד הברטים המשעממים
גיל האליל   (01.04.12)
וניסיתי לראות אותו פעמיים. פשוט מתיש.
14. נושא מענין כתבה איומה. אתה בן 77 לפחות?
אם לא אז תחליף מקצוע   (01.04.12)
15. שטויות, ספייס קאובויז סרט מקסים. עכשיו אני מתחיל לחשוב אולי
אורי   (01.04.12)
בכל זאת ללכת לראות את ג'יי אדגר. לא הלכתי כי כולם מלכלכים עליו, אבל אם הדוגמה הנוספת לסרט לא טוב של איסטווד היא ספייס קואבויז, יש מצב שהוא בסדר גמור ולמעלה מזה.
16. לרשימת המזדקנים שעוד יפתיעו במשהו טוב אפשר להוסיף את
חנווני קשה יום   (04.04.12)
מתי כספי!

הוא אמנם מחליד כבר שנים אבל עדיין יכול להפתיע
17. כתיבה שטחית ו"מאגניבה"
ברברן   (01.04.12)
ספילברג תמיד היה ויהיה במאי שטחי ומייצר פופ ילדותי.
סקורסזה עשה סרט ילדים ולכן מסביר את הסאבטקסט פה ושם, חוץ מזה שכדאי לך להתעניין בפרוייקטים הרבים וטובים שעשה בשנים האחרונות, כולל דוקו.
יש בסרטים שלו קצת יותר מצילום ועריכה...
איסטווד - נו באמת... הבנאדם מייצר סרט לשנה ונע בין הבינוני למופתי. מה שיש לך לומר זה רק על האיפור?
ואת קרוננברג אתה לא באמת מכיר...
בקיצור תלמד מאורי קליין לנתח לגופו של סרט והצנע לכת.
18. לא מדוייק לגבי ספילברג
יואל   (31.03.12)
זה נכון שהעשור 2000-2010 לא היה "אדיר" מבחינת ספילברג (לפחות לא בהשוואה לשנות ה80 או ה90) אבל לא נראה לי שזה שייך לגיל . למה לא ? כי את טוראי ראיין , יצירת מופת , הוא עשה ב1998 , ואת אינטיליגנציה מלאכותית הוא עשה ב2001 . אז הוא הספיק "להזדקן" ב3 שנים? את מינכן , שהוא סרט טוב , אפילו טוב מאוד , הוא עשה הרבה לאחר מכן - אז הוא שוב נהיה "צעיר" ?
אני לא חושב שזה עניין של גיל , אלא פשוט קושי להשאר מקורי ומחדש לאורך כלכך הרבה שנים , וגם חופש יצירה שעכשיו יש לו ופעם לא היה שכנראה מוליד גם "טעויות" . זה לא שהוא עשה סרטים גרועים אלא פשוט שהציפיות ממנו גבוהות בטירוף וקשה לו לעמוד בהן כל פעם מחדש.
גם אני לא מתי על טינטין , הדמויות אכן לא מדהימות והעלילה רוויה ביותר מדי אפקטים ופחות מדי סיפור . זה בעצם הסרט היחידי שלו שאני זוכר את עצמי משתעמם בו . את סוס מלחמה לא ראיתי . אבל לייחס הכל לגיל זה מאוד מאוד פשטני . אני גם אתפלא אם ספילברג יסיים את הקריירה בלי לתת עוד סרט אחד גדול לפחות .
19. כל הסרטים הנזכרים בקונטרס המפואר הזה חלשים ממש כמו הכתיבה
2 בלילה ,   ואני שתוי קלות   (31.03.12)
והתובנות של המר מבקר קולנןע הזה
20. יחסית לשאר הסרטים שיצאו השנה
צ ,   סדום   (01.04.12)
מדובר בקרוב ליצירות מופת
בעיקר לאור זבלוני האקשן שמציפים את המסך,
עם דמויות גרועות, עלילות מחוררות, תפאורה ועיצוב הזויים, או תסריטים צפויים ובדיחות יבשות.

עדיין, איסטווד יצר ב-5 השנים האחרונות שניים מסרטי המופת הכי טובים שלו (גראן טורינו וכמובן מיליון דולר בייבי)
הבעיה שלו ושל סקורסזה זה שהם התאהבו בדיקפריו שמצליח בעקביות לחרב סרטים. (ציון טוב בשאטר איילנד והטייס, ציון מספיק בקושי בהשתולים, וג'יי אדגר)
איכשהו אצל סקורסזה, הרושם שמתקבל אצלי בכל הסרטים שלו הוא פחות זה שהוא בא לספר סיפור, ויותר שהוא בא לעשות רושם על הצופים, בעזרת כל מיני מסרים סמויים, עלילות סופר מתוחכמות וטריקים קולנועניים.
לסרטים של סודרברג פחות התחברתי מלחתחילה (אולי למעט היסטוריה של אלימות) אז אני לא אשפוט אותו
וספילברג תמיד ביים סרטים במשקל נוצה לצד יצירות מופת. אז לא כל סרט אקשן יהיה אינדיאנה ג'ונס (אפילו הרביעי הוא לא באמת חלק מהסדרה)
ולא כל גיבור של סרט אקשן מצליח להיות אפקטיבי כמו האריסון פורד או טום קרוז במיינוריטי ריפורט.
עדיין לא ראיתי את טיןטין או הוגו, אז אני לא יכול להשוות, אבל לא נראה לי שהם נופלים במשהו מההצפה של הסרטים לפי הקומיקסים של מרוול או DC (קפטן אמריקה, ת'ור, הנוקמים, green lantern)
או סרטים אחרים שיצאו השנה והיו אמורים לתת אקשן יותר מעניין (in time, cowboys and aliens, source code וכו')
אז אולי הם לא מוציאים יצירות מופת כמו בשנות השמונים/תשעים/אלפיים, אבל היי, מי כבר הוציא בשנתיים שלוש האחרונות יצירה כזו ?

21. נראה מתורגם ממגזין באנגלית
חבל, דווקא מעניין   (02.04.12)
עברי, דבר עברית! ותסלח לי על הצרפתית...
22. ב"הוגו" בכיתי מרוב שעמום. ממש בכיתי.
עינוי ללא סוף   (03.04.12)
23. סינדרום המבקר החכמולוג
יוש   (02.04.12)
חזרה לכתבה