חדשות  דעות  מאמרים  שלומי צדקי
זו המחאה האמיתית
שלומי צדקי
פורסם: 08.07.12, 10:32
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 126 תגובות ב-65 דיונים
31. זה היה מפגן שנאה נגד החרדים
צ'ארלס   (08.07.12)
קודם כל, מעמד הביניים לא "יצא בהמוניו" להפגין אתמול. הגיעו בין 15-20 אלף. בזמן המחאה החברתית בקיץ שעבר היו פי כמה וכמה... וזה עוד אחרי התגייסות של הפוליטיקאים, התקשורת וכו'...

ואלו שיצאו לרחוב רק הוכיחו כי לא למדו כלום מהקיץ שעבר. לא שוויון בנטל אנחנו צריכים, אלא הפחתת הנטל. לא שכולם יסבלו כי אנחנו עשינו צבא וסבלנו, אלא לבטל את הגיוס הכפוי שאין לו הצדקה יותר, ולעבור לצבא מקצועי.
הטייקונים שודדים אותנו בצורה אכזרית יותר מהחרדים. על ההתנחלויות אנחנו מבזבזים הרבה יותר כסף.

אני לא רוצה לכפות על החרדים גיוס. כל מה שאני רוצה זה שלא יכפו עלי את אמונתם, ושלא ידרשו ממני לממן אותם. זה הכל.
32. הכתבה והכתב... כלי להסחת דעת מהבעיה האמיתית!
שרון   (08.07.12)
תתביש!
אם כבר אז לדבר על הכסף שהם מקבלים חינם.
אבל באמת.. כמה אלפי קונילמלים שלא יעשו כלום?
זו הבעיה בישראל?
33. בעיית מחירי הדיור חשובה הרבה יותר מגיוס חרדים
אלון   (08.07.12)
גם ככה יש לנו עודף ג'ובניקים
34. אבל אם החרדים יפגינו אזי כמות המפגינים תשים את הפגנות הנטל ל
שימי   (08.07.12)
לעג. האם ממשלה מחוקקת חוקים או יותר נכון משנה חוקים לפי הפגנות או לפי חכ זה או אחר ללא התחשבות במספר הבוחרים. מי היא קדימה? כמה מנדטים יש לה היום לעומת המנדטים של החרדים. הרי אם החרדים יתגייסו לצהל כן לצהל ולא התנדבויות למיניהם אשר ראשי העמותות מרוויחים הון רב לכיסם הפרטי משרות לאומי ולא המדינה. אזי החילוניים יתלוננו מהבוקר עד הערב על החרדים או על שאיזה חיילת לא יכולה לשבת יחד עם החיילים אלא מעבר למחיצה.וכן שבת תהיה שבת ללא נסיעה ברכב צבאי בשבת שלא למטרות בטחון וכמובן טלויזיה וסרטי קולנוע בבסיסי צהל למיניהם .
35. אני לא בטוח בכלל. סטאלין הרג הרבה יותר בני עמו מהיטלר
בני   (08.07.12)
36. מסכימה עם כל מילה!!!!!!!!!!!!!!!
גילי ,   ר"ג   (08.07.12)

נמאס מהחרדים ומהערבים , שני סקטורים שלא תורמים כלום למדינה , החרדים לא משרתים, לא עובדים ויותר מזה כופים עלינו את דעותיהם ! אין תחבורה בשבת , ערים שלמות מתחרדות , שנאה לנשים  בקיצור איראן !

המגזר הערבי שונא את ישראל לא משתתף בשום דבר , בקושי מייצר , נהנה ממטעמי הדמוקרטיה כשאחיו בעולם המוסלמי , נרמסים ונרצחים !

די נמאס למעמד הביניים שרומסים ומנצלים אותו . יש ירידה רצינית של החילונים מהארץ . בסוף לא ישאר אף אחד שיצביע בבחירות חוץ מהערבים והחרדים!!!!!!!!!!!!

37. סוף סוף מחאה ברחל בתך הקטנה
מיכל   (08.07.12)
הצטרפנו למחאות בשנה הקודמת וניסינו לברוח מפוליטיקה
הפוליטיקה השיגה אותנו ומסייעת לנו לשים אצבע על אחד מן מביטוי האי צדק שמשפיעים גם על חלוקה לא צודקת במישור הכלכלי.
השלב הבא- התנחלויות ומה שצריך זה טריגר חיצוני שיוציא לרחובות רבבות שיצעקו -לא עוד.
מעניים שבשני הפרמטרים של אי צדק מעורבת הדת במלוא קיטורה
38. אז מה אתה מציע? לא לעשות כלום?
די לקשקשת. נמאס   (08.07.12)
39. אבל הציבור לא בא-במקום מאות אלפים הגיע ציבור דל יחסית
צופה   (08.07.12)
מסתבר כי הקריאות בתקשורת לא ממש עבדו על אף הדיווח בפריים טיים
40. ממשלות מושחתות בישלו דייסה והציבור משלם.
ומי יתקן   (08.07.12)
41. כדאי לדעת הנתונים הבסיסיים!!
איתן ,   תל אביב   (08.07.12)

אוכלוסיית החרדים כולה הינה 480,000 איש כולל נשים, ילדים וכו'. (6% מתושבי המדינה לפי הלמ''ס ומשרד הפנים) .בכל שנה מגיעים 8,000 חרדים לגיל הגיוס, מתוכם 1,500 איש מתגייסים למסגרות שונות (נח''ל חרדי, שחר ועוד). נשארו 6,500 משתמטים. ה-60,000 שמדברים עליהם בתקשורת מתייחסים ל-18 שנים אחורה, גילאי הפטור של תורתו אומנותו, 18-35.

 

בכל המדינה מגיעים מדי שנה 130,000 בני נוער לגיל 18, מתוכם  בניאוכלוסיות שלמות מקבלות פטור: 29,000 ערבים, 10,000 בנות מטעמי דת, ועוד משתמטים רבים כגון פרופיל נפשי-6,000, רישום פלילי-5,000 ועוד ועוד.

 

בקיצור, לדעתי- החרדים זה לא בדיוק הבעייה הכי רצינית שלנו.....

42. שלומי צדקי כותב מעולה והוא צודק
ברק ,   תל אביב   (08.07.12)
המשפט החשוב ביותר לדעתי בכתבה זו הוא:
"ליצור לחץ מתמשך על מקבלי ההחלטות כזה שיתורגם לכוח אלקטורלי ויבהיר לראשי המפלגות שבסופו של דבר המנדטים יילכו למי שיספק מענה אמיתי".
יותר מזה: הבחירות הכלליות חשובות פחות. הפריימריז חשוב הרבה יותר ומי שפקוד למפלגה - סופרים אותו והוא מפסיק להיות שקוף. הכי פשוט. אז תתפקדו למפלגות. כולנו, מעמד הביניים.
חשוב מאד
43. במקום לאחד כוחות אתה מפלג
לאוניד   (08.07.12)
מצער מאוד הניסיון שלך לצבור קרדיט על ידי לכלוך המחאה החברתית.
בסופו של הדבר גם מחאה על גיוס היא בא מאותו מקור - הרגשה שעובדים עלינו, דופקים אותו וגונבים אותנו עם כל מיני ספינים, גם בתחום הכלכלי וגם בתחום השירות.
לא מדובר בשום ניאו קומוניזם- תפסיקו ללקק את הזבל שביבי מנסה להאכיל אותכם.
בשבוע שעבר לרחובות למחאה חברתית יצאו קרוב ל 15,000 איש, ומדובר במספר מאוד משמעותי. תפסיקו לנסות להשוות גדלים ותתאחדו למען מטרה משותפת - מדינת ישראל טובה יותר נקיעה מהתנהלות נכלולית ואי צדק, יותר הוגנת.
44. מס פרוטקיישן שמשתמט ישלם למשרת
צדק צדק תרדוף   (08.07.12)
לא משנה אם זה חרדי\חילוני\ערבי\צ'רקסי שמשתמט.


כל מי שלא יעשה שירות צבאי \אזרחי 3 שנים ישלם מס פרוטקיישן לקופה שתחולק בין כל אלה שמשרתים.

בנוסף כל הטבה\תקציב\בונוסים\קומבינה לא תשולם למשתמט.

עידן החירטוטים נגמר.

זה צדק חברתי, והטוקבקיסט שירשום לי שאני שמאלן, חי בסרט ואני אקנה לו את הפופקורן.
45. כבר ב 2009 זליכא אמר שהחרדים משמשים כלי. הם לא הבעיה
(08.07.12)
מומלץ לשמוע את ההרצאה של ירון זליכה (חפשו בגוגל הרצאה של ירון זליכה בטכניון 2009) שם הוא מסביר באריכות רבה איך הרבה מאוד דעות קדומות שלנו (כמו למשל החרדים, הביטחון וכו') להסביר למה רע לנו כלכלית בעוד טייקונים רבים גוזרים קופון על חשבון המדיניות הכושלת של ממשלות ישראל לדורותיהן.

אני הצבעתי ביבי בבחירות האחרונות (ואם לא יהיו שחקני מפתח חדשים ויותר ראויים כנראה שאעשה זאת שוב ולא בלב שלם בכלל אלא שזה הרע במיעוטו) אז אי אפשר להאשים אותי בכך שאני טוקבקיסט בתשלום. אני גם קפיטליסט במהותי וחושב שבקפיטליזם כולם מרוויחים אלא שאני חושב שאת המשחק הקפיטליסטי צריך לשחק בהגינות ובצורה שמשחקים בו היום בישראל הוא לא משוחק באופן הוגן.

אני בעד מחאות חברתיות כאלה או אחרות ולו בשל העובדה שזה אומר שלאנשים אכפת ממה שקורה פה במדינה ולא רק רוצים את טובתם האישית ולא מוכנים לשחק עם אחרים. אבל נראה שמטרות המחאה כפי שהיא כיום קצת ילדותיות. ברור לכל שדיור עולה כסף בעיקר דיור במרכז. ברור לכל שהפתרון לא נמצא אצל החרדים או בקיצוץ של הביטחון וכו'. הפתרון היחיד שבאמת יהיה נכון לבעיית החרדים היא לשנות את הדברים לאט ולא בשיטת הזבנג וגמרנו שאהובה כל כך על שמאלנים משום מה גם בתחום המדיני ובתחום הביטחון, העובדה שאין פתרונות מיידיים לכל בעיה עדיין לא חדרה את ראשם הקשה.

פתרון ריאלי יהיה שילוב של החרדים במסגרת שוק העבודה תוך לפחות 10 שנים (למרבה ההפתעה דווקא לפיד בעצמו אמר את זה בראשית דרכו הפוליטית) .

פתרון ריאלי יהיה דווקא לא לשלב אותם בצה"ל אלא להגדיר מסגרות חלופיות (שגם חילונים ישובצו שם) של שירות לאומי בו ישבצו את כל אזרחי מדינת ישראל בדומה לאופן שבה משובצים החיילים כשבראש יושבים שיקולים של צורכי המדינה ואחריהם בקשות אישיות של המגויסים. חלק מאותו שירות לאומי יהיה גם הגיוס לצה"ל. הרי הכל מסכימים שיש חיילים מיותרים בצה"ל שלו רק נתנו להם את המסגרת הנכונה היו תורמים רבות למדינת ישראל (מש"קי ממטרות למיניהם). צה"ל רק משמש להם פלטפורמה כדי להכניס בהם קצת משמעת. אפשר להרחיב את השיטה גם למטרות אחרות מאשר טיפוח הגינות בבסיסי צה"ל ועובדי רס"ר.

פתרון ריאלי לבעיית לימוד התורה של החרדים וגם אי השירות של הערבים יהיה דווקא פתרון של פשרה בו יוקצו חלק מאותם אנשי השירות הלאומי גם ללימוד התורה בישיבות של המדינה. החרדים יהיו מרוצים שכן המדינה בעצמה החליטה שהנושא חשוב לה (למרות שחלק מהאנשים שלהם יגויסו לצה"ל וחלק לנושאים אחרים). המדינה תהיה מרוצה כי שאר האנשים יוקצו לדברים חשובים כמו למשל טיפול בקשישים במגזר שלהם (אותו דבר יפעל גם במקרה של הערבים) וגם יהיה איזשהו פיקוח על הנעשה בבתי המדרש השונים. השאלה היחידה שנשארת פתוחה בהסדר כזה הוא כמה אנשים ילכו לאיזה מקום (למשל כמה יוקצו להיות תלמידי ישיבה) ואת זה הרי החרדים יודעים לפתור הכי יפה ע"י חברי הכנסת בעת הדיונים על חוקי תקציב המדינה למיניהם.

כמובן שיש עו הרבה נושאים שצריך לטפל בהם אבל כבסיס נראה לי שזה פתרון שצודק הוגן ושכולם מרוצים או לא מרוצים באותה מידה עקב איזושהי פשרה כמו בכל דמוקרטיה טובה.
46. צודק במאה אחוז
יעלי ,   תל אביב   (08.07.12)

רק הבעיה היא שבנתיים המים ממשיכים לרתוח ולאף אחד בממשלה הזאת לא איכפת. זאת לא מחאה שמאלנית נטו- זו מחאה להפלת השלטון הבזוי והמושחת שקיים כיום במדינה!

צודק במאה אחוז- צריך מטרה ברורה. אבל צריך גם ליישם אותה. זה נחמד מאוד שהממשלה אישרה את ועדת פלסנר אבל הועדה הזו היא בדיחה ויריקה בפרצוף של מעמד הביניים, אין בה אפילו חצי פתירון לבעיה. והבעיה העיקרית היא ממש לא בגיוס חרדים!!! הנטל העיקרי הוא כלכלי- שאנחנו מממנים את הציבור החרדי מהכסף הפרטי שלנו!

המטרה היא אחת: לדרוש שויון לכולם! אם רוצים לממן להם ישיבות- שיממנו לנו לימודים, רוצים לתת להם פטור מגיוס או מכל חובה אזרחית שהיא- שיתנו גם לנו. רוצים לתת להם קיצבאות- שיתנו גם לנו. לא רוצים להתגייס? גם אנחנו לא! מי שאל אותנו בכלל!? הגיע הזמן לסגור את ברז הכספים לעדה הפרזיטית. דת זו לא עבודה

47. שאלה
Amitai ,   Africa   (08.07.12)

למה תמיד מסודרות  התגובות מן הסוף אל

ההתחלה? רק כשמאוד רוצים לישון ולא מצליחים, סופרים לאחור...שבוע טוב לכולם!

48. אם הפגנה כזו גורמת לגאווה בשירות הצבאי בציבור הכללי היה שווה
אריק   (08.07.12)
49. איזו ראיה שטחית של הדברים! הנטל שמטל אלו חרוזים שביבי חילק
פסימיסט.   (08.07.12)
לכם אחרי שגמרתם לשחק עם החרוזים האירניים. הכל כדי להסיט אתכם מהדבר האמיתי. החיים הבלתי נסבלים תחת שלטון  נתניהו. הדמוקרטיה הנסוגה השוויון הננסוג, אי היכולת להתקיים בכבוד. את כל זה נתניהו רוצה שתשכחו. לכן קבלתם חרוזים נוצצים ואתם אכן משחקים יפה.
50. מי צריך שטיפות מוח של שלטי חד"ש החתרניים?!
אמיתי   (08.07.12)
51. המיליטריזם אחראי על דיכוי האדם
קצת יותר מקומיוניזם   (08.07.12)
די כבר עם ציד המכשפות הזה, שיח ניאו-קומוניסטי נשמע כמו קללה, אבל מה שהחזיק את משטר האימים בברה"מ בשלטון היה המיליטריזם ולא הקומוניזם. אם כבר, אז הקומוניזם הוא עלה תאנה לגנרלים רצחניים שרודים בעמם, בדיוק כפי שקורה בעולם משחר הימים. השילוב של הון וגנרלים הוא הקטלני ביותר לזכויות האדם. אין לי התנגדות שכולם יגויסו, אפילו לא דפני, אבל המחאה החברתית הרבה יותר חשובה מזו שהייתה אתמול. הייתי בקהל וראיתי בעיקר יוצאי צבא שבעים, לא מעט מהם מלאים בכסף, שמנסים לחנך ציבור שלם שדרכם היא הנכונה, רק ששבענו מדרכם של גנרלים. פעם זה רבין המלך, אחר כך ברק, שרון, מופז, בקרוב אשכנזי, אבל כולם חוטאים במיליטריזם שלא רואה ממטר את האזרח הקטן.
אם רוצים שינוי אמיתי, רק מחאה חברתית, ניאו-קומוניסטית או סוציאל-דמוקרטית, מצידי גם אנרכיסטית, אבל כזו שתשים סוף לשלטון הטייקונים, הגנרלים, הקיצוניים והדתיים, ותתן קצת רווחה, חינוך ובריאות לעם.
52. הפיתרון הוא להפוך את צה"ל לצבא מקצועי.
Evi   (08.07.12)

ולא לריב עם החרדים.

53. המחאה היא מחאה פוליטית נטו.
צמי ,   באר שבע   (08.07.12)

ואף אחד לא ממש מתרשם מה"מסיבה התל אביבית".

 

מעניין שמארגני המחאה הזמינו פוליטיקאים שבעבר ישבו בממשלות שישבו יחד עם חרדים.

מעניין שהמחאה יוצאת רק נגד חרדים, למה מארגני המחאה לא מזכירים לכולנו את האנרכיסטים השמאלנים שלא משרתים בצה"ל או בשרות אזרחי ?

 

מעניין גם איפה החביאו מארגני המחאה את דפני ליף שהשתמטה משרות צבאי / אזרחי, ובמקביל היא חתמה על מחתב השמינסטים ?

54. אם יש חוק הטוקבקיסטים צריך חוק הטוקבקיסט בתשלום.
דודו   (08.07.12)
לא מובנות לי הרבה מהתגובות כאן ובכלל, בעיקר בנושא הכלכלי, איך "יאללה ביבי" כאשר אני עובד ואין לי היכן לישון? אני עובד ועדיין בכול חודש גדל לי המינוס ב 800 ש"ח? אם יוצא חוק לחשיפת טוקבקים מין הראוי שטוקבק בתשלום יצויין ככזה. כי רוב הטוקבקים בעד ביבי וכלכלתו נראים לי בתשלום, אחרת ממש לא מובן.
55. כמה שנאה לחרדים בתקשורת.ועוד מתפלאים שיש גזרות לעם ישראל
(08.07.12)
56. כשמאלנים פצפיסטיים לא מתגייסים ל"צבא הכיבוש"
איפה היו ההפגנות ?   (08.07.12)
57. השיח ה"ניאו-קומוניסטי" כביכול הוציא לרחוב שלוש מאות אלף איש
שי   (08.07.12)

 

58. כל הכבוד. מילים כדורבנות
משרת מילואים   (08.07.12)
סוף סוף מישהו הבין ומסוגל לבטא את מה שמניע את המפגינים, אותנו, מבלי להתלהם ומבלי להפגין שינאה.
59. שלומי - כל מילה בסלע
אורן ,   צור הדסה   (08.07.12)
שלומי,
אתה צודק בהחלט.
שינוי שיטת הממשל הוא הדבר הראשון שיש להוביל.
במקביל לסמן מטרות נוספות תוך כדי תנועה.
ולא לשכוח שהעם עדיין דורש צדק חברתי!!!

בהצלחה,
א.כ.מ.
60. הפתרון איננו גיוס. הפתרון הוא חינוך.
שי   (08.07.12)

הדרך היחידה, ה-י-ח-י-ד-ה, להושיע את מדינת ישראל מנפילתה לתהום הפרמיטיביות והבערות היא כפיית מערכת חינוך אחידה, חילונית, גם על הציבור החרדי. נער חרדי שיגויס ישתחרר חרדי. נער חרדי שילמד ויכיר את התרבות הכללית, היסטוריה, ספרות, מדע, יש סיכוי טוב שיתפקח מהזיות השווא שמוכרים לו ראשי הכת.

 

אבל דרושה מלחמה נחושה על מנת להצליח בכך, משום שהמנהיגים החרדים מבינים היטב את האיום הטמון בידע והשכלה. אין שום סיכוי ששורת האפסים המתיימרת להנהיג את מדינת ישראל כיום תרצה או תוכל לחולל שינוי כזה.  השלב הראשון בדרך להצלת מדינת ישראל הוא החלפת השילטון. ולא, צפוי לנו עתיד עגום.

תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה