יהדות  מגזין  עיון
אנחנו בטח לא פראיירים: השוויון בנטל הוא עירום
חיים אקשטיין
פורסם: 13.02.13, 09:44
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 161 תגובות ב-92 דיונים
31. כתבה מצוינת
רוני   (13.02.13)
רוצים לסמא את עינינו מהבעיות האמיתיות שיש במדינה כמו בעיות בטחון כלכלה וכו׳ ומתעסקים בענין שולי למדי כמו השיויון בנטל. לדעתי כשיגייסו תלמידי ישיבות או שהם יכנסו למעגל העבודה כל המתלהמים והמלעיזים על החרדים יתחרטו על כך . וזה מזכיר את מה שהיה בעבר הלא רחוק והלא מפואר בתולדות עם ישראל. אם במדינת ישראל הצליחה מפלגה עם תוכן ריק כמו יש עתיד זה רק מראה ומעיד על האנשים במדינה שלנו.

נשלח מהסלולארי שלי
32. "ההתבכיינות הילדותית" אתה ראית מה כתבת?
Zod ,   ראש פינה   (13.02.13)
ההתבכיינות הילדותיתי???? אני חושב שהמשפחות של 22,993 חללי צה"ל פחות יסכימו עם דעתך. לידיעתך-הטריק של להגיד למישהו שבא להתלונן שהוא סתם מתבכיין כבר שחוק לגמרי.
33. זה יתחיל בגיוס. זה ימשיך בקצבאות...
א ,   ניו יורק   (13.02.13)
וזה יגמר בהפרדה מוחלטת של דת מחוקי המדינה. נ-ק-ו-ד-ה.

אין!! מקום!! לדת!! בחוקי!! מדינה!!

הבנת?

כן, יש עוד אוכלוסיות שמקבלות (או אמורות לקבל) תקציבים שאחד האדם לא מקבל: בעלי מוגבלויות, קשישים, חולים. אנשים שהם חסרי-ישע. הבנת? אנשים שהם בריאים ומסוגלים לדאוג לעצמם לא צריכים לקבל אקסטרה כלום! כלום!!! דין סטודנט כדין אברך כדין פועל בניין. אם האחד מקבל - אזי גם לשני מגיע. אם השני אינו מקבל - אזי גם לראשון לא מגיע.

זה לא עניין של פראיירים וזה לא קשור לשום פלפול דמגוגי בחצי פרוטה שהבאת פה למעלה. זה עניין של שוויון בפני החוק.

עלוקות נמאסתם!

למה אתה חושב שאני כותב לך מניו יורק? בגלל המצב הכלכלי? יש לי עבודה די מכניסה. בגלל המצב הביטחוני? לא, עשיתי צבא ועשיתי מילואים ואם תהיה מלחמה אני אתייצב כמו טטלה. רק בגלל הכפיה הדתית. רק בגלל שיורקים על ילדות בנות 8. רק בגלל שלא יכולתי להתחתן עם אהובת נפשי בטקס אזרחי בארץ. רק בגלל שאין תחבורה ציבורית בשבת. רק בגלל עלוקות בנות עוולה כמוכם.
ולפני שאתה מזדעק על אנטישמיות כמו שאתם ככ אוהבים לעשות - אני שונא את כל העלוקות באופן שווה ללא הבדל דת גזע ומין. כל אדם שמעז להתעלק על סביבתו במקום לדאוג לעצמו ולספק את חלקו בנטל החברתי המשותף - בזוי ופסול בעיני ואין לו מקום בחברה.

רוצים לבדל את עצמכם ממדינת ישראל? אין לי בעיה עקרונית שתקבלו איזשהו שטח משלכם בגבול המדינה. לא תקבלו מאיתנו חשמל או מים או כסף או הגנה צבאית ותדאגו שם לעצמכם איך שבא לכם. אבל כל עוד אתם נהנים משירותיה של מדינת ישראל - השתתפו באופן שווה גם בחובותיה, עלוקות!
34. כאילו שאקשטיין לא יודע מה מכיל שיוויון בנטל
איש ״תמים״   (13.02.13)


נשלח מהסלולארי שלי
35. החרדים כל הזמן חושבים שאנחנו מדברים על שוויון ביינטל
ויינטל בכלל לא רוצה ,   שוויון. טוב לה ככה   (13.02.13)
36. כאשר עשרות אלפי אזרחים
שימי   (13.02.13)
ישראלים מבלים שנים על גבי שנים
בכוללים + הטבות כספיות שונות ומשונות,
ואחרים עובדים, משרתים בצבא,
עושים מילואים ומשלמים מיסים, אז לא
פלא שהאחרונים מרגישים פראיירים.
37. צודק! לא מפסיקים להטעות אותנו
מצביע יש עתיד   (13.02.13)
ואנחנו הולכים כמו עדר אחרי ראשי המפלגות שעושים עלינו קופה פוליטית...
אפשר לחשוב זה הבעיה הקשה ביותר במדינה
38. נטל? אכן שמוש במושג לא נכון
חיים   (13.02.13)

1. כל מי שפתח אי פעם עתון חרדי כל שהוא או האזין לתחנת רדיו שלהם יודע מה רמת השינאה והבוז של העדה הזו ליהודים (מה שהם קוראים "חילונים" ו\או "ציוניסטים")

2. אותו ציבור נהנה מכל זכויות יתר האפשריות (תוך פיזור אגדות על העוני שלו כביכול). 

3. בן אדם שיכול לנהל אורך חיים שנראה לו ללא צורך לדאוג לפרנסה (לא עובד בקיצור) - אדם עשיר גם אם הוא אוכל פעם ביום.

4. מדובר בציבור עלים בצורה קיצונית (כל מי שעוקב אחרי חדשות ראה זאת): החל ביריקות וחומצה על נשים יהודיות שעוברות בקסבה של בני ברק או בית שמש ועד לאבות שהרגו את ילדיהם כי אלה הפריע ("ללמןד תורה"?). פרשיות תקיפה מינית אפילו לא נראות רציניות מספיק לאיזכור.

5. ובנוסף לכך - דמם נחשב ליקר יותר.

6. ברור שצהל יידע לאמוד במשימות גם בלעדם - השאלה הגדולה היא עד מתי חברה הבנויה על אי - צדק מתרחב שווה שבני המאמד הנחות ילחמו בשבילה?

 

 

 

39. למה כל חרד או מתחרד חייב לשקר? "הכל אנטישמיות"? נמאסתם!
רמתגני ,   רמת גן   (13.02.13)

לצבא חסר כח אדם. מחזורי הגיוס מצטמצמים- זאת עובדה.

אם לא נשנה את המגמות, בעוד 10-15 שנה רוב צעירי המדינה לא ייתגייסו-זה עובדה

יותר מזה: בעוד 10-15 שנה (-באם לא ישתנו המגמות), הרב חרדי-ערבי יעגן בחוק את חיוב המדינה לתמוך בכל "תורתם אומנותם" שיהפכו לרוב. אתם חושבים שאנחנו נעמוד בזה?

את כל זה פוטר המחבר בצה"ל מתפקד, מגן על המדינה באמצעות הכוחות העומדים לרשותו, ואמנם יש הרבה מקום לשיפור – אבל בחורי ישיבות הם לא אלה שימלאו את כל חסרונותיו

זה פשוט נסיון להרדים אותנו עד הרגע שהפרזיטו-חרדיות תשתלט,והרס המדינה הציונית יגיע לנקודת האל-חזור

 

40. עצומה שיוויון בנטל גיוס לכולם! - באו לחתום!
יורם   (13.02.13)
41. באמת, בואו נפסיק עם הצביעות
ישראלי   (13.02.13)
אין, ולא הייתה למנהיגות החרדית שום בעיה עם הצבא או עם העבודה. יש להם בעיה גדולה מאד עם יציאה של החרדים הצעירים לעולם הגדול וחשיפתם לתרבות יהודית אחרת. הם יודעים היטב שברגע שחרדי צעיר ייחשף לעולם שמחוץ לחומות הגטו החרדי, רוב הסיכויים שהוא יבקש להמלט ממנו. והם רוצים לשמור על עדר הכבשים הצייתניות שלהם. לכן, אין סיכוי שהם ייתנו לחרדים צעירים בריאים בגופם ובנפשם ללכת לבצא, לצאת לעבוד או ללמוד. ואנחנו, "הבכיינים", צריכים לממן את הגטו הזה.
42. זה ועוד איך עניין של חיים ומוות!!
רועי   (13.02.13)

מר אקשטיין - אני מזמין אותך לחלקה הצבאית של בית העלמין בראשל"צ.

אני נמצא שם לפחות פעמיים השנה.

 

מעולם לא ראיתי שם משפחה חרדית!

 

זה בדיוק העניין - חיים ומוות!!

43. צודק, בואו נתעלם מהבעיה עד שמחזור
(13.02.13)
הגיוס החרדי יגיע ל40% ורק אז נבצע אינטגרציה עם החרדים.

חוץ מזה כותב יקר, רוב הבעיות האקוטיות שהבאת כאן יכולות להשתפר
או להיפתר עם גיוס כללי:

בתי חולים - יותר מתנדבים לשירות לאומי
עומס על מעמד הביניים - גדוד חרדי אחד חוסך 12X28 יום במילואים
זו כמות כסף עצומה.

אבל עזוב את הגיוס, המטרה העיקרית פה היא שהחרדים ישתלבו בחברה,
ישרתו ויעבדו - כי רובם כן רוצים לעבוד.
אם גם לזה אתם לא מסכימים - מבחינתי אתם יכולים לחיות בחו"ל, שם
יתנו לכם לעשות מה שבא לכם.....
44. אקשטיין אתה כותב נגד עצמך - ההסבר בפנים
מילואימניק דתי   (13.02.13)
כל המאמר שלך הוא התבכיינות אחת גדולה למה נטפלים לגיוס חרדים כאשר עומדות על הפרק בעיות הרבה יותר דחופות וחשובות

אז אני אמשיך לשלם מיסים ולהתנדב למילואים, ואתה תמשיך להתבכיין למה נטפלים לחרדים.

וכשתבין למה נטפלים לחרדים כנראה יהיה מאוחר מדי...
45. לא, לא, ובנוסף לזה - לא.
איניגו   (13.02.13)
לא, לא, ובנוסף לזה - לא.

1. השיוויון בנטל הוא לא נושא חדש בכלל, זהו נושא שמקומם כבר עשרות שנים, בבחירות האלה פשוט הגיעו מים עד נפש (חוק טל התיימר לטפל בבעיה ובמקום זה החמיר אותה. אתה מוזמן לבדוק מתי הוא נחקק).

2. שיוויון בפני החוק הוא לא בכיינות. הוא דרישה לגיטימית של אזרחים - זה לא תקין שחלק מהאנשים יתרמו שנים מחייהם למדינה וחלק לא, וזה לא תקין שחלק מהאנשים יעבוד וישלם מיסים ויפרנס חלק משמעותי שלא עובד מבחירה (ואני לא מתכוון למובטלים שפוטרו).

3. שאר הבעיות שהצפת הן דמגוגיה בגרוש - לכאורה יש בעיות קשות שצריך לטפל בהן קודם והבעיה הזו היא זניחה וצריך להמשיך להזניח אותה. אז כאן אני חולק עליך, וכך גם הרבה מאוד מהמצביעים לכנסת הזו (בין אם הצביעו "יש עתיד", "הבית היהודי", "העבודה" וכו').

למזלנו הטוב, אתה ודומיך לא נמצאים בעמדת השפעה, ותקלה המתמשכת הזו עומדת בפני תיקון.
46. גיוס חרדים חשוב יותר מאיראן ומבתי חולים
א   (13.02.13)
למדינת ישראל אין היום שום איום קיומי חיזצוני רק איומים פנימיים.

את "בעית איראן" לא נפתור, ובכל מקרה זה עוד עימות צבאי בשורה של עימותים מאז קום המדינה.

בעית בתי החולים היא בעיה תקציבית כמו כל בעיה אחרת. גם אם שיעור התמותה בישראל יעלה או ירד ברבע אחוז זה לא ישנה את אופי המדינה.

אי גיוס חרדים הוא שבר עמוק בקיומה של ישראל כמדינת חוק דמוקרטית. העובדה שחילונים מגויסים בכפיה וחרדים לא היא כתם על המדינה שמסיבות פוליטיות מבישות לא קורצף במשך 30 שנים. הכתם הזה יביא למלחמת אזרחים שהיא הסיכון הקיומי המרכזי למדינת ישראל.
47. צרת רבים חצי נחמה
(13.02.13)
אך זוהי נחמת שוטים!
וכי מה יעזור לאם חילונית שכולה ? לדעת שיש גם אם חרדית שכולה? זה יחזיר לה את בנה? הוא אשר הכותב מתכוון זוהי בכייה על כך שלה קרה ולאחר לא. מה לעשות זוהי דרכו של עולם. חלק עשירים חל עניים. לחלק טוב ולחלק לא. לחלק יש ילד בריא ולחק חולה לא עלינו.?לחלק מתים ילדים ולחלק לא. ואם נגזר על אותה אם להיות שכולה ובנה לא היה משרת בצבא אז הוא היה מת מתאונה או משהו אחר. התירוץ של למה אני כן ואתה לא ריק מתוכן ודמגוגי.

נשלח מהסלולארי שלי
48. קול שפוי בתוך ההתלהמות? אפילו בין המשתמטים החרדים לא רוב...
בן   (13.02.13)
החרדים הם בקושי 5% מאזרחי ישראל (כ-7% מהיהודים), והיום כל אזרח שני לא מתגייס (לפי נתוני צה"ל והלמ"ס).

אבל מה זה חשוב העובדות, העיקר להיכנס כבר בשחורים האלה! לפחות לפיד עשה על זה קריירה והרבה כסף, התומכים והמצביעים שלו יקבלו רק עצבים...
49. חיים, שכנעת אותי: חרדים וחילונים מוכרחים להיפרד.
אלי ,   מגדל העמק   (13.02.13)
בוא נתרחק אחד מהשני, גיאוגרפית, פוליטית, תרבותית, וכמובן- כלכלית. פרידה מוחלטת. אין לי עניין במלחמת אחים, אבל אם המצב יישאר כמו שהוא- אנחנו עלולים להגיע לשם. ובבקשה: אל תבוא בזעקות של קוזאק נגזל, ותקרא לי "בכיין".
50. העניין הוא לא "גיוס חרדים" אלא שיוויון בפני החוק!
חוק אחד לכולם ,   נמאס מטפילים   (13.02.13)
אתה מנסה להסית את עיקר הבעיה ולהציג זאת כאילו זה קטע של "לא לצאת פראייר" או ויכוח על "גיוס חרדים" אבל אתה טועה.

הבסיס של דמוקרטיה הוא שלטון החוק.
עפ"י החוק אין דבר כזה "חרדי" ואין דבר כזה "חילוני". יש אזרח.

אזרח עפ"י החוק חייב בשירות ביטחון - לא רלוונטי מה מצב הכלכלה או המדינה או אנא עארף שאתה ממציא פה עכשיו.
לא יתכן ששני אזרחים במעמד אזרחי זהה, אחד לא יתייצב לשירות וישב בכלא, והשני לא יתייצב לשירות ויקבל בתמורה דירה, פטור ממיסים וארנונה, ושלל קצבאות מדינה במזומן בעבור השתמטותו.
זה לא קטע של "פראייר". זה קטע של חוק.

אני לא מנסה לשכנע אותך בנחיצות צה"ל או באי-תרומתם של החרדים.

אני בסה"כ מעמיד את הדיון במקומו הנכון והמקורי של שיוויון בפני החוק.
51. ועדיין צריך שוויון בנטל
רבקה ,   מרכז   (13.02.13)
גם אם יש עוד הרבה עוולות לתקן וגם אם זו לא הבעיה היחידה, עדיין צריך לדאוג לשוויון בנטל. האזרחים המשרתים מרגישים מנוצלים. יש מלחמות להלחם וצריך שגם החרדים ישלחו בהן.
52. זה לא רק השירות בצבא
א.   (13.02.13)
בעקרון החרדים מייבים בשירות ומקבלים "דחיה" כל עוד הם "לומדים" בישיבה. המשמעות היא שהגבר החרדי כבול לישיבה עד גיל מבוגר ואינו יכול ללכת לעבוד או ללמוד מקצוע. הנוסף לכך החרדים מסיימים את הישיבה הקטנה כשרמת הידע שלהם במקצועות "חול" מקבילה לזו של ילד בכיתה ד'.

המשמעות היא שעול גידול משפחתו של החרדי נופל על הציבור הרחב.

שוויון בנטל הוא שירות צבאי (או לאומי) אבל גם עבודה ולימודי ליבה, בדיוק כמו בארה"ב, אנגליה וצרפת (שם היהודים החרדים הם גם עורכי דין, רואי חשבון, זבנים בחנויות ובעצם עוסקים בכל מקצוע).
53. לא עניין של חיים ומוות?
אסף ,   גרמניה   (13.02.13)
הציג בפנינו בבקשה את מספר ההרוגים בעת שירותם הצבאי שגורם מותם היה שירותם הצבאי!!!) לעומת מספר ההרוגים בעת לימודם בישיבה (שגורם מותם היה לימודם בישיבה!!!). אח"כ תבוא ותספר לנו שזה "לא עניין של חיים ומוות".

"... בשונה מסוגיות ציבוריות אחרות, שאלת גיוס החרדים רחוקה מלחרוץ גורלות של חיי אדם ..." - תספר זאת להורי כל החיילים שנהרגו בגלל עצם היותם חיילים (מלחמה/מבצע/אימונים) – קשקשן!!!

“... זה מבאס אותנו, וזה כל הסיפור. מרגיז לעשות מילואים כשאתה יודע שאנשים אחרים לא עשו אפילו טירונות ...” - לא, זה ממש לא קשור ל"מבאס" אלא לחוסר שיווין וחוסר צדק משווע. מדובר בזמן שהאחד צריך לתת למדינה ובזמן זה לעצור את כל התנהלות חייו (בעודו מסכן אותם!!!) בעוד השני פשוט ממשיך בשגרת חייו!!! אתה יודע מה, בוא נהפוך את היוצרות ונפטור את החילוניים משירות צבאי ורק בדתיים והחרדיים יילכו לצבא. האם גם אז תשתמש באותם טיעונים? אני מניח שלא!!!

“... לפעמים זה גובל בשנאה למגזר החרדי ...” - לא, זה לא קשור לשנאה זה קשור לחוסר צדק משווע שרוצים לתקן!!! תפסיק לתקוף את הטוענים ותתחיל לענות לטענות עצמן!!!

“... כמו שיעצבן אותי לגלות שרק אני שילמתי לוועד הבית ושאר השכנים לא ...” - והאם היית מסכים להמשיך את המצב הזה או שהיית דורש לתקן אותו באופן מיידי?

“... בסוריה, שתי אצבעות מהגבול עם ישראל, הבלגן גובר מיום ליום. באיראן יש כור גרעיני שממשיך להתפתח, בלי לשאול אם זה מעניין אותנו ...” - וכמו שאנחנו רואים, התפילות שלכם לאלוהים לא עוזרות, אז תפסיקו לטעון שאתם שומרים על ישראל בתפילותייכם ותתחילו להשתתף בנטל האמיתי של שמירה על ישראל!!! דרך אגב, זה ממש לא משנה אלו בעיות עומדות בפני ישראל, אין בהן תירוץ להמשיך ולדחות את תיקון העוולה של חוסר השיוויון בנטל – אפשר לטפל במספר בעיות באופן סימולטני!!!

“... נכון, אפשר לראות בזה גם ערך ...” - לא, זה לא "גם" ערך אלא "זה ערך"!!!

“... חשוב שכל אזרחי המדינה ישאו בעול באופן שווה. מן הראוי, שכל אזרח מגיל 18 יעזוב הכל ויילחם למען המולדת ...” - אז למה אתה כותב פה באופן שיטתי נגד מה שאתה בעצמך אומר שהוא שצריך וראוי שיהיה?

“... אבל גם אם זה לא יהיה כך – לא יקרה שום דבר גורלי. לא יתרחש אסון ...” - באמת? כשהחברה הישראלית תקרוס בגלל קרעים מעין אלו זה לא יהיה אסון?

“... אם לא ניתן להנהגה שלנו להקדיש את מלוא תשומת הלב לסכנות האמיתיות של ישראל ...” - צודק, אך אחד הדברים החשובים ביותר הם להקדיש תשומת לב לתיקון החולים וחוסר השיוויון בחברה הישראלית בשביל שהיא תוכל להמשיך להתקיים ולא תתעורר יום אחד למלחמת אזרחים!!!
54. הא בהא תליא.
מיקי ,   ירושלים   (13.02.13)
השוויון בנטל אין פירושו רק שירות צבאי,
השוויון בנטל פירושו שוויון בכל הנטל כלומר גם צבא וגם כלכלה.
הדרך לחברה הישראלית עוברת דרך הצבא.
הנטל הגדול יותר הוא הנטל הכלכלי של החברה החרדית על מדינת ישראל.
בחברה החרדית מי שעובד כבר, שזה מעטים, עובד בשחור מפני שהוא לא עשה צבא.
וכך קורה שיש שני מצבים או שהם לא עובדים או שהם לא משלמים מיסים.

שורה תחתונה
אני גם משרת שלוש שנים את המדינה לגמרי!!!

וגם משלם מיסים כל חיי.

והם לא!

זה לא בכיינות זה צדק!!!
55. צודק כל מילה בסלע
בצלאל ,   מרכז   (13.02.13)
הרי זה ידוע שהכל פוליטי ושום חרדי לא יתרום לצבא זה נובע מהתבכינות וחוסר הערכה ללימוד התורה

נשלח מהסלולארי שלי
56. אין לך טיפת בושה?!
ניר ,   תל אביב   (13.02.13)
השיוויון בנטל הוא לא רק השירות הצבאי אלא תשלומי מיסים ועצם זה שהמדינה משרתת ציבורים שונים שלא תורמים לה דבר!! אם כל כך מעניין אותך המצב עם שכנינו - תתגייס לצבא! דמגוג!

נשלח מהסלולארי שלי
57. שיויון בנטל הוא כן ענין של חיים ומוות-יותר תקציב לבריאות ובט
לא לזלזל   (13.02.13)
כשחרדים יתחילו לעבוד ותקציבי הישיבות יפסיקו. יהיו לפחות 3 מילארד בשנה חיסכון +כסף רב שיגיע מתשלום המיסים שלהם+ חסכון בתקציב מילואים כי יהיו יותר סדירים ולא יצטרכו לגייס מילואים לתעסוקות.
בקיצור מיליארדים רבים יהיו בתקציב המדינה, מה שיאפשר לה לתת שירותי בריאות טובים יותר וגם יותר בטחון לאזרחים, מה שאומר שזה שווה חיי אדם.
בקיצור שיוויון בנטל מציל חיים, וכל המציל נפש כאילו הציל עולם ומלואו.
58. אדון חיים היקר - הסבר קצר למה השיוויון כן חשוב
יואב   (13.02.13)

כי הוא מייצג בעיה שקיימת שנים רבות שאנחנו באים לתקן, שכחת לציין שעבור אותו ציבור שלא עובד ולא תורם לחברה הישראלית גם משלמים לא מעט.

אין ספק שהבעיות של אירן וסוריה ובשטחים הם חשובות מאוד וגם בהם יטפלו, אבל לציבור הישראלי נימאס כל פעם לשמוע "אירן אירן" כאשר ישנן בעיות בבית כמו איך לקנות דירה ואיך לחסוך לעתיד ובכלל להתקדם בחיים.

מה שזכה בבחירות אלו הבעיות שמפריעות לציבור הישראלי ביום יום, כל הבעיות הבטיחוניות לא נופלות מהן, אבל לשם שינוי אנחנו רוצים לפתור בעיות אחרות קודם

59. שוויון בנטל ומיד! גיוס לכולם ולכולן בגיל 18 והפסקת כל קיצבה!
הרחוב החילוני רותח!   (13.02.13)
60. לא יעזור עגלות ריקות אתם תמשיכו לשרת בצבא הציוני ולעבוד קשה
כך ניקבע מלמעלה   (13.02.13)
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה