חדשות  חדשות בארץ  חינוך ובריאות
אבולוציה בלי קוף: "נושא רגיש מאוד בישראל"
שחר חי
פורסם: 01.06.14, 20:33
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 229 תגובות ב-172 דיונים
31. ישראבלוף
(01.06.14)
מחכה שההחלטה הדבילית הזאת תתפוצץ להם בפנים שהנושא יוצף על ידי התלמידים עד שיידרשו לתת לו התייחסות.
תלמיד שהולך לבית ספר ומונעים ממנו את פירות הידע האבולוציוני הנוגע לאדם בגדר קורבן למערכת חינוך פושעת
32. כשהייתי ילד למדנו את זה. אז מה, הולכים אחורה?!
אלי   (01.06.14)
אין שום סתירה בין לימוד תורה ובין לימוד האבולוציה של דרווין על כל חלקיה. עצם העובדה שהורידו את זה מתכנית הלימודים (לא ידעתי על כך) ומחזירים עכשיו חלקית מראה על הקצנה דתית ובערות שמזכירה חשכת ימי הביניים.
יש גדולים וחכמים בתורה שהם גם אנשי מדע חשובים. אולי ילכו אותם הבערים שנלחמים בהוראת מדעים (כולל דרווין) אל אותם יהודים וילמדו מהם הבנה אמיתית על מקומו של המדע ומקומה של הדת.
אני פשוט מתחלחל לראות לאיזה שפל התדרדרה מערכת החינוך מאז שהייתי בה כילד.
33. אף כי אני אטאיסט , אפילו מיליטנטי משהו, גם את האבולוציה,
אבי ,   נתניה   (01.06.14)
בארצינו ובאזורנו, בכלל, מוטב ללמד באופן אבולוציוני. גם דרווין הגיע למסקנותיו לאחר מחקרים והיתבוננות, ומסעות מפרכים של שנים על הביגל. מוצא המינים שלו נכתב אחרי שנים של חשיבה, בהם הוא עיקל את ממצאיו.
ללמד על האבולוציה, צעד חיוני במאה 21, אפילו בישראל. לעשות את זה בחופזה , מבלי לאפשר עיקול נכון של התיאוריה יחטיא את המטרה.
34. זה מדהים לקרוא ולהבין עמקותה של היהדות
זה כנגד זה ,   עשה האלוקים   (01.06.14)
ככל שהיהדות עולה וגואה בעולם ואלפי יהודים חוזרים מדי שנה (לדאבון לב הרשעים בעם ישראל) ליהדותם. כך עולה וגואה כנגדה הסיטרא אחרא במלא עוזה וכוחה. ואף מדקדקים הם ברמת הכפירה האם עם קופיקו או בלי קופיקו. ממש כפי שמדקדקים שומרי המצוות בענייני מצוה זו או אחרת כוונתה וכוונת עשיית. ממש מדהים זה כנגד זה עשה האלוקים.
כוח הקדושה מול כוח הטומאה והטימטום.
35. פחדנים
קובי ,   מרכז   (01.06.14)
התקפלו לחרדים.
36. הגישה המקובלת בחינוך הדתי: לעצום עיניים והבעייה נפתרה...
דני ,   ירושלים   (01.06.14)
אין דבר יותר מקומם עבור האדם החרדי מאשר תורת האבולוציה. הכל הדת מסוגלת להסביר למאמיניה שמוותרים על יכולת החשיבה שלהם פרט לתורת האבולוציה. פשוט בלתי אפשרי מבחינת האדם המאמין לקבל את העובדה שהאדם אינו בהכרח עשוי בצלם האלוהים ושהוא הלך והתפתח...
וכמו תמיד הגישה הדתית היא לעצום עיניים והנה אין בעייה. דור של בורים גדל כאן שאינו מסוגל להתמודד עם מה שאינו בר הסבר. האמונה הדתית הרי על פי המנהיגים שלהם מבוססת על אמונה עיוורת, כי הרי מותר האדם מן הקוף אינו תקף לאלה שאינם מכירים בכך שמוצאנו מהקוף...
37. אלוהים = השקר הגדול ביותר של האנושות
אתאיסט   (01.06.14)
38. כמו לדבר על הריון ןלהמנע מלדבר על מה שגרם לכך!
סיפור החסידה   (01.06.14)
39. לא צריך ללמד ילדים דברים שמובילים למחלוקת.
עדי   (01.06.14)
מה יעשה ילד עם האינפורמציה שאבותיו באו מן הקוף ? ואמנם אני לא מדען אבל יש לי תחושה אינטואיטיבית חזקה שמוטציות וברירה טבעית - זה לא מספיק להתפתחות חיים, ראייה, תבונה ושאר מורכבויות ונפלאות הטבע. חבל שנותנים לערב רב בעלי מחלוקת להשתלט על מערכת החינוך.
40. שילמדו על הקוף אבל שילמדו גם על הבריאה..ה"מומחים"לא מסכימים
ללמד על אלוהים   (01.06.14)
כ- ד"ר להנדסה אני מאמין בבריאה (לא דתי) וכל האפסים לא מסכימים שילמדו את זה.
41. האבולוציה מורכבת בהרבה מתורת דרווין
יוסי ,   ראשון לציון   (01.06.14)
תורת דרווין מנתחת את האבולוציה בערך כמו ניתוח מבנה האטום בתורה האטומית של נילס בוהר.
ובכלל, מי שמאמין כפשוטו בתורת הברירה הטבעית, סופו שיתן לאדם להשמיד את כל החיות, או לחילופין, יאפשר לכמה מיקרובים להשמיד את כל האנושות.
42. מבחיל ומביך
גל ,   מכמורת   (01.06.14)
די לכפיה הדתית
43. אם היינו צריכים עוד הוכחה שישראל בקריסה אז הנה היא כאן.
דוקטור לגנטיקה   (01.06.14)
מה שנעשה בישראל מזכיר תקופות אפלות מאוד באנושות. האבולוציה והאב הקדמון שיש לנו עם השימפנזה אלו עובדות קיימות כמו כוח המשיכה וכמו שכדור הארץ הוא עגול וסובב סביב השמש. עשרות אלפי מחקרים מדעיים ומאות אלפי תצפיות וראיות לא משקרים. ישראל נכנעה לדת ובכך הפכה למדינת עולם שלישי מהמניין. ומי שאופטימי שהמצב ישתפר לא מבין דבר ורבע דבר בדמוגרפיה. אין עתיד, וגם הציונים הגדולים ביותר שבינינו מחפשים דרך החוצה.
44. ב"מוצא המינים" דרוין כלל לא התיחס לאדם
מוצא המינים   (01.06.14)
אם מלמדים את תורתו של דרוין קשה להתיחס לנושא שדרוין עצמו לא עסק בו. הדיון במוצא האדם רלוונטי רק לאבולוציה שעברה תורתו של דרוין...
45. האבולוציה אינה נושא מעורר מחלוקת בקרב מדענים
מדען ,   אונ׳ תל אביב   (01.06.14)
וראוי שיהיה גם חינוך למיעוט החילוני הנרדף במדינת ישראל. חינוך עפ״י ערכי ההומניזם, המדע והמחשבה החופשית. הכפיה המכוערת של ערכים דתיים בבתי ספר לכאורה ״חילוניים״ בהם מלמדים את הילדים את סיפורי התנ״ך כעובדה - היא הדבר שצריך לעורר מחלוקת באמת ועליה על החילונים להתקומם.
46. שניהם ניתנים ללימוד.
דנידין ,   קנדה   (01.06.14)
את שניהם לא ניתן להוכיח לילד ולכן אין סתירה ביניהם. שניהם בגדר אמונה למעלה מהדעת:
אמונה באל
אמונה בחוליה חסרה
47. במדינות מערביות מודרניות, אפשר להכניס לכלא על דברים כאלה.
(01.06.14)
שם אם בטעות מורה יסטה וידבר על תלמידיו על נושא שלא בחומר הלימוד, יוכל לסכן את עבודתו ואף להיכנס לכלא. אוסטרליה היא אחת מאותן מדינות...

מתי אנשים כאן יבינו שאין שום טעם בהכנסת הדת למדינה? דת הייתה ותישאר עניין של בחירה ממילא ומה שילדינו ילמדו בבתי הספר, לא יקרב או ירחיק אותם מן הדת אלא רק יעוות או יסתיר מהם ידע חיוני חשוב ואף מכריע, שעשוי לסייע להם בהמשך חייהם.

הנורמה היא ללמד ילדים מדעים ולהשאיר לבית כל קמצוץ של נגיעה בדת, מחוץ למערכת החינוך.
48. אחרי שנים של מחקר מעמיק ומעכב אחרי העדה החרדית
יוסי דארווין   (01.06.14)
בשמורות הטבע שלהם דהיינו בני ברק ומאה שערים. אין מנוס מלפסוק שמקור האדם אינו מהקוף אלא מהפינגווין.
49. דת
רוסי   (01.06.14)
מה ציפיתם ממדינה דתית,ש רוצה להיות דמוקרטית,הדת שולת פה כמו בכל מדינות ערביות.זה לא מקובל לדת וזהו.
50. יש רק דרך אחת להסביר להם:
(01.06.14)
בכל ריאיון או מבחן לקראת כניסה למקום עבודה, יהיה חייב המועמד לעבודה להישאל מספר שאלות בסיסיות על אודות בקיאותו בעולם הסובב אותנו. שאלות טריוויאליות כמו מיהם כוכבי הלכת שלנו, מהם מספרים ראשוניים ומה לימד אותנו דרווין, ייתנו כלי איבחון ברור לגבי מידת חיבורו של המרואיין למציאות בת זמננו. תאבי החיים יקודמו וייתקדמו לעבר האלף השלישי. העקשנים ייתקבצו בגטו שלהם וידונו את משפחותיהם לבערות ולעוני.
51. מדינה של חשוכים
עוזב את החשכה   (01.06.14)
איזה חשכה.... מסוכן לחשוב בחשכה כזאת
52. אילו רק היה היום אחד באפריל זה היה יכול להיות מצחיק
ערן   (01.06.14)
53. ממילא הם לא לומדים לימודי ליבה - אז מה זה משנה כבר...
ציפופו ,   מעלה הקוף   (01.06.14)
לפחות שרק חלק יהיו בורים ולא כולם!
54. הדיון עקר- עד היום לא לימדו ומשהו סבל מזה? יש דברים יותר
אהרן ,   חשובים ללמוד.   (01.06.14)
עד היום העולם המדעי לא חרב מזה שישראלים לא למדו את התיאוריה הזו ואפילו זהו בפרסי נובל.
כדאי להתמקד בדברים חשובים יותר כמו מתמטיקה ומדעי המחשב כמיה ועוד שחשובים להצלחת התלמידים וכמובן שאם כבר יש זמן מיותר שישקיעו אותו במעט חינוך לערכים ולא בקופים.
55. הדתיים עצמם הם הוכחה לנכונות האבולוציה - הם עוד לא התפתחו
NLO ,   אליה קפיטולינה   (01.06.14)
56. איזו השתפנות, אולי נוריד מלימודי התנ"ך את סיפור בריאת האדם?
איתי   (01.06.14)
עד מתי חילונים ימשיכו להתכופף בפני הדתיים והדת, למה חילונים מוכנים לללמוד תנ"ך ודתיים לא מוכנים ללמוד אבולוציה (שזו גם התורה הנכונה מבין השניים כמובן).
פשוט בדיחה, ככה זה כשבכל קואליציה יש מפלגה דתית שמחזיקה את החילונים קצר.
57. זה כמו שבשיעור חינוך מיני ילמדו רק על הדבורים והאבקת הפרחים
חיזקי ,   שמורת טבע   (01.06.14)
ויקוו שאף תלמיד לא ישאל על דרכי התרבות האדם...איראן, הנה אנחנו כבר מגיעים אלייך.
58. בורות בעידוד משרד החינוך
(01.06.14)
59. נמושות. מצנזרים עובדות מדעיות.
מנדל   (01.06.14)
איראן זה כאן
60. במקום למצוא גישור פרשני מלא לתיאוריה שוב מונעים מידע מילדים
גיל ,   עמק יזרעאל   (01.06.14)
היהדות שהייתה דת מובילה הפכה להיות נגררת.
אפילו האפיפיור טען שתיאורית האבולוציה היא ההסבר המדעי לסיפור הבריאה המקראי.
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה