הורים  חינוך ילדים  דפנה תייר
חשוב שתדעו: המחיר הנפשי של גן עירייה בגיל 3
דפנה תייר
פורסם: 15.01.15, 08:50
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 266 תגובות ב-138 דיונים
31. בדיוק להיפך
מרוצה ,   ראשון לציון   (15.01.15)
בראשון לציון יש אחלה גני טרכטנברג, חדשים עם מתקנים מעולים וצוותנהדר - חוסך לי 800 ש"ח על כל ילד.
כנראה שהכותבת מצביעה למפלגת שמאל ומטרתה לנגח את השלטון.
32. שטויות במיץ - מספיק כבר לבכות
עדי   (15.01.15)
שטויות במיץ - מספיק כבר עם ההכללות. מי שהילדים שלו מתקשים במסגרות אכן יסבלו יותר במסגרת כזאת. אבל ל 80 אחוז מהילדים הכל בסדר גמור. הבת שלי מאושרת מאוד בגן ושמיחה להגיע לשם כל בוקר . זה מאוד תלוי בגננת. אם היא גרועה גם 4 סייעות לא יעזרו.
מדינה של בכיינים שתמיד מנסים להאשים את המדינה בכל דבר . העיקר שתיצאו בערב ותביאו בייביסיטר, תדחפו אקמולי ותשלחו לגן, תבואו בשבת להורים ותזרקו אותם עליהם שיטפלו ויעשו הכל בשבילכם. אה נכון ושבגן יהיו 20 גננות שהילד שלי יקבל את מלוא תשומת הלב. אחר כך גודל דור מאפן של ידים שלא יודעים להתמודד עם כלום בחיים. במקום לשלוח את הילדים לאיבחון על כל דבר תתחילו להשקיע בילדים שלכם בערב במקום להתעקש שיחנכו יפנקו ילטפו אותם במקומכם כל היום. ומי שלא טוב לו שיילך לגן פרטי. שם ע0 2 סייעות הילדים שלכם בטח יקבלו יחס של מלכים. הבכיינות והספורט הלאומי להציג כל הזמן כאילו הכל כאן חרא כבר נמאסה
33. בושה להורים שמעדיפים לעצום עיניים אל מול הזוועה הברורה הזו
נאור   (15.01.15)
כדי לחסוך 2,000 ש"ח לחודש. נכון - 2000 ש"ח לחודש זה המון המון, אבל עד לפני שנתיים שילמתם אהת הסכום הזה וקיבלתם יחס של גננת ל- 6/7 ילדים לכל היותר. היום היחס 1/12! אין בעיה לקחת משכנתה של 1 מיליון ולהשתעבד לבנק לשלושים שנה אבל לדאוג לחינוך ראוי לילדים ולטיפול סביר - לזה לא לוקחים הלוואה ולא חוסכים. שהילדים הזאטוטים הרכים יסתדרו לבד! זה עם פסיכי! הגנים האלה אמורים היו להיות ריקים מאדם כי לא היו אמורים להיות הורים סבירים שיסכימו בשביל חיסכון לא של 2000 שח ולא של מיליון שח להפקיר את הילדים ככה.
34. מגיע לכם ובמיוחד לכן!!!!!!! כנסו
סבתא לנכד מדהים ,   מרכז   (15.01.15)
מה, לא היה ברור ש"חינמי" עולה הרבה כסף ובעיקר בריאות של ילדים????? נכדי לא ישן בצהריים ומסתובב כמו זומבי עד שבע בערב,לא משחק , רק יושב ובוהה, רק בסופי שבוע הוא מתעורר לחיים מאחר שבשישי ושבת ישן בצהריים!!!! אתם הצעירים מעדיפים לשבת בבתי קפה לארוחת בוקר שאפשר להכין אותה בבית בגרושים ולא לשלם לגן !!!! הורים טיפשים ובמיוחד אמהות טיפשות!!!!! אין לכם לצעירים סדר עדיפויות
35. אנשים רצו חינם? קיבלו חינם!
דורון ,   מזרח תיכון חדש   (15.01.15)
גילוי נאות: אני בעל גן ילדים פרטי. מאז שהוחל החוק הפסקנו לרשום ילדים מגיל 3. אין הורה אחד שלא רצה להשאר ולשלם את המחיר אותו אנו גובים. אחד! אנחנו מסרבים בתוקף. אין לי שום כוונה ורצון להתחיל לעשות עסקים עם המדינה או להתחיל להתעמת עם הרשות המקומית.
מה בדיוק אנשים חשבו? שבחינם הם יקבלו מטפלת על כל 5-6 ילדים כמו בגן פרטי? את אותה נוחות ואותו מבנה? על החינם הזה לא שילמנו בהעלאת מע"מ וארנונה?
36. כתבה מטעה ומכלילה וחבל...
ליאת ,   השרון   (15.01.15)
גני טרום-טרום חובה הם לא המצאה של קיץ 2011, הם תמיד היו קיימים וההורים שילמו עבורם מידי חודש. מחאת הקיץ וועדת טרכטנברג הביאו לשינוי בעלות וכתוצאה מכך גם לשינוי בביקוש. זה הכל. הצוותים היו שם גם קודם וההכשרה היתה זהה, אין כאן שום חידוש.
יש רשויות שמממנות במקום משרד החינוך סייעת שנייה נוספת בגני טרום-טרום, יש רשויות שבנו עשרות גנים חדשים המאובזרים בציוד חדיש ומשוכלל וזאת מאחר ובשל הביקוש לא היו מספיק גנים, יש רשויות שדואגות לבקר גם בגנים הוותיקים ולתקן ליקויים קיימים. כשכתבת את הכתבה בחרת לקחת רק את מה שבעינייך לא בסדר כי זה מייצר עניין אבל את כנראה חיה טוב, בלי עומס כלכלי גדול ויכולה להרשות לעצמך לצקצק ולהגיד שהמתנה שקיבלנו היא לא מתנה ולא כדאי לנו וכו' וכו' וכו'...
הבת שלי תסיים השנה גן חובה. לפני שנתיים וקצת, בספטמבר 2012 היא היתה ילדת טרום-טרום חובה בגן עירייה בשנתון הראשון שהיה בחינם. הילדה שלי פרחה בגן, אהבה מאד לבוא בכל בוקר לגן ולהרגיש שמתייחסים אליה כמו גדולה. היא נהנתה מאד מהעצמאות ומהמשימות שהיא בחרה להיות אחראית עליהן במסגרת השהות בגן והיום רגעים לפני ההרשמה לכיתה א' שלה אני מאושרת שבחרתי לשלוף אותה מהחממה התינוקית ולאפשר לה לקבל כלים נוספים לחיים מוקדם ככל הניתן.
הילדים אוכלים בגן ארוחת בוקר ב-09:00 ובשעה 12:00 אוכלים שוב פירות כך שאף ילד לא מגיע לשעה 14:00 מורעב. בנוסף, לוקח להסתגל לגירויים החדשים בגן בין שבוע לשבועיים ואז גם כל העייפות נעלמת ושעת השינה מתייצבת על 19:30-20:00 בערב וזה נפלא.
אני מאד מקווה שהכתבה שלך לא תגרום לאף הורה שלא לרשום את ילדו לגן טרום-טרום חובה. אין שום סיבה שלא לעשות זאת!
37. מסכימה עם כל מילה
אלה ,   מרכז   (15.01.15)
ובגלל זה אני השארתי את הילד שלי בגן פרטי.
נכון שיש לזה תשלום אחר, אבל יש יותר מטפלות בקבוצה, הוא ישן בצהריים ולא ממתין לשעה 2 כדי לאכול צהריים, אלא מגישים ארוחת צהריים בשעה נורמלית לחלוטין.
מי שהמציא את השיטה של טרום-טרום חובה כנראה לא ממש יודע מה זה ילד בן 3.
38. כל הכבוד על היוזמה!! מחאה חברתית נגד הפגיעה בילדינו!
ליאת פסיכולוגית   (15.01.15)
כפסיכולוגית חינוכית, אני נכנסת בכל יום לגני הטרום טרום וליבי מתכווץ מכאב,
לראות את מצוקתם של הילדים והגננות מול התנאים הבלתי אפשריים.
יש להקטין בדחיפות את מספר הילדים בגן, להוסיף צוות מקצועי ולהכשיר את הצוותים הקיימים לעבודה עם הגיל הרך מאד.
39. מסכימה ולא מסכימה
אמא   (15.01.15)
מסכימה שהתנאים לא אידיאליים ועדיף לשפר אותם, מסכימה שהורים לילדים לא גמולים ועם בעיות שונות צריכים לחשוב טוב-טוב אם הילדים שלהם יכולים להתמודד בגן עירייה. לא מסכימה עם ההכללה ועם ההפחדה שחיים בגן טרום-טרום חובה הם בהכרח סיוט עבור הילדים. כי הניסיון עם הבת שלי שכיום בגן חובה, שונה מאד. נכנסה בגיל 3 בשנה שעברה והסתגלה מהר מאד, ממש התאהבה בגן ובגננת המקסימה, שהחזיקה את הגן יפה מאד ועם המון אהבה. אז יכול להיות גם אחרת, חבל על ההפחדה הגורפת.
40. כל המימון לגני ילדים הולך להתנחלויות.תבדקו נתונים ותתעוררו!
אמא זועמת   (15.01.15)
41. עוד פן חשוב בפיאסקו הזה הוא שהגננות אינן מוכשרות לחנך ילדים
עפרי ,   ירושלים   (15.01.15)
בגיל זה ואין להן את הידע ההתפתחותי המתאים לילדים כה צעירים.
מצד שני, גם למטפלות הפרטיות אין ידע כזה.

בעצם אין בשטח אנשי חינוך שקיבלו הכשרה מקצועית מותאמת לשלב התפתחותי זה
42. הורים לא אוהבים לשמוע את זה, אבל זה ככ נכון
אמא   (15.01.15)
מספיק לראות מה התקנים לגיל הרך באירופה ובארהב (כמות ילדים מקסימלית, כח אדם פר ילד וכו) בשביל להבין כמה המצב חמור. אני לא הכנסתי את הבת שלי לגן עירוני בגיל 3 למרות שזה היה מאוד עוזר לנו כלכלית, השארתי אותה שנה נוספת בגן פרטי קטן. יש מי שבאמת אין לו אופציה אחרת וזה עצוב, אבל הרוב פשוט עוצמים עיניים ואומרים שזה לא ככ נורא, מעדיפים לא לספוג עוד שנה של 30000 ש״ח לגן. ההורים האלה צריכים לומר לעצמם שזה סכום שמושקע בבריאות של הדבר הכי יקר להם, כי הבריאות הנפשית לא פחות חשובה.
43. תגובה לכתבה מצוינת
גננת ,   דרום   (15.01.15)
בתור גננת קרוב ל 20שנים התחברתי מאוד למאמר הזה הכ"כ נכון ובעיקר כואה
אבל הקטע הכי אמיתי הוא המצורף כאן ....והמסקנה המתבקשת מזה הורים תתחילו לקחת אחריות על ילדיכם !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! אם ילד לא מתאים לגן כי הוא לא גמול או עם קשיי שפה ו/ או קשיים התנהגותיים {ו2 הדוגמאות השניות מתאימות להורים בגני חובה } אל תכניסו בכח את הילד לגן רגיל ותסמכו ע"כ שמקסימום תפילו הכל על הגננת ... אתם חוטאים לגננות , לעצמכם ובעיקר עיקר לילד שלכם ולחבריוו !!!!!!!!!!!

וזה הקטע המדובר

אולי יהיו הורים שיבינו שלמרות הפיתוי הגדול - המסגרת הזו אינה מתאימה לילדם ועלולה אף לגרום לו ולהם לנזק. כמו אותה אמא ששוחחה איתי השבוע בהקשר לכך שבתה עדיין אינה גמולה כהלכה והיא עושה את צרכיה בבגדים. אמא זו מקבלת טלפונים מצוות הגן ונאלצת לעזוב את עבודתה ולהגיע על בסיס יומיומי לגן לנקות את בתה ולהחליף לה בגדים
היא סיפרה לי בגילוי לב על בתה שנכנסה בספטמבר לגן כשהיא בסך הכל בת שנתיים ושמונה חודשים (!), כשעדיין לא היתה גמולה מחיתולים, כשבנוסף ברקע היה גם עיכוב שפתי קל. אני מקשיבה למצוקתה של האמא, לבי יוצא אליה, אך בו בזמן יש בי קול כואב נוסף: מה, לעזאזל, חושבים לעצמם הורים כשהם מכניסים זאטוטה שכזו לגן טרום-טרום? האם אינם מבינים אילו מחירים כבדים - רגשיים, התפתחותיים, התנהגותיים - יש לחיסכון הכלכלי הזה? האם החיסכון הכלכלי שווה את המחירים האחרים שישלמו, הם וילדם?

עליכם ההורים להיות כנים עם עצמכם, גם אם זה קשה, ולגלות אחריות: אתם מכירים את ילדכם ועליכם לנסות ולהעריך האם הילד הפרטי שלכם יוכל להשתלב בגן הטרום-טרום. ואם אתם מתקשים להעריך זאת - התייעצו עם מישהו שאתם סומכים על דעתו.


44. עוד כתבה ״רק לא ביבי
שרה ,   תל אביב   (15.01.15)
ynet החליטו לצאת במבצע של סדרת כתבות. מה שמניע אוצם לרשום זו לא תקופת רישום ילדים לגנים אלא הבחירות.
45. לא מסכימה עם הכתבה
רונה   (15.01.15)
מה עם כל מה שלא מספרים על הגנים הפרטיים שעושים מה שהם רוצים בלי פיקוח? בכל המסגרות הפרטיות שהיינו מצאנו איך מנהלת הגן מנסה לחסוך על גב ילדינו בסייעות ועושה את כל הסידורים האישיים שלה כמי בר מצווה לבן שלה במהלך יום העבודה. מי מפקח על זה? נותנים להם שלוש שעות לישון ביום ואומרים שהם ישנים רק שעה- פשוט ביזיון, לפחות בגני עירייה יש פיקוח, נהלים, סביבה עשירה בקומה אחת ולא מדרגות של איזו וילה שהפכו לגן...

נשלח מהסלולארי שלי
46. אין לנו ממש ברירה אחרת
נעמי ,   תל אביב   (15.01.15)
דפנה היקרה,
מה שעצוב הוא שגם הורים שמוכנים להתאמץ ולשלם עוד שנה את ה-3,500 ש"ח לגן פרטי על אף שהמדינה מאפשרת רישום לגן עירוני "בחינם", אין אפשרות כזו!!!
קבוצת הגיל של 3-4 ברב רובם של הגנים הפרטיים נסגרה בעקבות החוק (שלא לדבר שהרבה גנים פרטיים סגרו שכן זוהי הקבוצה הרווחית ביותר).ולכן, לא מותירים לנו ברירה. הפגנו, צעקנו, הגענו לעיריה אינספור פעמים(ואף אמא אחת נעצרה!) והאטימות חוגגת.הצענו אפילו לממן מכספינו סייעת נוספת ובשל טענות על אי-שיויון דחו אותנו (הצעתי אפילו שכל גן בשכונה צפונית בתל אביב יממן גן נוסף משכונה חלשה). שום דבר לא עזר. יש פה מדיניות מכוונת נגד ההורים וילדיהם. מדובר על עירית תל אביב שהינה עיריה עשירה ועורכת 4 פעמים בשנה מירוצים שונים ומשונים בעלויות מטורפות ודוחקת את חינוך ובעיקר בטיחות ילדינו לתחתית סדר העדיפויות.
47. יש אפשרות לגנים פרטיים לקבל סבסוד מהמדינה
(15.01.15)
יש אפשרות גם לגנים פרטיים שעומדים בקריטריונים מסויימים (לא יודעת איזה אבל אפשר לבדוק בגוגל) לקבל סבסוד מהמדינה.
בגן שלנו מקבלים כ-700 ש"ח לילד וזה חיסכון עצום.
זה עדיין יותר יקר מגן עיריה אבל זה עם 3 אנשי צוות וארוחת צהריים ב 1.

48. עשו לעצמכם טובה והשאירו בגן פרטי עד גיל 4
קרין   (15.01.15)
מברכת על ההחלטה הזאת שעשיתי עם הילדים שלי. שווה כל שקל
49. מצטער, לא שותף לדעה שמוצגת כאן.
אריאל ,   מודיעין   (15.01.15)
כאב ל-2 ילדים שנמצאים במסגרת הזו אני מוכרח לציין שמדובר על מהלך שמונע קריסה כלכלית. מצד שני ישנה אחריות לא קטנה על ההורים וזהיא לדאוג שהילדים שלהם יהיו מוכנים נפשית לגן עירייה ויתרה מזו, שיגיעו גמולים!!! דין גן עירייה שונה מדין גן פרטי כמו בכל דבר אחר. אין סיבה שגננת תחליף חיתולים לילד בן 3. אין סיבה שילד בן 3 לא יהיה גמול. אני לא אומר שהכל מעולה ובטח שהייתי מעדיף שיהיו פחות ילדים בכל כיתה. אני גם בעד שהיחס יהיה זהה ליחס בגן פרטי אבל....יש רצון ויש יכולת. יש גם חופש בחירה. אף אחד לא מחייב הורה לשלוח את הילד שלו למסגרת העירייה אבל אם כבר שולחים למסגרת, תדאגו שהילדים שלכם יהיו מוכנים!
50. תרבות אינסטנט
חגי   (15.01.15)
הכל מיידי.

הילדה בגיל שלוש שינתה את התנהגותה , מי שמע על דבר כזה ?
קשה לגדל ילדים ? הילד "קשה" , איך "פותרים" ? לא "איך מתמודדים".

אני מניח שהיא תהיה בת 12 ולא תקשיב תמיד למה שההורים אומרים יאשימו גם את הבית ספר...
51. גננת שמתכוונת לפרוש
גננת שמתכוונת לפרוש   (15.01.15)
ציבור יקר
אני גננת אחרי הסבת מקצוע , מתחום הפיננסים.
כעבור שמונה שנים כגננת ברצוני לעזוב מסיבות עצובות ביותר.
בתחילת דרכי עבדתי עם צעירים וגם אז התנאים היו כמו שהיום ילדים בני 2.9 בגן עם סייעת וגננת ו35 ילדים ללא יכולת לתת להם מענה אם הם גמולים או לא.
כיום אני עם גני חובה, המצב שם מזעזע אף יותר. ילדים אמורים לקבל יחס וישנם 35 דרדקים ורק שתי נשות צוות , הילדים אוכלים רק אחרי השעה 14:30 בצהריים , כאשר האוכל עומד משעה 10:00 בבוקר בתוך קרטונים בכניסה לגן.
בימים קרים אלו לא ניתן לחמם את הגן והילדים וכן הצוות רועד מקור.
המועצה מתקצבת כל ילד ב 10 שח לחודש , וזה אמור לכלול חומרי יצירה ניקיון וכו'.
לגן מגיעים ילדים שאינם מטופלים ומלאי כינים(אזור הגן שלי אזור עמיד עם הורים בעבודות מכובדות) ולנו אסור להעיר או להרחיק, אבל להדבק מותר....
הילדים בשעה 13:00 רעבים עייפים וההוראה לתת להם בסקוויט או פרי שיחקו עד 14:30 לאכול.
האם אתם הורים אוכלים כל כך מאוחר???
האם לכם קר בעבודה?.?
הילדים בארצנו מובלים בראשות הממשל (ולא משנה מאיזה צד) לחיים לא בריאים
ללחץ וחוסר כבוד . ולכן אנו רואים כל כך הרבה אלימות בבגרותם.
לצערי כיוון שאני לא יכולה לשנות נהלים איומים אני לא רוצה להיות חלק מהם.
אמן ומשהו היה מסתכל על ילדי הגנים מגיל 0-6
52. גם לבני ב4 קשה מאד
אימא לבן 4 ,   תל אביב   (15.01.15)
במערכת הזאת... הגנים הם בעיקר בייביסיטר וזהו
53. מדינה שמפקירה את אזרחיה, בושה וחרפה
יובל   (15.01.15)
בושה!!!
54. ביבי רק לא ביבי
משה ,   רמת גן   (15.01.15)
זו המטרה של ynet .מעניין אך ynet מתערבת ביד גסה בבחירות הכל נגד ביבי .... פתאום נזכרו להלחם באחד ההשגים של הליכוד....אני אישית חסכתי 2600 ש"ח והצוות בגן העיריה מעולה.
55. לא מסכים לכתבה
בעז   (15.01.15)
נכון יש מה לשפר, אבל הניסוח ההיסטרי של הכותרת 'גומרים לכם את הילדים', מתאים אולי לפליטים בסוריה או באפריקה, ולא אליי שהבת שלי הייתה שנה בטרום טרום.
56. ההורים אשמים בראש ובראשונה. את עצמם מפנקים ועל הילד חוסכים
אני ,   צפון   (15.01.15)
57. חינם בערבון מאוד מוגבל כנסו!!!!!
משה ,   מרכז   (15.01.15)
החינם זה טעות אופטית.
יש לי תאומים שבמעון נעמת הייתי משלם 3200 ש"ח לשניהם עד שעה חמש.
הייתי מקבל 1000 ש"ח החזר בנקדות זכות במס הכנסה ,כך שהייתי משלם 2200 ש"ח
לשניהם עד השעה חמש.
כיום הגן הוא עד שעה 2 וזה כאילו החינם מזה יש להוריד חוגים חובה הזנה ותשלומים
יוצא 500 ש"ח לשניהם לחודש.צהרון 990 ש"ח לילד לא כולל הזנה.סה"כ יותר מ2500 ש"ח
עבור 2 ילדים ב 300 ש"ח יותר משנה שעברה, שלא היהי את "החינם".
בכל זה רק עם גננת וסייעת.
זה עבודה בעיניים.
58. למה לא מארגנים לילדים אפשרות לישון שנ"צ בגן
ורד ,   מרכז   (15.01.15)
אם היו נותנים לילדים לנוח בין 13:00 ל- 14:00 הכל היה נראה אחרת, לא צריך בשביל זה יותר מכמה מזרונים. אבל ההורים חושבים בעיקר על הערב השקט שלהם ואז הילדים מתחרעים יותר מדי שעות ערות רצוף ביום. ממש צער בעלי חיים. בסוף מתפלאים שכל ילד שני עם "הפרעת קשב". הם פשוט עייפים מדי מגיל צעיר מדי.
59. ל15 את אמא גרועה!
שרון   (15.01.15)
זה דור העתיד וצריך לתת להם את החינוך הכי טוב גם אם זה אומר להצטמצם בדברים אחרים , העיקר שלילדים יהיה טוב ואיכותי כנראה את מההורים האלו שלא אכפת להם איפה הילדים העיקר שהם במסגרת ושיש לך שקט מהם.תתבישי לי לקרוא לאנשים שמעריכים איכות מפונקים

נשלח מהסלולארי שלי
60. יש בזה משהו..אבל
(15.01.15)
אני יכול לומר לך שבגן של בני גם יש 30 ילד על 2 מטפלות מקסימות. והוא חוזר הביתה עם חיוך ועם הרבה דברים חדשים...אז אולי..רק אולי זה הגננות ? אין להן חשק להשקיע? כי עובדתית את טועה ומטעה....
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה