הורים  מחוננים
לא רק ביה"ס: מה מדכא חשיבה יצירתית - ואיך תמנעו זאת
ליאת רותם מלמד
פורסם: 01.03.15, 08:21
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות ב-23 דיונים
1. בשתי מילים: אסי עזר
הטלוויזיה לסל ,   וחסל   (01.03.15)
2. 0מולנים מדכאים חשיבה יצירתית.
לחשוב מחוץ ל0מולנות   (01.03.15)
3. הבעיה בבית הספר
דנה   (01.03.15)
היא דרך העברת החומר ולא רק המדידה בציונים. אין מספיק תהליך של חוויה אלא בעיקר ( או רק) שינון.

נשלח מהסלולארי שלי
4. אפילו עצה אחת אין בכתבה הזאת...
toolip ,   melbourne   (01.03.15)
5. צבא
אני   (01.03.15)
6. אז מה כן לשחק???
לא   (01.03.15)
אם כבר אז תנו עצה... תנו דוגמא למשחק שכן מפתח חשיבה יצירתית? נשאלה השאלה מה הורה יכול לעשות וקיבלנו תשובה מה לא לעשות. יופי!

נשלח מהסלולארי שלי
7. פטרו אותו
יקושאל ,   מרצפת   (01.03.15)
ראיון כל כך משעמם ממישהו שמתיימר להבין ביצירתיות

וגם:
מפריעה לך צבירת הידע בבית הספר? תקבל אדם לא יצירתי שגם לא יודע כלום
מפריעה לך המדידה? תקבל אדם לא יצירתי שגם לא מתאמץ ללמוד

באת לשפר ויצאת הורס את הקיים בלי לבנות שום דבר חדש
איפה הקבלות שלך?
8. זה בטח לא זה בגלל הכסף והקשרים
momo ,   Israel   (01.03.15)
חשיבה יצירתית של 0מולנים
9. שגרה ומסגרות מדכאות חשיבה יצירתית
אזרח ותיק ,   מרכז   (01.03.15)
מערכת חינוך מקובעת
הורים מקובעים
תורמים לדיכוי היצירתיות.
פשוט.
10. עדוד יצירתיות בבית
(01.03.15)
הומור מעודד יצירתיות - לא תמיד צריך להגיד את הדבר הנכון לפעמים טוב להגיד את הדבר המצחיק. הדבר שמציג את הבעיה מזווית אחרת.
כמו כן הגנה על זכות הילדים לדעה משל עצמם! גם כשהדעה הזו לא באמת נראית לי.
לא קל לגדל ילדים שלא הולכים בתלם - אין ציות אוטומטי זו גם הסיבה שבית ספר במהותו שולל יצירתיות.
11. ישראל איבדה את היכולת להיות יצירתית ולחשוב מחוץ לקופסא
נועם   (01.03.15)
פתחו רדיו והאזינו לשירים הישראלים. פתחו טלוויזיה, עיתון. הביטו בתרבות מסביב.
ישראל נסוגה והתנוונה, מחפשת את הישן המוכר. מפחדת משינוי, מהחדש, מפחדת מהאחר. מפחדת מעצמה.
12. חשיבה יצירתית
S   (01.03.15)
חשיבה יצירתית אומנם לא תיראו את זה בבדיקות גנטיות,אבל,אם בסביבה הקרובה לילדים מאז שהם נולדו נחשפו לזה יש להם כבר נקודת פתיחה טובה.חשיבה עצמאית ,כשנותנים להם להתמודד בעצמם מבלי שההורים קושרים אותם.לדוגמא....חה..חה..כשהם מביאים הבייתה בלוקים או ברזלים ,הם מתכננים משהו.לא להפריע.מי שעוצר את החשיבה היצירתית העצמאית הם בד"כ ההורים והמורים
13. באמצעים הכי פשוטים זה מתחת לאף
S   (01.03.15)
יש חצר?יש אדמה?יש אבנים?יש מקלות?יש חבלים?יש סרטים צבעוניים? ועוד ....רק לא לשכוח לדובב אותם,ולשבח על יצירתם.
14. בית-חרושת לציונים?
S   (01.03.15)
אם זה ככה כלום לא יזכר.מה הישגתם בזה?יש כאלה שזוכרים בע"פ את החומר ואיך שעובר המבחן הכל נישכח.וזה בגלל שלא היה שלב של היתלבטות ותובנה.
15. חשיבה יצירתית - מתוך הטקסט
זום   (01.03.15)
1. חשיבה יצירתית היא פיתוח של מגוון יכולות
2. רצוי לתת לילד לפתור בעיות שלא על ידי שינון חומר
3. מדובר בעבודה שחורה ובתרגול רב
4. חשיבה יצירתית היא השקפת עולם ודרך חיים
*
- דוגמאות מפרי דמיוני:
- כאשר נוסעים ברכב לשאול את הילד: האם יש יותר מכוניות אדומות או לבנות? לתת לו לחשוב על העניין ולשאול למה הגיע למסקנה שהגיע אליה
- לתת לילד להעתיק ציור באופן עצמאי (נניח של דרדס או של מנורה) - אפשר פעם לדמות מוקטנת ופעם לדמות בגודל דומה
- לתרגל משחקים של קיפולי נייר
- לשתף את הילד בבישול / הכנת עוגיות, הכנת משלוחי מנות (ומה לשים בפנים)
- לקחת את הילד להצגות
- לאמר לילד להמציא חמשיר על נושא נבחר
- משחקי מילים שמתחילות באות מסויימת, להזכיר שירים על פירות,
- לאתגר את הילד במחזור פריטים (מה אפשר לעשות עם אריזות שונות וכד') - יש מלא עצות כאלה באינטרנט
- לקרוא לקרוא לקרוא ספרים
ועוד


16. ברור שההורים מאשימים את בית הספר. מה, הם יעידו על עצמם
(01.03.15)
שהם הורים גרועים?

הכי קל להאשים אחרים
17. לא כולם יצירתיים
מתפלא   (01.03.15)
18. נו...
toolip ,   melbourne   (01.03.15)
כתבה שמתיימרת לתת עצות ואפילו עצה אחת אין בה, בזבוז של זמן
19. "חשיבה מחוץ לקופסא" זה השקר הצפונבוני החדש
אחד העם   (01.03.15)
חשיבה יצירתית היא תכונה כמו גובה, משקל ויכולת ספורטיבית.
אפשר לעודד, לשפר - אבל לא להפוף טיפש לחכם.

בתי ספר לא נועדו לללמד חשיבה יצירתית כיעד עיקרי.
הם נועדו לתת לילד כלים כמו מתמטיקה, היסטוריה, תנ"ך, ספרות, פיזיקה וכימיה.
רק אחרי שהילד למד מה יש עד היום, ומה הומצא לפניו, יש מקום להגיד לו: תמציא, וגם אז זה ל5% שיכולים להמציא.

הטרנד המיופיף מעקר את הצורך ללמוד ונותן גושפנקא לצפונבונים לא חכמים להביא ציוניפ גבוהים בלי להתאמץ וללמוד.

יוחזר בית הספר למקום האמיתי שלו: מעביר ידע, השכלה וכלי לימוד וחקר.
20. ביה"ס נועד ללימוד.אינו אשם שכולם משתדלים להיות יצירתיים.
evel ,   מרכז   (01.03.15)
מוזר שכולם רוצים לגווע ברעב בעליית גג טחובה. השאירו את היצירתיות למי שנולדו כשרוניים, ורכשו השכלה טובה ומקצוע, אולי אפילו שניים.
21. לא המלצתם כלום!!!!!!
יאיא   (01.03.15)

22. הנה דוגמה לבי"ס שמדכא יצירתיות,
צ'וונקי   (01.03.15)
ואחרי קיצוניות כזאת קשה, אם לא בלתי אפשרי, לשקם את היצירתיות, ולא חשוב מה יקרה בהמשך, בבית או בביה"ס:

בכיתות ט' ו-י' הייתה לי מורה לספרות, שממש כפתה על התלמידים את דעותיה.

כל ילד יודע, שספרות היא לא מדע מדוייק, ואת השאלה המפורסמת - "למה התכוון המשורר" - אפשר לפרש לפעמים באין-ספור צורות.

אבל את הגברת הנכבדה הזאת זה פשוט לא עניין. ומי שהעז - אוי לאזניים שכך שומעות - לכתוב דעה/פרשנות אחרת משלה - היה מוצא על דף הבחינה שלו X אדום וענק, מינוס כמה וכמה נקודות בציון.

ועוד משהו: בילדותי ובשנות נעוריי הראשונות, הרביתי לעסוק בכתיבה.

ב"זכות" המורה הזאת, התייבש לי המעיין למשך שנים, ורק לאחרונה, בזכות חברים נפלאים ומפרגנים, התחלתי לחזור לאט-לאט לתחביב הישן שמהווה ממש תרפיה עבורי!
23. שטויות במיץ
המבין   (01.03.15)
יצירתיות, היא שילוב בין יכולת שכלית מולדת וידע נצבר נרכש. אדם יצירתי עושה שימוש ביכולתו השכלית הגבוהה, על מנת ל"יצור" פתרון חדש, תוך שימוש בכלים שצבר. מסקנות: לא כל אחד יכול להיות יצירתי. ידע וכלים לא מספיקים, דרושה גם גנטיקה. מ
תגובות נוספות
חזרה לכתבה