רכב  איכות הסביבה
איך זה עובד? מערכת עצור-סע לחסכון בדלק
ynet
פורסם: 11.03.15, 11:38
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 107 תגובות ב-53 דיונים
31. נו באמת!
יהודה ,   רעננה   (11.03.15)
לכל מי שעוד לא יודע, חברת BOSCH מייצרת מצברים לרכב, סטרטרים, אלטרנטורים מנועים חשמליים למאווררי רדיאטורים, וכד'.
מכאן, שמן הסתם, יש להם אינטרס ברור בגרימת בלאי מואץ לכל האביזרים וההתקנים הנ"ל.
לכן, מן הראוי היה להתייחס למערכת עצור-סע שלהם, בחשדנות יתרה.....

צריך לזכור שקיימים פתרונות מוצלחים הרבה יותר לבעיית זיהום האוויר ומערכות עצור-סע: די אם נזכיר את המערכת הקיימת במכונית היברידיות נפוצות כמו טויוטה פריוס (אך לא בהונדה אינסייט!), ואפילו היברידיות למחצה כמו דגמים מסויימים של מרצדס, או BMW).
במכוניות אלו נאגרת אנרגיה חשמלית למצבר מיוחד, המאפשר הפעלה של כל מערכות המיזוג, השמע, וכל מערכות הרכב האחרות - גם כשמנוע הבנזין/דיזל אינו פועל כלל.
גם התנעת המנוע אינה מבוצעת באמצעות סטרטר, אלא כתוצאה ישירה מהפעלת המכונית באמצעות המנוע החשמלי המחובר ישירות למנוע הקונבנציונלי.
32. חרא מערכת-כל מי שאני מכיר מבטל אותה.
אבי   (12.03.15)
33. כל מי שכתב שאין שימוש במערכת החשמל בהתנעות טועה
חשמלאי רכב   (12.03.15)
כל ניצוץ ברכב מגיע ממערכת החשמל - מצבר. שלא לדבר על כך שהתנעה מחודשת=סטארטר.
כל התנעה שקולה מבחינת הבלאי של הרכב לנסיעה של כ- 60 ק"מ.
המערכת אולי יעילה להפחתת זיהום אויר, אבל מאד לא יעילה לבריאות המכונית וכמובן לבריאות כיסו של הנהג.
34. לא בטוח אם מושג חסכון משמעותי?
אהוד ,   שרון   (12.03.15)
אחרי כל התנעה מחדש, מערכת הטעינה ברכב מחזירה למצבר את האנרגיה שבוזבזה בהתנעה, וזה כמובן מעלה את צריכת הדלק כלומר לא ברור מה החסכון האבסולוטי. ג
35. למי שמעוניין בעובדות - שייכנס...
א'   (11.03.15)
1. המערכת לא גורמת לנזק בסטרטר\מצבר\אלטרנטור וכו' - כי כל רכב שיש בו את המערכת הזו - תוכנן למספר הרבה יותר גבוה של התנעות.
(כמו שכשאתם מחליטים לקחת את הילדים לחופשה - אתם מבינים שאתם צריכים להביא עוד סנדויצ'ים - כך גם יצרני הרכב תיכננו מצברים\סטרטרים\אלטרנטורים שיעמדו בעומס המוגבר).

2. המערכת חוסכת כמו יחסית קטנה של דלק בלבד.
מנוע בסרק (רכב בעמידה) צורך 0.5 עד 1.5 ליטר דלק בשעה - שזה כ-3 עד 10 שקלים בשעה.
בעזרת המספרים האלו - תעשו לעצמכם את החישוב כמה כסף המערכת הזו תחסוך לכם.

3. אכן - כשהמנוע כבוי - המזגן מפסיק לקרר (לוקח כמה שניות להרגיש את זה). במדינות אירופאיות לפעמים לא מרגישים שהמזגן מפסיק לקרר - ולכן זה לא רלוונטי. במדינה שלנו בקושי מרגישים את המזגן גם כשהוא מקרר - ואנו ממש לא מעוניינים שהוא יירד אפילו ל-90 אחוז תפוקה (שלא לדבר על להפסיק לקרר בכלל). ברכבים מסויימים כאשר ה"מוח" של הרכב מרגיש שהתפוקה של המזגן ירדה - הוא מתניע את הרכב בחזרה - מה שגורם למזגן לחזור לקרר - ולדלק להמשיך "להתבזבז" - ואז לא חסכנו כלום.

4. המערכת (במצב תקין) לא גורמת ל"רעידות", לא מכבה את המנוע כשלא צריך, לא מעכבת תחילת נסיעה (היא מסיימת להתניע עוד לפני שתספיקו להכניס להילוך בידני, או לגעת בגז באוטומט)
ובמקביל לזה - מנוע כבוי גורם לעמידה מאוד שקטה ברמזורים - וזה כיף. (תחשבו על השקט שנהיה באוטו אחרי שנכנסתם לחניה וכיביתם את המנוע - ולפני שאתם יוצאים מהאוטו. אז כזה שקט יהיה לכם בכל רמזור שתעמדו בו).


אלו העובדות.
שכל אחד יחליט לעצמו אם הוא מעוניין במערכת או לא, ואם היא טובה לישראלים בישראל או לא.

יום נעים לכולם.
36. המערכת קיימת להקטין זיהום אויר בערים
אסף ,   צפון   (12.03.15)
המערכת נוצרה להקטין זיהום אויר ולא חסכון בדלק. יש ערים רבות באירופה שחובה לכבות מנוע ברמזור.
37. ברכות על סיום ביס עממי בהצטיינות
מיקי   (12.03.15)
38. האם הנעה של רכב לא צורכת כמות גדולה יחסית של דלק ?
(12.03.15)
39. תכלס, עשו בדיקה כמו ליטר דלק זה חוסך ? איפה הנתונים ?
(12.03.15)
40. מע" עצור-סע זה דבר מעצבן ומעניין שלא מכניסים למכוניות יוקרה
רק העמך צריך לחסוך   (12.03.15)
41. כמה שטויות המגיבים כאן רושמים....
הנדסאי רכב   (12.03.15)
מערכת עצור-סע קיים כפתור שמבטל אותה,כל רכבי היוקרה מצוידים בזה ולאחרונה גם רכב יותר עממי ואף מכוניות זולות ברכבים היקרתיים אפילו לא מרגישים בהתנעה מבוצעת עי מערכת מתוחכמת ללא מתנע מסורתי חלק עי שימוש בלחץ השיורי בצילינדרים ואחרות בהתנעה אלקטרונית על גבי גלגל התנופה...
42. ואם שוכחים את האורות דלוקים וניגמר המצבר,
tbh   (12.03.15)
אז אי אפשר להשאיר את הרכב דלוק חצי שעה בשביל לטעון אותו. אלא אם מתכוונים לנסוע עכשיו על כביש מהיר נסיעה רציפה, כי כול עצירה היא כמו רולטה רוסית.
43. About my 22 - the REALITY says Everything !
DANY ,   TORONTO   (12.03.15)
44. תנהגו עם רגל קלה על הרגל ותחסכו.
דני   (13.03.15)
משום מה המכוניות החדשות של
השנים האחרונות לא חסכוניות כלל.
הגרמניות, הקוריאניות, שותות המון דלק.
45. 35 צודק ב-100%
אור'ו   (13.03.15)
הוצאת לי את המילים מהפה
46. קנו וולבו 940
מוריס ,   לוד   (13.03.15)
נוסע על 940 מודל 98 מזגן גם בשיא הקיץ מכוון מקסימום ל 2 קור כלבים באוטו!!!
ולגבי רעש מנוע? באוטו שלי המנוע מתחיל להיות רועש רק מעל מהירות של 150 קמ"ש
וולבו אחלה אוטו!
47. המערכת פועלת ברכב היברידי ללא דופי - 0 בנזין בירידות! אבל...
אחי   (13.03.15)
צריכת הדלק גבוהה מהמיפרט של החברה.
למשל, בהונדה אינסייט. בדגם המכירה רשום 4.1 ל' ל100 קמ"ש. בפועל - בין 15-17 ק"מ לליטר בנסיעה בינעירונית. פשוט בלופרים בנתוני צריכת הדלק. כשהתלוננתי שהרכב חדש ושותה ליטר ל- 17 ק"מ- אמר לי הטכנאי - תשמח, זה מה שיש.
אבל - המנוע בובה. תכונה אחת לא הוזכרה בכתבה - מה קורה בעצירה בעליה (ברמזור למשל)? המנוע כבה, מה הסיבה שהרכב לא מתדרדר אחורה כשרוצים להתקדם?
בנסיעה - כל הרמת הרגל מהגז - ברז הדלק נסגר והמנוע בולם בעזרת המנוע החשמלי שפועל כגנרטור. בעמידה, הרגל על הברקס. עם הרמת הרגל מהברקס - המנוע מניע על דלק, ולמשך כ - 1/2 שניה הבלמים האחוריים נעולים זה זמן מספיק לתת גז ולזנק חלק.
הממהרים - ישמעו את חריקת הצמיגים הנעולים הנגררים על הכביש, כי לרכב הנעה קדמית. סעו בזהירות!
48. המערכת הזו לא חדשה קיימת בוולו כבר 20 שנה
טומי   (14.03.15)
49. לתגובה 35
מנחם   (16.03.15)
כמה אופיני לנו הישראלים , אתה לא מכיר את המערכת !!!בהרצת המנוע המחודשת המתנע אינו פועל !!!כך שאין עומסים נוספים על מערכת החשמל של הרכב .
גם בנושא מיזוג האויר דיברת שטויות !!!
50. חיסכון שולי. כ 0.8 ליטר לשעה זאת צריכת הדלק בסרק שנמדדה
דנינו   (21.03.15)
בפאסאט ובסקודה עם מזגן פועל, אורות דרך, וצקלקה של 240 וואט פועלת
בניידות משטרה.
נראה כגימיק ולא יותר מזה.
51. המגרעה שהמצבר נגמר מהר ודרושה התנעה מרכב אחר
מוטי   (11.01.16)
בנסיעות קצרות רצוי לבטל זאת, מצבר עולה כאלף שח
52. סלט ירקות
איליעזר ,   רמת גזר   (02.03.16)
ביום א הכנס גזר. ביוםב תפוח אדמה ביום ג שום. ביום ד צנון. ביום ה.כרוב כבוש. ביום ו קנה סוכר ויאלה לשות הסלט הרהב ממילא תקוע. נסיעה טובה.
53. מדומם מנוע
דנן יצחק   (29.08.20)
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה