שתף קטע נבחר

איך זה עובד? מערכת עצור-סע לחסכון בדלק

חסכון בדלק הוא הנושא הלוהט שמעסיק את תעשיית הרכב בשנים האחרונות, ואחת המערכות החשובות בתחום היא עצור-סע, המדוממת את המנוע בזמן עמידה. כך זה עובד

תעשיית הרכב מנסה לחסוך דלק, לאו דווקא מטוב ליבה אלא בגלל שממשלות לוחצות עליה להפחית את הזיהום שפולטות מכוניות חדשות. אחד האמצעים לעשות זאת, הוא מערכת עצור-סע, טכנולוגיה שפותחה תחילה עבור מכוניות כלאיים כמו טויוטה פריוס, וחלחלה למכוניות בנזין ודיזל רגילות. צפו בסרטון תדמית שהפיקה ספקית החלפים לתעשיית הרכב בוש, המסביר איך הטכנולוגיה עובדת:

 

 

אז איך זה עובד? מכונית עם עצור-סע מצוידת במתנע ייעודי, שמזהה עצירה ומדומם את המנוע כדי לחסוך בבנזין. כשמזוהה רצון של הנהג להתחיל לנוע, המנוע מונע אוטומטית. בחלק מהמערכות הדימום מבוצע כאשר הנהג עוזב את דוושת המצערת וגולש לקראת עצירה, באחרות התהליך מתחיל רק בעצירה מלאה וכשהרגל על דוושת הבלם. במכוניות עם תיבה ידנית, התהליך דורש מעבר להילוך סרק ושחרור דוושת המצמד.

 

כדי להניע את המנוע, כל שנדרש במכונית אוטומטית הוא לעזוב את דוושת הבלם, אז המערכת מזהה צורך בתנועה ומניעה את המנוע, ומחברת אותו חזרה לתיבת ההילוכים. בתיבה ידנית, לחיצה על דוושת המצמד מניעה חזרה את המנוע. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים