דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

עוד אישור לניסוי נהיגה אוטונומית - הפעם זו BYD הסינית

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • היצרנית הסינית BYD אושרה לניסוי אוטונומי ברמה 3
  • מצטרפת בכך לסוללת יצרניות מתקדמות טכנולוגית
  • כמעט באופן צפוי, כבישי סין מסתמנים כזמינים במיוחד לניסוי

BYD הסינית מצטרפת בין היתר לב.מ.וו, מרצדס ופולסטאר ומודיעה כי קיבלה אישור לניסוי ציבורי של נהיגה אוטונומית ברמה 3 בכבישים מהירים בסין. לטענת החברה, היא יצרנית רכב ראשונה בסין לקבל היתר שכזה, למרות שיצרניות רכב סיניות לא מוכרות אצלנו כמו אווטאר, ארקופקס, דיפאל, ו-IM השייכת ל-SAIC קיבלו היתר כזה בעבר.

באופן תמוה מזכירה כי קיבלה אותו כבר ב-21 ביולי השנה. לא ברור מדוע היא מודיעה על כך רק כעת והחברה לא פירטה עם אילו דגמים תבצע את הניסוי.

נזכיר כי מרצדס עשתה היסטוריה כאשר במאי 2022 הפכה להיות ראשונה בעולם להציע יכולות אוטונומית ברמה 3 בכבישים ציבוריים, אם כי באופן מוגבל - עד 60 קמ"ש ובכבישים מסוימים בלבד. אחרות הצטרפו אך אצל כולן נותרה אותה מגבלת מהירות. כעת עובדים על השלב הביניים הבא והוא הסרת מגבלת המהירות הזו ומתן אפשרות אוטונומית שלב 3 לכבישים מהירים.

נזכיר כי המירוץ לנהיגה אוטונומית עובר טלטלות מאז פרץ לחיינו. לא רק בגלל אי העמידה ביעדי הפרויקט המתוקשר, זה שעליו הכריזו אי שם ב-2016 מובילאיי, אינטל וב.מ.וו. בעיות רגולטוריות מורכבות מכפי שצפו, קשיים טכנולוגיים פתאומיים, עלויות גבוהות מדי, סגרי קורונה, משבר שבבים ושרשרת אספקה איטית, תאונות מביכות, כל אלה הטיחו את המציאות בפניהם של החוזיים אוטונומיה מוטורית במהרה.

רק לאחרונה דיווחנו כאן על הריקול האחרון של טסלה שנוגע למוכנות האוטונומית של מערכת אוטו-פיילוט, המעניקה לדגמי המותג יכולת אוטונומית מסוימת, ובחודש האחרון על עצירת ניסוי הרובוטקסי של GM בארה"ב.

מצד שני, יש גם מקום לאופטימיות כששחקניות חדשות מצטרפות למגרש כמו BYD כעת ופולסטאר (שבשליטת ג'ילי) שלקחה את העניין צעד קדימה עם הצהרה לפיה תהיה ראשונה עם יכולת אוטונומית ברמה 4 כבר בשנה הבאה, בפולסטאר 4.

מה אנחנו חושבים: BYD שהחלה כיצרנית סוללות ב-1995 והצטרפה לתחום הרכב רק ב-2003, מתקדמת בצעדי ענק בכל הקשור לטכנולוגיה. אם בעבר הקלף החזקה שלה היה בתחום החומרה, כעת נראה שהיא מחזקת גם את התוכנה, אם מפיתוח עצמי, רכישת חברות או שותפויות כמו שיש לה עם 'ביידו', 'אנבידייה' ואף עם הזרוע הטכנולוגית של פולקסווגן בסין.

והמכנה המשותף לכל הקדמה הזו היא סין, שעושה צעדים גדולים לכיוון הפיכתה למתקדמת ביותר בתחום זה. כי מה הבעיה להגמיש כמה חוקים, כשפוטנציאל הרווח והמעמד יכולים להרקיע שחקים.

למאמר זה התפרסמו 5 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה