חברת SoFi Technologies, הנסחרת בנסדא״ק תחת הסימול SOFI, מספקת מגוון שירותים פיננסיים, ומציעה ללקוחותיה שלושה מכשירי מימון: הלוואות, פלטפורמת טכנולוגיה ושירותים פיננסיים. היא גם מציעה הלוואות אישיות, הלוואות סטודנטים, הלוואות משכנתא ושירותים קשורים.
החברה, שהוקמה ב2011 ומשרדיה בסן פרנסיסקו, מפעילה את Galileo, פלטפורמת טכנולוגיה המציעה שירותים למוסדות פיננסיים ולא-פיננסיים ושירותי ברוקרים, וכן את Technisys, פלטפורמה דיגיטלית ומערכת בנקאות עיקרית מבוססת ענן. בנוסף, היא מציעה חשבונות עובר ושב וחסכונות, כרטיסי חיוב, ומוצרים לניהול מזומנים. עוד, החברה מספקת את SoFi Invest, פלטפורמה ניידת להשקעות המאפשרת לחבריה גישה לפתרונות מסחר ויעוץ כגון השקעה פעילה, ייעוץ רובוטי וחשבונות להחזקת נכסים דיגיטליים.

לקראת הדוחות הכספיים: אנליזת חברה

ראשית, אציין כי בעיון בדיווחיה של החברה לבורסה האמריקאית מתגלה תמונה של חברה פעילה, צומחת ומרשימה. מספר לקוחות הבנק הדיגיטלי עלה בכ-155% ועומד כיום על כ-6 מיליוני משתמשים. פעילות זו נהנית מתשואת ריבית יפה, כנגזרת מעלייה בקרן הפדרלית.
שנית, החלטתו של בית המשפט העליון האמריקאי בפסק הדין Biden v. Nebraska ביוני האחרון מהווה זרז משמעותי לעסקי החברה בתחום הלוואות הסטונדטים, תעשייה עתירת מזומנים בארצות-הברית. על פי החברה, פוטנציאל שירותיה בתחום זה בלבד נאמד בכ-200 מיליארד דולר.
שלישית, המנייה נסחרת כיום בכ-40% פחות משערה לפני כשנתיים, עובדה שלצד שאר מסקנות האנליזה הזאת, עשויה להצביע על עת טכנית מעניינת לכניסה לפוזיציה.
הלכה למעשה: ההזדמנות ב SoFi
הרבה השתנה בשנתיים האחרונות מאז SoFi קיבלה בהצלחה רישיון בנקאי. העלייה הדרמטית בשיעור הריבית הפדרלית תרמה לה משמעותית והתבטאה בעלייה של מעלה מ10 מיליארד דולר בהפקדות מאז ינואר 22, דבר שמייצר לה רווח מריביות בהיקף של כ-700 מיליון דולר. לחברה יש ציון FICO ממוצע של 751 על העסקאות. בנוסף, SoFi שומרת על הון חזק שנמדד על פי יחס CET1.
SoFi פרסמה את תחזית הרווח הלא מתואם שלה לשנת 2023 ברבעון הרביעי של 2022 והעלתה אותה במעט כבר ברבעון הראשון. הגידול השנתי הצפוי היה בין 25-30% והשתנה לצפי שבין 27-31% .
ייתכן כי עקב השינויים הגאופוליטיים והמשפטיים בארצות הברית, דוחותיה של SoFi טומנים הפתעות לא צפויות. אמנם שיעור צמיחת הלקוחות של SoFi יואט ככל שהמספר המוחלט גדל, אך הצגת 40% או יותר צמיחה על 5.6 מיליון לקוחות תצביע על כך שהחברה ממשיכה לקחת נתח שוק מהמתחרים שלה. גם ביצועי האופרציה של SoFi היו חזקים מאוד בהתחשב ברוח הנגדית של ההלוואות לסטודנטים שהיא התמודדה איתן, ועכשיו זה יכול להיות הזמן שבו החברה מתחילה לזרוח.
עם זאת, יש לזכור כי שירותים פיננסים נותרו תעשייה תחרותית מאוד ו SoFi חייבת להמשיך לפעול ברמה גבוהה מול מתחרים גדולים יותר עם כיסים עמוקים יותר. בנוסף, SoFi וכל הבנקים ניצבים בפני סיכונים מתנאי כלכלה עוינים. מיתון או משבר בנקאי שיפגע באמון הלקוחות ביציבות של SoFi עלול לגרום לבריחת לקוחות כמו בסיליקון ואלי בנק. עם זאת, אלה לא נראים כמו איומים אימננטיים כרגע וזה משהו שמשקיעים בכל מניה בנקאית צריכים תמיד לזכור.
המניה עדיין נסחרת במחיר טוב למשקיעים לטווח ארוך
למרות שמחיר המניה זינק, והכפיל את עצמו מאז ינואר, המניה עדיין נסחרת במחיר אטרקטיבי למשקיעים לטווח ארוך. מכפיל שווי ספרים שלה עדיין דומה לבנקים גדולים. עם זאת, צמיחת הלקוחות המהירה של החברה צריכה לחלחל לתוצאות פיננסיות יוצאות מן הכלל אם SoFi תצליח להמשיך לפעול ברמה גבוהה.
SoFi הוכיחה שהיא יכולה להיות מאוד תנודתית מאז שהחברה הפכה לציבורית בשנת 2021. אך הצמיחה וההתקדמות היסודית המדהימה של SoFi בשנתיים הללו הופכת אותה לרעיון השקעה אטרקטיבי לטווח ארוך עם סיכון-תגמול מועדף למשקיעים סבלניים שסבורים שמודל העסקים שלה ימשיך לשגשג בשנים הקרובות.

טל פרטוק הינו סוחר ומשקיע בשוק ההון מזה 11 שנה בעלים ומנכ״ל של מכללת סטוקס האנטר והבוילר רום בית לסוחרים.
אין לחברת ידיעות תקשורת בע״מ, לאתר ynet או לחברת המברקה פתרונות תקשורת בע״מ זיקה כלשהי לתוכן במובן של ניגוד עניינים או של עניין מיוחד. הכתוב אינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. אין לראות במידע בסקירה זו כעובדתי או כמכלול כל המידע הידוע, ולכן אין להסתמך על הכתוב בה ככזה.
פורסם לראשונה: 17:59, 26.07.23