קמטק היא מפתחת ויצרנית של ציוד ביקורת ומטרולוגיה מתקדם לתעשיית המוליכים למחצה. מערכות החברה בוחנות ומודדות תכונות של התקני זרם מעובד [IC] על גבי לוחות וואפר לאורך תהליך הייצור של התקני מוליכים למחצה, מערכות קמטק בוחנות לוחות וואפר עבור מגזרי שוק המוליכים למחצה התובעניים ביותר. על פי הדוח השנתי האחרון של החברה 44% מהמכירות התרכזו בסין בשנת 2022.
החברה מתדלקת את הצמיחה המרשימה שלה עם חדשנות מוצרית מתמשכת המהווה סם חיים בענף התחרותי עד מאוד שבו קמטק פועלת. ההנהלה נראית חזקה וזהירה, תוך שמירה על רווחיות איתנה למרות החולשה הדינמית הזמנית הנוכחית בהכנסות.
תזרים המזומנים של החברה הוא מבצר ומבטיח כי לקמטק יש משאבים מספקים כדי לשרוד את הסערה על פני מספר רב של רבעונים. עם זאת, השווי נראה גם נדיב מדי לאחר עלייה משמעותית מתחילת השנה. המניה נסחרת כעת קרוב מאוד לשיאים היסטוריים, ואני לא ממליץ להשקיע במחיר זה מכיוון שהניתוח שלי מצביע על הערכת-יתר משמעותית. עם זאת, אני נותן לקמטק דירוג החזק.

4 צפייה בגלריה
התפלגות הכנסות החברה ממקור גאוגרפי
התפלגות הכנסות החברה ממקור גאוגרפי
התפלגות הכנסות החברה ממקור גאוגרפי
(דיווח החברה ל-SEC)
החברה הציגה צמיחה שנתית ממוצעת של 16% בהכנסות בעשור האחרון, עם הרחבת מדדי רווחיות באופן ניכר.

4 צפייה בגלריה
פראפרזה על דוחותיה הכספיים של החברה
פראפרזה על דוחותיה הכספיים של החברה
פראפרזה על דוחותיה הכספיים של החברה
(באדיבות הכתב)
הרווח הגולמי שמר על יציבות ועמד על קרוב ל-50%, בעוד שהרווח התפעלי התרחב מכמעט אפס לשיעור של 25%. שולי תזרים המזומנים החופשי היו תנודתיים בעשור האחרון, אך היו חיוביים באופן עקבי בששת השנים האחרונות. מדדי רווחיות חזקים מאפשרים לחברה לשמר תזרים מזומנים חזק. נכון לתאריך הדיווח האחרון קמטק החזיקה במזומן סכום משמעותי של מעל 200 מיליון דולר. יחסי המינוף נראים גם הם סבירים, כמו גם היחס המכוסה.
הדוחות הרבעוניים האחרונים פורסמו ב-31 ביולי 2023, כאשר קמטק עקפה את תחזיות האנליסטים. למרות ירידה של 7.3% בהכנסות משנה לשנה, השורה התחתונה הצביעה על עמידות כאשר הרווח למניה ירד בסנט אחד בלבד. אף על פי שהתוצאות היו חיוביות, הרווח הגולמי והרווח התפעולי קטנו משנה לשנה.
הדוחות הרבעוניים הקרובים מתוכננים להתפרסם ב-31 באוקטובר 2023. ההכנסות הרבעוניות צפויות להיות 78.2 מיליון דולר, כלומר ירידה של 5% מדאשתקד. למרות הירידה הצפויה בהכנסות, הרווח למניה המתואם צפוי להישאר יציב.
בסך הכל, ניכר כי החברה פועלת בענף שצפוי לצמוח בעשרות אחוזים בטווח הארוך. ההערכה הסבירה היא כי הענף יצמח ב-12.2% בשנה עד 2029, מה שמהווה רוח גבית חיובית עבור קמטק. חשוב גם להדגיש כי לקמטק יש מקום לשיפור הרווחיות מכיוון שעלות ההכנסות מושפעת רק באופן חלקי מהמכירות.
העסק צפוי ליהנות מהשפעת עלויות ייצור קטנות יותר ככל שההכנסות יגדלו. על פי הדיווח השנתי האחרון של קמטק השוק בה היא פועלת הוא תחרותי מאוד. עם זאת, אני חושב שההנהלה מבינה את החשיבות של חדשנות ומקצה משאבים משמעותיים למחקר ופיתוח. הנתיב המוצק של צמיחת ההכנסות והרווחיות הנרחבת מרמזים שהחברה נמצאת בדרך הנכונה להתייעל. עם זאת, ניכר כי החברה ממוצבת היטב כדי להנות מצמיחת שוק השבבים באופן משמעותי.

הערכת שווי

מחיר המניה הוכפלה ויותר במחירה מתחילת השנה, מה שמהווה ביצועים טובים משמעותית מהשוק. אכן, המכפילים גבוהים משמעותית מהממוצע המגזרי וההיסטורי, והמניה נסחרת כיום קרוב לשיאים של סוף 2021.
גישת הערכת תזרים המזומנים המופחת [DCF] היא הגישה המתאימה ביותר לחברות צמיחה כמו קמטק ולכן בחרתי להיעזר בה. אני משתמש ב-WACC של 10% כהנחת תשואה. יש לי הערכות הכנסות זמינות עד לשנת הכספים 2025 ואני מצרף CAGR של 10% לשנים מעבר לכך. אני משתמש בממוצע של חמש השנים האחרונות עבור שולי תזרים מזומנים בשנה הבסיסית וצופה להרחיב אותו בנקודת אחוז אחת מדי שנה.

4 צפייה בגלריה
פראפרזה על דוחותיה הכספיים של החברה
פראפרזה על דוחותיה הכספיים של החברה
פראפרזה על דוחותיה הכספיים של החברה
(באדיבות הכתב)
לפי מודל DCF המניה מוערכת ביתר על המידה בכ-19%, בהתחשב בהנחת צמיחת ההכנסות של כ-11% בעשור הקרוב. מצב המזומנים נטו של החברה אשר עומד על 235 מיליון דולר מקרב את ערך השוק ההוגן קרוב יותר לשווי השוק הנוכחי. עם זאת, ערך השוק ההוגן של העסק יהיה נמוך יותר משווי השוק.
מודל DCF פגיע מאוד לשינויים בקצב צמיחת ההכנסות. אם איישם צמיחת הכנסות אגרסיבית יותר של 12% בין שנת הכספים 2026-2032, הפוטנציאל של העלייה יהיה עדיין מוגבל, אם בכלל. עם זאת, המניה לא נראית אטרקטיבית במחיר הנוכחי.
4 צפייה בגלריה
פראפרזה על דוחותיה הכספיים של החברה
פראפרזה על דוחותיה הכספיים של החברה
פראפרזה על דוחותיה הכספיים של החברה
(באדיבות הכתב)

סיכונים שיש לקחת בחשבון

כחברה צמיחה קמטק נמצאת בסיכון של אי עמידה בצמיחת ההכנסות והרווחיות הצפויה, המתומחרת בשווי השוק הנוכחי שלה. כל סימנים של האטה בקצב צמיחת ההכנסות או ירידה במדדי רווחיות יובילו לאכזבת המשקיעים ויכולים להוביל למכירה מסיבית של המניות.
כמניית צמיחה קטנה קמטק פגיעה אל מול הסנטימנט הכללי בשוק. לדוגמה, למרות צמיחה מוצקה בהכנסות והרחבת מדדי רווחיות בשנת הכספים 2022, המניה חוותה מכירה מסיבית עקב חולשה בשוק המניות האמריקאי הרחב. מחיר המניה הוכפל מהשיא שלו בסוף 2021 עד סוף 2022. עם זאת, המשקיעים בקמטק צריכים להיות מוכנים לסבול את התנודתיות הטבועה במניה זו.
היותה של חלק ניכר מההכנסות שנוצרו בסין מעלה סיכונים משמעותיים בעיני. בעוד שסין אינה מצויה במתח גיאו-פוליטי מול ישראל, ישנה "מלחמה קרה" ניכרת לעין בין סין לארה"ב. בהיותה אחת מבעלות הברית הקרובות ביותר של ארה"ב, קיים סיכון כי מתח גיאו-פוליטי כלשהו בין סין וישראל יצוף בסופו של דבר. אף על פי שאני מחשיב זאת כסיכון מרוחק, ההשפעה השלילית של סיכון זה תהיה עצומה מכיוון שהחברה מייצרת כמעט מחצית מהכנסותיה בסין.
בשורה התחתונה, מניית קמטק ראויה לדירוג "החזק" ברמת מחיר המניה הנוכחי. ניתוח ה-DCF מצביע על כך שהמניה מוערכת יתר על המידה בכ-19%, וגם עם הנחות אופטימיות יותר עדיין מתומחרת גבוהה בשוק. מצאתי לנכון להחמיא לגישה הזהירה של ההנהלה עם צמיחה עקבית בהכנסות, חדשנות מתמדת ותזרים מזומנים חיובי. אך יש לי דעה נחרצת שישנם נקודות כניסה אטרקטיביות יותר, לכן אני מעדיף לחכות על הספסל.

טל פרטוק הינו סוחר ומשקיע בשוק ההון מזה 11 שנה בעלים ומנכ״ל של מכללת סטוקס האנטר והבוילר רום בית לסוחרים.
אין לחברת ידיעות תקשורת בע״מ, לאתר ynet או לחברת המברקה פתרונות תקשורת בע״מ זיקה כלשהי לתוכן במובן של ניגוד עניינים או של עניין מיוחד. הכתוב אינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. אין לראות במידע בסקירה זו כעובדתי או כמכלול כל המידע הידוע, ולכן אין להסתמך על הכתוב בה ככזה.