חברת Intercure, הנסחרת גם בנסדא״ק תחת הסימול INCR ובבורסה בתל-אביב תחת הסימול INCR.TA הינה אחת מהחברות המובילות בשוק הקנאביס הרפואי העולמי ואחת מבין גדולות יצרניות הקנאביס בישראל. השבוע תפרסם החברה את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של 2023. על פי משרד הבריאות הישראלי, צריכת הקנאביס הרפואי בישראל זינקה ל-4.88 טונות ביוני 2023 לעומת 3.47 טונות ביוני 2021.
בחודש יוני 2023, ועדת הבריאות של הכנסת שימחה את משקיעי התעשייה בכך שהכריזה על שינויים בתקנות הרגולטוריות לגישה לקנאביס רפואי. בשלב הראשון של הרפורמה חולים הסובלים ממחלות מסוימות יוכלו לקבל מרשם לקנאביס רפואי בדומה למרשם של תרופות אחרות, חלף הרישיון מלא הבירוקרטיה. כעת דנה הוועדה בהרחבת רשימת המחלות עבורן יקבלו המטופלים מרשם וכן בהוצאת רכיב ה-CBD שאינו שייך למשפחת ה-THC (הפסיכואקטיבי) מחוק הסמים המסוכנים של ישראל.
אולם, למרות החדשות החיוביות, מחיר המניה של InterCure ירד בששת החודשים האחרונים ביותר מ-58%, בעיקר עקב אדישות המשקיעים והסוחרים בנוגע לעתיד חוק הבנקאות הבטוח בארה"ב (SAFE Banking Act). המצב הפיננסי של InterCure ותחזית ההכנסות לרבעון הראשון של 2023 עמדו על 29.5 מיליון דולר, ירידה של 1.7% מהרבעון הקודם ועלייה של 8.1% מהרבעון הראשון של 2022.
במקביל, הכנסות InterCure עקפו את תחזיות האנליסטים רק בארבעה מתוך תשעת הרבעונים האחרונים, מה שעשוי להעיד על הערכה אובייקטיבית של וול סטריט בנוגע לתחזיות פעילותה. אני מאמין כי למרות היעדר צמיחה בהכנסות בחודשים האחרונים, מנכ״ל החברה מתמודד עם תחרות קשה יותר בתעשייה ומנהל את החברה ביד רמה בתקופה פוליטית מתוחה בישראל.
מגמת הצמיחה החודשית במספר בעלי רישיונות קנאביס בישראל תמשיך להניע את צמיחת ההכנסות הרבעונית והשנתית של החברה. בסוף הרבעון השני של 2023, מספר המטופלים המורשים המשתמשים במוצרי קנאביס רפואי עמד על 125,099, עלייה של 11,023 מהשנה הקודמת.
במישור הגלובלי, ניתן לצפות כי בשל השינויים בתקנות הקיימות המגבילות את הגישה לקנאביס רפואי, תתרחש תאוצה בעלייה במספר המטופלים המשתמשים בו. בשלב הראשון של הרפורמה, רק מטופלים עם מחלות ספציפיות יוכלו לקבל קנאביס רפואי באמצעות מרשם. זה יקל באופן משמעותי על הגישה לקנאביס רפואי ויביא להפחתת מספר האנשים שרוכשים אותו באופן לא חוקי.
בנוסף, InterCure ממשיכה להרחיב את מגוון המוצרים שלה. בסוף אפריל 2023 נחתם שיתוף פעולה עם חברת הקנאביס של המתאגרף לשעבר מייק טייסון כדי להפיץ, לגדל ולייצר את כל מוצרי TYSON 2.0 בישראל, באוסטרליה ובמדינות אירופה מסוימות.
הרווח הגולמי של החברה ברבעון הראשון של 2023 עמד על 5.76%, שיקום משמעותי מהרבעון הקודם בשל התייצבות המחירים של מוצרי הקנאביס הרפואי. אחת הסיבות העיקריות לירידה ברווח הגולמי של InterCure לעומת השנה הקודמת קשורה למצב בשוק הקנאביס הישראלי ששרר מנובמבר 2022 לפברואר 2023. במהלך תקופה זו, כמה משתתפים בשוק זה נקלעו לקשיים כלכליים והחליטו לארגן מחדש את עסקיהם ולמכור את המלאי שלהם במחירים נמוכים יותר.
עם זאת, אנליסטים חוזים כי הרווח הגולמי של InterCure ימשיך להתאושש ב-2023 ויעמוד על 8.5%, ועד 2024 המספר הזה יגדל ל-13.4%, בין היתר בשל הגדלת נתח שוק הקנאביס הרפואי באירופה ואינפלציה נמוכה יותר. הרווח למניה של החברה בשלושת החודשים הראשונים של 2023 עמד על 0 דולר, ירידה של 0.11 דולר לעומת השנה הקודמת. ברבעון השני הרווח צפוי לעמוד על 0.01 דולר וברבעון השלישי צפוי הרווח לצמוח ולעמוד על 0.04 דולר.
כמו כן, מכפיל הרווח של המניה עומד על 6.6, נתון זה נמוך ב-65.67% מהממוצע בענף, וזהו אחד מהגורמים המצביעים על כך שהחברה מוערכת בחסר באופן משמעותי.
עם זאת, יש להתייחס לסיכון בהתרחבות האיטית של רשת בתי המרקחת בישראל. InterCure, כחברת הקנאביס הרפואי המובילה בישראל, משקיעה כל העת בהרחבת רשת בתי המרקחת שמוכרים את מוצרי החברה ושותפיה כדי להגדיל את נתח השוק. עם זאת, ב-15 במאי דיווחה הנהלת החברה על אי-הצלחה בהשגת רישיונות למכירת קנאביס רפואי לכל שבעת בתי המרקחת בתהליך.
כמו כן, החברה מדווחת על ירידה בסך הכסף הזמין על אף רווח תפעולי חיובי. ברבעון הראשון של 2023 החליטה הנהלתה להחזיר הלוואות בסך 24 מיליון דולר, מה שגרם לירידה בכסף הזמין שלהחברה מ-66.2 מיליון דולר ל-29.6 מיליון דולר.
לסיכום, למרות המצב הקשה בשוק הקנאביס הרפואי העולמי הכנסות החברה ממשיכות לצמוח מדי שנה,הודות לאסטרטגיות העסקיות החדשניות של הנהלת החברה. בנוסף, ועדת הבריאות של הכנסת הכריזה על שינויים ברגולציה הקיימת, מה שיקל על גישתם של חולים רבים לצמח הרפואי. יתר על כן, בסוף הרבעון השני של 2023, מספר החולים המורשים בישראל המשתמשים במוצרי קנאביס רפואי עמד על 125,099, עלייה של 11,023 מהשנה הקודמת.

טל פרטוק הינו סוחר ומשקיע בשוק ההון מזה 11 שנה בעלים ומנכ״ל של מכללת סטוקס האנטר והבוילר רום בית לסוחרים.
אין לחברת ידיעות תקשורת בע״מ, לאתר ynet או לחברת המברקה פתרונות תקשורת בע״מ זיקה כלשהי לתוכן במובן של ניגוד עניינים או של עניין מיוחד. הכתוב אינו מהווה ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. אין לראות במידע בסקירה זו כעובדתי או כמכלול כל המידע הידוע, ולכן אין להסתמך על הכתוב בה ככזה.